Esileht Tööelu, raha ja seadused. Magistriõpe igal pool kaugõppevormis

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 40 )

Teema: Magistriõpe igal pool kaugõppevormis

Postitas:
Kägu

Kas magistriõpe ongi igal pool kaugõppeks muutunud?

0
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas magistriõpe ongi igal pool kaugõppeks muutunud?

Igal pool ei ole, aga enamasti küll, sest inimesed käivad tööl.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas magistriõpe ongi igal pool kaugõppeks muutunud?

Mis kaugõppel viga on? Sa ei oska ise õppida, et kõik ette mämmutada tuleb?

+6
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas magistriõpe ongi igal pool kaugõppeks muutunud?

Mis kaugõppel viga on? Sa ei oska ise õppida, et kõik ette mämmutada tuleb?

Ma parem ei ütle mida ja miks ma kaugõppest arvan.

+1
-15
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas magistriõpe ongi igal pool kaugõppeks muutunud?

Mis kaugõppel viga on? Sa ei oska ise õppida, et kõik ette mämmutada tuleb?

Ma parem ei ütle mida ja miks ma kaugõppest arvan.

Keegi pole küsinudki.

+8
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas magistriõpe ongi igal pool kaugõppeks muutunud?

Mis kaugõppel viga on? Sa ei oska ise õppida, et kõik ette mämmutada tuleb?

Ma parem ei ütle mida ja miks ma kaugõppest arvan.

Keegi pole küsinudki.

Nagu ka mitte

Mis kaugõppel viga on? Sa ei oska ise õppida, et kõik ette mämmutada tuleb?

Täpselt nagu ka keegi pole sinu käest küsinud.

+3
-6
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Mõnel on kaugõppest see arusaam, et päevaõppes on targad ja kaugõppes lollid, kes päevaõppesse sisse ei saa, sest nii oli nõukaajal tõesti. Nüüd on õppe maht kaugõppes täpselt sama kui päevaõppes, vahe on vaid kontaktõppe mahus, rohkem pead iseseisvalt õppima. Muidugi sobib see vaid hea eneseregulatsiooniga täiskasvanud inimesele, sest see on raskem kui päevaõpe, samas võimaldab aega paindlikumalt kasutada.

+19
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

olen kaugõppes õppinud ja kes sellist õppevormi pahaks paneb, siis tal ilmselt ei ole aimugi, mida kaugõppes õppimine endast kujutab.

Väga palju tehakse erinevaid grupitöid ja praktikaid, see ei ole nii, et saad mingi materjali pihku ja siis kuidagi ehku peale saad läbi. Kontaktõpet on küll ja täiesti piisavalt, kuid endal peab olema suurem võimekus, et ka iseseisvalt õppimisega tegeleda.

Magistriõppe jaoks ongi kaugõppe vorm just sobivam.

+14
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

olen kaugõppes õppinud ja kes sellist õppevormi pahaks paneb, siis tal ilmselt ei ole aimugi, mida kaugõppes õppimine endast kujutab.

On küll aimu mida tähendab. Täielik kaos ja ringitõmbamine, töise õpikeskkonna ja-meeleolu puudumine kuna kes käib tööl ja kes teeb midagi muud. Neil kes tööl käivad, ei ole erialast töökohta sageli. Õppejõud suhtuvad oma töösse lodevalt ja ükskõikselt, eksamid ja arvestused on sellised kus polegi eriti midagi õppida ja levivad ka vanemate kursantide käest saadud eksamiküsimused. Kaob ja puudub kontakt tudengite ja õppejõudude vahel. Sellistelt õppekavadelt saavad tööle vaid meistersusserdajad, pidutsejad ja laaberdajad mitte need keda asi huvitab ja kellel on teadmised.

+1
-26
Please wait...

Postitas:
Kägu

On küll aimu mida tähendab. Täielik kaos ja ringitõmbamine, töise õpikeskkonna ja-meeleolu puudumine kuna kes käib tööl ja kes teeb midagi muud. Neil kes tööl käivad, ei ole erialast töökohta sageli. Õppejõud suhtuvad oma töösse lodevalt ja ükskõikselt, eksamid ja arvestused on sellised kus polegi eriti midagi õppida ja levivad ka vanemate kursantide käest saadud eksamiküsimused. Kaob ja puudub kontakt tudengite ja õppejõudude vahel. Sellistelt õppekavadelt saavad tööle vaid meistersusserdajad, pidutsejad ja laaberdajad mitte need keda asi huvitab ja kellel on teadmised.

