Esileht Ajaviite- ja muud jutud Liiklusest maanteel

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 38 )

Teema: Liiklusest maanteel

Postitas:
natakas

Viimasel ajal paistab mingi uus trend tekkinud olevat. Kiirendusrajad peale pööret. Kust on inimestel tekkinud arusaam, et kui kiirendusrada lõpeb, on see koht, kus tuleb maanteel liikujale lihtsalt ette keerara? Ei teeks teemat, kui oleks üks või kaks sellist juhust, hakkab tekkima tunne, et mingi autokool on sellist käitumist lausa koolitama hakanud. Pühapäeval lõppes ühe idioodi manööver mulle sellega, et tort lendas äkkpidurduse tõttu mööda pagasnikut ringi. Ilmselt tore, et ainult tort, päris taganurka sisse ma ikka ei sõitnud. Minu koolis käies õpetati, et eesõigus on maanteel liikuval sõidukil, kiirendusrada on kiiruse ühtlustamiseks maanteel liikujaga. Aga no ometi mitte lihtsalt ette keeramiseks, saab ju ka pidurdada selle raja lõpus, kui pole parajasti võimalust teise ritta liikuda?

+18
-20
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Alfa

Ah, see on ainult üks näide korduvast veast. Enne läheb issanda päike looja, kui me jõuame lõpule nende asjade nimetamisega, mida liikluses valesti tehakse.

 

+21
-1
Please wait...

Postitas:
UunoR

Eks aina rohkem on inimesi, kes mujal maailmas sõidavad ja näiteks Hispaanias on see normaalne, muidu jäädki sinna ootama. Kui keegi näeb, et inimene tahab sealt maanteele keerata, siis laseb vahele. Tegelikult ei oleks ju raske näiteks kahe rea puhul minna teise ritta, et maanteelt tulija saaks ilma pidurdamata teele keerata, aga meil muidugi pole sellist asja, et arvestataks üldise liikluse sujuvusega. Näiteks sik-sak vahelelaskmine on täiesti tundmatu mõiste, et üks laseb ühe vahele, järgmine teise jne. Meil siin ei lasta kedagi vahele ja siis kui näiteks mina lasen, siis hakkavad absoluutselt kõik sealt vahele pressima, mitte ainult üks.

+29
-3
Please wait...

Postitas:
moorike

Alati ei ole võimalik minna teise ritta, kui teine rida on parasjagu hõivatud, st kiirem juba sõidab mööda. Üldiselt ma ikka võtan ka teise ritta. Aga kui ikka ei ole võimalust ümber reastuda ja kiirendusrajal sõidab tüüp 70-ga, kui ma 110 alal 110-ga, siis ma tõesti ei pidurda. Ehk on probleem hoopis liiga lühikestes pealesõiduradades, et ei jõua kiirust üles võtta, et siis normaalselt kaasliiklejatega samas tempos liikudes vahele reastuda?

Minu jaoks on hoopis huvitavam uue aja fenomen – 4-realisel juba kilomeeter enne aeglasemat autot teise ritta reastuda, et muidu äkki keegi jõuab kõrvale ja siis ei saagi. Tõesti mingi 3-4 aastat tagasi ei märganud, et oleks massiliselt niimoodi eriti varakult reastumisi olnud, aga nüüd olen ma üks väheseid lolle, kes reastub alles vahetult enne möödumist

+4
-5
Please wait...

Postitas:
Agnes86

Kilomeeter enne on ilmselge liialdus. Reastutakse jah varem, sest saab ju juba kaugelt aru, et ees on aeglasem sõiduk. Miks talle tagumikku kinni peab end sõitma ja siis pidurdama hakkama. Ma ei tea, miks teises varem reastuvad, oskan vaid enda eest rääkida. Ma sõidan 4-realisel vaid adaptiivse püsikiiruse hoidjaga ja minu meelest on ääretult tobe ja ebaökonoomne, kui auto pidurdab aeglasema tõttu. Loomulikult võtan aegsasti teise ritta. Sel pole mingit pistmist hirmuga, et keegi jõuab kõrvale. Minule õpetati autokoolis, et pidurdamine ja jälle kiirendamine kulutavad ebamõistlikult kütust. Ma siis ei tee seda.

+19
-1
Please wait...

