Kas on odavam liikluskindlustus kui registreeritud elukoht mujal Eestis, kui Tallinn?
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › liikluskindlustus
Teema: liikluskindlustus
jah, on küll odavam
ka tallinna elanikuna võid saada erinevatest kindlustusseltsidest totaalselt erinevad hinnapakkumised: mul laps sai hiljaaegu juhiloa ja elu esimese auto, liikluskindlustuse pakkumised võtsime paljudest firmadest, odavaim algajale juhile oli 23€/kuu, kalleim ca 120€/kuu, muud sinna vahele.
Valgamaa, Jõgevamaa ja Hiiumaa peaksid kindlasti odavaimad olema.Tallinn on kõige kallim.
Ka omaniku vanus ja auto mootori võimsus mängivad suurt rolli lisaks kindlustusajaloole.
Muud tegurid mängivad oluliselt suuremat rolli, kui omaniku elukoht.
Meie firma oli registreeritud Tallinna, auto firma oma. Auto kindlustus oli tehtud aastaks. Poole aasta pealt kolisime firma ümber Tartumaale, registreerisime uue aadrsessi ka ÄR-s ja ühel hetkel lihtsalt laekus kindlustuselt mingi raha panka. Helistasime ja küsisime, milles asi. Selgus, et Tartumaa kindlustus on nii palju odavam, et nad arvestasid ümber ja tagastasid ülemakstud summa.
Siiani tundub uskumatu, et see nii automaatselt käis.
Meie firma oli registreeritud Tallinna, auto firma oma. Auto kindlustus oli tehtud aastaks. Poole aasta pealt kolisime firma ümber Tartumaale, registreerisime uue aadrsessi ka ÄR-s ja ühel hetkel lihtsalt laekus kindlustuselt mingi raha panka. Helistasime ja küsisime, milles asi. Selgus, et Tartumaa kindlustus on nii palju odavam, et nad arvestasid ümber ja tagastasid ülemakstud summa.
Siiani tundub uskumatu, et see nii automaatselt käis.
Tõenäoliselt oli tegu osamaksetega aastase lepingu puhul. Iga osamakse koostatakse vastavslt selle hetke hinnale ja tingimustele. Juba tehtud ja ette ära makstud aastast lepingut ei hakka keegi ümber arvutama.
odavaim algajale juhile oli 23€/kuu,
Algajaid siis ikka kotitakse kõvasti, mul on 23€ eest kolm kuud. Ja aasta pole siis vastavalt mitte 100 vaid kõvasti vähem.
35 aastat staaži, Tallinn.
Tundub, et kw ja avariide ajalugu enam ei mõjutagi; vanasti oli see küll väga oluline.
125kW ja 85kW autode maksed enam vähem samasugused +/paar €.
Tundub, et kw ja avariide ajalugu enam ei mõjutagi; vanasti oli see küll väga oluline.
minu meelest kw mõjutavad korralikult, aga avariid küll mitte. mul on aastal pärast avariid (minu süül) liikluskindlustuse (ja tegelikult ka kasko) makse isegi odavamaks läinud.
Mul on Viljandimaal pooleks aastaks 21.12.
Mul on Viljandimaal pooleks aastaks 21.12.
jah, ja kui mina oma elukoha viljandimaale regan, siis maksan ka oma länkkari eest 21.12. nii või?
minu meelest kw mõjutavad korralikult, aga avariid küll mitte. mul on aastal pärast avariid (minu süül) liikluskindlustuse (ja tegelikult ka kasko) makse isegi odavamaks läinud.
mulle selgitas kindlustusfirma esindaja, et liikluskindlustuse tariifi määramisel on kõige olulisem hoopis auto omaniku(kindlustus)staaži pikkus.
et mina, kel on juhistaaži varsti peaaaegu 30a, ja ämm, kel juhistaaži 50+, mõlemad ilma ühegi avariita, oleme liikluskindlustuslepingut sõlmides võrdsed pere noorima juhiloaomanikuga, kes alles pool aastat tagasi vahtralehega sõitma hakkas.
ja seda kõike sellepärast, et me olime aastakümneid lihtsalt autode tehnilises passis vaid kasutajad, mitte omanikud.
see tundus kerge diskrimineerimisena ning… kirjutasime siis ühiselt päranduseks saadud vanaisa romud kõik värske juhiloa omaniku nimele – las laps hakkab tulevikuks kindlustusstaaži koguma. meie jätkame autode juhtimist lihtsalt kasutajana.
