Esileht Koolilaps Lisainfo või abi küsimine õpetajalt Reaalis

Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )

Teema: Lisainfo või abi küsimine õpetajalt Reaalis

Postitas:
Kägu

Kuidas see Reaalkoolis reguleeritud on?
Lapsväidab, et üks õpetaja ütles, et Reaalkoolis sellist asja ei ole. Kui ei oska, siis õpetajalt küsida ei tohi (mingeid eraldi tunde ei ole), vaid lähed ja otsid omale eraõpetaja.
Tõesti?
Laps tuli teisest koolist ja seal on mõningad õpetamismeetodid ja nõudmised teised. Ning nüüd on osa asju mitteaktsepteeritavad. Laps peab ümber ja juurde õppima.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Nii on igal pool, küsida tunnis ikka võib, aga õpetaja pole kohustatud mingeid eratunde oma tööajast tegema.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Seitsmes klass? Ma ei saa aru ainult sellest ümberõppest. Mida on võimalik nii teistmoodi õpetada?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Oh, see on ikka uues koolis ja sageli ka lihtsalt õpetaja vahetudes sedasi, et mingid nõudmised on natuke teised ja tuleb ümber harjuda. Hea ettevalmistus tulevaseks eluks- muutusi tulebki ette ja inimesed on erinevad, aga nendega tuleb koostööd teha. Lisatundi ehk konsultatsiooni ei pruugi äkki eliikoolis tõesti saada, seal ju ikka nii eliit, aga mõttekas oleks lapsel ikkagi õpetajalt tunnis infot küsida ja kui ikka tunneb, et lained on üle pea, tunni lõpus kauemaks jääda, nii mõnigi õpetaja võib olla ikkagi valmis lisaselgitusi jagama, sest nad tegelikult ka ju tahavad, et õpilastel hästi läheks. Veel on kasulik oma muret klassijuhatajaga jagada, tema võib ka aidata vahendada, nii et õpetaja ja õpilane ühise keele leiavad. Ja muidugi ei ole vaja ka minna eliitkooli, kui sealsed nõudmised ja põhimõtted üldse ei meeldi, tavakoole, kus rohkem ja kauem kõike seletatakse, on ju küllaga, samuti võibki eraõpetajat vahel vaja minna, kui mõnes aines on lüngad sisse jäänud, isegi tavakooli lapsel.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sa soovid, et Reaali õpetaja annaks su lapsele lisatunde, sest mingis aines on eelmisest koolist lünk? Väga loogiline, et õpetajalt eitav vastus tuleb. Mis siin imelikku on? Loomulikult võtad eratunde, kui abi vaja on.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei taha lisatunde, vaid lihtsalt teada, et mis on kehvemini ja millele rohkem tähelepanu pöörata.
Kui laps sinna kooli juba sisse sai, siis järelikult ei ole ta ju rumal. Peab vaid korraldusliku poole ja teiste nõudmistega harjuma/aru saama.
Mõni asi oli teises koolis veidi teistmoodi, teistmoodi nõuded jne.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei taha lisatunde, vaid lihtsalt teada, et mis on kehvemini ja millele rohkem tähelepanu pöörata.

Kui laps sinna kooli juba sisse sai, siis järelikult ei ole ta ju rumal. Peab vaid korraldusliku poole ja teiste nõudmistega harjuma/aru saama.

Mõni asi oli teises koolis veidi teistmoodi, teistmoodi nõuded jne.