Postitas:
UunoR

Tõesti mingi 3-4 aastat tagasi ei märganud, et oleks massiliselt niimoodi eriti varakult reastumisi olnud, aga nüüd olen ma üks väheseid lolle, kes reastub alles vahetult enne möödumist

Las reastuvad, millal tahavad, mis sul sellest. Mind pigem häirib see, kui mõni sõidabki seal teises reas kogu aeg ja ei lase kiiremaid mööda. Selliseid on ka päris palju.

+18
-2
Please wait...

Postitas:
kata85

Mina arvasin ka, et pole kohustust vahele lasta kui pole neljarealine, aga ükskord sain mehe käest pahandada, et ära ole ebaviisakas- lase vahele, näed juba ju kaugelt, et on kiirendusrajal. Ja tegingi samamoodi äkkpidurduse.Veel ägedamad on need, kes keeravad peateele ja isegi ei tee katset kiirust üles võtta. Kohilast Tallinna poole välja keerates on kiirendusrada ja olen näinud 15a jooksul ainult paar korda kui seda kasutatakse. Ülejäänud keeravad sulle lihtsalt ette ja jäävad töristama. Aeglustusrada ka ei osata kasutada. Kilomeeter enne võetakse hoog maha, suunda sisse ei panda. Väikelinlased ei oska ringristmikke kasutada. Ring on tühi või sõidetakse ringile n-ö vastassuunas ning jäädakse seisma ja oodatakse.

0
-11
Please wait...

Postitas:
Tondinahk

Mulle õpetati autokoolis ka, et suurel teel oma rajal liikujal on eesõigus ja teised vaadaku ise, kuidas vahele saavad.

Eriolukorras (siin toodud Hispaania näide) v-o  vaataks õpitud tõed ümber, aga normaalselt Eestis ei  näe selleks põhjust.

Endal on olnud paar ehmatust bussijuhtidega, kes hakkavad peatusetaskust liikuma. Näen juba eemalt, et buss hakkab taskust välja  sõitma, ning teen talle tasku kõrval oleva parempoolse raja vabaks, võttes ekstra bussi pärast vasakpoolsele rajale. Ent buss sõidab taskust välja ja siis kohe ühe jutiga üle parempoolse sõiduraja sooviga seada end vasakule, kus aga olen parasjagu mina – ja lihtsalt sõidabki tugevama jõuga sisuliselt rammides peale.

No ei saa aru, mispärast otsustab juht sõita üle mitme sõiduraja ilmtingimata kohe bussitasku juurest, kui edasi järgneb pikk sirge teelõik, tal pole hetkel tarvidust kuhugi vasakpööret teha – ühesõnaga, põhjendamatu liikluse ohustamine bussijuhi poolt, ja sellist asja olen kogenud ikka mitu korda.

 

+17
-2
Please wait...

Postitas:
NellaDellaLy

Mulle tundub, et viimasel ajal ei teata enam, mis asi pidevjoon on. Üle 20 a roolis ja see teema on viimasel paaril aastal massiliseks läinud. Täiesti põhjendamatud ohtlikud olukorrad tekivad nii.

+12
0
Please wait...

Postitas:
moorike

Kilomeeter enne on ilmselge liialdus. Reastutakse jah varem, sest saab ju juba kaugelt aru, et ees on aeglasem sõiduk. Miks talle tagumikku kinni peab end sõitma ja siis pidurdama hakkama. Ma ei tea, miks teises varem reastuvad, oskan vaid enda eest rääkida. Ma sõidan 4-realisel vaid adaptiivse püsikiiruse hoidjaga ja minu meelest on ääretult tobe ja ebaökonoomne, kui auto pidurdab aeglasema tõttu. Loomulikult võtan aegsasti teise ritta. Sel pole mingit pistmist hirmuga, et keegi jõuab kõrvale. Minule õpetati autokoolis, et pidurdamine ja jälle kiirendamine kulutavad ebamõistlikult kütust. Ma siis ei tee seda.

Mul on ka adaptiivne kiirusehoidja ja no reastute küll ikka väga vara. Ise hoian alati max pikivahet ja pole kunagi olnud vajadust nii varakult reastuda – sisuliselt reastutakse kohe, kui teine auto vaatevälja ilmub. Miks see häirib? Kui mina olen sellest varakult reastujast eespool, siis ei häirigi. Aga kui ma olen sellest varakult reastujast tagapool, kuid siiski kiirem auto, siis takistab ju minu liikumist. Mäletate, LS § 51 kohaselt paremalt möödasõit ei ole lubatud! lisaks kui sooviksin ka oma adaptiivse kiirusehoidjaga mitte pidurdada, peaksin hakkama nõeluma, mis on omakorda ohtlik. Nii et, liiga varajane reastumine takistab sujuvat liiklust.

