Esileht Hobinurk Matkaautoga puhkama

Näitan 29 postitust - vahemik 1 kuni 29 (kokku 29 )

Teema: Matkaautoga puhkama

Postitas:
Kita Ever

Tere,

plaanime puhkust perega (3 last – 15 aastased tüdrukud ja pesamuna kahene poiss). Sihtkoht Itaalia ja autos 6 magamiskohta. Oleme teinud seni vaid nädalavahetuse reise ca paar päeva….Jurmala, mõni RMK ala jne. Nii kaugele pole kunagi läinud. Millised takistused võivad esineda? Ajalist piirangut reisides pole – kõigil hetkel puhkus ja meie mehega saame teha tööd ka jooksvalt (arvuti võtame kaasa, internet olemas). Olen külastanud erinevaid foorumeid, Poola pidi kõige kollim koht olema…..püüame sealt kipelt läbi sõita. Kuidas Teie kogemused? On midagi juhtunud? Millega peaks eriti arvestama?

+3
-11
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
ttriinu

Olen käinud matkaautoga üheksas Euroopa riigis, see on üks kallimaid reisimisviise Euroopas. Enam ei soovi minna, sest matkaauto on märksa koormavam kui ükskõik milline hotell. Hotell peseb su linad ja nõud, koristab ja pakub muid teenuseid, matkaauto eelis on ainult see, et teed ise programmi, muu on üsna tülikas.

+14
-2
Please wait...

Postitas:
kriizu

Mu meelest jällegi on Poola parim koht, kuhu minna 🙂  Mõnunsad väikelinnad, piisavalt pohhuistlik. Ja mis seal salata, ka rahakotisõbralikum kui Itaalia.

Vahemereäärsed riigid on kämpar-turiste täis ja seetõttu on neile väljaspool autokämpingu alasid ka päris karmid piirangud.

Mis teie sõidu eesmärk on? Kulgeda? 2-aastasel on ilmselt ükskõik, kus maailmaotsas liivakast ja mererand on, Kuid 8 tunniks teda autotooli naelutada tundub liiga karm. Samas 15 aastased ju ei naudi üht mänguväljakut teise järel.

Ja enne Varssavit on küll ummikud, kuid kiirteed lähevad linna äärest läbi ja peale seda on minu meelest suht OK.

Seega mõelge läbi, mida te tahate. Ma valiksin sihtkoha pigem lähemale, et aega jaguks ka muuks kui kilomeetrite läbimiseks. Arvestage, et matkaautoga te kiirteedel max kiirusel ju ei sõida.

+14
0
Please wait...

Postitas:
Maret Vaa

Itaalia ja matkaauto on minu õudusunenägu. Oleme korra käinud oma sõiduautoga (maastur) ja see ajas juba hulluks. Kuhugi parkida pole, ööbida saad ainult ettenähtud kohtades koos teiste sadade kämparitega. No pole minu maitse.

Aga kuna see paistab olevat otsustatud, siis minu soovitus on sõita Varssavist läbi öösel, siis pole ummikuid.

+9
0
Please wait...

Postitas:
mimi20

Kindlasti ei soovita mitte mingil juhul Itaaliasse minna koperdama matkaautoga!

Eelnevalt ka juba toodi välja just see kitsaste tämavate ja ummikute jada, mis seal ees ootamas on. Ei naudi seda reisi lõpuks keegi..

Pigem lennukiga kohale ja siis nautida seal pikka puhkust. Normi hinnaga leiab majutusasutusi ja ei pea vaevama ennast olme-küsimustega.

Lisaks, küttehinda olete vaadanud? 😀

+17
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma saaks aru, kui tahaks minna Nidale vms lähemasse kohta autoga, aga suvel kuumas autos loksuda Itaalia poole… Milleks? Suvel on just lähemal ka kena, minge kasvõi Saarlandi, Normandia rannikule, kenasid kohti hunnikus. Itaaliasse kas sügise poole või lennukiga, see  vahe hinnas tuleb teil marginaalne võrreldes mugavusega.

