Kuidas teie kaheksandikud praegu loovtööd teevad? Minu tütrel praktiline töö, mida peaks kooli juures tegema koos juhendajaga. Praegu ju see välistatud. Kui kooli ei saa, jäävad esitlused ka ära.
Teema: loovtöö
Minu poiss jõudis enne praktilise töö ära teha (korraldas koolis võistlused) nüüd jääb kaitsmine, aga direktor juba kirjutas, et kui saavad mais kooli, siis järgemööda tehakse, kui ei jääb sügiseks.
Kuidas teie kaheksandikud praegu loovtööd teevad? Minu tütrel praktiline töö, mida peaks kooli juures tegema koos juhendajaga. Praegu ju see välistatud. Kui kooli ei saa, jäävad esitlused ka ära.
Las nüüd laps küsib oma koolist/juhendajalt selle kohta. Vaevalt et koolis selle peale mõeldud pole.
Esitamise ja kaitsmise tähtaega lükati meie koolis kuu aega edasi, aga midagi muutunud ei ole, suhtlevad juhendajatega distantsilt.
Meil tehakse küll esitlusi konverentsi vormis, jagatakse oma screeni ja siis räägitakse. Õpetaja juhendab läbi neti ja laps käib ja teeb praktilised tööd ise.
Lükati novembrisse
Kommentaar eemaldatud.
3.2. Vältida tuleb pahatahtliku ja halvustava arutelu algatamist ning jätkamist.
Perekooli Moderaator
Kommentaar eemaldatud.
Mingi tugevus lapsel ikka on, mille peale loovtöö teha? Minu laps vormistas oma hobi loovtööks. Aita oma last või leia keegi, kes aitaks järje peale.
Kui kooli ei saa, jäävad esitlused ka ära.
Ei usu, et need ära jäävad. Eelmisel aastal esitleti oma ekraani jagades.
Individuaalne töö, konsultatsioonid on täiesti lubatud.
Kommentaar eemaldatud.
Üllatus, üllatus, aga stressi ja depressiooni tuleb elus veel, samuti tuleb osata pikemat projekti läbi viia ja oma mõtteid kirjalikult väljendada. Selleks koolis loovtöö ongi.
Minu lapse koolis läks asi lõpuks sellele, et paljud tegid mingeid viimase hetke küsitlusi. Iga vähegi toimunud ürituse kandis keegi oma loovtööna läbi jne.
Minu kaheksandik tegi oma praktilise töö juba suvel vaheajal ära (interaktiivse avastusraja loomine vanalinna), nüüd sel vaheajal kirjutas aruande valmis, mingi aeg paneb kokku ka esitluse, millega oma tööd aprillis kaitseb. Vahet pole, kas kaitsmine reaalsuses või veebis, ära see ei jää.
TA, su laps võikski kirjutada oma tunnetest, läbielamistest, stressist ja depressioonist. Äkki mõjub teraapiliselt ja saab töögi tehtud. Näiteks päevikuvormis.
see loovtöö võib olla mistahes.
‘oma lapse klassis korraldas üks kunstihuviline oma maalidest näituse, fotograafiahuviline fotonäituse oma maastikufotodest, üks käsitööhuviline ehitas mingi huvitava mööblieseme, üks tehnikahuviline sugulane restaureeris ühe vana motika, teine sugulane programmeeris ühe arvutimängu…
kõik need on olnud põhikooli loovtööd ja väga hea hinde teeninud tööd.
kusjuures loovtöö juhendaja ei pea olema üldse sama kooli õpetaja, väga hästi võib selleks sama huviga või valdkonnas tegev lähisugulane olla.
On koole, kus osatakse sellesse loovtöö asja loovalt läheneda 🙂 Minu lapse koolis on see asendatud punktisüsteemiga, kus punkte annavad erinevad asjad, mida laps lisaks kohustuslikule koolitööle teeb – olümpiaadidel osalemine, klassiürituse korraldamine (seda võib tiimitööna teha) või mõne esineja kutsumine, vms. Punkte tuleb koguda nii 7., 8. kui 9. klassis. Tore ja stressivaba, samas motiveerib noori aktiivne olema.
On koole, kus osatakse sellesse loovtöö asja loovalt läheneda ???? Minu lapse koolis on see asendatud punktisüsteemiga, kus punkte annavad erinevad asjad, mida laps lisaks kohustuslikule koolitööle teeb – olümpiaadidel osalemine, klassiürituse korraldamine (seda võib tiimitööna teha) või mõne esineja kutsumine, vms. Punkte tuleb koguda nii 7., 8. kui 9. klassis. Tore ja stressivaba, samas motiveerib noori aktiivne olema.
Millises koolis selline süsteem kasutusel on, pole kuulnudki? Mis neil lõputunnistusele sellisel juhul nendest erinevatest töödest kokku loovtöö teema tuleb, sest lisaks hindele arvestatud on ju vaja ka loovtöö nime tunnistusele?