Aga nii kaugele ei suuda mõelda, et sa võid tagumisi liiklejaid takistada lihtsalt niisama paremas reas sõites, sest eemalt paistab reka,

+4
-3
Please wait...

Postitas:
mudakonn

Viimasel ajal paistab mingi uus trend tekkinud olevat. Kiirendusrajad peale pööret. Kust on inimestel tekkinud arusaam, et kui kiirendusrada lõpeb, on see koht, kus tuleb maanteel liikujale lihtsalt ette keerara? Ei teeks teemat, kui oleks üks või kaks sellist juhust, hakkab tekkima tunne, et mingi autokool on sellist käitumist lausa koolitama hakanud. Pühapäeval lõppes ühe idioodi manööver mulle sellega, et tort lendas äkkpidurduse tõttu mööda pagasnikut ringi. Ilmselt tore, et ainult tort, päris taganurka sisse ma ikka ei sõitnud. Minu koolis käies õpetati, et eesõigus on maanteel liikuval sõidukil, kiirendusrada on kiiruse ühtlustamiseks maanteel liikujaga. Aga no ometi mitte lihtsalt ette keeramiseks, saab ju ka pidurdada selle raja lõpus, kui pole parajasti võimalust teise ritta liikuda?

Kas sa ei näinud siis, et teisel autol lõppeb sõidurida ning peaksid vähendama sõidukiirust?

Äkkpidurduse vajadus näitab, et oled kogenematu või saamatu autojuht, kes ei osanud hinnata võimalikke ohtusid.

+9
-13
Please wait...

Postitas:
martaaab09

Mina arvasin ka, et pole kohustust vahele lasta kui pole neljarealine, aga ükskord sain mehe käest pahandada, et ära ole ebaviisakas- lase vahele, näed juba ju kaugelt, et on kiirendusrajal. Ja tegingi samamoodi äkkpidurduse.Veel ägedamad on need, kes keeravad peateele ja isegi ei tee katset kiirust üles võtta. Kohilast Tallinna poole välja keerates on kiirendusrada ja olen näinud 15a jooksul ainult paar korda kui seda kasutatakse. Ülejäänud keeravad sulle lihtsalt ette ja jäävad töristama. Aeglustusrada ka ei osata kasutada. Kilomeeter enne võetakse hoog maha, suunda sisse ei panda. Väikelinlased ei oska ringristmikke kasutada. Ring on tühi või sõidetakse ringile n-ö vastassuunas ning jäädakse seisma ja oodatakse.

ma arvan et sa oled ka seda tüüpi autojuht, kes, stiilis mul on ju õigus, võib väga ohtlikku olukorda ükskors võib sattuda, kui oma suhtumist ei muuda. Ikka lastakse ka teisi vahele ja silmad lahti sõidetakse, nähakse liiklus ümberringi, kummaline on neid vaadata, kes nui neljaks sinust ohtlikke manöövreid tehes mööda pressivad ja siis näiteks Järvel, mitmerealisel teel koperdama hakkavad ja ette jäävad, sest oskused liigelda on kasinad, samas see auto oli maanteel minust mööda tuhisenud juba tükk aega tagasi, mina aga reegeleid järgides jõuan tallinna südalinna tööle veel kiireminigi. Maanteel gaasipedaali oskab ahv ka vajutada, see ei ole võistlus, kes maanteel kiiremin sõidab vaid et kes sõidab arvestades liiklust ja teisi inimesi ja üritab ennast ning teisi ellu jätta.

Ma ise olen Kohilast sõitnud hommikul tipptunnil, muideks sinu nimetatud käänamise kohal on kiiruse piirang 70 km tunnis, selge et  seal 100ga sõitmine ei ole aktsepteeritav.

Ära halvusta teis liiklejaid, äkki nad on esimest korda roolis või võõras linnas.

+13
-2
Please wait...

