Esileht Koolilaps Matemaatika põhikooli eksam – kuidas läks?

Näitan 24 postitust - vahemik 61 kuni 84 (kokku 84 )

Teema: Matemaatika põhikooli eksam – kuidas läks?

Postitas:
Kägu

Tôesti ôpite nii suure lapsega veel? Lapsel omal vastutust nagu polegi vôi?

Eksamiteks valmistuda aitamine ei ole ju sama, mis kogu kooliaja kõrval istuda ja näpuga järge ajada. Mind aitas matemaatikas matemaatikust isa, kuigi olin ise ka olümpiaadilaps. Nii hea rahustav oli koos teha ja kaasa mõelda.

+11
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vaadake Tônismäe RG, Pelgulinna RG, MG, KSG.

Kas KSG on sel aastal tõesti nii madala konkursiga, et sinna saab veel peale katseid sisse … iseenesest poleks muidugi üllatav, sest ega neil midagi erilist pakkuda ju pole 🙂

Sama küsimus RG-de kohta 🙂 Minu meelest said nad ju oma kohad täis. Saue tegi ka teise ringi vestlused, PERGi jm kohta ei tea.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuna põhikooli eksam võib osadele olla viimane tõsisem kokkupuude matemaatikaga, siis ma eelistaks, et nende paraboolide ja ruutvõrrandite asemel oleks seal sellised elulised loogikaülesanded:). Ma hiljuti vaidlesin ühe täitsa täiskasvanud ja sellisel tähtsamal kontoritöökohal töötava inimesega protsentarvutuse üle. Üritasin selgitada, et kui sa 10 eurole lisad 20%, siis saad 12 eurot, aga kui sa 12 eurost võtad 20% maha, siis sa ei saa 10 eurot. Ta ei saanud sellest aru:)) ma üritasin selgitada, et mida suurem on arv, millest % võtad, seda suurem on ka see tulemus, aga nohh, ei jõudnud kohale, inimene sai kohe pahaseks. Jube raske on nii ikka toimetada, kui ei tea, kuidas arvutada, kui midagi on nt 30% allahinnatud:))

+11
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuna põhikooli eksam võib osadele olla viimane tõsisem kokkupuude matemaatikaga, siis ma eelistaks, et nende paraboolide ja ruutvõrrandite asemel oleks seal sellised elulised loogikaülesanded:). Ma hiljuti vaidlesin ühe täitsa täiskasvanud ja sellisel tähtsamal kontoritöökohal töötava inimesega protsentarvutuse üle. Üritasin selgitada, et kui sa 10 eurole lisad 20%, siis saad 12 eurot, aga kui sa 12 eurost võtad 20% maha, siis sa ei saa 10 eurot. Ta ei saanud sellest aru:)) ma üritasin selgitada, et mida suurem on arv, millest % võtad, seda suurem on ka see tulemus, aga nohh, ei jõudnud kohale, inimene sai kohe pahaseks. Jube raske on nii ikka toimetada, kui ei tea, kuidas arvutada, kui midagi on nt 30% allahinnatud:))

Olen eesti filoloog ja sai eelnevast protsendiarvutusest aru küll. See-eest aga jahmatas mind, kui mu Nõo kk lõpetanud abikaasa suutis öelda peast, et 42 punkti 50st on 84% 🙂

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuna põhikooli eksam võib osadele olla viimane tõsisem kokkupuude matemaatikaga, siis ma eelistaks, et nende paraboolide ja ruutvõrrandite asemel oleks seal sellised elulised loogikaülesanded:). Ma hiljuti vaidlesin ühe täitsa täiskasvanud ja sellisel tähtsamal kontoritöökohal töötava inimesega protsentarvutuse üle. Üritasin selgitada, et kui sa 10 eurole lisad 20%, siis saad 12 eurot, aga kui sa 12 eurost võtad 20% maha, siis sa ei saa 10 eurot. Ta ei saanud sellest aru:)) ma üritasin selgitada, et mida suurem on arv, millest % võtad, seda suurem on ka see tulemus, aga nohh, ei jõudnud kohale, inimene sai kohe pahaseks. Jube raske on nii ikka toimetada, kui ei tea, kuidas arvutada, kui midagi on nt 30% allahinnatud:))

Olen eesti filoloog ja sai eelnevast protsendiarvutusest aru küll. See-eest aga jahmatas mind, kui mu Nõo kk lõpetanud abikaasa suutis öelda peast, et 42 punkti 50st on 84% 🙂

Ma olen ka eesti filoloog, aga 2*42 suudan peast teha ikka. Mis selles üllatavat on?

