Esileht Ajaviite- ja muud jutud Lavaka lõpetanud vs Viljandi kultuuriakadeemia lõpetanud

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 33 )

Teema: Lavaka lõpetanud vs Viljandi kultuuriakadeemia lõpetanud

Postitas:
Kägu

Kas peate lavaka lõpetanuid rohkem nö pärisnäitlejateks võrreldes Viljandis õppinutega? Kui nt teie laps sooviks näitlejaks saada, kas soovitaksite tal pigem Tallinnasse proovima minna?

0
-9
Please wait...

Postitas:
Kägu

Teemakauge inimesena tundub, et lavaka lõpetanu on siiski nagu õige ja päris. Viljandi on siiski nagu teine kategooria. Samas, Viljandi lõpetanud ei ole ikkagi kuidagi moodi halvemad.

+10
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Oleneb ikkagi andest ja inimesest. Haridus aitab välja tuua, aga ükski õppeasutus ei lisa midagi, vaid toob välja arendab seda, mis juba inimeses on. Mina ütleks lapsele, et tunneta ja taju ise. Ega mina ei hakka lapsena elama. Laps ikkagi ise peab elus edasi kulgema. Hoiame kõik koos pöialt, et see viiruse jama ükskord ikkagi muutub või teiseneb. Hetkel on oht, et ka teater on mineviku eriala. Lapsele soovitaks ilmselt mõelda ka mingi teine elukutsevalik igaks juhuks valmis, mida kindlasti vaja on. Näiteks oskused ise söödavat kasvatada ja sellest midagi valmistada, on väärt oskused igal ajal. Loodan väga, et ei tule minna kõigil isemajandamise teed.

+11
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mõni üksik inimene “Suletud uste taga” on mänginud paremini kui meie elukutselised näitlejad.

+5
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui eesmärk ei ole saada teatrinäitlejaks, vaid filminäitlejaks siis pigem soovitaks minna mitte lavakasse, vaid mõnda kooli, kus õpetatakse spets filminäitlejaid. Ega ei pea ilmtingimata Eestis õppima.

Kohalike näitlejate viga on peamiselt see, et nad kõik on teatrinäitlejad, sellest on neil raske lahti saada ja siis mõjuvad teles/filmis ebaloomulikult.

+11
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Paul Pinna, Ants Lauteri, Kaarel Karmi ja Liina Reimani ajal ei osanud keegi ei lavakast ega Viljandi koolist keegi undki näha.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui eesmärk ei ole saada teatrinäitlejaks, vaid filminäitlejaks siis pigem soovitaks minna mitte lavakasse, vaid mõnda kooli, kus õpetatakse spets filminäitlejaid. Ega ei pea ilmtingimata Eestis õppima.

Kohalike näitlejate viga on peamiselt see, et nad kõik on teatrinäitlejad, sellest on neil raske lahti saada ja siis mõjuvad teles/filmis ebaloomulikult.

Ja kust need lavastajad peaks need spetsiaalselt filminäitlejaks õppinud näitlejad üles leidma? Ja millest peaks need näitlejad elama? Teatrinäitlejal on mäeksa suurem võimalus tööd saada kui filminäitlejal.

Aga kui laps tahaks näitlejaks, siis ma soovitaks tal veel kaaluda. Isegi siis, kui ainult lavakas sai näitlejaks õppida, oli näitlejate ületootmine. Kui inimene õpib neli aastat kõrgkoolis ja siis on sunnitud hakkama nn vabakutseliseks, on see ikka kurb lugu mu meelest.

+13
-1
Please wait...

Postitas:
Tähesära

Kui tal kuulsat kultuuritegelaste suguvõsa ees ei ole, siis ei pruugi kuhugi jõuda.

+11
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Teatrinäitlejal on mäeksa suurem võimalus tööd saada kui filminäitlejal.

Ma ei tea, mis sajandis sa elad, aga tänapäeval tehakse seriaale ja filme nagu muda, eriti just sarju. ISEGI Eestis. Ega kõik näitlejad nagunii ei mahu kuskile Draamateatrisse või Vanemuisesse, filmimaailmas on praegu ikka palju avaramad väljavaated.

Kui laps kindlalt tahabki just teatrisse, siis iseasi. Aga kui sihiks on pigem film, siis minnagi otse filmi õppima, mitte teatrit. Need on üsna erinevad kunstivaldkonnad ja näitlemine teatrilaval või kaamera ees ei käi sama rada mööda.

