Esileht Koolilaps loovtöö

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 31 )

Teema: loovtöö

Postitas:
Kägu

Kuidas teie kaheksandikud praegu loovtööd teevad? Minu tütrel praktiline töö, mida peaks kooli juures tegema koos juhendajaga. Praegu ju see välistatud. Kui kooli ei saa, jäävad esitlused ka ära.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu poiss jõudis enne praktilise töö ära teha (korraldas koolis võistlused) nüüd jääb kaitsmine, aga direktor juba kirjutas, et kui saavad mais kooli, siis järgemööda tehakse, kui ei jääb sügiseks.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuidas teie kaheksandikud praegu loovtööd teevad? Minu tütrel praktiline töö, mida peaks kooli juures tegema koos juhendajaga. Praegu ju see välistatud. Kui kooli ei saa, jäävad esitlused ka ära.

Las nüüd laps küsib oma koolist/juhendajalt selle kohta. Vaevalt et koolis selle peale mõeldud pole.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Esitamise ja kaitsmise tähtaega lükati meie koolis kuu aega edasi, aga midagi muutunud ei ole, suhtlevad juhendajatega distantsilt.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil tehakse küll esitlusi konverentsi vormis, jagatakse oma screeni ja siis räägitakse. Õpetaja juhendab läbi neti ja laps käib ja teeb praktilised tööd ise.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Lükati novembrisse

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

8.klassi loovtööd

Kommentaar eemaldatud.

3.2. Vältida tuleb pahatahtliku ja halvustava arutelu algatamist ning jätkamist.

Perekooli Moderaator

0
-31
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kommentaar eemaldatud.

Mingi tugevus lapsel ikka on, mille peale loovtöö teha? Minu laps vormistas oma hobi loovtööks. Aita oma last või leia keegi, kes aitaks järje peale.

+8
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui kooli ei saa, jäävad esitlused ka ära.

Ei usu, et need ära jäävad. Eelmisel aastal esitleti oma ekraani jagades.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Individuaalne töö, konsultatsioonid on täiesti lubatud.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kommentaar eemaldatud.

Üllatus, üllatus, aga stressi ja depressiooni tuleb elus veel, samuti tuleb osata pikemat projekti läbi viia ja oma mõtteid kirjalikult väljendada. Selleks koolis loovtöö ongi.

+12
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu lapse koolis läks asi lõpuks sellele, et paljud tegid mingeid viimase hetke küsitlusi. Iga vähegi toimunud ürituse kandis keegi oma loovtööna läbi jne.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu kaheksandik tegi oma praktilise töö juba suvel vaheajal ära (interaktiivse avastusraja loomine vanalinna), nüüd sel vaheajal kirjutas aruande valmis, mingi aeg paneb kokku ka esitluse, millega oma tööd aprillis kaitseb. Vahet pole, kas kaitsmine reaalsuses või veebis, ära see ei jää.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

TA, su laps võikski kirjutada oma tunnetest, läbielamistest, stressist ja depressioonist. Äkki mõjub teraapiliselt ja saab töögi tehtud. Näiteks päevikuvormis.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

see loovtöö võib olla mistahes.

‘oma lapse klassis korraldas üks kunstihuviline oma maalidest näituse, fotograafiahuviline fotonäituse oma maastikufotodest, üks käsitööhuviline ehitas mingi huvitava mööblieseme, üks tehnikahuviline sugulane restaureeris ühe vana motika, teine sugulane programmeeris ühe arvutimängu…

kõik need on olnud põhikooli loovtööd ja väga hea hinde teeninud tööd.

kusjuures loovtöö juhendaja ei pea olema üldse sama kooli õpetaja, väga hästi võib selleks sama huviga või valdkonnas tegev lähisugulane olla.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

On koole, kus osatakse sellesse loovtöö asja loovalt läheneda 🙂  Minu lapse koolis on see asendatud punktisüsteemiga, kus punkte annavad erinevad asjad, mida laps lisaks kohustuslikule koolitööle teeb – olümpiaadidel osalemine, klassiürituse korraldamine (seda võib tiimitööna teha) või mõne esineja kutsumine, vms. Punkte tuleb koguda nii 7., 8. kui 9. klassis.  Tore ja stressivaba, samas motiveerib noori aktiivne olema.

