Esileht Erivajadustega laps Määratlemata kõnehäire

Näitan 21 postitust - vahemik 1 kuni 21 (kokku 21 )

Teema: Määratlemata kõnehäire

Postitas:
Kägu

On kellegil selline diagnoos olnud? Elame perega Soomes, käisime lapsega siin logopeedil ja tegelusterapeudi konsultatsioonil. Tüdruk on 5-aastane ja alustab augustis eelkoolis. Augusti lõpus on ka visiit psühholoogi juurde, et ehk saab laps minna eelkooli eriklassi. Käisin temaga eelmise aasta augustikuus Eestis eripedagoogi vastuvõtul kes väitis, et autistlikud jooned minu lapsel puuduvad. Rasedus ja sünnitus kulges suurepäraselt ja laps sai apgar hinded kõik 10.
Füüsiline areng on eakohane tegelusterapeudi jutu järgi. Probleemid on lapsel peenmotoorikaga, ajalise ja ruumilise tajumisega ja kõige suurem probleem on kõnega. Lalises ta hästi palju ja pikalt. Esimesed selgemad sõnad tulid umbes 2-aastaselt. Esimesed lühilaused tulid 3,5 aastaselt umbes. Praegu ta räägib kodus palju, mingid teatud laused ütleb õigesti, kuid enamus lauseid on pudru ja kapsad. Kodus räägime ainult eesti keeles ja lasteaeda läks ta 09/2018. Nö kodustest juttudest ta saab aru aga kui näiteks võõras inimene hakkab temaga juttu rääkima teemadel mis on tema mugavustsoonist väljaspool siis ta ei saa kõigest aru ka mida räägitakse.
Aga ta räägib ka juba eesti-soome keelt segamini ja see teeb talle asja veelgi raskemaks.
Muidu ta on hästi elurõõmus, lahke ja sõbralik laps. Tahab kõike näha, proovida, teha jne. Lasteaia ja tegelusterapeudi väitel tal mingeid keskendumishäireid pole. Mängib, jookseb ja kilkab nagu iga teine laps aga kõne on tal küll 2-3.aastase lapse tasemel.
Käisin ka Eestis jälle 2 nädalat tagasi logopeedil ja temal ei olnud lapse kohta ühtegi head sõna öelda. Pidevalt podises, et no ei saa temaga kõnetesti teha, tal ei tule üldse kõnet ja ei saa seda teha, sest ei tea sõnade tähendusi ja loendada ei oska jne. Pani meile aja septembrisse eripedagoogile. Eestis logopeed isegi arvas, et mu lapsel võib olla vaimne arengus mahajäämus. Ma tean küll, et mu lapsel on probleeme aga ikkagi jäi kuidagi paha tunne peale visiiti. Läksin saama hinnangut eesti keele kõnele.
Ma pidevalt mõtlen, et mis mu lapse ajukeses küll on mis ei lase tal ilusti ja õigesti rääkima hakata. Tal ajaga kõne areneb edasi aga meeletult aeglaselt.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

meil väga sarnase “ajalooga” lapsuke, poiss 8a. rõõmus, sõbralik, nutikas, hea keskendumisvõimega. uuringutega Laste Vaimse Tervise Keskuses välistati autistlikud jooned, ka muud arenguhäired peale kõnehäire välistati. esimesed lausejupid tulid vanuses 3,5, väga arusaamatult hääldas, pereliikmed said aru, võõrad mitte. 5-aastaselt rääkis, aga väga valesti, pudistas, käänded-pöörded valed. kooli läks aasta hiljem, tavakooli tavaklassi, nüüd lõpetas 1.klassi ja septembri lõpus saab 9. 1.klassi jooksul lugema ei õppinud, kuid korrektselt rääkima õppis, kooli logopeed tegi temaga tööd kolm korda nädalas, lisaks õpiabi kaks korda nädalas. klassijuhataja ja logopeed mõlemad ütlevad, et laps on väga intelligentne, suurest osast eakaaslastest nutikam.
ja nüüd põhipoint – meie lapse probleemiks on düsleksia. lasteaia logopeed lajatas selle diagnoosi oma aastakümnete pikkuste kogemuste põhjal juba vanuses 4 ja pool. siis loomulikult ei saanud veel kindel olla, düsleksiat diagnoositakse koolilastel ja ega ma ka uskunud. aga nüüd on selge – jah, düsleksia, 8-aastaselt sai ametliku diagnoosi.
laps verbaalsed võimed arenevad kogu aeg, olen arenguga väga rahul, lihtsalt eakaaslastest maas.

