Esileht Koolilaps Mida lapsevanemad õpetajalt ootavad?

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Mida lapsevanemad õpetajalt ootavad?

Postitas:

Olen olnud juba mõned aastad õpetaja, kuid viimasel ajal tunnen, et ei oska \”lastevanematele meele järele olla\”.

Tahaksingi saada siit nõu ning teiste lastevanemate arvamusi.

Kirjeldaksin paari olukorda.

1) Mul on üks konsultatsiooniaeg nädalas. Olgu see näiteks teisipäeval. Selle peale on lastevanematel probleemid, et kui laps saab kolmapäeval kahe, siis peab ta ootama peaaegu nädala, et seda parandada ja miks ei võiks olla nädalas vähemalt 3 konsultatsiooniaega, et laps saaks endale sobiva aja valida.

2)Miks on tööd parandatud nii, et tõmban vaid valele vastusele joone alla, peaksin kirjutama igale lapsele ka õige vastuse, sest kuidas muidu laps teada saab, mis õige vastus on. (Arutan klassiga tunnis läbi ka enam esinenud vead).

3)Miks ma ei kirjuta lastele õppimist päevikusse või ei jälgi, et kõigil oleks kirjutatud. (Tegu põhikooliga ja olemas on ka e-kool. Tunni lõpus kirjutan koduse töö tahvlile).

Ja ma ei saagi aru, kas ajad on niivõrd muutunud ja need nõudmised täiesti okey või lihtsalt mina ei suuda sellega kaasas käia! 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu meelest punkt 3 täiesti põhjendamatu, juba 1.klassis suudavad lapsed õppimise päevikusse kirjutada. Ja kui jäigi kirjutamata, siis saab ekoolist üle kontrollida. Loodetavasti paned info ikka piisavalt vara ekooli, mitte näiteks õhtul kell 7 või 8.
Punkt 2 võiks ka öelda, et ilmselt enamus juhtudel põhjendamata, kui tõesti klassis asja olete põhjalikult läbi arutanud, no mõnikord võibolla võiks ka viide õigele vastusele ikkagi olla. Kui näiteks teemast mööda, siis võiks ju kirjutada, et küsti hoopis seda.
Punkt üks oleneb, mitu ainetundi nädalas on ja mis päevadel need on. Kui näiteks ainetund on ainult kolmap ja konsultatsioon teisip, siis võibolla jääb tõesti pikk vahe, aga kui näiteks matemaatikas iga päev tund ja kolmap ilmneb, et laps pole mingist teemast aru saanud, aga nädala jooksul minnakse antud teemaga edasi, siis järgmiseks teisipäevaks võibolla mahajäämus juba liiga suur. Nii et see esimene on nii- ja naa lapsevanema seisukohast vaadatuna. Õpetaja seisukohast ilmselt talle kolme konsultatsiooni ei tasustata ja võibolla pole koolilgi sobival ajal vaba ruumi pakkuda.
Ja tegelikult ei peagi lapsevanematele meele järgi olema, oluline on et lapsed aine selgeks saaksid, kõigile meele järgi olla on kindlalt võimatu.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina jätkaksin nii nagu sinu eelpool toodud loetelus kirjaldatud. Kui selline nämmutamine juba käib üle jõu, siis tuleb valida lihtsustatud toimingutega koolid. Juhul kui vanemad soovivad koolilt elementaarset õppekvaliteeti, siis toimetatakse edasisiiani kehtinud kokkulepete alusel.
Sina kehtesta en õpetajana ja kui kellelgi on probleeme, kasutagu võimalust konsultatsiooniks määratud ajal ja vestelgu sinuga silmast silma. Nädalane perioon on traditsiooniline ka teistes eluvaldkondades ja sobib väga hästi ka kooli, nii et kui sai kolmapäeval kahe, siis jah – parandada saab nädala pärast, mis võimaldab lapsel süüvida ka vigadesse ja otsida lisateavet, et hinne saaks parandatud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

1. ja 3. punkt- ei näe probleemi. Ma tõesti ei suuda ette kujutada, kes on need vanemad, kes eeldavad, et õpetaja kõigile lastele koduse töö päevikusse kirjutaksid. Uskumatu, see on ikka lapse enda kohustus :).