Nädala aja ehk siis paari esimese tunni põhjal ei saa ju veel hinnata, mis on kehvemini. Selge see, et eri õpetajatel võivad olla erinevad nõuded ja seda ka sama kooli piires. Ja üsna loomulik on ka see, et uue õpetajaga peab harjuma. Seda ka siis kui kooli ei vaheta, vaid vahetub ainult õpetaja. Aga selliste üldiste korralduslike küsimuste jaoks on ju klassijuhataja. Lisaks on reaalis olemas ka vanemate meililist ja ka õpetajatega on võimalik meile teel suhelda. Ja lapsed ju ometi suhtlevad ka omavahel. Klassikaaslastelt võib ka alati abi küsida.
Tegelikult jääb vähemalt mulle teemaalgatus segaseks. Aga perekooli asemel soovitan klassijuhatajaga ühendust võtta.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kõigil õpetajatel on konsultatsioonide ajad, kas kindlad (kooli kodulehel kirjas, vähemalt eelmisel kodulehe versioonil olid) või siis kokkuleppel. Samas lapsed pigem ei kasuta neid konsultatsioone, aga et lisainfo või abi küsimine keelatud oleks, seda kuulen küll esimest korda.
7C klassijuhataja annab ka ühele minu lapsele tunde, reaalis ta vist alles teist aastat õpetaja, samas on ta üsna tunnustatud oma aine õpetaja ja edendaja.
Järelaitamistunde tunniplaanis (nagu kunagi Ühisgümnaasiumi kodulehelt lugesin, kui noorem koolivaliku ees seisis) reaalis tõesti pole.
Isiklikult arvan ka, et kui laps juba reaali sisse sai, siis saab ta ka ümber- ja juurdeõppimisega hakkama, 7C pidavat ju nendest, kes esimesest klassist alustasid, peajagu üle olema.
Kellel see probleem tegelikult on, lapsevanemal või lapsel?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tahtsin ka teemat lugedes kirjutada, et õpetajatel on kõigil konsultatsioonide ajad tund aega nädalas. Tuleb küsida, millal see on, ja kohale minna. See pole sama, mis eratund, aga on mõeldud just nimelt selleks, et õpetajal oleks aega vastata kõikidele küsimustele, millele ta tunnis või vahetunnis vastata ei jõua.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei taha lisatunde, vaid lihtsalt teada, et mis on kehvemini ja millele rohkem tähelepanu pöörata.

Kui laps sinna kooli juba sisse sai, siis järelikult ei ole ta ju rumal. Peab vaid korraldusliku poole ja teiste nõudmistega harjuma/aru saama.

Mõni asi oli teises koolis veidi teistmoodi, teistmoodi nõuded jne.

Aga see ongi lisatund. Eratynd. Kui õpetaja peaks tegelikult samal ajal kas puhkama ja minema edasi järgmisse tundi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei taha lisatunde, vaid lihtsalt teada, et mis on kehvemini ja millele rohkem tähelepanu pöörata.

Kui laps sinna kooli juba sisse sai, siis järelikult ei ole ta ju rumal. Peab vaid korraldusliku poole ja teiste nõudmistega harjuma/aru saama.

Mõni asi oli teises koolis veidi teistmoodi, teistmoodi nõuded jne.

Seda ma ei usu, et õpetaja keeldub paari lausega ütlemast, mida laps juurde peaks õppima või milles ta nõrgem on. Siin on mingi infomüra. Uuri lapselt uuesti, mida täpselt tema küsis ja mida täpselt õpetaja vastas. Või küsi ise otse õpetajalt.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuidas see Reaalkoolis reguleeritud on?
Lapsväidab, et üks õpetaja ütles, et Reaalkoolis sellist asja ei ole. Kui ei oska, siis õpetajalt küsida ei tohi (mingeid eraldi tunde ei ole), vaid lähed ja otsid omale eraõpetaja.

reaali vilistlaste vanemana võin väita, et kohe kindlasti ei vasta see arvamus tõele.
kõigil aineõpetajatel on olemas konsultatsiooniajad ja nad vastavad seal minuteada küll õpilaste küsimustele.
lisaks saab laps õpetajale e-maili saata, küsida enne või pärast tundi. probleemide korral saab vahendusabi küsida ka klassijuhatajalt või klassikaaslastelt (eriti kui on uus laps koolis)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