Please wait...
Postitas:
Kägu

meil väga sarnase “ajalooga” lapsuke, poiss 8a. rõõmus, sõbralik, nutikas, hea keskendumisvõimega. uuringutega Laste Vaimse Tervise Keskuses välistati autistlikud jooned, ka muud arenguhäired peale kõnehäire välistati. esimesed lausejupid tulid vanuses 3,5, väga arusaamatult hääldas, pereliikmed said aru, võõrad mitte. 5-aastaselt rääkis, aga väga valesti, pudistas, käänded-pöörded valed. kooli läks aasta hiljem, tavakooli tavaklassi, nüüd lõpetas 1.klassi ja septembri lõpus saab 9. 1.klassi jooksul lugema ei õppinud, kuid korrektselt rääkima õppis, kooli logopeed tegi temaga tööd kolm korda nädalas, lisaks õpiabi kaks korda nädalas. klassijuhataja ja logopeed mõlemad ütlevad, et laps on väga intelligentne, suurest osast eakaaslastest nutikam.

ja nüüd põhipoint – meie lapse probleemiks on düsleksia. lasteaia logopeed lajatas selle diagnoosi oma aastakümnete pikkuste kogemuste põhjal juba vanuses 4 ja pool. siis loomulikult ei saanud veel kindel olla, düsleksiat diagnoositakse koolilastel ja ega ma ka uskunud. aga nüüd on selge – jah, düsleksia, 8-aastaselt sai ametliku diagnoosi.

laps verbaalsed võimed arenevad kogu aeg, olen arenguga väga rahul, lihtsalt eakaaslastest maas.

Olen ka ise lugenud netist selle düsleksia kohta. Aga mu lapsel täpselt samamoodi- pudistab, käänded ja pöörded kõik valed jne. Eesti logopeed ütles, et laps räägib ainult nimetavas käändes. Kodus tuleb ka õigeid ajavorme ja käändeid-pöördeid aga 90% ajast see nii ei ole.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu põhikooliealisel lapsel on sama häda. Esimese sõna ütles 4-aastaselt. See tähendab, et alguses ei rääkinud üldse. Ainult häälitses ja tegi end arusaadavaks kehakeeles. Kui kõne lõpuks tuli, siis oli see väga halva diktsiooiga. Kõne on siiani kohati pudrutav.

Düsleksiat ja düsgraafiat ei ole. Küll aga on mõnikord keskendumisega raskusi. Ja mõned veidrused on tal ka. Samas autism on välistatud. Oleme korduvalt erinevatel uuringutel käinud. Konkreetset diagnoosi ei olegi.

Ta on käinud natukene aega tavalises lasteaias. Siis logopeedilises lasteaias, väikeklassis. Ja nüüd tavaklassis. Hinded on head põhikooli õpilase kohta. Keskmine hinne on 4,0. Paar kolme ja sama palju viisi. Ülejäänud neljad.

