Esileht Koolilaps Ma ei pea enam vastu survele panna kõigile häid hindeid!

Näitan 14 postitust - vahemik 31 kuni 44 (kokku 44 )

Teema: Ma ei pea enam vastu survele panna kõigile häid hindeid!

Postitas:

Minu lapsel on koolis jällegi vastupidine probleem: pannakse halvemaid hindeid. Jah, olen küll lapsevanem, ja nood ei pidavat asju nägema mitte kunagi õigesti. Aga ma ju näen oma silmaga, kui subjektiivne hindamine on! Olenemata kõigist neist protsentidest jms. Laps kulutas möödunud aastal terve oma jõulukoolivaheaja käsitöö ülesandele ära: isegi jõuluõhtul pidulikus lauas oli temal see tikkimistöö peos ja tegi vapralt koolitööd. Viimasel päeval enne esitamist sai selle valmis, terve pere imetles- no tõesti ilus oli! Ülikorralikult ja puhtalt, südamega tehtud. Hindeks oli Neli Miinus. Ei mingit põhjendust. Kui siis ütlesin tütrele, et küsigu põhjendust ise, tuli laps tagasi vastusega, et töö olevat olnud “liiga lihtne pilt”. Minu meelest 10-aastase kohta täiesti normaalse raskusega pilt. Ma ei hakanud õiendama, olin vait.

Aga nii neid halbu hindeid pannakse seal ikka edasi. Ma ei ütle midagi, ent lihtsalt näen kõrvalt, kui olematu on lapse koolirõõm seal, kus tema pingutusi absoluutselt ei hinnata.

+11
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lugesin ja tahan öelda, ärge tehke nii. Minu lapsel oli viis aastat õpetaja, kes pani millegipärast ainult viisi. Noh, mõnel oli mõni üksik neli ka. Nüüd pool klassi käib eraõpetajate juures ja teine pool on lihtsalt alla andnud. Võtavadki kooli, kui kerget ajaviitmise kohta. Kas nii on siis parem?

Minu lapsel on koolis jällegi vastupidine probleem: pannakse halvemaid hindeid

Mina ühinen pigem esimese kommentaatoriga! Mäletan, et ka meil oli üks vene keele õpetaja, kes oli lihtsalt liiga kena inimene, et täie rangusega hinnata. Paljud said muudkui aga viisi. Lõpetasime siis gümnaasiumi ära ja endised klassikaaslased, kes olid jõudnud ülikooli, lihtsalt oigasid: “Appi, kui õudne – alles nüüd ma saan aru, kuidas ma vene keelt tegelikult üldse ei oska. Endal oli mul see veel “viis”. Nüüd on nii raske! Ei noh, see … oli ju kena inimene, aga oma aines mingi taseme nõudmisel oli ta küll ümmargune null.” Teist sorti ehk natuke isegi liiga rangetest õpetajatest on aga vastupidi, täiskasvanuna hakatud rääkima just teatud imetlusega: “Hehee, no õpetaja Põldmäe käest hinnet “viis” saada oli ju paras ime, appi, ma olin õnnelik, kui “neljagi” sain! Aga ülikoolis ilmnes, et ma olen ikka väga tugeva põhja alla saanud, ei mingeid raskusi, õppejõud kiitsid ja kursusekaaslased imestasid, et kuidas sina… Ma siis ütlesin, et no eks mul juhtus olema selles aines megarange õpetaja, teate, kirusime teda, aga nüüd – pole paha!”

Aga nii neid halbu hindeid pannakse seal ikka edasi. Ma ei ütle midagi, ent lihtsalt näen kõrvalt, kui olematu on lapse koolirõõm seal, kus tema pingutusi absoluutselt ei hinnata.

No eks siis võib lapsele öelda, et jah, sul näib range õpetaja olevat. Aga tead – hinda seda, kui õpetaja on pigem natuke liiga range, sest, kuigi sa praegu ei oska nii mõelda (sest on see: “Õpi-õpi hoolega, siis saad viie suurema!” peas kumisemas ja tahaks ikka neid “viisi” näha), on range õpetaja tuleviku mõttes tegelikult parem variant, kui oleks liiga leebe õpetaja. Leebe õpetaja pandud “viied” on odavad – nagu devalveerunud raha. Range õpetaja käest saadud hinnetel on suurem väärtus. Muidugi oleks kõige parem just keskmiselt range õpetaja, aga kui kahe kõrvalekalde vahel valima peab – siis pigem juba natuke rangemalt hindav õpetaja.