Tundub, et kw ja avariide ajalugu enam ei mõjutagi; vanasti oli see küll väga oluline.
minu meelest kw mõjutavad korralikult, aga avariid küll mitte. mul on aastal pärast avariid (minu süül) liikluskindlustuse (ja tegelikult ka kasko) makse isegi odavamaks läinud.
Avariid võivad mõjutada küll, kui kindlustusfirma asja kliendile ebasoodsalt vormistab.
Tundub, et kw ja avariide ajalugu enam ei mõjutagi; vanasti oli see küll väga oluline.
minu meelest kw mõjutavad korralikult, aga avariid küll mitte. mul on aastal pärast avariid (minu süül) liikluskindlustuse (ja tegelikult ka kasko) makse isegi odavamaks läinud.
Avariid võivad mõjutada küll, kui kindlustusfirma asja kliendile ebasoodsalt vormistab.
milles see ebasoodne vormistamine seisneda võiks? kui juht on süüdi, siis kuidas saaks asja veel ebasoodsamalt vormistada?
Kas keegi teab, kui palju omaniku kindlustusstaaž reaalselt hinda mõjutab?
Näiteks mul 2016 aastal esmakordselt liikluskindlustust vormistades tuli 12kuu hinnaks 183.96 € , elukoht Tallinn, auto 90kw.
Aasta hiljem juba 235,11
veel aasta hiljem ca 181
See aasta vahetasin autot, 105kw ja aastane kindlustus 169.
Avariisid ei ole juhistaaži jooksul olnud ja nüüd alles on hinnas langust märgata 🙂
milles see ebasoodne vormistamine seisneda võiks? kui juht on süüdi, siis kuidas saaks asja veel ebasoodsamalt vormistada?
Oli üks ebameeldiv juhus, kus üks juht püüdis oma autot, selle põrkerauda, teise arvelt remontida ja esitas kindlustusele pretensiooni, et talle tagurdati otsa. Tegelikult midagi sellist polnud ja kuna polnud ka tõendeid, siis juhtum lõpetati. Aga registrisse jäi kirja, et et nn tagurdaja (kes tegelikult isegi ei tagurdanud) oli 100% süüdi ja see, kellele väidetavalt otsa tagurdati, 0% süüdi ja ometi talle sõidukikahju ei hüvitatud. Ja nn tagurdaja kindlustusmakse tõusis.
milles see ebasoodne vormistamine seisneda võiks? kui juht on süüdi, siis kuidas saaks asja veel ebasoodsamalt vormistada?
Oli üks ebameeldiv juhus, kus üks juht püüdis oma autot, selle põrkerauda, teise arvelt remontida ja esitas kindlustusele pretensiooni, et talle tagurdati otsa. Tegelikult midagi sellist polnud ja kuna polnud ka tõendeid, siis juhtum lõpetati. Aga registrisse jäi kirja, et et nn tagurdaja (kes tegelikult isegi ei tagurdanud) oli 100% süüdi ja see, kellele väidetavalt otsa tagurdati, 0% süüdi ja ometi talle sõidukikahju ei hüvitatud. Ja nn tagurdaja kindlustusmakse tõusis.
Pöördu kindlustusseltsi või LKF-i vaidega. Perekool siin ei aita.
milles see ebasoodne vormistamine seisneda võiks? kui juht on süüdi, siis kuidas saaks asja veel ebasoodsamalt vormistada?
