Meid oli kaks last, mina ja õde. Ema käis tööl. Tööst vaba aja oli enamsti meie, lastega. Peale selle oli meiel pensionärist vanaema, kes valvas lapsi ja tegi sööke siis, kui ema oli tööl. Isa oli kodus harva.
Kui olime väikelapsed, siis mäletan kodust elu sellisena, et meie õega mängisime või joonistasime ja ema-vanaema koduseid töid-toimetusi ja kui tahtsid nendest puhata, siis lugesid ajalehti või raamatuid. Rääkisime neile oma mängudest ja näitasime, mida oleme valmis teinud või mida joonistanud. Näiteks tüüpiline mälestus on, kuidas maakodus on vihmane õhtupoolik, kõhud on täis söödud, vanaema on lõunased nõud ära pesnud, puhkab ja loeb lehte (“Noorte hääl” ja mis need olid) , meie õega aga joonistame ja käime vanaemale oma joonistusi aeg-ajalt näitamas.
Küll käis ema meiega nädalavahetuseti (selle aja, mis pesupesemisiest üle jäi) sageli muuseumites, kunstinäitustel, koertenäitustel, loomaaias, Pirita rannas (maakodus järve ääres) või muudes toredates kohtades. Samuti võttis ema meid kaasa oma sõbrannade või sõbrannade laste sünnipäevadele külla. Teadsime juba, et ema see sõbranna elab Õismäel ja sinna tuleb sõita trolliga, see aga Lasnamäel ja sinna lähme bussiga jne. Kui sünnipäeva pidaja oli keegi meie perest, siis ema hommikupoolikul vaaritas ja jooksis tolmuimejaga ringi, õhtupoole tulid meile sõbrannad/sugulased koos lastega külla.
Koolilastena hakkasime muidugi ilma täiskasvanuteta (õega või koos sõbrannadega) õues kondama ja mänge mängima, suvekodus järve ääres ujumas käima jne. Ema ja vanemaga olime siiski hästi seotud, kuna nad hakkasid meid oma töödesse kaasama (poest toidukaupade toomine, pesu nöörile riputamine või nöörilt ära toomine, maakodus sõstarde ja tikrite korjamine ja sõstarde puhastamine jne. ). Õppeedukust pidasid ka ema ja vanaema silmas ja kui vaja oli, siis aitasid õppimisel. Isa/onu otseselt meid oma töödesse ei kaasanud (plikad, võibolla seepärast), aga kuna nende tööriistad – haamrid jms. tundusid huvitavad, siis hakkasin ise vaatama, kuidas nad neid kasutavad ja tegema paate, puust mänguloomi, omaehitatud mängumajale aknaid ja uksi, mööblit jne. Siis käisin muidugi jälle täiskasvanuid vaatama kutsumas, et vaadake ometi, millise maja ma valmis ehitasin, missugune mööbel seal sees on.
Ühesõnaga, olime ema ja vanaemaga väga seotud. Kuid ma ei mäleta, et nad laste mänge kaasa mänginud oleks. Kodutöid oli teha ja vahepeal pidi ju natuke istuma-puhkama ka.