Oma 3.kl laps tegi oma tasemetööd, aga loomulikult pole minul siiani õrnagi aimu, kas ja kuidas tal läks, kas üldsegi sai läbi vms.
Eelmise aasta sarnaste tööde tulemused said meie kooli lapsevanemad teada alles sügisesel lastevanemate koosolekul!
Ausalt öelda olen saanud täielikult kõrini sellest krdima imemoodustisest nimega “kujundav hindamine”. Hindeid ei panda, hinnanguid ei ole, lapse päevik on tühi ja e-koolis ilutsevad ainsate “tulemustena” vaid “matemaatika-KH, eesti keel-KH, loodusõpetus-KH, inglise keel-KH.”
Vägevaim “kujundava hindamise” metoodika hinnang oli mu lapsel inglise keele eest “Harjuta veel!” ja seda ÜKS kord terve selle õppeaasta jooksul! Kallid õpetajad, kui te ei oska kujundavat hindamist, siis pange vähemalt numbridki, numbreid tunneb igaüks ja oskab panna kah. Praegu mina üldse ei teagi, kas mu laps läheb sügisel 4.klassi või jääb istuma – mingeid hindeid ju pole ja hinnanguid kah mitte ning minu küsimisele vastab laps ainult: “Hästi!” ????
Ma usun, et õpetajad panekski rõõmuga neid numbreid, aga ülemused ei luba. See on enamasti juhtkonna otsus, kuidas koolis hindamine toimub, õpetaja ei tohi omaloomingut teha. Numbriline hindamine on põhjusega välja kujunenud, see võtab vähem aega ja annab ka kiiresti vähemalt mingi ülevaate inimese tasemest ja oskustest selles teemas isegi inimesele, kes aine nüansse ei jaga. Töö juurde lisatakase tavaliselt ka täpsemad kommentaarid, soovitused ja parandatakse vead, nii et ei saa ka öelda, et traditsioonilises hindamises virutatakse ainult numbreid ja muusse ei süveneta. Kujundavat hindamist saaks korralikult teha ainult juhul, kui õpetajatel oleks palju väiksem koormus, praegu on enamikul õpetajatel 150 õpilast erinevatest klassikomplektidest, selliseks e-süsteemi esseekirjutamiseks lihtsalt pole aega.