Suurim mure on see, et tal ei ole ühtegi sõpra. Tema kõnest on raske aru saada. Samuti on tal oma puude tõttu alaväärsus kompleks, mis tõttu ei tunne ta teiste lastega end võrdselt ja see segab teda teistega suhtlemast.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina ei muretseks, kui kõne 2-3 aastase tasemel, siis ikkagi kõne on. Vajaks eakohaseid sõpru, kes räägivad eesti keeles. Kas õdesid vendi pole lapsel? Kas tegemist üksiku lapsega?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Asjad on arenenud nüüd nii kaugele, et laps käib kord nädalas tegelusteraapias. Käisime ka 2x psühholoogi vastuvõtul kes tegi temaga teste. Eelmine nädal käisin kuulamas siis psühholoogi kokkuvõtet. Ainuke asi mis oli lapsel täiesti eakohane, on abstraktne mõtlemine. Suured raskused on tajumisel. Vaimne areng on madalam eakohasest. Psühholoog helistas ka lapse õpetajale ja ka õpetaja rääkis, et laps vajab väga palju täiskasvanu juhendamist, koguaeg tuleb olla lapse kõrval ja kindlustada, et ta on kõigest aru saanud. Kooliküps ta kindlasti ei ole, laps ise on ka öelnud, et talle ei meeldi klassiruumis istuda, et tema tahab mängida. Tähtede ja numbrite õppimisest ta ka väga huvitatud ei ole aga näha on, et eelkoolis kuuldu on meelde jäänud. Nüüd panen ta pikapäevarühma paar korda nädalas, et seal on sõpradega vaba mängu aega palju ja saab õues olla. Psühholoog teeb saatekirja nüüd laste neuroloogi vastuvõtule ja koolis tehakse koosolek psühholoogide, õpetajate ja kooli hoolekoguga, et lapsele saada eritugi. Kooliga alustades on võimalus, et talle koostatakse isiklik õppekava, mis on minu arust suurepärane. Õnneks on siin palju erinevaid abivõimalusi lapsele, nagu psühholoog rääkis. Veel rääkis ta võimalusest, et lapse vaimne areng jääbki alatiseks natuke teistest maha. Nagu ma soomekeelsetest foorumitest lugesin siis väga paljudes juhtudel selline arengu hilistumine muudetakse hiljem arengupuudeks.
Mis mulle aga silma jäi, oli see, et mulle tundus, et lapse keelebarjääri luges psühholoog nagu vaimseks arengupeetuseks. Ta rääkis mingitest testidest mis ta tegi ja siis pidevalt ütles, et laps jäi alla keskmiselt arenenud lapse taset, sest ta ei mõistnud ülesannet. Need olid need korrad kui ei kasutatud pildiabi. Ja laps oli ka täiesti lukus, sest nii juhtub tavaliselt kui ta on võõraste inimestega võõras keskkonnas. Üldiselt laps ei taha siis vastata või ei vasta sellepärast, et ta pole endas kindel kas ta vastab õigesti või ta lihtsalt ei saagi soome keelest nii palju aru.
Samas kodus on laps 100% teistsugune kui ta on olnud nendel testidel. Ta räägib hästi palju, kas siis valesti või õigesti. Füüsilises arengus on ta ka eakohane ( seda ütles tegelusterapeut ). Psühholoog veel mainis seda ka, et minu lapse juures on see erand, et see arenguhäire avastati tal alles enne eelkooli. Kas siis tavaliselt selline asi avastatakse juba beebieas? Arsti kontrollides on alati areng normaalseks tunnistatud. Peale neuroloogi diagnoosi saame sotsiaalametist taotleda ka teraapiaid mis on intensiivsemad.
Kodus hiljem hakkasid mõtlema, et ka ta jääbi eluks ajaks sellise arenguga? Kõige hirmutavam on see kui soomes talle mingi puue veel määratakse, siis nagu polegi lootust, et ta kunagi tulevikus oma eluga ise hakkama saaks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina ei muretseks, kui kõne 2-3 aastase tasemel, siis ikkagi kõne on. Vajaks eakohaseid sõpru, kes räägivad eesti keeles. Kas õdesid vendi pole lapsel? Kas tegemist üksiku lapsega?

Ei ole pere ainuke laps, vanem õde on ka. Eelkoolis tal mõned sõpru on aga eakohaseid eesti keelt kõnelevaid sõpru kahjuks mitte.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sinu lapse probleem on eelkõige keelebarjäär, nagu sulle 100 korda on siin foorumis räägitud.
Ei jää su laps puudega ega midagi. Võta vastu kõik abi, mis pakutakse ja las tema koolitee ja õppimise algus on rohkem toetatud kui tavaliselt. See annab talle kindla põhja ja tulevikus saab ta kindlasti kenasti hakkama. Võibolla ühel hetkel jõuab teistele järgi ja see ei pruugigi nii kaua aega võtta.
Minu laps käis eesti koolis 2 aastat nö. väikeklassis samuti täpsustamata kõnehäire tõttu. Põühimõtteliselt vajas ka kogu aeg abi, et olla kindel, kas on ülesandest aru saanud. Oli palju peaaegu individuaalõpet, kuna klassis oli vaid 5 last. Kahjuks muud abi, nagu tegelusterapeut või logopeed polnud. Individuaalset õppekava ka polnud, täiesti tavaline õppekava oli. Sel sügisel läks mu laps tavaklassi ja saab vaat’ et paremini hakkama kui kogu aeg tavaklassis käinud eakaaslased. Sõpru on kogu aeg olnud palju.