Postitas:
kata85

Mina arvasin ka, et pole kohustust vahele lasta kui pole neljarealine, aga ükskord sain mehe käest pahandada, et ära ole ebaviisakas- lase vahele, näed juba ju kaugelt, et on kiirendusrajal. Ja tegingi samamoodi äkkpidurduse.Veel ägedamad on need, kes keeravad peateele ja isegi ei tee katset kiirust üles võtta. Kohilast Tallinna poole välja keerates on kiirendusrada ja olen näinud 15a jooksul ainult paar korda kui seda kasutatakse. Ülejäänud keeravad sulle lihtsalt ette ja jäävad töristama. Aeglustusrada ka ei osata kasutada. Kilomeeter enne võetakse hoog maha, suunda sisse ei panda. Väikelinlased ei oska ringristmikke kasutada. Ring on tühi või sõidetakse ringile n-ö vastassuunas ning jäädakse seisma ja oodatakse.

ma arvan et sa oled ka seda tüüpi autojuht, kes, stiilis mul on ju õigus, võib väga ohtlikku olukorda ükskors võib sattuda, kui oma suhtumist ei muuda. Ikka lastakse ka teisi vahele ja silmad lahti sõidetakse, nähakse liiklus ümberringi, kummaline on neid vaadata, kes nui neljaks sinust ohtlikke manöövreid tehes mööda pressivad ja siis näiteks Järvel, mitmerealisel teel koperdama hakkavad ja ette jäävad, sest oskused liigelda on kasinad, samas see auto oli maanteel minust mööda tuhisenud juba tükk aega tagasi, mina aga reegeleid järgides jõuan tallinna südalinna tööle veel kiireminigi. Maanteel gaasipedaali oskab ahv ka vajutada, see ei ole võistlus, kes maanteel kiiremin sõidab vaid et kes sõidab arvestades liiklust ja teisi inimesi ja üritab ennast ning teisi ellu jätta.

Ma ise olen Kohilast sõitnud hommikul tipptunnil, muideks sinu nimetatud käänamise kohal on kiiruse piirang 70 km tunnis, selge et seal 100ga sõitmine ei ole aktsepteeritav.

Ära halvusta teis liiklejaid, äkki nad on esimest korda roolis või võõras linnas.

Mul ei ole probleeme vahele laskmisega kui näen, et rivistuv auto võtab kiirendusrajal hoo üles. Linnas lasen alati auto vahel(va need, kes pressivad Järvevanal espaki juures viimase millimeetri ja sekundini). Jalakäijaid ka alla ei aja. Vb sa liigud siis kui tipptund möödas, aga iga hommik keerab Kohilast paar lolli, kes kuni Urgeni venivad. Et kui on 70 ala, siis on ettekeeramine ja venimine õigustatud? Keerake kiirendusrajale ja võtke hoog üles ja rivistuge siis. Kui hakkama ei saa, siis äkki ei peaks rooli istuma? Samamoodi need juhid ju ei a arvesta teistega. Kui juhtub õnnetus, jäävad nemad süüdi- tegu on ikkagi peateele ettekeeramisega.

 

 

 

 

 

 

 

 

+4
-5
Please wait...

Postitas:
Lumememm

Mina olen jälle täheldanud ( nii palju kui Eestis käies sõidan ), et see 110 ala Tallinn-Pärnu mnt osal on iga kord nagu mingi rallirada. Sõidan mina rahulikult 115-ga ja järsku on mingi auto taga ja vilgutab tuledega. No ja siis närviliselt keerab teise ritta ja kihutab mingi 130-ga mööda 🤦‍♀️
Üldse on liiklus nii närviline Eestis. Tekitab tunde, et ristmikul seistes peab kollase tulega juba kumm all käima, et siis rohelisega gaas põhjas minema sõita 🤷🏼‍♀️

+16
-6
Please wait...

Postitas:
piret005

Mina olen jälle täheldanud ( nii palju kui Eestis käies sõidan ), et see 110 ala Tallinn-Pärnu mnt osal on iga kord nagu mingi rallirada. Sõidan mina rahulikult 115-ga ja järsku on mingi auto taga ja vilgutab tuledega. No ja siis närviliselt keerab teise ritta ja kihutab mingi 130-ga mööda 🤦‍♀️ Üldse on liiklus nii närviline Eestis. Tekitab tunde, et ristmikul seistes peab kollase tulega juba kumm all käima, et siis rohelisega gaas põhjas minema sõita 🤷🏼‍♀️ Rate this item:Submit Rating00

Ma olen pigem täheldanud, et ikka väga aeglane liiklus on siin, võiks küll natuke krapsakamalt sõita. Pigem ikka liigutakse foori tagant minema ja pööratakse aeg luubis, kui siin mõne lõunamaaga võrrelda.

