Esileht Koolilaps mida teha, 7a laps pidevalt ulub õppimise ajal “mul tuleb kõik valesti, mul ei tule midagi välja!”

Näitan 10 postitust - vahemik 1 kuni 10 (kokku 10 )

Teema: mida teha, 7a laps pidevalt ulub õppimise ajal “mul tuleb kõik valesti, mul ei tule midagi välja!”

Postitas:

Tegemist on 1. klassi poisiga, kes eelkoolis käies näitas üles suurt õpihimu ja oli alati kooli suhtes positiivne. Koolis käib ka praegu meeleldi. Magama läheb kell 9, seega unepuudusest tingitud väsimust ka ei ole. Lugemine on sorav ja sellega probleeme ei ole. Samuti on arvutamine sorav. Kirjatehnika on kõige raskem, ka õpilaspäevikusse tunniplaani sisse kandmine. Siis hakkab pihta üks ulgumine, ohkimine, ähkimine ja hädaldamine, kuidas tal mitte midagi välja ei tule ja kuidas tal kõik valesti läheb. Loobib pliiatsit teise toa otsa, sodib vihaga lauale või seinal olevasse kalendrisse jne.

Ma saan aru, et temas tekitab selline töö stressi ja ta reageerib sellele märtrina – ma ei saa hakkama, mul ei tule välja. Mida teha, et seesugune käitumine lõppeks ja ta õpiks ometi keskenduma rahulikult? Mina sellist hädaldamist ei kannata ja ausalt öeldes üsna kiirelt ärritun. Sedasi hädaldades ei jõua elus inimene kuhugi. Olen saatnud teise tuppa rahunema vahel. Kui aga väiksem laps magab parasjagu, siis ei saa magamistuppa rahunema ka saata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

soovitan lugeda: http://pood.rahvaraamat.ee/raamatud/kuidas_r%C3%A4%C3%A4kida_lastega_nii,_et_nad_%C3%B5piksid_kodus_ja_koolis/805703

Refeerida pole hetkel aega.
Üldiselt:
1. aktsepteeri lapse negatiivseid tundeid (harjuta sõnastust ja empaatiat)
2. samas suuna teda, et ta õpiks enda frustratsiooni välja elama, nii, et ta kahjustaks ennast ega oma lähedasi.
3. aita tal jõuda lahendusteni. Teadvustage probleemi, genereerige lahendusi…
4. kontrolli iseenda emotsiooniregulatsiooni kriisi olukordades, lapsed kalduvad vanemate mustreid üle võtma (negatiivne eeskuju nakkab kiiremini, kui positiivne)
5. Õpi last ÕIGESTI kiitma.
6. Anna aega ja pikka meelt. Järgmine, ülejärgmine õppeaasta see probleem kindlasti taandub.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Selgita, mismoodi see \”suunamine\” toimuma peaks.
Olen täheldanud psühholoogide jt spetside nõuandeid lugedes, et lihtne on öelda \”suuna\”, aga metoodikaid ei paljastata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul plika on suht iseseisev, on enamus ajast ise saanud õpitud aga nt muudes asjades käitub samamoodi(joonistamine,kudumine jne). Olen talle ikka öelnud, et selliseid asju tuleb palju õppida, et parim olla. Tema arvab, et parimaks sünnitakse ja tahab kohe kõike ideaalselt osata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul 8-aastane poiss ja täpselt sama lugu, k.a pisema õe/venna olemasolu.
Olen samuti üpris nõutu juba. 🙁 Ise kahtlustan, et olen end kuidagi liiga nõudlikult väljendanud ja vahel kriitiliselt sõnastanud, nii et ehk see on põhjus, miks ta oma oskuseid maha teeb… Ei tea.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mõni ongi loomult draamakuninganna, pole vahet, kas poiss või tüdruk. Mul tüdruk. Ulub, kui KOHE meelde ei jää ja mitu korda peab kordama. Ingl k sõnad nt.

Mina olen täheldanud, et selline ulg saadab tüütuid asju. Kui on vaja midagi huvitavat meisterdada, siis pusib rahulikult palju kauem ja ei ulu üldse.