+8
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Paul Pinna, Ants Lauteri, Kaarel Karmi ja Liina Reimani ajal ei osanud keegi ei lavakast ega Viljandi koolist keegi undki näha.

Ja kui Liina Reimani mälestusteraamatut lugeda, siis ta ütleb, et tänapäeval, kui meil on vastavad õppeasutused olemas, ei peaks keegi ilma erialase hariduseta näitlejaks hakkama.

Ja teemasse, mõlema kooli õppejõud on ise lavaka lõpetanud. Järelikult peaks ka nende õpilased saama samal tasemel hariduse.

+12
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui laps kindlalt tahabki just teatrisse, siis iseasi. Aga kui sihiks on pigem film, siis minnagi otse filmi õppima, mitte teatrit. Need on üsna erinevad kunstivaldkonnad ja näitlemine teatrilaval või kaamera ees ei käi sama rada mööda.

Vabandust, aga kus saab Eestis filminäitlejaks õppida?
Minu laps soovib samuti näitlejaks saada ja just filminäitlejaks. Kuna elame Viljandis, siis on esmases valikus siiani olnud kultuuriakadeemia, aga sealsed lõpetajad lähevad tavaliselt ju ikka teatritesse edasi…

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vabandust, aga kus saab Eestis filminäitlejaks õppida?
Minu laps soovib samuti näitlejaks saada ja just filminäitlejaks. Kuna elame Viljandis, siis on esmases valikus siiani olnud kultuuriakadeemia, aga sealsed lõpetajad lähevad tavaliselt ju ikka teatritesse edasi…

Kui võtta need teatrikunsti õppekavad lahti, siis on ju näha, et seal on ka terve filmikunsti moodul tänapäeval.

+11
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

mis mõte sellel soovitamisel oleks? Mõlemasse on nii suur konkurss, et olgu õnnelik kui esimesest voorustki edasi saab.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Viimasel ajal on palju säravaid ja silmapaistvaid noori just pigem Viljandi, mitte Lavaka poolelt tulnud. Seega toetan igati, et ei tekiks sellist Lavaka ringkaitse kultuuri.

+15
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Koolkond on põhimõtteliselt sama, ikka Stanislavski süsteem Panso vahendusel. Viljandi omadel on see eelis, et puutuvad palju tantsu ja teatritehniliste õppekavade tudengitega kokku, teevad ühiseid projekte, hiljem on tugevam tiim. Lavakas sellist tugivõrdustikku ei anna. Kuid – tööd tuleb ikka endal teha. Ja kuna konkurss mõlemasse alati tugev, siis hea, kui üldse sisse saab.

+9
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hariduse saab mõlemast koolist sama hea, aga Viljandi lõpetajatel on keerulisem tööd leida, teatrid ei tee neile sama palju pakkumisi kui lavaka omadele. Nii on tekkinud ju mitu uut teatrit, sest kogu kursus on tööta jäänud (Improteater, Must Kast). Aga kool on Viljandis hea, selles pole kahtlustki.

+9
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Viljandi omadel on see eelis, et puutuvad palju tantsu ja teatritehniliste õppekavade tudengitega kokku, teevad ühiseid projekte, hiljem on tugevam tiim. Lavakas sellist tugivõrdustikku ei anna.

Lavakas teeb jälle väga tihedat koostööd EKA stsenograafidega, mis on näiteks lavastajaks pürgijate jaoks ülioluline. Lisaks veedab iga lavaka kursus ühe semestri Londonis Rose Bruford College’is ja õpib näitlemist-lavastamist sealsete õppejõudude käe all.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Omavahel öeldes, ma arvan, et Eesti oma 1 miljoni eestlasega on kaugelt liiga väike, et kaht teatrikooli ülal pidada. Viljandi võiks spetsialiseeruda teatritehnilistele aladele (mis iseenesest ongi seal väga tugevad) ja anda seda inglise keeles ning muutuda nt Baltimaade keskseks kohaks, kus sellist koolitust süsteemselt antakse. Praegu on enamik teatritehnilisi töötajaid isehakanud.