+9
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sai laps sellise tulemuse: 30/50.

Mis see tähendab? Et kas 50 võimalikust punktist sai 30? Mis see siis hindena olla võiks?

60% on see, ehk rahukdav

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuna põhikooli eksam võib osadele olla viimane tõsisem kokkupuude matemaatikaga, siis ma eelistaks, et nende paraboolide ja ruutvõrrandite asemel oleks seal sellised elulised loogikaülesanded:). Ma hiljuti vaidlesin ühe täitsa täiskasvanud ja sellisel tähtsamal kontoritöökohal töötava inimesega protsentarvutuse üle. Üritasin selgitada, et kui sa 10 eurole lisad 20%, siis saad 12 eurot, aga kui sa 12 eurost võtad 20% maha, siis sa ei saa 10 eurot. Ta ei saanud sellest aru:)) ma üritasin selgitada, et mida suurem on arv, millest % võtad, seda suurem on ka see tulemus, aga nohh, ei jõudnud kohale, inimene sai kohe pahaseks. Jube raske on nii ikka toimetada, kui ei tea, kuidas arvutada, kui midagi on nt 30% allahinnatud:))

Olen eesti filoloog ja sai eelnevast protsendiarvutusest aru küll. See-eest aga jahmatas mind, kui mu Nõo kk lõpetanud abikaasa suutis öelda peast, et 42 punkti 50st on 84% 🙂

Ma olen ka eesti filoloog, aga 2*42 suudan peast teha ikka. Mis selles üllatavat on?

Mind üllatas esiotsa see, et tulebki lihtsalt kahega korrutada ja mingit keerulist nippi ei ole.

+2
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

No silinder on üheksandas üks viimaseid ja samas lihtsamaid teemasid, kus ringjoone ja ringi kohta ka kõik jälle üle räägitakse. See, et sellega ka eksamil toime ei tule on ausalt öeldes piinlik. Saan aru, et pabinas laps võis seal raadiuse ja kõrguse segi ajada, aga isegi sellega ei kaotaks ta sealt ülesandest kõiki punkte kui ülejäänu on loogiline. Selles ülesandes polnud mingit oma nippi. Tavaline lihtne õpikus tavaliselt teema alguses olev ülesanne. See eksam oli tõesti lihtne, aga kui aastaid räägid lastele kuidas õppida, kuidas mõelda, näitad kuidas lahendatakse, aga mõned lihtsalt  keelduvad su õpetust vastu võtmast siis juhtubki see, et eksamil ei ole sinna paberile midagi panna.

+10
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Laps sai 72% ja on väga rahul, vanemad ka.

Samas klassi statistikat vaadates ma pigem ei ütleks, et ülemäära lihtne oleks olnud. Mu lapse klassis oli ikka halbu üllatusi päris mitmeid ning samuti tuttavatel.

Või on neid siiani lihtsalt valesti hinnatud.

See, kes saab kogu aeg nibin nabin järelvastamisega kolme, see kukubki reeglina läbi, sest korraga kõik teemad pole sellisele lapsele jõukohased.  Loomulikult ka ei peaks ta haridustee jätkuma puhtas gümnaasiumis vaid pigem tuleks mingi praktilisem oskus õppida.

+8
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sai laps sellise tulemuse: 30/50.

Mis see tähendab? Et kas 50 võimalikust punktist sai 30? Mis see siis hindena olla võiks?