On koole, kus osatakse sellesse loovtöö asja loovalt läheneda ???? Minu lapse koolis on see asendatud punktisüsteemiga, kus punkte annavad erinevad asjad, mida laps lisaks kohustuslikule koolitööle teeb – olümpiaadidel osalemine, klassiürituse korraldamine (seda võib tiimitööna teha) või mõne esineja kutsumine, vms. Punkte tuleb koguda nii 7., 8. kui 9. klassis. Tore ja stressivaba, samas motiveerib noori aktiivne olema.
Kõiki neid ühisüritusi ja esinejaid on muidugi viimase aasta jooksul väga hea korraldada olnud. Olümpiaadidel osaleb minu lapse koolis enamik. Selline punktikogumine on pigem koolipoolne viitsimatus loovtöödega tegeleda.
Millises koolis selline süsteem kasutusel on, pole kuulnudki? Mis neil lõputunnistusele sellisel juhul nendest erinevatest töödest kokku loovtöö teema tuleb, sest lisaks hindele arvestatud on ju vaja ka loovtöö nime tunnistusele?
Tartu Erakooli progümnaasiumi osa ehk ProTERA. Rohkem saab nende põhimõtetest lugeda siit: https://opleht.ee/2019/10/tartu-erakool-laheneb-teismelistele-uutmoodi/
Et kõiges muus järgib see kool ikkagi riiklikku õppekava, siis ma usun et see lähenemine millegagi vastuollu ei lähe. Aga ma ausalt öeldes ei tea, mis läheb lõputunnistusele.
Tartu Erakooli progümnaasiumi osa ehk ProTERA. Rohkem saab nende põhimõtetest lugeda siit: https://opleht.ee/2019/10/tartu-erakool-laheneb-teismelistele-uutmoodi/ Et kõiges muus järgib see kool ikkagi riiklikku õppekava, siis ma usun et see lähenemine millegagi vastuollu ei lähe. Aga ma ausalt öeldes ei tea, mis läheb lõputunnistusele.
Tegelikult oleks ikkagi vaja loovtöö kirjutamise kogemust, sest 11.klassi uurimistöö on juba väga konkreetne töö. Olekski hea, kui põhikooli loovtöö oleks selline kergemal kujul 11.klassi jaoks ettevalmistav töö. Mõnikord annab põhikooli loovtööd ka edasi uurida ja sellest kasvab 11.klassi uurimistöö välja. Mingist punktikogumisest seda kogemust ega ka tööd kindlasti kahjuks ei saa 🙁
Tartu Erakooli progümnaasiumi osa ehk ProTERA. Rohkem saab nende põhimõtetest lugeda siit: https://opleht.ee/2019/10/tartu-erakool-laheneb-teismelistele-uutmoodi/ Et kõiges muus järgib see kool ikkagi riiklikku õppekava, siis ma usun et see lähenemine millegagi vastuollu ei lähe. Aga ma ausalt öeldes ei tea, mis läheb lõputunnistusele.
Tegelikult oleks ikkagi vaja loovtöö kirjutamise kogemust, sest 11.klassi uurimistöö on juba väga konkreetne töö. Olekski hea, kui põhikooli loovtöö oleks selline kergemal kujul 11.klassi jaoks ettevalmistav töö. Mõnikord annab põhikooli loovtööd ka edasi uurida ja sellest kasvab 11.klassi uurimistöö välja. Mingist punktikogumisest seda kogemust ega ka tööd kindlasti kahjuks ei saa ????
Nõus. Minu laps oli 5. klassis vabatahtlikult nõus uurimistööd kirjutama, ilmus ka Akadeemiakeses. Nüüd on kogemus käes ja edaspidi kergem.
On koole, kus osatakse sellesse loovtöö asja loovalt läheneda ???? Minu lapse koolis on see asendatud punktisüsteemiga, kus punkte annavad erinevad asjad, mida laps lisaks kohustuslikule koolitööle teeb – olümpiaadidel osalemine, klassiürituse korraldamine (seda võib tiimitööna teha) või mõne esineja kutsumine, vms. Punkte tuleb koguda nii 7., 8. kui 9. klassis. Tore ja stressivaba, samas motiveerib noori aktiivne olema.
Elu ei ole stressivaba! Loovtöö õpetab tegema pikemat tervikprojekti, mõtteid kirjalikult sõnastama, vormistama.
Ma jään veidi eriarvamusele. Kui rääkida sellest, millised oskused meie noortel puudulikud on, siis on selleks eelkõige vähene tiimitöö kogemus. Minuarvates piisab täiesti ka gümnaasiumi uurimistöö tegemisest, aga põhikoolis võiks olla rohkem just grupitöid, kus õpitakse meeskonnana toimima ja erinevaid ülesandeid lahendama. See iseseisev loovtöö sobib ju osadele (ja keegi ei keela sarnaseid töid tegemast neile kellele meeldib), aga ei ole 100% vajalik kõigile. Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.
Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.
Lõpetasin mõned aastad tagasi eliitkooli. Meil oli küll palju rühmatöid nii põhikoolis kui ka gümnaasiumis.