+12
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

me suht harjunud bussiga ringi reisima….isegi seenel käime matkabussiga 🙂 See kes ära väsib suundub autosse ja vaatab kasvõi telekat, teeb teistele süüa või lebotab niisama. Kuna kolm last, kellest väiksem kahene on nii mugav peatusi teha siis kui vaja. Meil üks tuba bussis täiesti eraldi, saab ukse vahelt kinni panna kui väiksem tuttu läheb. Ja kõik mugavused olemas – konditsioneer, päikesepaneelid, põrandasoojendused. Kusjuures talvel on eriti äge trippida sellega. Ainus miinus kui selline on see, et vett tuleb tarbida säästlikult, õhtuti dussi all peab kiirelt üle laskma end. Suvel pole pesemine nii probleem, kuna mageveekogudes saab end jahutada ja pesta ka ju.

+4
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mida lõunapoole jõuad, seda tihedamaks lähevad parkimiskeelu märgid matkaautodele. Jäävadki üle vaid kämpingud. Linnadesse sellega eriti siseneda pole mõtet, vanalinna ei mahu ja parkida on üldse keeruline.

Muidu me käime autoga tihti reisidel, suve lõpus või sügise algul, kui temperatuurid inimlikumaks muutuvad. Mul pole reeglitest küll täpset aimu, aga kas sõidu ajal ei pea väikelaps  turvatoolis olema, mitte eraldi toas magama? Et siis seisate seni?

Poola pole hull midagi, aga väga soovitan Leedu piirist Varssavini sõita pühapäeval, siis rekad ei sõida (ainult esmatarbekaupade vedu), teed on ikka palju tühjemad. Kui Varssavist lõunasse keerate, seal pole nii tihe rekate kontsentratsioon enam.

Veel soovitan paak hoida pooltäis, mitte hakata tanklat otsima, kui veel nt 100 km sõita lubab – ummik võib kesta pikki tunde, teeremondi tõttu pole ühtegi tanklasse võimalik keerata 40-50 km ja kütus kaob ja kaob ja kaob… olen olnud sellises olukorras. Jube.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma olen matkaautoga pikema reisi teinud, kuidagi ei teki soovi uuesti minna. Esiteks, selle raha eest mida matkaautosse kütuse kallad, saaks keskmiselt hea hotelli kus on bassein, ei pea muretsema toidu, hommikusöögi, pesu pesemise ja muu pärast. Lõuna-Euroopas on kütuse liiter praegu 2.50, matkaauto võtab 15 – 17 liitrit 100km peale, peab ikka raha peale vihane olema kui samal ajal saaks lennupiletid hea hinnaga kätte, kiirelt kohale ja raha jääb palju üle luksuslikuks puhkuseks. Lõuna-Euroopas on suvel tohutud ummikud, mõne päeva lihtsalt tiksute päevi maha ja ei näe midagi, sest teil möödub aeg autos. Mis puhkus see on, kui peab perele tegema süüa, koristama ja tegelema paagi tühjendamise ja muude olmemuredega? Rääkimata sellest, et paljudes riikides on viimastel aastatel tohutult lisatud silte, et matkaautoga parkimine keelatud. Kõige rohkem häiris mind matkaautoga reisides, et enamus muuseumitesse ja vaatamisväärsuste juurde ei pääsenud, sest matkaautosid paljudesse kohtatesse ei lubata.

+11
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

me suht harjunud bussiga ringi reisima….isegi seenel käime matkabussiga 🙂 See kes ära väsib suundub autosse ja vaatab kasvõi telekat, teeb teistele süüa või lebotab niisama. Kuna kolm last, kellest väiksem kahene on nii mugav peatusi teha siis kui vaja. Meil üks tuba bussis täiesti eraldi, saab ukse vahelt kinni panna kui väiksem tuttu läheb. Ja kõik mugavused olemas – konditsioneer, päikesepaneelid, põrandasoojendused. Kusjuures talvel on eriti äge trippida sellega. Ainus miinus kui selline on see, et vett tuleb tarbida säästlikult, õhtuti dussi all peab kiirelt üle laskma end. Suvel pole pesemine nii probleem, kuna mageveekogudes saab end jahutada ja pesta ka ju.