+6
-10
Please wait...

Postitas:
ageta

Mäletate, LS § 51 kohaselt paremalt möödasõit ei ole lubatud!

Möödasõit ei ole aga möödumine on. Ehk kui keegi on teises reas ja ei kavatsegi rida vahetada, siis sina võid rida vahetada, möödud temast ja sõidad edasi paremas reas. Samas, see on ohtlik ja seda tõesti peaks tegema viimasel võimalusel. Ma 4-realisel mõne korra olen teinud nii, sest mingi tropp istubki teises reas. Seda teen küll alati hea hooga, sest korra-paar kõrval olles on juhtunud, et just see hetk ta siis otsustab rida vahetama hakata.

Aga ka paremalt poolt möödasõit on viimasel ajal maru popiks tegevuseks läinud.

+8
-1
Please wait...

Postitas:
piret005

Aga ka paremalt poolt möödasõit on viimasel ajal maru popiks tegevuseks läinud.

Mõni sõidab aeglaselt, aga istub teises reas. Ega ma ei hakka siis rida vahetama, kui ma esimeses reas temast kiiremini sõidan.

+7
0
Please wait...

Postitas:
zuuzi

Tallinn-Pärnu mnt osal on iga kord nagu mingi rallirada. Sõidan mina rahulikult 115-ga ja järsku on mingi auto taga ja vilgutab tuledega. No ja siis närviliselt keerab teise ritta ja kihutab mingi 130-ga mööda 🤦‍♀️

Sõidan mööda seda maanteed tihti ja tõesti, kui ilm on ilus, tee kuiv, valge aeg, siis enamus sõidavad 120-ga. Kui sõidad spidomeetri järgi 115-ga, siis reaalne kiirus on sul umbes 109 ja jäädki jalgu. Panevad sust mööda nagu postist. Kui olin algaja juht, siis sõitsin samuti spido järgi 115-ga ja imestasin, et milles asi, kõik muudkui kihutavad mööda. Nüüd sõidan ise ka 120-ga ja olen harjunud. Ja möödasõidul kerkib tihti kiirus 130-ni. Nii on.

+3
-14
Please wait...

Postitas:
taivopalm

Aga no ometi mitte lihtsalt ette keeramiseks, saab ju ka pidurdada selle raja lõpus, kui pole parajasti võimalust teise ritta liikuda?

Raske on hinnangut anda, kuna ise ei näinud seda pealt. Aga üldiselt peab liikluses tegema koostööd. Sa ju näed, et kiirendusrida lõpeb varsti otsa ja teine autojuht peab tegema manöövri. Jälgid teda, vajadusel tõstad jala gaasilt, et saaks sinu ette reastuda või siis vastupidi lisad veidi kiirust, et ta saaks sinu taha reastuda. Kui sõidate kivist nägudega täpselt kõrvuti ja vaatate kivistunud pilguga enda ette, siis tekivadki sellised olukorrad.

Aga veel üks näpunäide- neljarealisel (lubatud 110) teises reas ei tasu sõita 100-110, sa jääd teistele jalgu. Võta rahulikult esimesse ritta ja sõida seal 100-110, keegi ei pahanda. Reeglina unustavad end teise ritta aeglaselt sõitma vanemad inimesed, olen seda esimesest reast mööda sõites vaadanud.

 

+10
0
Please wait...

Postitas:
UunoR

Reeglina unustavad end teise ritta aeglaselt sõitma vanemad inimesed, olen seda esimesest reast mööda sõites vaadanud.

Seal istub ikka igasuguseid. Ükskord Perekoolistki lugesin, et minul on õigus teises reas sõita, kui sõidan täpselt lubatud kiirusega ja ei ole vaja kellelgi reegleid rikkuda. Selline omaalgatuslik korrapidamine siis.

+8
-4
Please wait...

Postitas:
ageta

Aga ka paremalt poolt möödasõit on viimasel ajal maru popiks tegevuseks läinud.

Mõni sõidab aeglaselt, aga istub teises reas. Ega ma ei hakka siis rida vahetama, kui ma esimeses reas temast kiiremini sõidan.