+6
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Olen lõpetanud ühe neist kahest. Vahet resultaadil ehk heaks näitlejaks saamise võimaluses üldse enam juba mitmeid-mitmeid aastaid ei ole, aga rohkem aastaid tagasi oli muidugi. Vahe on pigem selles, et Viljandis ollakse pigem sellised…kuidas seda öelda, püüan edasi anda tunnetuslikul tasandil 🙂 … kuu ja tähed ning igavik, seitse surmapattu ja sügavmõttelisus, rahvaluule ja usk. Lavakas on rohkem tehnilise näitlejatöö õpet, praktilist tegemist, lugemist ja mõtlemist. Ehk siis väga ümmarguselt öelda, siis Viljandi = süda ja hing. Lavakas = oskused ja mõtlemine.
Loomulikult on see vaid minu arusaam.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui nt teie laps sooviks näitlejaks saada, kas soovitaksite tal pigem Tallinnasse proovima minna?

Kui perekooli kägu kindlasti “soovitab tallinnasse proovima minna” kas siis laps ütleb ahah ja lähebki, kuna pk-s nii soovitati?

+2
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aga vaata ise, kas sa leiad siit nimekirjast mõne näitleja nime, mille ära tunned? Mina nägin õige mitut.

https://www.kultuur.ut.ee/et/etenduskunst/teatrikunsti-vilistlased

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Omavahel öeldes, ma arvan, et Eesti oma 1 miljoni eestlasega on kaugelt liiga väike, et kaht teatrikooli ülal pidada. Viljandi võiks spetsialiseeruda teatritehnilistele aladele (mis iseenesest ongi seal väga tugevad) ja anda seda inglise keeles ning muutuda nt Baltimaade keskseks kohaks, kus sellist koolitust süsteemselt antakse. Praegu on enamik teatritehnilisi töötajaid isehakanud.

Teatritehnilisi erialasid oleks üsna keeruline õpetada, kui poleks näitlejaid, kellega koos asja harjutada. See teebki Viljandi eriliseks, et kuna seal on näitlejad, tantsijad, helitehnikud, muusikud, butafoorid, kultuurikorraldajad jne korraga koos, siis nad õpivadki läbi ühiste projektide ning saavad ohtralt kasulikke kogemusi.

+3
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Hariduse saab mõlemast koolist sama hea, aga Viljandi lõpetajatel on keerulisem tööd leida, teatrid ei tee neile sama palju pakkumisi kui lavaka omadele. Nii on tekkinud ju mitu uut teatrit, sest kogu kursus on tööta jäänud (Improteater, Must Kast). Aga kool on Viljandis hea, selles pole kahtlustki.

Samas mõnel aastal teeb Viljandi teatritele lausa tellimustööd. Näiteks mõned aastad tagasi võeti pool kursust vene keelt emakeelena kõnelevaid tudengeid vastu just selle pärast, et Vene Teatril oli noortest näitlejatest puudus.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Viljandi omadel on see eelis, et puutuvad palju tantsu ja teatritehniliste õppekavade tudengitega kokku, teevad ühiseid projekte, hiljem on tugevam tiim

Tavalises teatris pole näitlejal valgustaja või helirežissööriga eriti mingit koostööd tehagi. Ta ei pruugi seda valgustajat isegi rohkem kui koridori “tere” tasemel tundagi, sest ta ei näe tööprotsessis teda peaaegu kunagi. Koostööd valgusala spetsidega ja helispetsidega teeb lavastaja. Koostöötunne selles mõttes pole kuidagi oluline. Kui nüüd koos ei minda edasi kuskile pisikesse kuue inimese projektiteatrisse, ei ole seal näitleja ja valgustaja vahel mingit inimeste baasilist tiimi ega pole seda ka vaja. Mõlemad teevad oma tööd ja see, kas nad on sõbrad, ei anna ei juurde midagi ega võta ära.

Tallinnas on ka teatreid 🙂 ja seal ju tehakse etendusi ning iseenesest pole tudengil sageli õrna aimugi, kas seal selle prože taga on algaja või 30-aastase staažiga inimene. Etenduse heaks kulgemiseks ei pea näitleja ja tehniline töötaja iidamast-aadamast tuttavad olema ega ammugi ei pea õppeperioodil nii näitleja kui ka valgustaja alles samal tasemel algajad olema. Midagi juurde sealt ei saa.