Täiesti idiootlik jutt. Mis õppekava see nii lodev oli siis, äkki tahaks ka niisama diplomit saada. Need kaks magistriõpet, kus mina olen õppinud, sellised kahjuks ei olnud.

+18
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

On küll aimu mida tähendab. Täielik kaos ja ringitõmbamine, töise õpikeskkonna ja-meeleolu puudumine kuna kes käib tööl ja kes teeb midagi muud. Neil kes tööl käivad, ei ole erialast töökohta sageli. Õppejõud suhtuvad oma töösse lodevalt ja ükskõikselt, eksamid ja arvestused on sellised kus polegi eriti midagi õppida ja levivad ka vanemate kursantide käest saadud eksamiküsimused. Kaob ja puudub kontakt tudengite ja õppejõudude vahel. Sellistelt õppekavadelt saavad tööle vaid meistersusserdajad, pidutsejad ja laaberdajad mitte need keda asi huvitab ja kellel on teadmised.

Kuidas see küll kaugõppega seotud on, et kuskil mingi täielik kaos valitseb. Sooviks teada, mis kooli ja mis õppekavaga tegemist on.

+15
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Magistriõppe ajal töötavad enamik tudengeid juba erialasel tööl (va väga kindlad erialad). Päevaõpe magistrantuuris lükkab tööeluga alustamist lihtsalt edasi. Kui päevaõppes on loengud küll E-R aga katkendlikult, päevad lühikesed jms, siis sessioonõppes on õppepäevad pikad ja tihedad, seega õppekeskkond on vastupidi, väga töine. Kui tudeng ei ole suuteline sellises mahus iseseisvalt õppima, siis ei ole magistrantuur ehk päris õige koht.

+21
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

On küll aimu mida tähendab. Täielik kaos ja ringitõmbamine, töise õpikeskkonna ja-meeleolu puudumine kuna kes käib tööl ja kes teeb midagi muud.

Kõigil ei ole OnlyFansi kontot või emme-issi isetäituvat külmkappi. Osad peavad ise söögi ja peavarju eest maksma. Nemad ei tohikski sinu arust ülikoolis käia?

+25
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma ise pole sessioonõppes õpetanud, aga kolleegid, kes on, kurdavad, et kui nad püüavad nendelt tudengitelt sama palju nõuda kui päevaõppe omadelt, siis algab üks nutt, hala ja kaeblemine, et ei saa, ei oska, ei jõua.  Kaevatakse ka kõrgemale, et õppejõud nõuab liiga palju ja ei õpeta korralikult jne. Et seda jama vältida, lastaksegi üldjuhul nö. latt nende jaoks allapoole, tehakse asjad lihtsamaks, arvestatakse ära igasugused kaheldava väärtusega iseseisvad tööd jne., sest on ju aru saada, et töö ja pere kõrvalt ei jõuagi paremini ja inimeselt ei saa nõuda seda, milleks tal ressursse ei jätku.

Nii et õppe maht on jah idee poolest sama, ained ja õppekava sisu on samad, aga minimaalselt nõutav tase on tegelikult siiski  erinev. St motiveeritud ja pühendunud inimene võib muidugi targaks saada ka sessioonõppes, aga keskmine lõpetaja tase on siiski erinev.

Aga teemaalgataja küsimusele vastuseks – ei, näiteks keemiat ja füüsikat ei saa jätkuvalt kaugõppes õppida.

+2
-16
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas magistriõpe ongi igal pool kaugõppeks muutunud?

Mis jutt see on? Nt TLUs saab endiselt nii koreograafiat, suulist tõlget kui ka psühholoogiat ja antropoloogiat päevaõppes õppida. Ja mitmeid muid erialasid ka.

Või on asi selles, et sa ei leia endale sobivat eriala päevaõppe magistrikavade hulgast? See oleks juba hoopis teine teema.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sessioonõppe kritiseerijale ütleks, et jah, paljudel pole seda eespool nimetatus emme-issi isetäituvat külmkappi, et 5 aastat ülikoolis käia. Samas kui tahad karjääri teha (nt ülemuse vmt kohale tõusta), siis paljudes kohtades (eriti riigiasutustes) on magistrikraad eelduseks. Kokkuvõttes polegi muud võimalust kui kaugõppes õppida. Oi ma käiks ja istuks hea meelega 2 aastat päevases õppes, kui keegi mul samal ajal elamise kinni maksab 🙂

+14
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Paljud inimesed lõpetavad elu jooksul mitmeid magistriõppeid. Pole mingi haruldus, et 40ndates saadakse järjekordne magistrikraad. Kui need õpped oleks kõik täiesti mõttetud ja alaväärsed, nagu siin Kägu02.06.2022 18:34 kirjutas, siis vaevalt et 3 magistrit omandanu veel neljandasse läheks. Nemad peaks juba piisavalt targad olema, et teada, mis on tähtis ja milleks nad õpivad. Töö ja pere kõrvalt, soovimata üldse töökohta vahetada.