0
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

On koole, kus osatakse sellesse loovtöö asja loovalt läheneda 🙂 Minu lapse koolis on see asendatud punktisüsteemiga, kus punkte annavad erinevad asjad, mida laps lisaks kohustuslikule koolitööle teeb – olümpiaadidel osalemine, klassiürituse korraldamine (seda võib tiimitööna teha) või mõne esineja kutsumine, vms. Punkte tuleb koguda nii 7., 8. kui 9. klassis. Tore ja stressivaba, samas motiveerib noori aktiivne olema.

Millises koolis selline süsteem kasutusel on, pole kuulnudki? Mis neil lõputunnistusele sellisel juhul nendest erinevatest töödest kokku loovtöö teema tuleb, sest lisaks hindele arvestatud on ju vaja ka loovtöö nime tunnistusele?

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

On koole, kus osatakse sellesse loovtöö asja loovalt läheneda 🙂 Minu lapse koolis on see asendatud punktisüsteemiga, kus punkte annavad erinevad asjad, mida laps lisaks kohustuslikule koolitööle teeb – olümpiaadidel osalemine, klassiürituse korraldamine (seda võib tiimitööna teha) või mõne esineja kutsumine, vms. Punkte tuleb koguda nii 7., 8. kui 9. klassis. Tore ja stressivaba, samas motiveerib noori aktiivne olema.

Kõiki neid ühisüritusi ja esinejaid on muidugi viimase aasta jooksul väga hea korraldada olnud. Olümpiaadidel osaleb minu lapse koolis enamik. Selline punktikogumine on pigem koolipoolne viitsimatus loovtöödega tegeleda.

+9
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Millises koolis selline süsteem kasutusel on, pole kuulnudki? Mis neil lõputunnistusele sellisel juhul nendest erinevatest töödest kokku loovtöö teema tuleb, sest lisaks hindele arvestatud on ju vaja ka loovtöö nime tunnistusele?

Tartu Erakooli progümnaasiumi osa ehk ProTERA. Rohkem saab nende põhimõtetest lugeda siit:  https://opleht.ee/2019/10/tartu-erakool-laheneb-teismelistele-uutmoodi/

Et kõiges muus järgib see kool ikkagi riiklikku õppekava, siis ma usun et see lähenemine millegagi vastuollu ei lähe. Aga ma ausalt öeldes ei tea, mis läheb lõputunnistusele.

 

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tartu Erakooli progümnaasiumi osa ehk ProTERA. Rohkem saab nende põhimõtetest lugeda siit:  https://opleht.ee/2019/10/tartu-erakool-laheneb-teismelistele-uutmoodi/ Et kõiges muus järgib see kool ikkagi riiklikku õppekava, siis ma usun et see lähenemine millegagi vastuollu ei lähe. Aga ma ausalt öeldes ei tea, mis läheb lõputunnistusele.

Tegelikult oleks ikkagi vaja loovtöö kirjutamise kogemust, sest 11.klassi uurimistöö on juba väga konkreetne töö. Olekski hea, kui põhikooli loovtöö oleks selline kergemal kujul 11.klassi jaoks ettevalmistav töö. Mõnikord annab põhikooli loovtööd ka edasi uurida ja sellest kasvab 11.klassi uurimistöö välja. Mingist punktikogumisest seda kogemust ega ka tööd kindlasti kahjuks ei saa 🙁

+7
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tartu Erakooli progümnaasiumi osa ehk ProTERA. Rohkem saab nende põhimõtetest lugeda siit: https://opleht.ee/2019/10/tartu-erakool-laheneb-teismelistele-uutmoodi/ Et kõiges muus järgib see kool ikkagi riiklikku õppekava, siis ma usun et see lähenemine millegagi vastuollu ei lähe. Aga ma ausalt öeldes ei tea, mis läheb lõputunnistusele.