Tihedamalt puutub näitleja kokku inspitsiendi, grimeerija ja kostümeerijaga, ka lavapoisse ja rekvisiitorit on lavaproovide ajal võimalik lähedalt vaadata 🙂

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Viljandi omadel on see eelis, et puutuvad palju tantsu ja teatritehniliste õppekavade tudengitega kokku, teevad ühiseid projekte, hiljem on tugevam tiim

Tavalises teatris pole näitlejal valgustaja või helirežissööriga eriti mingit koostööd tehagi. Ta ei pruugi seda valgustajat isegi rohkem kui koridori “tere” tasemel tundagi, sest ta ei näe tööprotsessis teda peaaegu kunagi. Koostööd valgusala spetsidega ja helispetsidega teeb lavastaja. Koostöötunne selles mõttes pole kuidagi oluline. Kui nüüd koos ei minda edasi kuskile pisikesse kuue inimese projektiteatrisse, et ole seal näitleja ja valgustaja vahel mingit inimeste baasilist tiimi ega pole seda ka vaja. Mõlemad teevad oma tööd ja see, kas nad on sõbrad, ei anna ei juurde midagi ega võta ära.

Tallinnas on ka teatreid 🙂 ja seal ju tehakse etendusi ning iseenesest pole tudengil sageli õrna aimugi, kas seal selle prože taga on algaja või 30-aastase staažiga inimene. Selleks ei pea iidamast-aadamast tuttavad olema ega nii näitleja kui ka valgustaja alles samal tasemel algajad.

Tihedamalt puutub näitleja kokku grimeerija ja kostümeerijaga, ka lavapoisse ja rekvisiitorit on lavaproovide ajal võimalik lähedalt vaadata 🙂

Kuigi mina ei ole tsiteeritu, siis kommenteerisin umbes sama mõttega ja minu arvamus on pigem just sedapidi, et Viljandis koos õppimine on kasulik just pigem teatritehnilistele erialadele, kui näitlejatele. Selles mõttes, et kui näitlejaõpe Viljandist ära kaotada, siis kuidas need tehniliste erialade tudengid õppima peaks, kui neil pole kellegi peal harjutada?

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu mõte oli pigem see, et kui näitlejaõpe Viljandist ära kaotada, siis kuidas need tehniliste erialade tudengid õppima peaks, kui neil pole kellegi peal harjutada?

Aga kuidas nad enne tekkisid? Õppisid teatris proffide kõrvalt. Sama hästi võiksid muret tunda, et miks inspitsientide või rekvisiitorite kooli pole.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu mõte oli pigem see, et kui näitlejaõpe Viljandist ära kaotada, siis kuidas need tehniliste erialade tudengid õppima peaks, kui neil pole kellegi peal harjutada?

Aga kuidas nad enne tekkisid? Õppisid teatris proffide kõrvalt. Sama hästi võiksid muret tunda, et miks inspitsientide või rekvisiitorite kooli pole.

Aga inspitsiente tulebki ju Viljandi kultuuriakadeemia kultuurikorraldajate seast.

Viljandis on väga hästi toimiv süsteem, miks peaks seda lõhkuma.

+3
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu mõte oli pigem see, et kui näitlejaõpe Viljandist ära kaotada, siis kuidas need tehniliste erialade tudengid õppima peaks, kui neil pole kellegi peal harjutada?

Aga kuidas nad enne tekkisid? Õppisid teatris proffide kõrvalt. Sama hästi võiksid muret tunda, et miks inspitsientide või rekvisiitorite kooli pole.

Aga inspitsiente tulebki ju Viljandi kultuuriakadeemia kultuurikorraldajate seast.

Viljandis on väga hästi toimiv süsteem, miks peaks seda lõhkuma.

Okei. See on siis üsna uus uudis. Huvitav, et ma ei teadnud. Nii palju kui mina inspitsiente tundnud ja näinud olen, pole sealt saadud haridusega keegi. Muidugi ma ei tea nüüd eilse päeva seisu ega ka mingite väikeste, sõpruskonnapõhiste “Must Kast”, “Taskuteater” vms nimeliste teatrite seisu.
Ei peagi lõhkuma. Miks peaks lõhkuma? Kas keegi tahab seda kinni panna? Pole küll kuulnud. Lõpetajad ise vaatavad, kustkohast ja kas erialast tööd leiavad. Nagu iga muu kooliga.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Aga inspitsiente tulebki ju Viljandi kultuuriakadeemia kultuurikorraldajate seast.

Ei tule. Kultuurikorraldajad korraldavad üritusi. Inspitsiendid ehk etenduse juhid on meil kõik mingi muu haridusega. Samamoodi tõesti rekvisiitorid, lavameistrid jne.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Filminäitlemist ei pea õppima.
Kui inimesel on karisma siis võib ka inimene tänavalt hollywoodi filmis rolli välja kanda.

0
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 33 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Lavaka lõpetanud vs Viljandi kultuuriakadeemia lõpetanud