Oli üks ebameeldiv juhus, kus üks juht püüdis oma autot, selle põrkerauda, teise arvelt remontida ja esitas kindlustusele pretensiooni, et talle tagurdati otsa. Tegelikult midagi sellist polnud ja kuna polnud ka tõendeid, siis juhtum lõpetati. Aga registrisse jäi kirja, et et nn tagurdaja (kes tegelikult isegi ei tagurdanud) oli 100% süüdi ja see, kellele väidetavalt otsa tagurdati, 0% süüdi ja ometi talle sõidukikahju ei hüvitatud. Ja nn tagurdaja kindlustusmakse tõusis.
Pöördu kindlustusseltsi või LKF-i vaidega. Perekool siin ei aita.
kuidas sa tead, et mingi märge jäi ja makse seetõttu tõusis? mina oleksin sellises ebaausas olukorras küll vaide esitanud. iseasi, kui seda hinnatõusu selle juhtumiga ainult oma peas põhjendada…
See asi juhtus ammu, vaevalt ma enam vaiet esitada saan. Tookord ma õigel ajal ei taibanud.
Aga olge liikluses ettevaatlikud:
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/venemaa-kelmid-lavastasid-tallinna-ringristmikel-kallite-autodega-liiklusonnetusi/
Parem oleks pardakaameraid kasutada. Taga võiks ka olla. Mul ei olnud omal ajal.
ka tallinna elanikuna võid saada erinevatest kindlustusseltsidest totaalselt erinevad hinnapakkumised: mul laps sai hiljaaegu juhiloa ja elu esimese auto, liikluskindlustuse pakkumised võtsime paljudest firmadest, odavaim algajale juhile oli 23€/kuu, kalleim ca 120€/kuu, muud sinna vahele.
See on nii sellepärast , et igal seltsil on nö vabad käed hinna kujundamisel ja arvesse võetakse erinevaid kriteeriume lisaks omaniku kindlustusajaloole ja elukohale.
Seega kui oled hinnatundlik, kasuta näiteks LKF lehel olevat kalkulaatorit või arvuta kõigi seltside e-poodides. Ka maakler võib hea hinna teha aga alati tuleb arvestada, et tema hinnas on ka vahendustasu.
Minu kogemuste järgi on kõige määravaks asjaks auto hind ning teisel kohal on mudel. Näiteks, 190kW uus Toyota vs 190kW Porche Cayenne kindlustusmakse vahe on neljakordne ka siis, kui kõik muud andmed on samad. Samuti võib olla neljakordne vahe ka VW Passiti ja BMW 520 kindlustusmaksese suuruses, kui ka kõik muud andmed on samad, sest statistika kohaselt satub BMW kordades suurema tõenäosusega liiklusõnnetusse, kui VW.
Mul töötab üks tuttavat kindlustuses ja ta on öelnud, et neil on lausa omaette kategooria “pereauto”, mis on reeglina keskklassi universaal või mahtuniversaal, mille riski koefitsient on veel madalam, kui “mitte-pereauto” oma, sest teatud autode puhul lähtutakse eeldusest, et neid ostavad inimesed, kellel on vähemalt 2 last ja et nemad on kõige vähem riskialdimad.
Otsin hetkel täiskaskot ja ühe firma üldtingimustes hakkas silma erisus täiskasko mittekehtivuse osas: sõitmine metsas. Ega metsas autoga sõita saagi, sest puud ees, aga kui on hooldamise jmt eesmärgid rajad (ei ole eraldi katastriüksus) sisse kujunenud siis ju saab sõita. Isegi metsa seenele ei tohi autoga sõita. Imelik.
Otsin hetkel täiskaskot ja ühe firma üldtingimustes hakkas silma erisus täiskasko mittekehtivuse osas: sõitmine metsas. Ega metsas autoga sõita saagi, sest puud ees, aga kui on hooldamise jmt eesmärgid rajad (ei ole eraldi katastriüksus) sisse kujunenud siis ju saab sõita. Isegi metsa seenele ei tohi autoga sõita. Imelik.
minu meelest on kõigil seltsidel välistusena maastikul ehk väljaspool teid sõitmine.
kustmaalt muutub tee teeks, ma ei tea. ise olen hiiumaal randa viival metsateel vastu mingit kändu sõitnud ja siis ei olnud kindlustajal mingeid vastuväiteid.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › liikluskindlustus