Sõidu ajal tuleb ju ka matkaautos istuda rihmastatult nagu tavalises autos.

Ja nädalavahetus RMK platsil või seemnemetsas on hoopis teine tera kui sõit punkti X Euroopa teises otsas. Mida rohkem lõuna ja lääne poole, seda rohkem on inimesi, ning täpsemalt reguleeritud, kus ja kuidas istuda, astuda või sõita võib. Selliseid privaatseid, kuid samas ka autoga ligipääsetavaid telkimiskohti nagu Eestis seal naljalt ei ole. On suured tasulised kämpinguplatsid koos sanitaarteenustega (WC, dušš, köök, pesumasin), milles samuti võib vaba kohta mitte olla, kui ööbimiskoha leidmise liiga hilja peale jätad. Võta mõni maakaart appi ja näed, et mageveekogusid sa paljudes kohtades ei leia. Kui mõni on, siis sageli on see konkreetselt avatud kellast-kellani.

Ma pigem soovitaks Lätit, Leedut või ka nt Soomet.Sain aru, et Poola sa välistad.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kes kütusekulu arvutas siis arvuta ka lennupiletid ja majutus kuuele.

 

Küll aga olen ise mitte matkaautoga, aga auto+telgiga käinud Soome-Rootsi-Norra ja seal on megapalju erinevaid kämpariplatse, kus on olemas ka köögid, duširuumid, pesumasinad. Ma ei mäleta, mis suvekuul käisime, aga oli kuumalaine ja oli ka Norras ca 28-30 kraadi päevad. Vesi soe jne, aga Norra maastik on ikka kaunis.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

aga suvel kuumas autos loksuda Itaalia poole… Milleks?

Tänapäeval on ikka autodes konditsioneerid, seal pole palav, mis jutt see on.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Itaalias ja Hispaanias ei saa tavaautotki pargitud, sellise kobakaga jäävad paljud kohad välja. Linnatänavad ka nii väikesed, et juba tavalise autoga on mõnikord paras õudusunenägu sõita kuskil, sellisega pole vist kuskile linna küll asja.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma ei ole matkaautoga reisinud, küll aga sõiduautoga. Siis ööbimised hotellides. Kui ma läheks reisile matkaautoga, võtaks osad ööd ikkagi hotellis, et saaks mõnusalt pesta ja hommikust süüa. Ma olen selline pirtspek ka, et minu jaoks on välistatud puhkusel nt apartmendis elamine. Mis puhkus see on, kui peab ikkagi ise poes käima, süüa tegema ja pärast koristama? Seda ilma kodu mugavusteta. Puhkuse lõpuks oleks nii vist väsinum, kui ilma selle “puhkuseta”.

Minu meelest ka Poola on just tore! Lõuna poole on Krakow imeline linn ja sealt võib sõita edasi Ida-Slovakkiasse, kus on maailmas ainulaadsed looduslikud termaalbasseinid. Võib kärestikul parvega sõita jms mis ehk teismelistele ka huvi pakub. Kui on kuumad ilmad, siis on tore põhjas mereäärsetes kuurortlinnades.

Itaaliat ma jumaldan, kahtlustan, et eelmises elus olin itaallane 🙂 Olen käinud Itaalias sõiduautoga, kahe ööbimisega teel. Kui rahulikult kulgeda, miks mitte. Aga teed nt mägedes on seal tõesti kitsad, meil oli ka suuremat sorti sõiduautoga keeruline. Et matkaautodele on parkimise keelud, sellest ei tea midagi.