See, millest sa räägid, kirjutasin ma lõigu suuremas osas. See mida sa viitad, on mõeldud ikkagi paremalt poolt möödasõiduna täiesti kaherealisel tavalisel maanteel, kus autod tulevad vastu, ehk vasakult möödasõitu teha ei saa. Selle asemel kasutatakse ära kiirendus- ja aeglustusrajad ning tee laiemad kohad, et paremalt poolt möödasõit teha.

0
0
Please wait...

Postitas:
Hundu

Kust on inimestel tekkinud arusaam, et kui kiirendusrada lõpeb, on see koht, kus tuleb maanteel liikujale lihtsalt ette keerara?

Kas sul sõites kordagi ei teki mõtet, et kui sinu kõrval kiirendusrajal liigub auto ja kiirendusrada hakkab otsa lõppema, siis võiksid veidi kiirust maha võtta või isegi vasakpoolsesse ritta reastuda, et võimaldada tollel autol kiirendusrajalt ära reastuda? Ajad lihtsalt tuimalt oma õigust taga – minul on õigus, mina ei kavatse kellegi teise suhtes hooliv olla.

Natuke rohkem tähelepanelikkust ja hoolivust liikluses ning kõigil on parem liigelda. Ei pea ainult raiuma igas olukorras, et “aga mul on eesõigus”.

Sa oled vist üks neist juhtidest, kes liiklusummiku korral mitte ilmaski ei luba blokeeritud kõrvalreas olijal enda ritta reastuda, vaid sõidad, nina eessõitja sabas kinni, et jumala eest keegi ometi vahele ei tuleks?

Pühapäeval lõppes ühe idioodi manööver mulle sellega, et tort lendas äkkpidurduse tõttu mööda pagasnikut ringi. Ilmselt tore, et ainult tort, päris taganurka sisse ma ikka ei sõitnud.

Minul pole kunagi mingi tort autos ringi lennanud, sest ma oskan seda märgata, kui kiirendusrajal on reastumisvõimalust vajav auto, ja lasen tal reastuda eespool kirjeldatud viisidel. Ja samuti oskan ma leida elementaarseid seoseid asjade vahel, näiteks et kiirendusrajal on auto, see auto sõidab teatud kiirusega ja kiirendusrada hakkab lõppema, millest võib järeldada, et see auto, kui ta just ei kavatse äkkpidurdada või teelt välja sõita,  suure tõenäosusega üritab minu ette reastuda, mistõttu selline reastumine ei tule mulle torti lennutava üllatusena, vaid ma oskan seda ette näha ja selleks juba aegsasti valmistuda.

Soovitan soojalt sinulgi õppida liikluses toimuvat vähemalt paari-kolme sekundi ulatuses ette ennustama, siis ei lenda sul tort kogu aeg autos ringi ehmatusest ning auto jääb ka terveks.

Minu koolis käies õpetati, et eesõigus on maanteel liikuval sõidukil, kiirendusrada on kiiruse ühtlustamiseks maanteel liikujaga. Aga no ometi mitte lihtsalt ette keeramiseks, saab ju ka pidurdada selle raja lõpus, kui pole parajasti võimalust teise ritta liikuda?

Igas olukorras ei pea ainult oma eesõigust taga ajama. Võiks olla kaasliiklejate suhtes ka hooliv ja tähelepanelik.

Kiirendusraja lõpus pidurdamine on kõige halvem variant, sest mida see olematu kiirusega auto siis seal raja lõpus peab tegema? Olematu kiirusega on reastumine veelgi võimatum, kui liilus on tihe. Pealegi jääb seal toppav auto teistele kiirendajatele ette.

+15
-3
Please wait...

Postitas:
rohekonn

Kas sul sõites kordagi ei teki mõtet, et kui sinu kõrval kiirendusrajal liigub auto ja kiirendusrada hakkab otsa lõppema, siis võiksid veidi kiirust maha võtta või isegi vasakpoolsesse ritta reastuda, et võimaldada tollel autol kiirendusrajalt ära reastuda?