25 punkti on miinimum, sinu laps sai üsna nibin-nabin läbi. Vastab hindele 3.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mis seal Pääskülas siis juhtus, et isegi eraõpetajad ei suutnud lastele mitme aasta vältel teemasid selgeks teha?

https://perejakodu.delfi.ee/artikkel/120201038/pooled-paaskula-kooli-uheksandikud-kukkusid-eksamil-labi-lapsevanemad-suudistavad-kooli-kool-lapsi

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mis seal Pääskülas siis juhtus, et isegi eraõpetajad ei suutnud lastele mitme aasta vältel teemasid selgeks teha?

https://perejakodu.delfi.ee/artikkel/120201038/pooled-paaskula-kooli-uheksandikud-kukkusid-eksamil-labi-lapsevanemad-suudistavad-kooli-kool-lapsi

Mina küll sealt artiklist aru ei saanud, et just eraõpetaja juures käinud lapsed oleks läbi kukkunud.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Usutav on, et oma kooli õpetaja võib olla kehv õpetaja, selliseid leidub eliitkoolideski. Palju on juhusest kinni, kes su õpetajaks satub. Aga kui laps käib eraõpetaja juures lisaks ja siis ka ei saa lihtsast põhikooli lõpueksamist läbi, siis on kaks varianti – kas on õpetaja erapoolik (põhikooli eksameid hindavad oma õpetajad), siis aitaks eksami ülevaatamine kellegi teise õpetaja poolt, või tõesti õpilased ei viitsi ega taha õppida (see on tegelikult tõenäolisem). Ka eraõpetaja juures võib õpilane kalanäoga rehkendust vaadata ja ise juutuubile või tiktokile mõelda. Korralik eraõpetaja muidugi ütleks vanematele seepeale, et õpimotivatsioon puudub ja mina rohkem ei õpeta, aga ju siis on raha magusam kui õpitulemus ka eraõpetajale.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Usutav on, et oma kooli õpetaja võib olla kehv õpetaja, selliseid leidub eliitkoolideski. Palju on juhusest kinni, kes su õpetajaks satub. Aga kui laps käib eraõpetaja juures lisaks ja siis ka ei saa lihtsast põhikooli lõpueksamist läbi, siis on kaks varianti – kas on õpetaja erapoolik (põhikooli eksameid hindavad oma õpetajad), siis aitaks eksami ülevaatamine kellegi teise õpetaja poolt, või tõesti õpilased ei viitsi ega taha õppida (see on tegelikult tõenäolisem). Ka eraõpetaja juures võib õpilane kalanäoga rehkendust vaadata ja ise juutuubile või tiktokile mõelda. Korralik eraõpetaja muidugi ütleks vanematele seepeale, et õpimotivatsioon puudub ja mina rohkem ei õpeta, aga ju siis on raha magusam kui õpitulemus ka eraõpetajale.

Kust sul see info? Artiklis oli kirjas, et pooled kukkusid läbi ja et paljud võtsid eratunde. Seda, kas need kaks gruppi ka kattuvad, mina välja ei lugenud. Tead isiklikult neid lapsi?

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Usutav on, et oma kooli õpetaja võib olla kehv õpetaja, selliseid leidub eliitkoolideski. Palju on juhusest kinni, kes su õpetajaks satub. Aga kui laps käib eraõpetaja juures lisaks ja siis ka ei saa lihtsast põhikooli lõpueksamist läbi, siis on kaks varianti – kas on õpetaja erapoolik (põhikooli eksameid hindavad oma õpetajad), siis aitaks eksami ülevaatamine kellegi teise õpetaja poolt, või tõesti õpilased ei viitsi ega taha õppida (see on tegelikult tõenäolisem). Ka eraõpetaja juures võib õpilane kalanäoga rehkendust vaadata ja ise juutuubile või tiktokile mõelda. Korralik eraõpetaja muidugi ütleks vanematele seepeale, et õpimotivatsioon puudub ja mina rohkem ei õpeta, aga ju siis on raha magusam kui õpitulemus ka eraõpetajale.