Ma tegelikult pole üldse kompetentne sõna võtma, sest ilmselt ise niiviisi reisile kunagi ei läheks, et on jonniv 2-aastane ja tõenäoliselt vihkavad teismelised ning ise kasid tite peput matkaauto olematu survega kraani all, koristad laualt saiapurusid ning karjud teismeliste peale, et need ometi natuke aitaksid! Võib-olla teie pere tegelikkus on idüll, kuid enamus peresid oleks just selline košmaar kaheks nädalaks väikesesse matkaauto mikromaailma kokku pressitud.

+16
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Esiteks – nagu öeldi, et ööbida saad seal, kus lubatud, tuttavad käisid, ütlesid ilge jamamine, otsi kämpasid, linnas on keeruline sõita selle suure bussiga, lisaks võttis bensiini nagu loom. Lihtsam on minna autoga, hotellid saad sõidu peal bronnida, palju mugavam on linnades sõita, parkida.

Olen sellise matkaautoga sõitnud Austraalias, aga mitte mööda linnu, vaid ikkagi sõitsime puhkama – olime paar ööd ühes ja paar ööd teises kohas (Austraalias on meeletult suured vahemaad linnadel).  Samas on seal linnades suured ja laiad tänavad, sai kenasti ka läbisõita.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lisan juurde, et oma sõiduvahendiga Euroopasse sõitmine on paras katsumus, peab olema ikka 2-3 autojuhti, kes vahetuvad. Hakkasime ka minema Itaaliasse, 8-ksase väikebussiga, enamik olid ka autojuhid, lapsed olid 3, 10 ja 12. See väide, et saame peatuda, kus tahame – peatud küll, aga ikkagi on ainuke mõte, et saaks kohale, ujuma, voodisse linade vahele.

+5
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lisan juurde, et oma sõiduvahendiga Euroopasse sõitmine on paras katsumus, peab olema ikka 2-3 autojuhti, kes vahetuvad. Hakkasime ka minema Itaaliasse, 8-ksase väikebussiga, enamik olid ka autojuhid, lapsed olid 3, 10 ja 12. See väide, et saame peatuda, kus tahame – peatud küll, aga ikkagi on ainuke mõte, et saaks kohale, ujuma, voodisse linade vahele.

Minu peas on nii tugevalt ettekujutus jonnivast 2-aastasest, kogu maailma vihkavatest ja omavahel tülitsevatest vingus teismelistest ning olmesegadusest, et ma ilmselt hea meelega istuks kogu tee kõrvaklappidega ise roolis ja jätaks mehe kogu selle muu jamaga tegelema 😛 Aga tean, et paljud mehed ei kujuta üldse ette naist roolis, kui nad ise ka autos on – ma pidin ise ka kunagi võtlema rooli pääsu eest. Põhjendasin, et kunagi võib olla vaja üksi sõita ja siis hea, kui on praktikat. Paljud naised ei istu ise rooli, kui mees autos. Tean mitut sellist. Muidu sõidavad, on olemas oma autogi, aga mehe kõrval muutuvad paukselt abituteks. Aga me oleme ka 50 kandis põlvkond, loodetavasti nooremates peredes asjad paremini.

+3
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meie oleme varem  korduvalt käinud Itaalias, Horvaatias, Montenegros kaubikuga, mis on ümber ehitatud reisimiseks ja pole küll mingeid probleeme kohanud. Ei ole kunagi otse kohale sihtpunkti kihutanud, vaid alati kulgenud rahulikult ja külastanud teele jäävaid meelepäraseid kohti Tšehhis ja Slovakkias. Ka Poolas ei ole midagi hirmsat, vastupidi Lõuna-Poola oma väikeste küladega on väga armas. Lisaks on nimetatud riigid hindade poolest väga soodsad.