+10
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen 20.27 vastaja. Ma tegelikult ei ole üldse nii kriitiline, kui vastusest võibolla välja võis lugeda, tegelikult on ju väga tervitatav see, et inimestel on võimalus ka töö kõrvalt õppida ja areneda. Tahtsin lihtsalt välja tuua asjaolu, et kaugõppes on üldiselt nõudmised madalamad, kuigi idee poolest on õppekava sama – mõne jaoks võib see olla hea, mõne jaoks halb, eks siis need, kellel oleks võimalik ka päevaõppes õppida, saavad ise otsustada.  Samamoodi on ju näit. gümnaasiumid erinevad, kuigi riiklik õppekava on sama – ühele sobib üks, teisele teine, mõni õpib paberi pärast, mõni tahab targaks saada.

+1
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

mõni õpib paberi pärast, mõni tahab targaks saada.

No just. Magistriõpe kaugõppes pole iseenesest kuidagi halb, kui õppija on motiveeritud ja tahabki tõsiselt eriala omandada. Pole sugugi nii, nagu keegi kirjutas:

Sellistelt õppekavadelt saavad tööle vaid meistersusserdajad, pidutsejad ja laaberdajad mitte need keda asi huvitab ja kellel on teadmised.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina õpin praegu sessioonõppes magistris. Minu kursuselt 2/3 inimestest käivad juba samal alal tööl. Ma ütlen, et töökogemus annab ikka tunduvalt rohkem kui 5 aastat koolis teoretiseerimine või väike praktikal käimine, mis teinekord on üsna mõttetu (reaalselt tööd ei tehta, ollakse suurema osa ajast teistel töötajatel lihtsalt jalus). Omast kogemusest ütlen ka seda, et elu- ja töökogemus aitavad tublisti õppimisele kaasa. Pärast keskat päevases õppes oli nii, et õppisid küll teooria selgeks eksamiks, kuid kuna reaalset elu ei näinud/ seoseid ei tekkinud, siis läks kõik varsti meelest. Baka+ töökogemus+ magister kaugõppes on minu arust hea kombo. Vahepeal töötad ja siis lähed jälle ennast kooli täiendama. Samas võin ka öelda, et pahatihti on koolis õpetatu reaalsest elust kaugel. Osades ainetes tunnen, et käib niisama nämmutamine, tuupimine, kuid tööks vajalikku midagi juurde ei saa.

Samuti asjaolu, et enamus 20ndates olevatel noortel on oodatava pensionieani aega 40 aastat. Vähetõenäoline, et nt minu amet või eriala püsib tänapäevases maailmas nii pikalt muutumatuna. Mingi hetk ma ehk olengi sunnitud uue ameti õppima, kuna vajadust minu õpitud ameti järele enam pole. Siis keegi kuskil seletab, et kaugõppes niikuinii midagi ei õpi, mõttetu ja tööle ei peaks ka taoline mats saama.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tahtsin lihtsalt välja tuua asjaolu, et kaugõppes on üldiselt nõudmised madalamad,

Ei ole ju absoluutselt tõsi. See oleneb ikka õppekavast ja koolist. Palun nimeta need lihtsad kavad, kus üldse õppima ei pea, ma tahaks mõne sellise leida.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Teen ise bakat sessioonõppes hetkel TTÜs, just seetõttu, et töö ja pere kõrvalt lihtsalt ei oleks võimalust päevaõppes õppida, ometigi tahaks hariduse ikkagi omandada.

Minu õppekava puhul ei saa küll öelda, et päeva- ja kaugõppe jaoks on nõudmised madalamad. Ainus vahe, mis on silma jäänud on, et päevaõppijatel on rohkem väiksemamahulisi kodutöid. Kaugõppijatel on pigem vähem kodutöid ja mahuliselt suuremad. Eksamid semestri lõpus on statsionaarse õppekavaga võrreldes üks-ühele, seega teadmised peavad olema võrdsed mõlemas õppevormis.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Teen ise bakat sessioonõppes hetkel TTÜs, just seetõttu, et töö ja pere kõrvalt lihtsalt ei oleks võimalust päevaõppes õppida, ometigi tahaks hariduse ikkagi omandada.

