Küsimus maapiirkondades elavatele naistele – kui te elate üksi maal kuskil alevikus või alevist eemal siis kui kaugele ja kuidas te tööle käite?
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Maal elades tööle käimine
Teema: Maal elades tööle käimine
Autoga sõidan.
Meie külas on reeglina igas peres kaks autot, mees ja naine kumbki omab eraldi autot, sest töökohad paraku ei ole samades suundades ja ei lõppe samadel aegadel, üks peab valla keskusesse lapsele lasteaeda järgi jõudma, teine sõidab samal ajal teises suunas linna apteeki või toidupoodi. Töökohad on u. 15-50 km kaugusel. Lisaks veel need, kes Soomes töötavad. Kaks kehvema majandusliku olukorraga peret elab küla keskel bussipeatuse juures. Kuna aga bussid ei sõida piisavalt sageli, siis näiteks ühele ehitusel töötavale pereemale sõidab ülemus reeglina järgi koju ja viib ta tööle, õhtul viib linna ja sealt tuleb ta siis bussiga ise tagasi koju.
ühele ehitusel töötavale pereemale sõidab ülemus reeglina järgi koju ja viib ta tööle, õhtul viib linna
Eriti uhke värk. Ma käin ühistranspordiga, õnneks siin seda ikka veel piisavalt liigub. 20 km umbes on vahemaa. Kahjuks ma pole nii hinnaline töötaja, et kohe ülemus järele tuleks.
Küsimus maapiirkondades elavatele naistele – kui te elate üksi maal kuskil alevikus või alevist eemal siis kui kaugele ja kuidas te tööle käite?
Elame Tallinna kesklinnast ca 53 km, aga töökoht on natuke lähemal. Seega umbes 49 km sinna ja sama palju tagasi. Käime ühe autoga, sõiduaega on 44-52 minutit. Kui enne linnas elasime, kulus sama kaua vähemalt bussidega – ümberistumisega. Autoga läks 35-45 min. Ehk seega vahet pole.
Autoga käin, u 25 km ots.
Kas üksi maal elamise korral peaks naine kuidagi teistmoodi tööle saama kui siis, kui ta maal koos oma perega elab?
Mina, naine, elan maal koos perega. Hetkel olen LHPl, aga enne seda käisin tööle 49 km kaugusele (üks töökoht) või umbes 30 km kaugusele (teine töökoht, kus igapäevaselt kohal ei käinud). Tööle sõitsin oma autoga, sest esimesse töökohta pole ühistranspordiga realistlik liigelda. Teise oleks saanud, aga enamasti käisin siiski autoga, sest siis sain ka poeringi ära teha.
Esimesse töökohta arvestan talvel umbes tund sõitu, sest osa teest on käänuline ja kehvasti hooldatud. Kui saab kiiremini sõita ja varem jõuan, pole hullu, aga hiljaks jäämine oleks väga halb. Kui kütus nii kallis poleks, sõidaksin nii kaugele hea meelega. Praegu aga tahaksin tegelikult kuhugi lähemale uut töökohta.
Kas üksi maal elamise korral peaks naine kuidagi teistmoodi tööle saama kui siis, kui ta maal koos oma perega elab?
Arvan, et paljudel tööl käivatel naistel aitavad mehed kütusekulusid tasuda, sest palgad on nagu nad on ja neid kohti, kes kütusekulusid kompenseeriks, ei ole samuti palju.
Kas üksi maal elamise korral peaks naine kuidagi teistmoodi tööle saama kui siis, kui ta maal koos oma perega elab?
Arvan, et paljudel tööl käivatel naistel aitavad mehed kütusekulusid tasuda, sest palgad on nagu nad on ja neid kohti, kes kütusekulusid kompenseeriks, ei ole samuti palju.
Mu mees teenib vähem kui mina (enne LHPd) ja käib ühistranspordiga tööle. Me mõlemad nn valgekraed ja palgavahe pole oluline. Mees käib ühistranspordiga, kuna tema ei saa autoga käimisest ajavõitu, aga ühistranspordiga on odavam ja keskkonnasõbralikum:)
Naabritel on hoopis nii, et pikka aega käis vaid naine tööl, ühistranspordiga ja mees tegi heal juhul juhutöid. Nüüd see mees vist isegi käib tööl, aga kauaks, ei tea.