Selliselt reisimine sobib rohkem muidugi looduses viibimiseks, aga ei ole külastamata jäänud ka ükski linn. Samas  tuleb märkida, et selles suhtes on tavaline ümber ehitatud kaubik parem, et võib linnas sõita kohtades, kus matkabussiga on keelatud sõita. Aga alati on võimalus buss parkida linna serva ja sõita ühistranspordi või jalgratastega sõltuvalt linnast. Mägedes kitsastel teedel sõitmine nõuab head sõiduoskust ja kindlat kätt. Meie abikaasaga oleme jaganud sõidu nii, et mina sõidan rohkem maanteel ja tema linnas ja mägedes:)

Ööbinud oleme alati kämpingutes, mis Itaalias on üsna kallid, aga tihti on see-eest võimalus parkida üsna mere või järve ääres:)  Carda ja Como ümber on kämpinguid ohtralt.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ehk siis tuginedes eelnevate kägude soovitustele – ära mine Itaaliasse matkabussiga 🙂

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Itaalias linnades on isegi tavalise pisikese sõiduautoga turistina raske leida kohta, kuhu võib parkida ja mahub parkima, matkaautoga väga ei kujutaks ette et saab mõnele vaatamisväärsusele lähemale kui 3-5km.

Matkaautoga läheks siis, kui eesmärk peamiselt rahvusparke jms looduslikke objekte vaadata. Samas Itaalia on nii mägine maa, ja ilusamad kohad asuvad ka mägedes, et seal sõitmine on mägedega mitte harjunud inimesele õudusunenägu ka pisikese autoga 😀

Lisaks on itaalias suvel väga palav, ise käisin kuu aega tagasi ja juba siis oli palav Toscana kandis. Nägime ka mõndasid matkaautode kämpareid, mis siis veel polnud puupüsti täis, aga siis polnud ka veel turismihooaeg alanud.

Itaaliasse võiks minna pigem aprillis-mais või septembris-oktoobris, mitte suvel. Ja kui minna siis lennukiga ja võtta kohapealt rendiauto näiteks. Kohalikud pisikesed punnid on õnneks väga säästlikud tavaliselt.

Suvel puhkaks pigem oma laiuskraadil või põhja pool – Soome, Rootsi, Norra näiteks – ka seal saab harjutada mägedes sõitmist.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Matkaauto on pigem elustiil. Kellele meeldib, kellele mitte. Mina olen käinud ja soovitan Norrat. Pole kaugele sõita. Rahaliselt muidugi odav ei ole, eriti laevasõit Stockholmi.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Matkaauto on pigem elustiil. Kellele meeldib, kellele mitte. Mina olen käinud ja soovitan Norrat. Pole kaugele sõita. Rahaliselt muidugi odav ei ole, eriti laevasõit Stockholmi.

Nõus. Kuid TA nii riskialdis ilmselt pole, milleks muidu see teema siin.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Matkaauto on pigem elustiil. Kellele meeldib, kellele mitte. Mina olen käinud ja soovitan Norrat. Pole kaugele sõita. Rahaliselt muidugi odav ei ole, eriti laevasõit Stockholmi.

Tagasi saab ka läbi Taani ja nt Legolandi tulla.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Paneb natuke heatahtlikult muigama et teemaalgataja Poolat kardab. Selline arvamus ja olukord oli ilmselt kuskil 2000-ndate alguses, kus Poolat tundus hirmus paik.

Praegu on Poola minu arvamusel väga arvestatav sihtkoht, Lõuna-Poola on väga ilus, sealt on ka Slovakkiasse vähe maad, nagu ka eelnevalt mainitud. Põhja pool on ilusad järved, mille ääres kämpinguvõimalusi.

Ise käin iga suvi Poolas (ka talvel) ja ümberehitatud kaubikuga. Matkaautoga isiklikult kaugemale ei rändaks.

Itaalias olen seni käinud mõnel korral sõiduautoga ja nendele kogemustele tuginedes sinna matkaautoga kindlasti minna ei soovita. Kitsad teed, parkida matkaautoga pole peaaegu kuskil võimalik, isegi toidupoe parkla võib võib olla matkaautole keelatud. Väga kõrge kütuse hind ka.