Minu õppekava puhul ei saa küll öelda, et päeva- ja kaugõppe jaoks on nõudmised madalamad. Ainus vahe, mis on silma jäänud on, et päevaõppijatel on rohkem väiksemamahulisi kodutöid. Kaugõppijatel on pigem vähem kodutöid ja mahuliselt suuremad. Eksamid semestri lõpus on statsionaarse õppekavaga võrreldes üks-ühele, seega teadmised peavad olema võrdsed mõlemas õppevormis.

Nõudmised erinevad, tahtsin kirjutada :).

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma tahaks ka magistrisse astuda, aga mind huvitavad erialad on ainult õhtuti või nädalavahetuseti, samas kui  väikeste laste kõrvalt mul oleks võimalik just päevaõppes käia, kui lapsed on koolis ja aias. Olen õppinud nii päevaõppes kui kaugõppes. Tasemes või suhtumises minu jaoks vahet polnud.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma tahaks ka magistrisse astuda, aga mind huvitavad erialad on ainult õhtuti või nädalavahetuseti, samas kui väikeste laste kõrvalt mul oleks võimalik just päevaõppes käia, kui lapsed on koolis ja aias. Olen õppinud nii päevaõppes kui kaugõppes. Tasemes või suhtumises minu jaoks vahet polnud.

Uuri koolist – võimalik, et samu aineid loetakse ka teise eriala omadele päevaõppes ja lubatakse neile registreerida.

Ma ise olin päevaõppes. Mingid aineid jäid lõpetamata ja tegin järgmine semester need sessioonõppijatega. Meie erialal oli küll sessioonõppijatele natuke väiksemad nõudmised – paar tööd oli vaja vähem esitada näiteks.

Aga eks hästi palju oleneb erialast – pole ju mõeldav, et näiteks arstitudeng saaks magistrit sessioonõppes õppida.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Viimasele lisaks: minu erialal käisid mitmed sessioonõppe tudengid osades ainetes meie (päevaõppe) loengutes/seminarides, kui ajaplaneerimine seda paremini võimaldas.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen see, kes väitis, et sessioonõppes on nõudmised madalamad. Jah, ma ei saa väita, et see igal erialal nii on ja tõenäoliselt nn. pehmematel erialadel, kus iseseisva töö maht niikuinii suurem on, ei olegi võibolla vahet. Minu arvamus põhineb isiklikul suhtlusel mõne õppejõuga, so. nende kogemusel, kes ise seda nö. lati alla laskmist on praktiseerinud. Nad ei tee seda sugugi kergekäeliselt, aga neil pole muud valikut.

Lisan ka ühe lingi artiklile, kus on sedasama väidetud:

https://arvamus.postimees.ee/7267190/ivo-pilving-oigusteaduse-diplomite-andmine-saastureziimil-tuleb-keelata

 

0
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas magistriõpe ongi igal pool kaugõppeks muutunud?

Ei ole. TTÜs informaatika magistriõpe kenasti päevases õppevormis. Ametlikult.

Tegelikkuses on aga enamik õppejõude distantsõppest maigu suhu saanud ja töönädala jooksul käis meie tudeng ülikoolis kohal vaid 3 erineva aine praktikumides. kõik loengud toimusid läbi Teamsi (eri kellaaegadel, vahemikus 10-19 algusega)

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil on tööl kaks sellist õppijat, töö ja magistritöö sama eriala. Oma uurimused teevad töökohal, materjali küllaga. Kohal käimiseks saavad vabad päevad, ka saavad tööl õppida. No mis sa veel tahad?

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen see, kes väitis, et sessioonõppes on nõudmised madalamad. Jah, ma ei saa väita, et see igal erialal nii on ja tõenäoliselt nn. pehmematel erialadel, kus iseseisva töö maht niikuinii suurem on, ei olegi võibolla vahet. Minu arvamus põhineb isiklikul suhtlusel mõne õppejõuga, so. nende kogemusel, kes ise seda nö. lati alla laskmist on praktiseerinud. Nad ei tee seda sugugi kergekäeliselt, aga neil pole muud valikut.

Lisan ka ühe lingi artiklile, kus on sedasama väidetud:

https://arvamus.postimees.ee/7267190/ivo-pilving-oigusteaduse-diplomite-andmine-saastureziimil-tuleb-keelata

Aga teab ka keegi mõnda reaalset juhust, kus töökohal on sessioonõppes eriala lõpetanud inimene nõrgem/saab vähem hakkama/vaja rohkem õpetada kui päevaõppe lõpetanut? Koolis tuupimine on üks asi, aga kuidas on reaalsete oskustega?

+1
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 40 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Magistriõpe igal pool kaugõppevormis