Psühholoogi märkus ebatavalisuse kohta näitab minu meelest hoopis seda, et tavaliselt avastatakse sellised häired hiljem, koolieas. Siis kui kollektiivis ja korrale allumises probleemid tekivad, käitumishäired jne.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kindlasti on üks osa probleemist kakskeelne keskkond. Laps, kellel on tõsine kõneprobleem, et suuda ilma suuremahulise logopeedilise abita omandada isegi ühte keelt, veel vähem kahte keelt.

Ja päris kindlasti imestas psühholoog kus nii kaua olite, miks varem ei pöördunud. Eestis tulevad juba väga paljud 2a laste vanemad abi saama. Hiljemalt kolmandaks eluaastaks on ju näha, et lapsel on arenguprobleemid. Kahjuks kui lapsel on raskusi kõne mõistmisel, siis arengus mahajäämus on kerge tekkima ja osadel neist lastest diagnoositaksegi mingi hetk kerge vaimupuue.

Soovitan vastu võtta kogu abi, mida pakutakse. Ja kindlasti on oluline valida lapsele üks keel. Kuna laps läheb Soomes kooli, siis soome keel ja soome keeles on vaja rääkida ka kodus. Miks ise oma lapsele karuteene teha ja vaimset mahajäämust suurendada?

PS määratlemata kõnehäire tähendab, et lapsel on lisaks kõneprobleemile ka mingi muu probleem, kas kerge vaimupuue või psüühikahäire (kerged autistlikud jooned), mis on kõne mahajäämuse tegelik põhjus.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina ei muretseks, kui kõne 2-3 aastase tasemel, siis ikkagi kõne on. Vajaks eakohaseid sõpru, kes räägivad eesti keeles. Kas õdesid vendi pole lapsel? Kas tegemist üksiku lapsega?

Mis jutt ? Ammu oleks pidanud muretsema. Ma ei saa aru,kust võtavad emad endale õiguse soovitada selliseid asju kui probleem on ammu juba käest läinud. Vastik vaadata,et igasugused suunamudijad ka sama teevad,kuigi peaksid just eestkujud olema.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kindlasti on üks osa probleemist kakskeelne keskkond. Laps, kellel on tõsine kõneprobleem, et suuda ilma suuremahulise logopeedilise abita omandada isegi ühte keelt, veel vähem kahte keelt.

Ja päris kindlasti imestas psühholoog kus nii kaua olite, miks varem ei pöördunud. Eestis tulevad juba väga paljud 2a laste vanemad abi saama. Hiljemalt kolmandaks eluaastaks on ju näha, et lapsel on arenguprobleemid. Kahjuks kui lapsel on raskusi kõne mõistmisel, siis arengus mahajäämus on kerge tekkima ja osadel neist lastest diagnoositaksegi mingi hetk kerge vaimupuue.

Soovitan vastu võtta kogu abi, mida pakutakse. Ja kindlasti on oluline valida lapsele üks keel. Kuna laps läheb Soomes kooli, siis soome keel ja soome keeles on vaja rääkida ka kodus. Miks ise oma lapsele karuteene teha ja vaimset mahajäämust suurendada?

PS määratlemata kõnehäire tähendab, et lapsel on lisaks kõneprobleemile ka mingi muu probleem, kas kerge vaimupuue või psüühikahäire (kerged autistlikud jooned), mis on kõne mahajäämuse tegelik põhjus.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kindlasti on üks osa probleemist kakskeelne keskkond. Laps, kellel on tõsine kõneprobleem, et suuda ilma suuremahulise logopeedilise abita omandada isegi ühte keelt, veel vähem kahte keelt.

Ja päris kindlasti imestas psühholoog kus nii kaua olite, miks varem ei pöördunud. Eestis tulevad juba väga paljud 2a laste vanemad abi saama. Hiljemalt kolmandaks eluaastaks on ju näha, et lapsel on arenguprobleemid. Kahjuks kui lapsel on raskusi kõne mõistmisel, siis arengus mahajäämus on kerge tekkima ja osadel neist lastest diagnoositaksegi mingi hetk kerge vaimupuue.