Sõiduautoga poleks probleemi, sõidaks kohale, ööbiks kuskil kämpingus. Ja päevasel ajal saaks siis käia huvipakkuvates kohtades. Kämpingud on kindlasti mõistlik ka ette broneerida, et ei peaks kohale jõudes erinevate vahel seiklema ja kohta otsima.

 

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Paneb natuke heatahtlikult muigama et teemaalgataja Poolat kardab. Selline arvamus ja olukord oli ilmselt kuskil 2000-ndate alguses, kus Poolat tundus hirmus paik.

Poola teevad ebameeldivaks ainult lõputud tee-ehitused ja -remondid, ummikud ja meeletus koguses veokaid. Muidu on Poola väga tore, palju vaadata, mõnus käia ja olla. Krakov on üks mu lemmiklinnadest.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Poola teevad ebameeldivaks ainult lõputud tee-ehitused ja -remondid, ummikud ja meeletus koguses veokaid. Muidu on Poola väga tore, palju vaadata, mõnus käia ja olla. Krakov on üks mu lemmiklinnadest.

Tee-ehitused jäävad minu meelest küll teatud lõigule Varssavi ja Leedu piiri vahel. Leedust edasi on kiirtee valmis, Varssavile lähemal ka, aga vahepeal alles ehitatakse seda ja seni peab sõitma erinevatel väiksematel külavaheteedel. Varssavist lõunasse ja läände on korralikud neljarealised kiirteed, kohati ka kuuerealised. Muidugi on rekkad ja kohati on tee-ehitusi, aga see on nii igal pool ju. Ka Eestis on igal suvel mõni oluline maanteelõik remondis. Suurtes ummikutes ma pole Poolas istunud. Võib-olla 30-40 min on olnud aeglasem liiklus, a la 30 km tunnis. See ei ole võrreldav, kui Saksas vahel liiklus mitu tundi täitsa seisab. Võib-olla ka meil on vedanud, või võib olla ka sedapidi, et tsiteeritud käol ei ole jälle vedanud.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Poola teevad ebameeldivaks ainult lõputud tee-ehitused ja -remondid, ummikud ja meeletus koguses veokaid. Muidu on Poola väga tore, palju vaadata, mõnus käia ja olla. Krakov on üks mu lemmiklinnadest.

Tee-ehitused jäävad minu meelest küll teatud lõigule Varssavi ja Leedu piiri vahel. Leedust edasi on kiirtee valmis, Varssavile lähemal ka, aga vahepeal alles ehitatakse seda ja seni peab sõitma erinevatel väiksematel külavaheteedel. Varssavist lõunasse ja läände on korralikud neljarealised kiirteed, kohati ka kuuerealised. Muidugi on rekkad ja kohati on tee-ehitusi, aga see on nii igal pool ju. Ka Eestis on igal suvel mõni oluline maanteelõik remondis. Suurtes ummikutes ma pole Poolas istunud. Võib-olla 30-40 min on olnud aeglasem liiklus, a la 30 km tunnis. See ei ole võrreldav, kui Saksas vahel liiklus mitu tundi täitsa seisab. Võib-olla ka meil on vedanud, või võib olla ka sedapidi, et tsiteeritud käol ei ole jälle vedanud.

Just nimelt, viimastel aastatel on Poolas uusi kiirteesid valmis saanud palju, väikseid külavahetee lõike jääb kogu aeg vähemaks. Käisin viimati märtsis ja suured ehitused igal pool käivad. Mulle isiklikult isegi natuke meeldib neid väikseid teid läbida, huvitav on seda külaelu ka jälgida, kiirteel ei näe suurt midagi. Kuid no saab soovi korral alati teise tee valida ja kui sõidupäev, siis mööda kiirteed.

Saksamaa poole sõites on ka tasulisi teid. Kõik teed on ka väga heas korras. Saksamaal oli seekord palju rohkem teeremonte.