Nii et ühinen kägu 8.08 kommentaariga. Parem mitte devalveerida hindeid. Sellest ei tule pikas perspektiivis midagi head.

+3
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 01.12 20:36; 01.12 21:37; 03.12 15:02; 06.12 14:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegelikult on lahendust lihtne – vastad, et edastan te kirjad ja nõudmised hinnete muutmiseks hoolekogule seisukoha võtmiseks. Igal normaalsel vanemal hakkaks häbi, kui hoolekogu, kuhu kuuluvad linna/vallavalitsuse ja volikogu esindajad, teised vanemad – saavad sellest teada.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 30.11 08:27; 30.11 09:45; 30.11 19:49; 02.12 07:50; 03.12 21:21;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma olen õppejõud ülikoolis ja seal on sama probleem. Üliõpilased pidevalt vaidlustavad oma hindeid ja nõuavad muid õigusi taga. Näen samuti, et kolleegid löövad käega ja hindavad liiga leebelt. Sageli mõtlen, et kui nad paneksid vaidlemisele kulutatud energia õppimisele siis nad oleksid poole targemad. Ja sama moodi mõlgutan mõtteid õppejõu amet maha panna. Ära on tüüdanud see.

+8
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Just PISA testidega seoses keegi kommenteeris, mis võib olla see põhjus, miks Eesti õpilastel on nii head tulemused: sest meil Eestis, lisaks tasemel õpetamisele, julgetakse õpilastelt ka NÕUDA. Paljudes riikides võib ju õpetamine olla korralikul tasemel – aga kui õpilaselt ei nõuta suurt midagi, siis ei tule ikkagi tulemust.

Ehk siis Eesti haridus püsib tasemel veel senikaua, kuni on õpetajaid, kes ei allu heade hinnete kerjamisele õpilaste ja nende vanemate poolt. Mõelge sellele.

+12
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 01.12 20:36; 01.12 21:37; 03.12 15:02; 06.12 14:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mõnikord ei hinda õpetaja õppekava, ainekava ja kooli hindamisjuhendi alusel. Tegemata töö ei saa alati võrduda ühega- füüsikas võimalik, kunstis mitte. Sest hinnata tuleb teadmisi-oskusi ja mitte asendada puuduv hinne 1-ga. Range õpetaja on vaid siis hinnatud, kui ta on õiglane. Ja lastest hooliv. Lapsed saavad sellest hästi aru. Ebaõiglus tekitab protesti, nii laste kui vanemate poolt.

+2
-8
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.12 19:27; 07.12 23:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sest hinnata tuleb teadmisi-oskusi ja mitte asendada puuduv hinne 1-ga.

Loomulikult tuleb tegemata töö hinnata ühega, mitte nii, et ühed vehivad joonistada-maalida, teised jätavad ülesanded tegemata ja siis õpetaja paneb lakke vaadates mingi lambise hinde neile või ühe tehtud töö põhjal viie, samas kui teine tegi 10 tööd ja saab kolme või nelja, kuna tehnika polnud päris see.

+7
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 30.11 07:43; 07.12 22:24;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegemata töö ei saa alati võrduda ühega- füüsikas võimalik, kunstis mitte. Sest hinnata tuleb teadmisi-oskusi ja mitte asendada puuduv hinne 1-ga.

aga kuidas siis hinnata, kui õpilane tööd ei esita? ja mis on vahet esitamata tööl füusikas ja esitamata tööl kunstis?

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 01.12 23:48; 02.12 09:02; 07.12 23:10; 08.12 13:24; 09.12 12:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegemata töö eest 1 ongi lakke vaadates pandud lambine hinne, mis ei ole kuidagi vastavuses õppekavaga (“hinnata tuleb oskusi ja teadmisi”). Vaieldamatult ei saa ükski laps olla kunstis nii andetu, et õppekavas nimetatud kunstitöö eest peaks 1 panema. Sel juhul oleks ehk tegemist vaimse alaarenguga. Kui laps tunnis tööd ei tee, on tegemist käitumusliku hälbega ja sel puhul tuleb juba teisi võtteid kasutada.