Esimeses klassis ma rahustasin ja aitasin ja toetasin, nüüd, teises, olen oluliselt karmim. Ütlen, et ving ei aita kuidagi õppida, aga õppida tuleb. Niimoodi vingudes ei saagi asi välja tulla ja meelde jääda. Ving ajab ka minu närviliseks ja närvilisena ma ei saa aidata, isegi kui tahaks. Saab aru ja püüab, aga ma näen, et see draamakuninganna lipsab vahel vägisi välja, eriti, kui on kohe-kohe multikad algamas, aga enne tuleks ära õppida, kui on muidu pikk päev olnud ja väsinud.

Meil aitab ikkagi kõige rohkem probleemi teadvustamine tema enda poolt – et niimoodi emotsioneerides läheb tal poole kauem aega ja kõik on lõpuks närvis, seega on targem proovida rahulikult.

Aga see on rahutu ja pinnapealne loomus, mis ei kannata süvenemist ja harjutamist, kõike on vaja nüüd ja kohe ja võimalikult vähese vaevaga, sinna pole midagi parata ja võluvitsa ei ole.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Minu 1.klassi laps küll ei ulu päevikut vm kirjatööd tehes, aga väänleb ja tegeleb kõige muuga sel ajal.
Olen enda jaoks avastanud hea nipi – ma jätan ta üksi laua taha tegema ja ütlen, et \”tule näita mulle pärast ette, kui on valmis. Kui tähed on koledad, kustutan ära ja sa pead uuesti kirjutama.\”
Uskumatu, aga üksi tehes võtab tal kõik kauem aega, aga kiri on ilusam, kui siis kui ma kõrval istun.
Tavaliselt lähen ma siis üldse teise korteri otsa kas puhkama või mingeid muid asju tegema, nii et ma ei ole tal üldse silma all. [/tsitaat]
minu 1. klassi laps ulub ja väänleb ka teatud puhkudel õppides. eriti, kui on vaja pähe õppida või pikka teksti jutustada vms. mina reageerin samamoodi kui ülalkirjutaja. saadan oma tuppa esiteks rahunema, ja kui rahunetud, siis oma asja lõpuni tegema. ma ei unusta kunagi ütlemast, et kui ta on valmis rahulikult tegutsema, saan ma teda ka aidata. ja samamoodi ütlen, et tee valmis, õpi ära ja siis tule vaatame üle. võib ka muidugi \”suunata\” ja muidu diskuteerida, aga mina lahendan nii. ütlen vahel ikka lapsele, et terroristidega ma läbirääkimisi ei pea :).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 27.03 13:31; 27.03 23:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu poiss käib küll alles lasteaias, kuid samamoodi kui midagi välja ei tule, siis kipub aeg-ajalt turtsuma ja kergelt trotsi täis minema. Lasteaiast soovitati selle teemaga ikka psühholoogi juurde pöörduda, et ei pidavat normaalne olema. Koolilapsed peaksid lasteaialastest ennast rohkem valitsema, mida õpetajad sellest arvavad?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

esimene poolaasta oli meil sama seis. eriti kui pidi kirjavihikut täitma hakkama. nüüd on see üle läinud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Minu poiss käib küll alles lasteaias, kuid samamoodi kui midagi välja ei tule, siis kipub aeg-ajalt turtsuma ja kergelt trotsi täis minema. Lasteaiast soovitati selle teemaga ikka psühholoogi juurde pöörduda, et ei pidavat normaalne olema. Koolilapsed peaksid lasteaialastest ennast rohkem valitsema, mida õpetajad sellest arvavad?[/tsitaat]
enne psühholoogi juurde minekut võiks/peaks vanemad ikka enne ise oma lapsega katsuma hakkama saada. 1.klassi lapsel on ju õppimine alles täiesti uus asi. koos vanematega kujuneb välja õpiharjumus ja suhtumine õppimisse. kui vanemad oma last kasvatamise asemel psühholoogi juurde tarivad, ei saada see lapsele ka just kõige paremat signaali. mina küll olen üritanud ise selle probleemiga tegeleda ja tõtt-öelda esineb seda nüüd juba üpris harva :).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 27.03 13:31; 27.03 23:09;
To report this post you need to login first.
Näitan 10 postitust - vahemik 1 kuni 10 (kokku 10 )


Esileht Koolilaps mida teha, 7a laps pidevalt ulub õppimise ajal “mul tuleb kõik valesti, mul ei tule midagi välja!”

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.