Tegelikult oleks ikkagi vaja loovtöö kirjutamise kogemust, sest 11.klassi uurimistöö on juba väga konkreetne töö. Olekski hea, kui põhikooli loovtöö oleks selline kergemal kujul 11.klassi jaoks ettevalmistav töö. Mõnikord annab põhikooli loovtööd ka edasi uurida ja sellest kasvab 11.klassi uurimistöö välja. Mingist punktikogumisest seda kogemust ega ka tööd kindlasti kahjuks ei saa 🙁

Nõus. Minu laps oli 5. klassis vabatahtlikult nõus uurimistööd kirjutama, ilmus ka Akadeemiakeses. Nüüd on kogemus käes ja edaspidi kergem.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

On koole, kus osatakse sellesse loovtöö asja loovalt läheneda 🙂 Minu lapse koolis on see asendatud punktisüsteemiga, kus punkte annavad erinevad asjad, mida laps lisaks kohustuslikule koolitööle teeb – olümpiaadidel osalemine, klassiürituse korraldamine (seda võib tiimitööna teha) või mõne esineja kutsumine, vms. Punkte tuleb koguda nii 7., 8. kui 9. klassis. Tore ja stressivaba, samas motiveerib noori aktiivne olema.

Elu ei ole stressivaba! Loovtöö õpetab tegema pikemat tervikprojekti, mõtteid kirjalikult sõnastama, vormistama.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma jään veidi eriarvamusele. Kui rääkida sellest, millised oskused meie noortel puudulikud on, siis on selleks eelkõige vähene tiimitöö kogemus. Minuarvates piisab täiesti ka gümnaasiumi uurimistöö tegemisest, aga põhikoolis võiks olla rohkem just grupitöid, kus õpitakse meeskonnana toimima ja erinevaid ülesandeid lahendama. See iseseisev loovtöö sobib ju osadele (ja keegi ei keela sarnaseid töid tegemast neile kellele meeldib), aga ei ole 100% vajalik kõigile.  Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.

Lõpetasin mõned aastad tagasi eliitkooli. Meil oli küll palju rühmatöid nii põhikoolis kui ka gümnaasiumis.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma jään veidi eriarvamusele. Kui rääkida sellest, millised oskused meie noortel puudulikud on, siis on selleks eelkõige vähene tiimitöö kogemus. Minuarvates piisab täiesti ka gümnaasiumi uurimistöö tegemisest, aga põhikoolis võiks olla rohkem just grupitöid, kus õpitakse meeskonnana toimima ja erinevaid ülesandeid lahendama. See iseseisev loovtöö sobib ju osadele (ja keegi ei keela sarnaseid töid tegemast neile kellele meeldib), aga ei ole 100% vajalik kõigile. Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.

Loovtööd võib teha ka mitmekesi – näiteks mõne kooliürituse ettevalmistamine terve klassiga, paaristöö jms.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma jään veidi eriarvamusele. Kui rääkida sellest, millised oskused meie noortel puudulikud on, siis on selleks eelkõige vähene tiimitöö kogemus. Minuarvates piisab täiesti ka gümnaasiumi uurimistöö tegemisest, aga põhikoolis võiks olla rohkem just grupitöid, kus õpitakse meeskonnana toimima ja erinevaid ülesandeid lahendama. See iseseisev loovtöö sobib ju osadele (ja keegi ei keela sarnaseid töid tegemast neile kellele meeldib), aga ei ole 100% vajalik kõigile. Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.