0
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.12 19:27; 07.12 23:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegemata töö eest 1 ongi lakke vaadates pandud lambine hinne, mis ei ole kuidagi vastavuses õppekavaga (“hinnata tuleb oskusi ja teadmisi”). Vaieldamatult ei saa ükski laps olla kunstis nii andetu, et õppekavas nimetatud kunstitöö eest peaks 1 panema. Sel juhul oleks ehk tegemist vaimse alaarenguga. Kui laps tunnis tööd ei tee, on tegemist käitumusliku hälbega ja sel puhul tuleb juba teisi võtteid kasutada.

Kooli kodukord võib ette näha, et tegemata töö ees pannakse 1. Pärast ülikoolis (võibolla ka kutsekoolis) saab sooritamata töö eest samuti mittearvestatud. Tegemata töö tähendab muuhulgas, et pole mingit alust arvata, et õppur üldse midagi nõutust on omandanud.
Kunstitöö eest võib mitterahuldav hinne olla vägagi põhjendatud. Kunstiõpetuses ei hinnata ainult loomingulisust ega seda, et midagi on tehtud, vaid teatud tehnikate ja võtete omandamist. Seda on võimalik hinnata, täpselt samamoodi kui kirjandeid on võimalik hinnata.

Ma ei tea ühtki kooli, kus tegemata töid ei lastaks järele vastata. Tavaliselt ajavad õpetajad trimestri lõpus lapsi mööda koolimaja taga, et neid järelevastamisele saada.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 30.11 13:37; 08.12 01:22;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegemata töö eest 1 ongi lakke vaadates pandud lambine hinne, mis ei ole kuidagi vastavuses õppekavaga (“hinnata tuleb oskusi ja teadmisi”). Vaieldamatult ei saa ükski laps olla kunstis nii andetu, et õppekavas nimetatud kunstitöö eest peaks 1 panema. Sel juhul oleks ehk tegemist vaimse alaarenguga. Kui laps tunnis tööd ei tee, on tegemist käitumusliku hälbega ja sel puhul tuleb juba teisi võtteid kasutada.

kui õpilane tööd (pole vahet, kas tunni- või kodust töõd) ei esita, siis ongi omandatud oskuste ja teadmiste tase hinnatud 0%. vaata mistahes hindamisjuhendit, 0% annab hindeks 1 (või F). õpetaja ei pea olema hiromant, et ennustada, mis oleks õpilase teadmiste ja oskuste tase siis, kui ta töö esitaks.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 01.12 23:48; 02.12 09:02; 07.12 23:10; 08.12 13:24; 09.12 12:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Reeglina on asi selline – õpilasel on vaja sooritada mingi töö. Vastavalt kooli hindamisjuhendile saab ta selle soorituse eest hinde/tähe vms. Esitama, tegemata töö eest saab õpilane sisse 0
Alla 50% sooritus või puudumise korral saab õpilane ajapikendust 10 tööpäeva. Kui selle aja sees pole tööd esitatud, pole puudulikku hinnet parandatud, siis jääb kas puudulik hinne või muutub 0 üheks.
Mingit vastuvaidlemist pole mitte ühelgi juhul, sest kõik on korralikult kinnitatud ka kooli hindamisjuhendis (mis lähtub seadusest).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.12 07:36; 09.12 09:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hehee, ma olen ka sellist õpilast kohanud, kes arvas, et tuleb ainult kontrolltöö päeval tunnist poppi teha ja ongi kõik korras.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 02.12 09:10; 09.12 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Hehee, ma olen ka sellist õpilast kohanud, kes arvas, et tuleb ainult kontrolltöö päeval tunnist poppi teha ja ongi kõik korras.

no õpilasest võiks veel aru saada, aga siin on ju üks selline lapsevanem ka…

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 01.12 23:48; 02.12 09:02; 07.12 23:10; 08.12 13:24; 09.12 12:07;
To report this post you need to login first.
Näitan 14 postitust - vahemik 31 kuni 44 (kokku 44 )


Esileht Koolilaps Ma ei pea enam vastu survele panna kõigile häid hindeid!