Ma jään veidi eriarvamusele. Kui rääkida sellest, millised oskused meie noortel puudulikud on, siis on selleks eelkõige vähene tiimitöö kogemus. Minuarvates piisab täiesti ka gümnaasiumi uurimistöö tegemisest, aga põhikoolis võiks olla rohkem just grupitöid, kus õpitakse meeskonnana toimima ja erinevaid ülesandeid lahendama. See iseseisev loovtöö sobib ju osadele (ja keegi ei keela sarnaseid töid tegemast neile kellele meeldib), aga ei ole 100% vajalik kõigile. Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.
Loovtööd võib teha ka mitmekesi – näiteks mõne kooliürituse ettevalmistamine terve klassiga, paaristöö jms.
Ma jään veidi eriarvamusele. Kui rääkida sellest, millised oskused meie noortel puudulikud on, siis on selleks eelkõige vähene tiimitöö kogemus. Minuarvates piisab täiesti ka gümnaasiumi uurimistöö tegemisest, aga põhikoolis võiks olla rohkem just grupitöid, kus õpitakse meeskonnana toimima ja erinevaid ülesandeid lahendama. See iseseisev loovtöö sobib ju osadele (ja keegi ei keela sarnaseid töid tegemast neile kellele meeldib), aga ei ole 100% vajalik kõigile. Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.
Minu lapse eliitkoolis tehakse loovtöö raames nt. õpilasfirmasid. Seda kohe kindlasti üksi ei tehta, 3-4 on grupis. Tehakse ka muid loovtöö projekte mitmekesi, minu laps tegi loovtöö sõbraga kahepeale. Ja kui loovtöö kõrvale jätta, siis igasugu grupi- ja rühmatöid on pidevalt.
Ma jään veidi eriarvamusele. Kui rääkida sellest, millised oskused meie noortel puudulikud on, siis on selleks eelkõige vähene tiimitöö kogemus. Minuarvates piisab täiesti ka gümnaasiumi uurimistöö tegemisest, aga põhikoolis võiks olla rohkem just grupitöid, kus õpitakse meeskonnana toimima ja erinevaid ülesandeid lahendama. See iseseisev loovtöö sobib ju osadele (ja keegi ei keela sarnaseid töid tegemast neile kellele meeldib), aga ei ole 100% vajalik kõigile. Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.
Vahe on selles, et tööl tiimis on sul reeglina asjalikud inimesed, kes tulevad tööülesannetega toime. Ma just jälle lohutasin last, kes pandi tiimi koos õpilasega, kes oma tööd teeb venitades, lohakalt ja halvasti. Hinde saavad aga ühise. See grupi moodustamine polegi nii lihtne, kui lased grupid ise moodustada, selgub, et on lapsi, keda keegi oma tiimi ei taha. Kui moodustad tiimi erinevate oskustega inimestest, siis üks teeb kogu töö, teised looderdavad või üks teeb oma osa tööst hästi, teine halvasti ja hinnata on raske. Aga noh, minu meelest iga õpetaja kasutab ikkagi grupitöö formaati ka. Iseasi kas laps saab sellest innustust ja head kogemused tiimitööst, või hakkab ta selle tulemusena tiimitöid vältima, sest ei usalda teisi.
sest gruppidesse määrataksegi tublimad koos mittetublidega, sest nii on (õpetajal) kõige parem.
Õpetajal on nii raskem, sest hinnata on keeruline. Kui ühesuguste oskustega lapsed on ühes pundis, siis üks punt saab viie, teine kahe. Aga neile nõrgematele lastele on väga kasulik näha kuidas tugevamad lapsed tööd teevad, lisaks saavad nad vahel nii edulamust nautida ja ehk annab see neile väikese tõuke ise ka veidi pingutada. Tugevamale lapsele on see selles osas kasulik, et õpetab – vali elus oma koostöömeeskond väga hoolikalt ja vaata hoolega, milliseid ülesandeid kellelegi usaldada saab. Frustratsiooni muidugi tekitab ka. Mina eelistan vahel nii ja vahel naa teha. Vahel valivad lapsed ise tiimi, vahel jagan ise erinevate oskustega lapsed tiimidesse. Sest kui laps kunagi tiimitööst positiivset elamust ei saa, on ka halb.
Frustratsiooni muidugi tekitab ka
Minu laps vihkab tiimitöid kõigil eespool nimetatud põhjustel. Ei tule kuskilt eduelamust.
Õpetajana ei talu ma tiimitöid absoluutselt ka, sama suhtumine on igasugustesse ülikooliasjadesse – rühmatööd – öäk.
Lapsed tegid 8. klassis uurimused näitlejatest – käisid kumbki oma uurimisobjektiga ühe päeva tööl kaasas, olid nö töövarjudeks.
Ühega käisid uue näidendi proovis ja trennis kaasas, seejärel metsas ja näitleja kodus ning õhtul etendusel, näitleja hoolitses ise selle eest, et lapsed saaksid turvaliselt Tallinnasse tagasi (teise näitlejaga sealjuures)
Teisega olid terve päeva võttepäeval ja said kõrvalt ühe seriaali osa valmimist vaadata.