2. punkti osas võib olla nii ja naa, oleneb, mis ainet õpetad. Näiteks matemaatikas piisab minu meelest enamasti valele vastusele joone alla tõmbamisest. Samas on olnud juhus, kus vastus õige, arvutuskäik ka selgelt näidatud, aga joon all. Hiljem siis selgus, et kuigi arvutuskäik täiesti õige, siis näidatud oli see natuke teisiti kui konkreetselt tunnis kasutatud näidetes. See on minu meelest juuksekarva lõhki ajamine, aga kui õpetaja nii nõuab, siis nõuab. Samas peaks sellisel juhul ikkagi selgitus juures olema, et vastuvõetav on ainult üks konkreetne viis, muidu võibki mõtlema jääda, et mis siis ometi selles vastuses valesti läks :S. Ka muudes ainetes, näiteks kirjanduses, võib selline parandus küll nii lapse kui vanema nõutuks teha. Olen isegi pidanud selliseid alla joonitud lauseid vaatama. Keeleliselt kõik korras. Miks joon all, ei saagi aru, kas siis siuliselt midagi valesti, mulle esmapilgul tundub, et ei?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kahjuks pean ma tõdema, et see on hetkel vist muutunud tavaliseks, et lapsevanemad ootavad, et kõik nende lastele ette ja taha ära tehakse.
Minu laps käib esimeses klassis ja vahel on lapsel ununenud kodune ülesanne kirja panna. Mina pole sellest küll numbrit teinud, sest see pole õpetaja asi kontrollida ning pealegi kui kõike koguaeg kontrollida, siis laps ei õpi ju ise mõtlema. Kuid leidub ka minu lapse klassis neid vanemaid, kes aboluuselt iga pisemagi asja kallal teevad suure probleemi. Õudne!
Ja mis puudutab konsultatsiooniaegu, siis minu meelest on see kord nädalas isegi hästi. Ma mäletan ise koolis käies, et siis oli hea kui õpetaja üleüldse lubas tööd uuesti vastama minna ning mis vabadus see siis nüüd tänapäeval on, et muudkui peab lisaaega parandusteks andma. Jälle ei õpi laps seda, et asjad tuleb ikka kohe esimese korraga ära teha.

Arvestades veel seda, mis koormusega õpetajad töötavad, siis ma ei leia küll, et need kolm väljatoodud punki peaks mingit erilise tähelepanu saama!! Mingi töö peaks ju ka lapsevanematele endile jääma, et kui juhtubki vale vastus punase joonega olema, siis saab ju ema või isa ise lapsega vead läbi arutada ning õige vastuseni jõuda!!!!

Niiet, armas õpetaja, asi pole mitte teis, vaid minu meelest on kahjuks tegemist äärmiselt ebameeldivate vanematega, kes arvavad, et nende laps peab ja tohib teha kõike ning absoluutselt kõik teised peavad nendele vastu tulema.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

minu meelest on kõik 3 nõudmist põhjendamatud. no vbl see tööde parandamine oleneb tõesti õppeainest. puuduvad komad või tehtemärgid võiks küll märkida, aga nt loodusõpetuses või ajaloos on liig nõuda õige vastuse välja kirjutamist. kahemehed kulutagu see nädal kordamisele, saabki parem ja kodutööde ülesmärkimine on igaühe enda asi. mingi vastutustunne peab lapsel oma asjade eest ikka aja jooksul tekkima.
ühesõnaga – sina oled ok, vanemad nõudku – sina nõua samuti.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

1. ja 3. on põhjendamatud.
2. punkt enamikel juhtudel põhjendatud, kui midagi veaks lugeda, siis peaks tõesti ka õige vastus näha olema. Võib-olla tunnis arutamisest ei piisa ja lapsevanem tahab lapsele ka kodus selgitada, milles viga seisnes.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]1. ja 3. on põhjendamatud.
2. punkt enamikel juhtudel põhjendatud, kui midagi veaks lugeda, siis peaks tõesti ka õige vastus näha olema. Võib-olla tunnis arutamisest ei piisa ja lapsevanem tahab lapsele ka kodus selgitada, milles viga seisnes.[/tsitaat]

Jah, selles teise punktiga olen nõus. MAtemaatikas on lihtne- 2+2 ei ole 3. Selle oskan ise ära arvutada.
Aga kui on kõrgem klass ja jadad vms. No neid ma enam küll ei mäleta.
Vblöa oleks lahenduseks panna üles oma klassi blogisse töö õigete vastustega?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siin on üks oluline asi märkimata , kas tegu põhikooli I või muu klassiga. Kui ei ole esimene klass, siis on õigus õpetajal kehtestada oma reeglid ja lastel kohustus kokkulepitud reegleid täita. Mina õpetajana küll järgi ei annaks.Esimese klassis võiks natuke keset küla vastu tulla

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Sussukas kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Jah, selles teise punktiga olen nõus. MAtemaatikas on lihtne- 2+2 ei ole 3. Selle oskan ise ära arvutada.
Aga kui on kõrgem klass ja jadad vms. No neid ma enam küll ei mäleta.
Vblöa oleks lahenduseks panna üles oma klassi blogisse töö õigete vastustega?
[/tsitaat]

Jada on 11.klass ja tavaliselt tekib jadade tekstülesannete põhjal võrrandisüsteem. KT-s vähemalt 4 ül, klassis 35 õpilast ja paralleele 2-3 – kas tõesti peab õpetaja IGA õpilase tööle kõik ülesanded õigesti läbi lahendama????????

mul jääks nädalast vist ka puudu sel juhul

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mida lapsevanemad ootavad? Mina lapsevanemana ootan, et õpetaja teeks seda, milleks tema amet teda kohustab: suunaks, juhendaks ja aitaks lapsi õpetatavas aines teadmiste omandamisel.