Soovitan vastu võtta kogu abi, mida pakutakse. Ja kindlasti on oluline valida lapsele üks keel. Kuna laps läheb Soomes kooli, siis soome keel ja soome keeles on vaja rääkida ka kodus. Miks ise oma lapsele karuteene teha ja vaimset mahajäämust suurendada?

PS määratlemata kõnehäire tähendab, et lapsel on lisaks kõneprobleemile ka mingi muu probleem, kas kerge vaimupuue või psüühikahäire (kerged autistlikud jooned), mis on kõne mahajäämuse tegelik põhjus.

3a. ma käisin temaga logopeed-eripedagoogi juures kes hindab ka autistlike joonte olemasolu aga ta ütles, et midagi sellist tal pole. Kuidas seda vaimupuuet ära tunda?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sinu lapse probleem on eelkõige keelebarjäär, nagu sulle 100 korda on siin foorumis räägitud.

Ei jää su laps puudega ega midagi. Võta vastu kõik abi, mis pakutakse ja las tema koolitee ja õppimise algus on rohkem toetatud kui tavaliselt. See annab talle kindla põhja ja tulevikus saab ta kindlasti kenasti hakkama. Võibolla ühel hetkel jõuab teistele järgi ja see ei pruugigi nii kaua aega võtta.

Minu laps käis eesti koolis 2 aastat nö. väikeklassis samuti täpsustamata kõnehäire tõttu. Põühimõtteliselt vajas ka kogu aeg abi, et olla kindel, kas on ülesandest aru saanud. Oli palju peaaegu individuaalõpet, kuna klassis oli vaid 5 last. Kahjuks muud abi, nagu tegelusterapeut või logopeed polnud. Individuaalset õppekava ka polnud, täiesti tavaline õppekava oli. Sel sügisel läks mu laps tavaklassi ja saab vaat’ et paremini hakkama kui kogu aeg tavaklassis käinud eakaaslased. Sõpru on kogu aeg olnud palju.

Psühholoogi märkus ebatavalisuse kohta näitab minu meelest hoopis seda, et tavaliselt avastatakse sellised häired hiljem, koolieas. Siis kui kollektiivis ja korrale allumises probleemid tekivad, käitumishäired jne.

Arenguvestlusel ütles täna õpetaja siis, et nad olid rääkinud psühholoogiga mu lapse erikooli paigutamisest. Psühholoog suhtles õpetajaga enne minuga kohtumist ja jättis 1,5h vestlusest nii olulise asja mainimata. Mu laps saab sellises koolis vist trauma, seal ju invaliidid ja käitumishäiretega lapsed kõik koos 🤭

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Logopeed- eripedagoog ei hinda autistlike joonte olemasolu, tal puudub selleks vastav väljaõpe. Selleks on vaja ikkagi pöörduda psühhiaatri pooole, kes siis laseb kliinilisel psühholoogil teha vastavad testid. 3a laps, kes ei räägi või räägib üksikute sõnadega kuulub alati autismispektrihäire riskirühma. Ka tegevusterapeudi juurde suunatud lastest suurem osa on autistlike joontega.

Erikooli ei tasu karta, ka Eestis ei saaks sinu laps tavalasteaias või koolis vajalikku abi. Erikoolides on rohkem tugipersonali ja sinu laps saab abi, mida ta hädasti vajab. Ja kus tuleb see arvamus, et erivajaduste lapsed on käitumishäirega? Kas sinu laps on käitumishäirega? Sinu lapsel ongi ju väga suur erivajadus. Mulle tundub, et sul on väga piiratud eelarvamus, mis või kes on invaliid. Invaliid on puudega inimene, puue võib olla nii kõnepuue, liikumispuue, vaimupuue, psühhikahäire. Sinu lapsel on väga väga tõsine kõnepuue ehk sinu laps ongi invaliid. Mis põhjusel sa suhtud halvasti teistesse samasugustesse puudega lastesse.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Soomes käisimegi psühholoogil ja tehti neid teste. Autismist ei räägitud.
Mina ei tea milliste probleemidega lapsed eestis erikoolides käivad, kuid soomes saadetakse ka käitumishäiretega, ilma puudeta, lapsed erikooli. Näiteks need lapsed kes kiusavad koguaeg teisi, lähevad õpetajale kallale või mida iganes. Ja siis on seal veel füüsilise puudega lapsed, tõsiste vaimupuuetega jne. Mu laps pole elu sees selliste lastega kokkupuutunud, usun, et ta tunneks ennast väga halvasti sellises kohas. Praegu tavakoolis on ka eriklass, ma ei saa aru miks sinna ei soovitatud minna.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Erikooli ei maksa karta, kokku pannakse ikka sarnaste muredega lapsed.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Arenguvestlusel ütles täna õpetaja siis, et nad olid rääkinud psühholoogiga mu lapse erikooli paigutamisest. Psühholoog suhtles õpetajaga enne minuga kohtumist ja jättis 1,5h vestlusest nii olulise asja mainimata. Mu laps saab sellises koolis vist trauma, seal ju invaliidid ja käitumishäiretega lapsed kõik koos 🤭