No ma ei tea, sain aru, et probleem on ühes suunas ühesuunalisest maanteest.  Olen isegi kimpus olnud sellistega, kes lihtsalt ette munema keeravad, kasvõi põlluteelt, peaasi, et saaks aga enne sind. Ehk siis, arvan, et kaherealisel maanteel ei saa nii nagu neljarealisel ja kõrvalteelt ikka peateele niisama lampi maanteele ette ei põrutata, isegi neljarealisele mitte. Sa üldse kujutad ette kuidas kiirteele pealesõit käib? Mina neljarealisel lähen küll jah vasakusse ritta, aga tegelikult ma ei pea seda tegema ja sina pead maanteele sõites kiirendusraja lõpuks arendama oma kiiruse nii, et tagant tulijale jalgu ei jää.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Alfa

Kas sul sõites kordagi ei teki mõtet, et kui sinu kõrval kiirendusrajal liigub auto ja kiirendusrada hakkab otsa lõppema, siis võiksid veidi kiirust maha võtta või isegi vasakpoolsesse ritta reastuda, et võimaldada tollel autol kiirendusrajalt ära reastuda?

Vastassuunavööndisse peab selle kiirendaja eest ära minema või? Enamus Eesti teedest, kus asuvad ka kiirendusrajad, ei ole mitte neljarealised, lihtsalt sulle teadmiseks.

+6
-5
Please wait...

Postitas:
natakas

Kust on inimestel tekkinud arusaam, et kui kiirendusrada lõpeb, on see koht, kus tuleb maanteel liikujale lihtsalt ette keerara?

Kas sul sõites kordagi ei teki mõtet, et kui sinu kõrval kiirendusrajal liigub auto ja kiirendusrada hakkab otsa lõppema, siis võiksid veidi kiirust maha võtta või isegi vasakpoolsesse ritta reastuda, et võimaldada tollel autol kiirendusrajalt ära reastuda? Ajad lihtsalt tuimalt oma õigust taga – minul on õigus, mina ei kavatse kellegi teise suhtes hooliv olla.

Natuke rohkem tähelepanelikkust ja hoolivust liikluses ning kõigil on parem liigelda. Ei pea ainult raiuma igas olukorras, et “aga mul on eesõigus”.

Sa oled vist üks neist juhtidest, kes liiklusummiku korral mitte ilmaski ei luba blokeeritud kõrvalreas olijal enda ritta reastuda, vaid sõidad, nina eessõitja sabas kinni, et jumala eest keegi ometi vahele ei tuleks?

Pühapäeval lõppes ühe idioodi manööver mulle sellega, et tort lendas äkkpidurduse tõttu mööda pagasnikut ringi. Ilmselt tore, et ainult tort, päris taganurka sisse ma ikka ei sõitnud.

Minul pole kunagi mingi tort autos ringi lennanud, sest ma oskan seda märgata, kui kiirendusrajal on reastumisvõimalust vajav auto, ja lasen tal reastuda eespool kirjeldatud viisidel. Ja samuti oskan ma leida elementaarseid seoseid asjade vahel, näiteks et kiirendusrajal on auto, see auto sõidab teatud kiirusega ja kiirendusrada hakkab lõppema, millest võib järeldada, et see auto, kui ta just ei kavatse äkkpidurdada või teelt välja sõita, suure tõenäosusega üritab minu ette reastuda, mistõttu selline reastumine ei tule mulle torti lennutava üllatusena, vaid ma oskan seda ette näha ja selleks juba aegsasti valmistuda.

Soovitan soojalt sinulgi õppida liikluses toimuvat vähemalt paari-kolme sekundi ulatuses ette ennustama, siis ei lenda sul tort kogu aeg autos ringi ehmatusest ning auto jääb ka terveks.

Minu koolis käies õpetati, et eesõigus on maanteel liikuval sõidukil, kiirendusrada on kiiruse ühtlustamiseks maanteel liikujaga. Aga no ometi mitte lihtsalt ette keeramiseks, saab ju ka pidurdada selle raja lõpus, kui pole parajasti võimalust teise ritta liikuda?

Igas olukorras ei pea ainult oma eesõigust taga ajama. Võiks olla kaasliiklejate suhtes ka hooliv ja tähelepanelik.

Kiirendusraja lõpus pidurdamine on kõige halvem variant, sest mida see olematu kiirusega auto siis seal raja lõpus peab tegema? Olematu kiirusega on reastumine veelgi võimatum, kui liilus on tihe. Pealegi jääb seal toppav auto teistele kiirendajatele ette.