Kui lapsel on töös vead või kui ta töö üldse kahe saab, siis on see ju märk, et laps ei ole teemat piisavalt hästi omandanud. Edasi peab olema lapsel võimalus aru saada, milles tema vead seisnevad ja omandamata osa järele õppida nii, et edaspidi oleks võimalik tal selles aines normaalselt edasi jõuda. Kas sa õpetajana oled veendunud, et oled need võimalused andnud (ka kehvemate võimetega õpilasele, kelle vanematel pole kas aega või teadmisi, et teda kodus aidata)? Võib-olla pead lapsevanemate protesti peale lihtsalt siis selgitama neid võimalusi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 27.01 09:42; 27.01 09:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Sussukas kirjutas:[/small]

Jada on 11.klass ja tavaliselt tekib jadade tekstülesannete põhjal võrrandisüsteem. KT-s vähemalt 4 ül, klassis 35 õpilast ja paralleele 2-3 – kas tõesti peab õpetaja IGA õpilase tööle kõik ülesanded õigesti läbi lahendama????????

mul jääks nädalast vist ka puudu sel juhul[/tsitaat]
Kui tõepoolest kõik 35 õpilast teeks kõik ülesanded valesti, siis on sul ju õpetamisega midagi väga viltu läinud?

Kui aga ülesanded on sellised, mille näidisülesannet kusagil õpikus ka pole, siis oleks ju õpilastel ikkagi vaja teada, millised on õiged lahendused. Ega sa ju 35 õpilasele 35 erinevat ülesannete komplekti ei tekitanud – vast on ikka 1-2 varianti. Ega sa siis neid lahendusi ju käsitsi iga õpilase töö peale ei pea eraldi kirjutama – kirjuta üks kord ja paljunda soovijatele.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 27.01 09:42; 27.01 09:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

kallis teemaalgataja,
http://bobbiblogger.wordpress.com/2011/10/14/whats-up-with-those-grades-humour/

konsultatsiooniaegade osas – kõik ok.

vigade parandus … noh, laps saab alati küsima tulla, kui talle midagi arusaamatuks jäi. väga hea on viimase käo soovitus kirjutada koos tööga valmis võti, mida soovijatele tunnis näidata (eeldan, et soovid kord koostatud kontrolltöid kasutada ka hiljem ja ei ole huvitatud võtme levimisest massidesse).

ignoreeri. lapsel endal on vastutus oma õppimise eest, tahvlile ja e-kooli kirjutamises piisab täiesti.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vanasti oli koolis niimoodi, et tehti klassis ühiselt vigade parandus. Olenevalt laste vanusest ja töö raskusest ja olemusest tehti seda siis kas ühiselt kõik läbi arutades või tegi igaüks seda omaette ja õpetaja kontrollis pärast ka vigade parandused ära.
Võiks muidugi arvata, et vanemad teevad kodus lastele vead selgeks, aga kahjuks see nii ei ole. Hea, kui mõned vanemad üldse jõuavad küsidagi, kuidas lapsel koolis läheb.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle tundub, et need vanemad kes \”üldse jõuavad küsidagi, kuidas lapsel koolis läheb\” ei tekitagi õpetajatele siia postitatud probleeme. Tekitavad ikka need, kes lapse kooliteel toeks tahavad olla, aga koolid ei ole tegelikult väga suhtlemisaltid.
Arvan tegelikult ka, et punktid 1 ja 3 on OK. Eriti 3, siin ei ole midagi vaielda, kui lapsel jääb kirjutamata, siis on tema oma lohakus. Punkt 2 on just nende lapsevanemate probleem, kes kodus lapsega kooliasjad läbi arutavad- tahaks aru saada, mis valesti on, aga laps ei tea.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

õpetaja koolis on natuke nagu firma juht- jää endale kindlaks, kõigi meele järele polegi vaja olla. Õpetajalt ootan, et oma ainet oskaks hästi seletada, liiga kuri ei oleks ja ennast kehtestada oskaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Koolilaps Mida lapsevanemad õpetajalt ootavad?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.