Kas üksi maal elamise korral peaks naine kuidagi teistmoodi tööle saama kui siis, kui ta maal koos oma perega elab?
Arvan, et paljudel tööl käivatel naistel aitavad mehed kütusekulusid tasuda, sest palgad on nagu nad on ja neid kohti, kes kütusekulusid kompenseeriks, ei ole samuti palju.
Kui naine teeniks nii vähe, et mees peaks kütust ostma, siis naine ei käiks ju tööl. Mees aitab küll auto hooldusega, see on teine asi.
8 km. Autoga, bussiga, lühem metsatee rattaga või jalgsi.
Autoga käin (40km). Meest pole, kõik kulud katan ise.
Häda pärast saaks rongiga ka, aga mul pole nii palju vaba aega (nii kuluks transpordile täiendavalt minimaalselt 3h)
Arvan, et paljudel tööl käivatel naistel aitavad mehed kütusekulusid tasuda, sest palgad on nagu nad on ja neid kohti, kes kütusekulusid kompenseeriks, ei ole samuti palju.
Mina elan päriselt ka maal ja meil siin tuttavatel peredel, kelle palkasid ma tean, pooltel peredel on mehel kõrgem palk, pooltel peredel naisel kõrgem palk. Reeglina ostavad naised enda auto ise. Mina ostsin ise, lähimad kaks naabrinaist ostsid ise enda palgast kogutud rahaga. Nii, et see stereotüüp, et mehed kompenseerivad autosõitu tegelikult meie külas küll paika ei pea. Maal elades lihtsalt pead paremini majandama, kui töö ei ole linnas, siis toidupoes (ja kõigis teistes poodides) käid korra nädalas ja nii ostes kulub tegelikult vöhem raha. Spontaanseid oste on vähem. Ja meil kõigil on aiad ja hoidised keldris, marjad-seened sügavkülmas. Auto on siin hädavajadus, bussiga ei saa last meie külast isegi mitte lasteaeda viia (või sinna saab, aga edasi tööle ei saa).
Käin kas autoga või bussiga, töökohta 50 kilomeetrit. Autoga on muidugi mugavam, bussiga samas odavam.
Minul tööle 20km, mehel 10km.
Peres on 3 autot. Mees töötab Jüris ja alustab 8.00, mina ülemistel ja tööpäev algab ca 9.00 ning kaksikud käivad Tallinna ühes eliitkoolis. Nende koolipäev algab 8.15
Mitte kuidagi ei saa ühe autoga minna.
Minul tööauto, mehel isiklik ja lastel minu vana auto. Õnneks vanaema elab koolist 5min jalutuskäigu kaugusel, siis lapsed jätavad auto vanaema juurde hoovi. Vähemalt parkimistasu ei pea maksma.
Meile nii sobib, et iga üks on ise oma käikude ja aja üle otsustaja. Kütuse peale kuluv summa ei ole väga suur. Mina ostan lastele iga kuu paagitäis kütust ja ülejäänud peavad ise juurde ostma. Poisid töötavad nädalavahetusel ja vahel õhtuti.
Mina elan Lõuna-Eestis, töökoht on 15km eemal asuvas linnas. Ostsin endale oma auto, sellega sõidan tööle ja tagasi. Kütusekulu on umbes 60 eurot kuu.
Abikaasal on oma auto, sõidab ka töökle ja tagasi, lisaks teeme sellega ka peresõite nädalavahetusel, sest see on suurem. Kütusekulu ei tea.
Põhimõtteliselt saaks ka bussiga (iga tund käivad bussid umbes) aga autoga on mugavam.
Buss oleks tasuta muidugi.
Tited käivad ka juba autoga ????
Mis kummaline konstruktsioon on “tööle käimine”? Sa kas käid tööl või lähed tööle. Tööle minek või tööl käimine.
Tited käivad ka juba autoga ????
Meie peres just tited autoga sõidavadki (ja mina olen nende autojuht) – suured inimesed käivad jala, jalgrattaga, ühistranspordiga. 🙂
Jutt oli, et kaksikud käivad eliitkooli kolmanda autoga????
Jutt oli, et kaksikud käivad eliitkooli kolmanda autoga????
Nii? 19 a kaksikud ei tohi gümnaasiumis käia või 23 a ülikoolis? Need “tited” käivad vo veel mitu aastat kodust autoga linna enne kui oma elamise hangivad.