7c praegune klassijuhataja on reaalis küll vähemalt 3-4a juba töötanud, nii et kindlasti teab ta juba kooli süsteemi ja oskab abi ja nõu anda.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Reaalis tuleb probleemi korral pöörduda õpetaja poole. Lisainfot saab kindlasti. Konsultatsioonide aegu kodulehel välja toodud ei ole, kuid kui õpetaja poole pöörduda, siis õpetaja ütleb, millal ta koolimajas on ja tema juurde võib minna. Kui õpetajale e-mail saata, siis tuleb vastus väga kiirelt ja õpetaja annab kokkusaamiseks mõned valikuvariandid aegade suhtes.
Järeleaitamistunde küll ei tea, et õpetajad annaksid, aga kui on vajadus lisaõppeks, küll siis õpetaja oskab suunata, kuhu ja kelle poole võiks pöörduda ning kuidas lisamaterjali leida.
Praegu ei saa aru, mis klassist on jutt ja jääb arusaamatuks, kuidas probleem juba esimese nelja koolipäevaga on kerkinud. Kui on tegemist seitsmenda klassiga, siis minu arvates võib probleem olla ainult vene keelega, sest kokku satuvad väga erineva vene keele tasemega õpilased ning õpetaja ei pruugi sellega arvestada, sest sisseastumisel oli ju nõue, et peab vene keelt oskama. Muud ained on eelneva kuue aastaga kõik läbitud, sisseastumiskatsed on edukalt sooritatud ning tuleb lihtsalt harjuda uute õpetajate ja koolikorraga. Midagi erilist reaalis ei nõuta, õppida tuleb. Reaali õpetajad on väga pühendunud, kompetentsed oma aines, abivalmis ja toetavad. Õpetajad vastavad e-mailidele ka õhtul ja nädalavahetusel. Ei saagi aru, kas ja millal nad oma isiklikku elu elavad.
Kui uus seitsmendik, siis võib pöörduda ka klassikaaslaste poole. Värskelt moodustunud seitsmes on alati hästi kokkuhoidev ja kindlasti on neil oma grupp kuskil sotsiaalmeedias ning tihe suhtlus seal. Klassikaaslastelt saab nõu, abi, infot küsida ning jagada alguse valusid. Teistel võivad samad probleemid olla. Kindlasti on klassis tugevamaid õpilasi, kes oskavad aidata, jagada materjale jne.
Ma kahtlustan, et lapsel võib olla tegemist esimese koolinädala stressiga ning pisut mustades värvides pilt hetkel tekkinud. Meie pere värske gümnasist just eile õhtul andis ülevaate, kuidas esimesel nädalal õpetajad kehtestasid ennast, andsid ülevaate oma nõudmistest ning tööplaanidest. Klassikaaslased, kelle hulgas on mitmeid värvikaid isiksusi, on uued. Tuleb lihtsalt tööle hakata, kohanduda nõudmiste ja uute inimestega.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Praegu ei saa aru, mis klassist on jutt ja jääb arusaamatuks, kuidas probleem juba esimese nelja koolipäevaga on kerkinud. Kui on tegemist seitsmenda klassiga, siis minu arvates võib probleem olla ainult vene keelega, sest kokku satuvad väga erineva vene keele tasemega õpilased ning õpetaja ei pruugi sellega arvestada, sest sisseastumisel oli ju nõue, et peab vene keelt oskama.

Lisaks seitsmendale klassile võetakse ju lapsi vabade kohtade olemasolul juurde teistesse klassidesse. Ja ka gümnaasiumis on palju uusi lapsi. Kuigi ma eeldan, et gümnaasiumiastme õpilased ajavad oma kooliasju juba ise.
Aga seitsmendasse klassi sisseastumisel vene keele oskamise nõuet kohe kindlasti pole. Need, kes on selle keele õppimist alustanud kuuendas klassis, on oskamisest ikka väga kaugel. Vajalik on kuuenda klassi materjali läbimine ja vähemalt minu kunagi seitsmendasse klassi läinud lapse minu arvates pea olematu vene keele tase küll probleemiks ei olnud.

Ma tean, et oma tutvusringkonnas on mitmed tuttavad olnud totaalselt ähmis oma verivärskete 7ndike hinnete pärast, kui nende endised 5-lised reaali jõudes mingi töö eest 7 või 8 saanud:
laste loogika: 10=5, 9=4, 8=3, 7=2 … Apppiiiii, ma tahan seda kahte parandadaaaaa!
Tegelikkuses on 10-pallisüsteemis 8= kas 5- või 4+ ja 7 on umbes sinna tavakooli 4- kanti 😛

See kõlab küll linnalegendi moodi. Minu laps läks seitsmendasse vist sel aastal kui 10-palli süsteemiga alustati. See, mis number, mis mis protsendile ja mis hindele 5-pallisüsteemis vastab, nämmutati ikka korduvalt läbi nii lastele kui vanematele. Ja tegelikkuses saab põhikooli lõputunnistusele viie kui kokkuvõttev hinne on kas 10 või 9. Ja lisaks pannakse numbrilisi hindeid ainult suuremate tööde eest. Jooksvad tunnikontrollid on A/MA süsteemis. Väheusutav, et mõni õpetaja esimese nelja päeva jooksul juba suuremat sorti kontrolltöö ette võttis.

Isiklikult arvan ka, et kui laps juba reaali sisse sai, siis saab ta ka ümber- ja juurdeõppimisega hakkama, 7C pidavat ju nendest, kes esimesest klassist alustasid, peajagu üle olema.
Kellel see probleem tegelikult on, lapsevanemal või lapsel?