Minu lapse eliitkoolis tehakse loovtöö raames nt. õpilasfirmasid. Seda kohe kindlasti üksi ei tehta, 3-4 on grupis. Tehakse ka muid loovtöö projekte mitmekesi, minu laps tegi loovtöö sõbraga kahepeale. Ja kui loovtöö kõrvale jätta, siis igasugu grupi- ja rühmatöid on pidevalt.

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma jään veidi eriarvamusele. Kui rääkida sellest, millised oskused meie noortel puudulikud on, siis on selleks eelkõige vähene tiimitöö kogemus. Minuarvates piisab täiesti ka gümnaasiumi uurimistöö tegemisest, aga põhikoolis võiks olla rohkem just grupitöid, kus õpitakse meeskonnana toimima ja erinevaid ülesandeid lahendama. See iseseisev loovtöö sobib ju osadele (ja keegi ei keela sarnaseid töid tegemast neile kellele meeldib), aga ei ole 100% vajalik kõigile. Meie koolisüsteem (eriti veel eliitkoolid) on liigselt keskendunud individualistide kasvatamisele.

Vahe on selles, et tööl tiimis on sul reeglina asjalikud inimesed, kes tulevad tööülesannetega toime. Ma just jälle lohutasin last, kes pandi tiimi koos õpilasega, kes oma tööd teeb venitades, lohakalt ja halvasti. Hinde saavad aga ühise. See grupi moodustamine polegi nii lihtne, kui lased grupid ise moodustada, selgub, et on lapsi, keda keegi oma tiimi ei taha. Kui moodustad tiimi erinevate oskustega inimestest, siis üks teeb kogu töö, teised looderdavad või üks teeb oma osa tööst hästi, teine halvasti ja hinnata on raske. Aga noh, minu meelest iga õpetaja kasutab ikkagi grupitöö formaati ka. Iseasi kas laps saab sellest innustust ja head kogemused tiimitööst, või hakkab ta selle tulemusena tiimitöid vältima, sest ei usalda teisi.

+9
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Sama kogemus, 5.klass ja grupitöid selgelt liiga palju, introvertne laps on sellest väsinud, istuma peab 3 gruppides, grupid määrab õpetaja ja kõikides ainetes pidevalt grupitööd. Arvasin, et see pidev mängimine lõpeb algkooliga ära, laps ka lootis, sest gruppidesse määrataksegi tublimad koos mittetublidega, sest nii on (õpetajal) kõige parem. Oskus, mis on aastatega tekkinud, on see, et lihtsam on ise ära teha kui vaielda, kui keegi nõmetseb, siis ignoreeri, kui grupitöö eest pannakse miinus (kujundav hindamine), siis ära võta isiklikult.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

sest gruppidesse määrataksegi tublimad koos mittetublidega, sest nii on (õpetajal) kõige parem.

Õpetajal on nii raskem, sest hinnata on keeruline. Kui ühesuguste oskustega lapsed on ühes pundis, siis üks punt saab viie, teine kahe. Aga neile nõrgematele lastele on väga kasulik näha kuidas tugevamad lapsed tööd teevad, lisaks saavad nad vahel nii edulamust nautida ja ehk annab see neile väikese tõuke ise ka veidi pingutada. Tugevamale lapsele on see selles osas kasulik, et õpetab – vali elus oma koostöömeeskond väga hoolikalt ja vaata hoolega, milliseid ülesandeid kellelegi usaldada saab. Frustratsiooni muidugi tekitab ka. Mina eelistan vahel nii ja vahel naa teha. Vahel valivad lapsed ise tiimi, vahel jagan ise erinevate oskustega lapsed tiimidesse. Sest kui laps kunagi tiimitööst positiivset elamust ei saa, on ka halb.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Frustratsiooni muidugi tekitab ka

Minu laps vihkab tiimitöid kõigil eespool nimetatud põhjustel. Ei tule kuskilt eduelamust.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 31 )


Esileht Koolilaps loovtöö