Muuseas tean metsatalu rahvast, kus lapsed sõidavad 16 aastase õe juhitud autoloksuga 3 km kaugusele bussipeatusesse (ka metsa vahel). Sest koolibuss ei pea tulema lähemale kui 3 km.
Elan maal kevadest sügiseni, talvel oleme linnas korteris. Mõlemal on auto, kuna tööajad erinevad, vahest on vaja jääda ööseks linna. Laps käib linnas koolis ja mida vanemaks saab – seda rohkem tahab linnas olla. Kaugus on 25 km. Talvel on teed kehvad sp. ei sõida.
elan töökohast 35km kaugusel, sõidan autoga ja läbi linna, mööda maanteed sõites lisanduks 10km, ühistransport paraku sellel marsruudil puudub ja kuna õhtuti käin linnas veel trennis, siis päevane läbisõit on umb 80-100km
Minu meelest üksielamine ja pereelu puutub töölkäimise transporti ainult niipalju, et üksikud (mõtlen siis üksi elavad mitte üksikemasid) on oma aja planeerimises vabamad. Kui mu lapsed olid lasteaias, käisin tööl alati ja rangelt autoga (40 km kodust). Oleks olnud ebareaalne viia kõigepealt lapsed 5km ühes suunas lasteaeda ja siis teises suunas tööle ühistransporti kasutades ning õhtul veel õigel ajal järgi ka lastele jõuda. Nüüd, kus lapsed juba omaette elavad, võin soovi korral ka bussiga käia. Elan üksi, meest ei ole, käin kuidas juhtub. Auto on endiselt põhiline liikumisvahend, aga vahel lähen ka bussiga, nt siis, kui mitmepäevane tööreis ees, jätan tavaliselt auto koju. Lennujaaama saab väga mugavalt ka ühsitranspordiga.
Ilma autota oleks elu väga raske ja lastel ei oleks võimalik huviringides käia. Ilma autota jääks tööaeg poole lühemaks. Teoorias justkui mingi buss sõidab, aga see katab ära hommikuse mineku. Tagasi koju tulekuks on sellised kellaajad, mis ei arvesta töötava inimese ja laste huviringidega. Lisaks muutus seoses tasuta transpordiga see ekskursioonibussiks “tunne oma koduvalda”. 10 min sõitu kestab nüüd 45 min + 10 min jala bussipeatusest. Tasuta transpordiga kadusid ka ära normaalsed kellaajad suuremasse linna, kus mul on põhikontor. Ehk siis, ma ei saaks bussiga hakkama, kui vaja käia põhikontoris. Ja need üksikud ajad (ei sobi), mis jäid, tehti samuti ekskursioonibussiks tunne oma kodumaad ja sõidavad 2,5 h (!) üks ots (autoga 45 min).
Jutt oli, et kaksikud käivad eliitkooli kolmanda autoga????
Nii? 19 a kaksikud ei tohi gümnaasiumis käia või 23 a ülikoolis? Need “tited” käivad vo veel mitu aastat kodust autoga linna enne kui oma elamise hangivad.
Unustasin poiste vanuse lisada. Nad said juuni algul 18 ja käivad 11.klassis. Said juhiloa(d) sünnipäevaks. Autokooli saab minna 6 kuud enne 18 saamist.
Kõige mõistlikum variant on see, kui nad ise oma käike planeerivad.
Küsimus maapiirkondades elavatele naistele – kui te elate üksi maal kuskil alevikus või alevist eemal siis kui kaugele ja kuidas te tööle käite?
mis erinevus oleks üksi maal elava mehega, kes peab tööle käima?
Käin jala tööle. Kokku 12km ehk edasi tagasi. Poes käin autoga sest sinna juba 40km.
Ma küll ei ela üksi, ikka prega ja täitsa küla on, aga ühistranpsort linna on suure tee äärest ning peaksin veel ümberistumisega sõitma + enne seda lapsed aeda viima, mistõttu käin autoga. Kuna töö iseloom võimaldab ka kodust töötada (kontoritöö ja kõik info nagunii elektrooniline), siis kord nädalas töötangi kodukontorist, et kulusid säästa.
Kui ühistranspordi peatus oleks meil küla sees ja ma ei peaks ümberistumisega minema (st kontor asuks nt kesklinnas), siis ehk käiksin bussiga. Praegune miinus ongi see, et ma kaotan ühistranspordiga meeletult aega.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Maal elades tööle käimine