Kust sul see info? Artiklis oli kirjas, et pooled kukkusid läbi ja et paljud võtsid eratunde. Seda, kas need kaks gruppi ka kattuvad, mina välja ei lugenud. Tead isiklikult neid lapsi?

Artiklis võtab sõna lapsevanem, kelle laps sai eratunde ja kes kukkus läbi.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Siin kirjutab, et HARNO statistika kohaselt ikkagi oli läbikukkujaid tänavu tavapärasest rohkem: https://pere.geenius.ee/rubriik/uudis/sel-aastal-oli-matemaatika-lopueksami-labikukkunute-arv-viimaste-aastate-suurim/ .

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

94 protsenti . Lohakus

Last ka lohakaks sõimasid sellise tulemuse eest? Arvad, et täiskasvanuna on laps sulle tänulik sissetambitud perfektsionismi eest? Nädalalõpud vanemate juures on tulevikus ilmselt iivelduse mekiga.

+6
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

94 protsenti . Lohakus

Last ka lohakaks sõimasid sellise tulemuse eest? Arvad, et täiskasvanuna on laps sulle tänulik sissetambitud perfektsionismi eest? Nädalalõpud vanemate juures on tulevikus ilmselt iivelduse mekiga.

miks sa nii valulikult reageerid? ma tean ka oma lapse kohta, et kui ta, enamasti põhikoolis, matemaatikas punkte kaotas, siis enamasti lohakusest, pealiskaudsusest, tähelepanematusest. arusaamatu, miks last selle pärast sõimama peaks? mis puutub siia perfektsionism? ma tean oma lapse võimeid ja ma tean, et ta on tihtipeale kiirustav ja tähelepanematu. matemaatika riigieksamil sai 99 punkti 🤗 seda, kuhu üks punkt kadus, ei tea ei mina ega tema ja see ei ole üldse tähtis.

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

94 protsenti . Lohakus

Last ka lohakaks sõimasid sellise tulemuse eest? Arvad, et täiskasvanuna on laps sulle tänulik sissetambitud perfektsionismi eest? Nädalalõpud vanemate juures on tulevikus ilmselt iivelduse mekiga.

miks sa nii valulikult reageerid? ma tean ka oma lapse kohta, et kui ta, enamasti põhikoolis, matemaatikas punkte kaotas, siis enamasti lohakusest, pealiskaudsusest, tähelepanematusest. arusaamatu, miks last selle pärast sõimama peaks? mis puutub siia perfektsionism? ma tean oma lapse võimeid ja ma tean, et ta on tihtipeale kiirustav ja tähelepanematu. matemaatika riigieksamil sai 99 punkti 🤗 seda, kuhu üks punkt kadus, ei tea ei mina ega tema ja see ei ole üldse tähtis.

Kui laps teeb vea, siis sa ei sõima vaid mainid möödaminnes, et ta on lohakas, pealiskaudne ja tähelepanematu. Ehk siis manipuleerid last süüd tundma või tänab ta sind nende toredate omadussõnade eest?

0
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui laps teeb vea, siis sa ei sõima vaid mainid möödaminnes, et ta on lohakas, pealiskaudne ja tähelepanematu. Ehk siis manipuleerid last süüd tundma või tänab ta sind nende toredate omadussõnade eest?

Miks sulle tõe rääkimine manipuleerimisena tundub? Ma omal ajal rääkisin mõlemale lapsele korduvalt, et nende vead tulevad vaid kas kiiruga teksti läbi lugemisest, et ei leia õiget küsimustki üles või lohakusest lahendamisel. Ei nimetanud neid endid lohakateks ega pealiskaudseteks, aga tähelepanu juhtisin õppimisele ja ülesannete lahendamisele küll. Nad tegidki seda algul lohakalt. Ja nad õppisid sellest kiiresti, käisid järgmiste ülesannete puhul tihti küsimas, kas nad on ikka õigesti aru saanud ja kas ma kontrolliksin tulemuse üle. Enne tegid üsna mõtlemata möödaminnes ära ja lihtsalt arvasid, et tehtud. Vahel selgus kontrolli käigus ka lohakusviga. Pole keegi seda pahaks pannud, nüüd räägivad ise, et vajalik on just see, et vanemad aitaks õppida õppima.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu laps sai 82%, aga ühessegi gümnaasiumisse ta ei saanud..