Oh  sind tarka ja vahvat inimest! Jah, ma tõesti võin kiirust maha võtta ja auto vahele lasta. Aga täpselt samuti võib kiirendusrajal liikuv auto arvestada sellega, et ta vahetab rida peale minu möödumist. Jutt on maanteest, kus kummaski suunas on üks rida ja autost, mis keeras mulle ette tuima rahuga. Minu järel rohkem masinaid ei tulnud. Selles olukorras oleks mina tema asemel arvestanud täiskiirusel liikuva masinaga maanteel ja vahetanud rada selle möödudes. Ok, kui pidurdamine on kohutav, siis kiirenda aeglasemalt! Minu jaoks oleks SEE elementaarne viisakus. Mis mind ajendas teemat tegema, on asjaolu, et osade inimeste arvates paistab kiirendusraja lõppemine tähendama raja vahetamisel sõidu eesõigust. See pole nii! Sina paistad aga olevat inimene, kellele on oluline igal võimalikul juhul vaielda, eriti tore, kui see veel annab võimaluse ennast upitada..  Ok, kui see sulle rõõmu teeb. Siiski loodan, et keegi sulle ükskõik mis olukorras ette ei keera.

+8
-3
Please wait...

Postitas:
okasroos

Tallinn-Pärnu mnt osal on iga kord nagu mingi rallirada. Sõidan mina rahulikult 115-ga ja järsku on mingi auto taga ja vilgutab tuledega. No ja siis närviliselt keerab teise ritta ja kihutab mingi 130-ga mööda 🤦‍♀️

Sõidan mööda seda maanteed tihti ja tõesti, kui ilm on ilus, tee kuiv, valge aeg, siis enamus sõidavad 120-ga. Kui sõidad spidomeetri järgi 115-ga, siis reaalne kiirus on sul umbes 109 ja jäädki jalgu. Panevad sust mööda nagu postist. Kui olin algaja juht, siis sõitsin samuti spido järgi 115-ga ja imestasin, et milles asi, kõik muudkui kihutavad mööda. Nüüd sõidan ise ka 120-ga ja olen harjunud. Ja möödasõidul kerkib tihti kiirus 130-ni. Nii on.

Mis ajast algaja juht võib üle 90-ne sõita??

§ 50.   Sõidukiiruse valimine

  (1) Juht peab järgima käesoleva seaduse §-s 15 sätestatud suurimat lubatud sõidukiirust.

  (2) Õppesõidu ajal ja esmase või piiratud juhtimisõigusega juhiloa omaja ei tohi sõita kiiremini kui 90 kilomeetrit tunnis.

+9
0
Please wait...

Postitas:
UunoR

Olen isegi kimpus olnud sellistega, kes lihtsalt ette munema keeravad, kasvõi põlluteelt, peaasi, et saaks aga enne sind.

Sellised ikka ajavad närvi küll. Iga päev sõidan tööle ja siis tuleb kõrvalteelt ette mingeid tüüpe, kes keeravad peateele ette ja kukuvad seal siis munema. Ma saan aru, et siis pressid vahele, kui väga pikk joru on ja siis ka liigutad ennast käbedalt, aga mõni keerab ka jumala tühjal teel lihtsalt ette ja kukub seal munema, kuigi võiks oodata ühe sekundi ja peateelt tulijale teed anda.

+9
0
Please wait...

Postitas:
zuuzi

Mis ajast algaja juht võib üle 90-ne sõita??

Sest peale lubade kättesaamist ma ei sõitnud mingi kolm aastat. Nii et vahtralehest olin küll lahti saanud, aga algaja juht olin siiski.

0
-6
Please wait...

Postitas:
Agnes86

Vabandust, aga kelleks sa end oma näpuga osutamisega õige pead? Klassikaline Karen, kes arvab, et ainult tema teeb kõike õigesti ja kõik teised valesti? Annan pea, et mind ei ole sa miite kunagi kilomeeter enne möödumiseks reastumas näinud neljarealisel ja mina pole ka ühtki juhti kilomeeter enne reastumas näinud, sest nähti eespool veokit. Aga sa targuta siin edasi, kui see su kehva päeva paremaks teeb.

0
-5
Please wait...

Postitas:
kolmega

Mul ei ole probleeme vahele laskmisega kui näen, et rivistuv auto võtab kiirendusrajal hoo üles. Linnas lasen alati auto vahel (va need, kes pressivad Järvevanal espaki juures viimase millimeetri ja sekundini).

Halloo, Espaki juures on tõmblukk, seal ongi normaalne rea lõpuni sõita!

+3
-2
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 38 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Liiklusest maanteel