Teemaalgataja ei pruugi üldse seitsmendast klassist rääkidagi.
Aga nt. sel aastal kui minu laps gümnaasiumi katseid tegi, siis neist reaali lastest, kes katseteta oma kooli gümnaasiumisse sisse said, moodustasid c-klassi lapsed 2/3.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

No ühes aines sai laps mittearvestatud.
Kuigi kõik hinded on tal alati olnud viied ja vahel ka mõni neli sekka.
Ta on sellest nüüd väga häiritud ja arvab, et õpetajal polnud õigust kohe tööd teha ning oleks pidanud varem teada andma.
Ma ise muidugi räägin, et eks õpetaja tahab kontrollida, et mis tasemel lapsed on. Nüüd näeb ta ise ka, et mis kehvasti ja saab sellele keskenduda, et järgmine kord paremini teha. Ja on näha, et eelmise õpetaja nõuded on hoopis kehvemad olnud. Nõuded töö tegemisel ja vormistamisel on erinevad olnud – nii tuleb tehtud tööst välja pluss ka lihtsalt täiesti rumalad hooletus/lohakusvead.
Just ei taha praegu klassijuhataja või õpetaja poole pöörduda, et ei tekiks neil mingit eelarvamust lapsest (või lapsevanemast, kehvas mõttes).
Lihtsalt, et kui nõrgemad kohad on teada, et siis saaks ise edasi pingutada ja paremaks muutuda.
Ma ei taha kooli ega õpetajat süüdistada, vaid teada, etmillisteasjadega laps lisatööd tegema peaks.
Aga üks õpetaja oli tõesti öelnud, et mingeid lisaküsimusi esitada pole mõtet, vaid võtke eraõpetaja probleemide korral.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu laps on samas klassis ja saan kinnitada, et tõesti ühe aine õpetaja ütles, et konsultatsioonitunde ei ole ja tuleb võtta eraõpetaja, kui tavalisest tunnist väheks jääb. Kuna ülejäänud õpetaja kõik on kutsunud õpilasi lahkesti konsultatsioonitundidesse, siis ma ise väga ei muretse veel, aga selle ühe õpetaja lähenemine tundub kummaline tõesti. Ei ole jõudnud kooli kodukorra jms tutvuda, et kas selline õpetaja väide ja kooli põhimõtetega kooskõlas on.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei ole jõudnud kooli kodukorra jms tutvuda, et kas selline õpetaja väide ja kooli põhimõtetega kooskõlas on.

ei ole kooskõlas.
reaali koduka vanemas versioonis oli olemas lausa eraldi lahter konsultatsioonide aegade kohta.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kõigil aineõpetajatel on konsultatsiooni ajad, v.a. keemia. Mina ei tea, mis nali v jama selle keemia õpetajaga on, aga see ei ole õppematerjali omandamist soodustav. Konsultatsiooni pole, küsida võib tunnis või kohe peale tundi vahetunnis. Kontrolltööde vastused kirjutad valgele paberile, kontrolltöö küsimusi näed üks kord ja seda töö kirjutamise ajal. Kui saad tagasi parandatud töö, siis selle pealt õppida pole enam midagi, kui sulle just need küsimused pähe ei jäänud. Muidu reaalis õppetöö heal tasemel, olen rahul, aga keemia omandamine on tehtud nii ebameeldivalt raskeks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kõigil aineõpetajatel on konsultatsiooni ajad, v.a. keemia. Mina ei tea, mis nali v jama selle keemia õpetajaga on, aga see ei ole õppematerjali omandamist soodustav. Konsultatsiooni pole, küsida võib tunnis või kohe peale tundi vahetunnis. Kontrolltööde vastused kirjutad valgele paberile, kontrolltöö küsimusi näed üks kord ja seda töö kirjutamise ajal. Kui saad tagasi parandatud töö, siis selle pealt õppida pole enam midagi, kui sulle just need küsimused pähe ei jäänud. Muidu reaalis õppetöö heal tasemel, olen rahul, aga keemia omandamine on tehtud nii ebameeldivalt raskeks.

Reaalis on vaid 2 keemia õpetajat, minu lastele mõlemad tunde andnud. Üks nendest on õpilaste silmis umbes pooljumala staatuses, järelikult siis teine on see probleemne? See laps, kellele ta tunde annab, pole küll kurtnud, kuigi keemia tal just tugevaim külg pole. Teine, kellele ta tunde ei anna, tuli koju ja kommenteeris et “ta on kiuslik õpetaja”.
Täiendan: teine laps kellele see õpetja tunde annab, oli pigem vastupidisel arvamusel: range aga õpetab hästi. Kui küsisin, kelle kohta klassijuhataja kevadel uuris, et paljudel õpilastel on probleeme, siis ta arvas, et see võis olla hoopis üks hiljuti tulnud õpetaja (võibolla polnud ta veel reaalkoolis õpetamisega harjunud, selline kummaline kommentaar siis lapselt).