Tõsiselt või? Tubli laps ju. Kuidas teised eksamid läksid? Ja tõesti polegi gümnaasiumikohta? Kus piirkonnas selline asi aset leidis?

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meie matemaatikas nelja-viieline kukkus kolinal eksami läbi. Ma ei oska midagi öelda. Täielik hämming. Ja ta tahab veel sama kooli gümnaasiumi reaalklassi minna. Pidasin teda reaalainetes alati tugevaks. Ja mitte midagi tal kinni ei kiilunud. Ta reaalselt ei oskagi midagi ja ei õpi ka midagi. Nüüd hakkan ise lapsega õppima.

Kuidas gümnaasiumikatsetel matemaatikatest läks? Kui jooksvalt saadud hinded on õiglaselt saadud, siis peaks laps siiski midagi teadma. Kui eksamiks ette ei valmistunud, siis ilmselt lendas liiga enesekindlalt peale ja hindas oma võimed üle. Eksam võtab ju kokku kõik seni õpitu ja kordamismaterjali on enam kui küll. Kui te nüüd järeleksamiks valmistuma hakkate, siis väga hea materjal on selleks Mauruse kirjastusel: https://kirjastusmaurus.ee/oppematerjalid/valmistu-pohikooli-matemaatika-lopueksamiks-2023-tooraamat/

Mina aitasin lapsel selle materjali abil eksamiks ette valmistuda ja koos lahendasime mitme aasta eksamid läbi. Minule oli hea meeldetuletus ja laps sai minu lahenduste pealt arvutuskäiku kontrollida. Lapsel muidu matemaatika koolis neli, kuid on ka mõned jooksvad kontrolltööd läbi kukkunud. Eksami tegi tulemusele 80% ja sellega oleme mõlemad rahul.

Tôesti ôpite nii suure lapsega veel? Lapsel omal vastutust nagu polegi vôi?

Ma pole see, keda tsiteerid, aga pigem aitan lapsel eksamiks valmistuda, kui et usun pimesi, et ta on tark ja osav, aga pärast kukub üllatuslikult hoopis läbi. Abistamine ei tähenda ju, et ema lapse asemel eksamitööd tegema läheb. Eksamit teeb siiski laps. Lapse tulevikule ei maksa uhkuse pärast käega lüüa, et ah, las ise teeb ja vastutab, pole minu asi. Kui laps on iseseisev ja aja juhtimises hea, siis tore. Aga kui on näha, et lapsel oleks veidi kõrvalist abi ja innustust vaja, siis vanem võiks seda ju pakkuda.

Ei, said must valesti aru. Eksamiks ettevalmistumine on täiesti loomulik, aga nii suured ja vastutustundlikud inimesed teevad seda juba koos mõne samamoodi motiveeritud klassikaaslasega.

Googeldavad ja leiavad ülesanded, arutavad, lahendavad, kontrollivad.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tõenäoliselt Tartus. Neid lapsi on veel.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu laps sai 82%, aga ühessegi gümnaasiumisse ta ei saanud..

Tõsiselt või? Tubli laps ju. Kuidas teised eksamid läksid? Ja tõesti polegi gümnaasiumikohta? Kus piirkonnas selline asi aset leidis?

Tallinn, teised eksamid olid hinded 3 ja 4. Keskmine tunnistus, on kõiki hindeid, et priimus ta kindlasti ei ole. Harta katsetel oli esimene valik kodu lähedal olev kool ja  jäi välja. Teised valikud ütlevad, et nendel kõik kohad täis.

+1
0
Please wait...

Näitan 24 postitust - vahemik 61 kuni 84 (kokku 84 )


Esileht Koolilaps Matemaatika põhikooli eksam – kuidas läks?