Mis koolist räägiti? Ja ma ei tea, kuidas sa ise aru ei saa, kui vastik su jutt praegu on… Traumeerivalt käituvad enamik tavalapsi tavakoolis – kiusajad, jne.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Hetkel pole veel hilja kõne järjele saada.
Ja selleks on parim erikool (meie mõistes siis nt lasteaia logopeediline rühm).
Tavarühmas/koolis lihtsalt pole võimalik nii palju pakkuda.

Kardad erivajadustega lapsi – ära unusta, et su laps on samasugune erivajadusega laps.
Soomes on ka kaasav haridus praegu teemaks. (Oletan, oma kogemust pole). St erilised pannakse suures osas tavakooli-klassi. Nii et erivajadustega lapsed on tavaklassis ka, mitu klassi kohta. Nii et nendega puutub su laps kokku nagunii.
Erikooli eelis on, et klassid on väiksemad st kui nt erikoolis klassis 6 last, siis tavaklassis needsamad 6 last pluss veel nt 18 tavalisemat last.

Kui lapsel on 2-3 aastat kõnes maas ja juhtub ka vaimselt sama seis olema st ka u2,5 aastat madalamal tasemel, on tõenäoliselt üks hetk seis selline, et on ka kerge vaimupuue (ja Eestis õppides lihtsustatud õppekava).

Erikoole vähemalt Eestis on erinevaid, kui nt kõneteema, siis ongi kõnepuudega laste kool olemas (mis ei välista, et mõni kõnepuudega laps ka käitumisega hädas olls ei võiks) ja on võimalus pannagi laps sarnase hädaga lastega kokku.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma uurisin netist natuke seda erikooli asja ja mulle tundub, et meie linnas on ainuke 1 kool kus õpivad sellised lapsed nagu minu laps. Aga sinna olevat raske saada. Enamus eriklasse asuvad siiski tavakoolides ja seal ongi väikerühmad. Ehk saab siis ikka rääkida kuidagi, et laps saada praegusesse kooli vms. Samas seadusega ei tohi teda määrata ka kodust kuhugile 20km kaugusele.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu lapsel kerge intellektipuude diagnoos.
Lisaks on düsleksik ja düsgraafik. Mina nägin kõnes ja käitumises juba varakult probleemi aga ei lasteaed ega ka perearst probleemi ei näinud. Koolis minnes aga hakati aina rohkem mainima, et laps ei suuda keskenduda ja vajab rohkem individuaalset lähenemist. Lugema sain ta 4-kuuga. Pidev harjutamine ja mingi hetk käis plõks ära ning laps luges. Siiani hakib ja muudab sõna lõppusid aga muidu lugemine hea. Hakkasin ise asju ajama, võttes Rajaleidjaga ühendust. 2,5-aastat võttis aega, et jõuda diagnoosini. Täna õpib eriklassis ja LÕK alusel tavakoolis. Hinded olid ka riiklikukava alusel õppides head v.a etteütlused, nüüd puha 4-5ne. Ei tasu karta erivajadustega lapsi ja eriklasse jne.

Please wait...
Postitas:
Kägu

kus logopeedi juures eestis käisite?
käisin ka sel nädalal ühe juures tallinnas, sain nii halba tagasisidet 🙁
tallinn, mustamäe tee.

Please wait...
Näitan 21 postitust - vahemik 1 kuni 21 (kokku 21 )


Esileht Erivajadustega laps Määratlemata kõnehäire