Ja positiivne on ka see et enam juba jupp aastaid ei pea Varssavit läbima, kui lõuna poole sõita, kiirtee viib kenasti mööda.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Poola teevad ebameeldivaks ainult lõputud tee-ehitused ja -remondid, ummikud ja meeletus koguses veokaid. Muidu on Poola väga tore, palju vaadata, mõnus käia ja olla. Krakov on üks mu lemmiklinnadest.

Tee-ehitused jäävad minu meelest küll teatud lõigule Varssavi ja Leedu piiri vahel. Leedust edasi on kiirtee valmis, Varssavile lähemal ka, aga vahepeal alles ehitatakse seda ja seni peab sõitma erinevatel väiksematel külavaheteedel. Varssavist lõunasse ja läände on korralikud neljarealised kiirteed, kohati ka kuuerealised. Muidugi on rekkad ja kohati on tee-ehitusi, aga see on nii igal pool ju. Ka Eestis on igal suvel mõni oluline maanteelõik remondis. Suurtes ummikutes ma pole Poolas istunud. Võib-olla 30-40 min on olnud aeglasem liiklus, a la 30 km tunnis. See ei ole võrreldav, kui Saksas vahel liiklus mitu tundi täitsa seisab. Võib-olla ka meil on vedanud, või võib olla ka sedapidi, et tsiteeritud käol ei ole jälle vedanud.

Just nimelt, viimastel aastatel on Poolas uusi kiirteesid valmis saanud palju, väikseid külavahetee lõike jääb kogu aeg vähemaks. Käisin viimati märtsis ja suured ehitused igal pool käivad. Mulle isiklikult isegi natuke meeldib neid väikseid teid läbida, huvitav on seda külaelu ka jälgida, kiirteel ei näe suurt midagi. Kuid no saab soovi korral alati teise tee valida ja kui sõidupäev, siis mööda kiirteed.

Saksamaa poole sõites on ka tasulisi teid. Kõik teed on ka väga heas korras. Saksamaal oli seekord palju rohkem teeremonte.

Ja positiivne on ka see et enam juba jupp aastaid ei pea Varssavit läbima, kui lõuna poole sõita, kiirtee viib kenasti mööda.

Poola teevad ebameeldivaks ainult lõputud tee-ehitused ja -remondid, ummikud ja meeletus koguses veokaid. Muidu on Poola väga tore, palju vaadata, mõnus käia ja olla. Krakov on üks mu lemmiklinnadest.

Tee-ehitused jäävad minu meelest küll teatud lõigule Varssavi ja Leedu piiri vahel. Leedust edasi on kiirtee valmis, Varssavile lähemal ka, aga vahepeal alles ehitatakse seda ja seni peab sõitma erinevatel väiksematel külavaheteedel. Varssavist lõunasse ja läände on korralikud neljarealised kiirteed, kohati ka kuuerealised. Muidugi on rekkad ja kohati on tee-ehitusi, aga see on nii igal pool ju. Ka Eestis on igal suvel mõni oluline maanteelõik remondis. Suurtes ummikutes ma pole Poolas istunud. Võib-olla 30-40 min on olnud aeglasem liiklus, a la 30 km tunnis. See ei ole võrreldav, kui Saksas vahel liiklus mitu tundi täitsa seisab. Võib-olla ka meil on vedanud, või võib olla ka sedapidi, et tsiteeritud käol ei ole jälle vedanud.

Jäi veel lisamata et Krakov on ka minu üks lemmiklinnadest, soolakaevandus kindlasti väärib külastamist.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lisan juurde, et oma sõiduvahendiga Euroopasse sõitmine on paras katsumus, peab olema ikka 2-3 autojuhti, kes vahetuvad.

Me oleme pool Euroopat läbi sõitnud ûhe juhiga, pole olnud probleemi. See ikka sõltub inimesest.

+1
0
Please wait...

Näitan 29 postitust - vahemik 1 kuni 29 (kokku 29 )


Esileht Hobinurk Matkaautoga puhkama