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kõigil aineõpetajatel on konsultatsiooni ajad, v.a. keemia. Mina ei tea, mis nali v jama selle keemia õpetajaga on, aga see ei ole õppematerjali omandamist soodustav. Konsultatsiooni pole, küsida võib tunnis või kohe peale tundi vahetunnis. Kontrolltööde vastused kirjutad valgele paberile, kontrolltöö küsimusi näed üks kord ja seda töö kirjutamise ajal. Kui saad tagasi parandatud töö, siis selle pealt õppida pole enam midagi, kui sulle just need küsimused pähe ei jäänud. Muidu reaalis õppetöö heal tasemel, olen rahul, aga keemia omandamine on tehtud nii ebameeldivalt raskeks.

Minu lapsel ka kogemus sealse keemiaga. Lisaks sellele, et konsultatsiooni ei võimaldatud, sattus laps pideva mõnitamise ja alandamise ohvriks – seda siis õpetaja poolt. Igas klassis pidi olema keegi, kes õpetajal hambusse jääb. Rääkisime nii klassijuhataja kui kooli juhtkonnaga – kõik olid teadlikud, aga midagi ette ei võetud. Laps käiski eraõpetaja juures ja selgus, et oskab keemiat tegelikult üsna hästi, kuid tööd (selsamal valgel paberil ilma ülesanneteta ja arusaamatu punktiarvestusega) sai endiselt puudulikud ja eraõpetajal ei olnud võimalik nende tööde järgi ka tema vigu analüüsida, sest ülesande püstitust ju ei teadnud. Meid aitas vaid koolivahetus.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

See on ka üks põhjuseid, miks ma arvan, et minu üheksandik ei pea jätkama Reaali gümnaasiumis. Kõik teavad, et üks keemia õpetaja on kiuslik ja mitte midagi ei võeta ette.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

See on ka üks põhjuseid, miks ma arvan, et minu üheksandik ei pea jätkama Reaali gümnaasiumis. Kõik teavad, et üks keemia õpetaja on kiuslik ja mitte midagi ei võeta ette.

Sest alternatiiv on üldse ilma õpetajata. Keemiaõpetajaid pole ja aina hullemaks läheb!

Please wait...
Postitas:
Kägu

See on ka üks põhjuseid, miks ma arvan, et minu üheksandik ei pea jätkama Reaali gümnaasiumis. Kõik teavad, et üks keemia õpetaja on kiuslik ja mitte midagi ei võeta ette.

ma pikka juttu ei tee, küsisin lapselt ja ta ütles, et tegemist on väga hea õpetajaga. ja sel pidi oma ja väga inimlik põhjus olema, miks ta kuri on (kuna see oli kuulujutu tasemel, siis ma seda ei maini).

teemaalgatajale – reaalis üldiselt on ikka nii, et õpetajatel on konsultatsiooniajad. isegi kui mõni õpetaja kehtestab omad reeglid, siis ma kohe kindlasti ei usu, et õpi-ja tagasisidehuvilist noort päriselt tõrjutakse. tuleb lihtsalt natuke, nagu elus üldse, iga inimesega natuke vaadata kuidas läheneda.

Please wait...
Postitas:
Kägu

ja sel pidi oma ja väga inimlik põhjus olema, miks ta kuri on

Üks asi on kuri, teine asi on mõnitav ja alandav.
Olen nõus, et ainealaselt on tegemist tugeva õpetajaga, aga suhtlemisoskustelt ja suhtumiselt õpilastesse – selline inimene ei peaks koolis töötama.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
mina siis

Konsultatsioonitund on igal õpetajal. See pole ainult neg hinde parandamise tund. Ongi ette nähtud õpilasele abiks. Uurige koolist. Seda ei otsusta õpetaja, kas viitsib teha või mitte.

Please wait...
Postitas:
mina siis

Eraõpetaja soovitamine on väga kummaline. Õpilasel on õigus tasuta haridusele. Kui õpetaja ise soovitab eraõpetajat, siis on ikka midagi mäda. Järelikult pole õpetaja tasemel, et soovitab eraõpet.

Please wait...
Näitan 27 postitust - vahemik 1 kuni 27 (kokku 27 )


Esileht Koolilaps Lisainfo või abi küsimine õpetajalt Reaalis