Esileht Väikelaps Mida tehakse teie 5-6-aastaste laste rühmades?

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Mida tehakse teie 5-6-aastaste laste rühmades?

Postitas:

Tahtmata oma lapse õpetaja tegevus(etus)t kahtluse alla seada, piirdun pealkirjaküsimusega 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.01 13:03; 22.01 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mängivad, joonistavad, õpivad numbreid ja tähi(lehtede peal harjutavad). Igasugu joonte järgi tegemine nupuvihikutest jne. Mingitel päevadel on ka liikumis ja muusikatunnid. Loetakse muinasjutte(kasvataja loeb), käivad õues.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.01 14:24; 21.01 23:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Joonistavad, maalivad, voolivad, kleebivad, teevad töövihiku harjutusi, kasutatakse liikuvat aabitsat, õpitakse tähti/ lugemist ja arvutamist. Päeva lõpus on vanematele vaatamiseks kõik välja pandud.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nö õppetegevus toimub hommikupoolikul. 2x nädalas on liikumistund, 2x nädalas muusikatund. Enamasti käsitletakse iga nädal mõnda teemat, selle käigus loeb õpetaja raamatut (kasutatakse ka audioraamatuid), arutletakse, ca 2x nädalas tehakse joonistus-, kleepe- või voolimistöid. Samuti on olemas töövihik, kus harjutavad joonte tõmbamist, tähti, loendamist, arvutamist jne.
Peale õppetegevust minnakse õue, seal üldjuhul lastakse lastel lihtsalt joosta ja mängida.
Peale uinakut ja õhtuoodet on lasteaias trennid. Kui rühmas olevate laste mänguhoog liiga suureks läheb, siis juhatab õpetaja nad rahulikuma tegevuse juurde, nt pusle kokkupanek, värvipliiatsitega värvimine, joonistamine.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas lasteaia territooriumilt väljas ka käiakse? Mõtlen, et näiteks muuseumis, pargis, kinos või teatris. Meie 5-aastaste rühm ehk eelviimane aasta lasteaias ei käi kuskil. Lasteaias õppetöö on muidugi aga just iseseisvalt liiklemist väljaspool lasteaeda ei harjutata.

0
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas lasteaia territooriumilt väljas ka käiakse? Mõtlen, et näiteks muuseumis, pargis, kinos või teatris. Meie 5-aastaste rühm ehk eelviimane aasta lasteaias ei käi kuskil. Lasteaias õppetöö on muidugi aga just iseseisvalt liiklemist väljaspool lasteaeda ei harjutata.

Minu teada Eestis ei ole see väga kombeks. Rühmad on ju hiigelsuured ja kasvatajaid vähe.
Me elame Soomes ja lapsed(suuremad 4-6a) käivad üsna tihti niisama jalutamas, parkides. Vähe harvem kesklinna raamatukogus bussiga ja teatris.
Aga meil on ka vaid 16 kohta ja 3 õpetajat enamuse päevast kohal.

Liikluses osalemise õpetamine on ennekõike siiski LAPSEVANEMA KOHUSTUS!
Liiga palju ei oota lasteaialt?

+11
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.01 14:24; 21.01 23:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sellist küsimust üldistada ei saa. Erinevates lasteaedades on tegevused erinevad, oleneb kõik ju õpetajast. Mõnes lasteaias lapsed õpivad tähti, lugemist ettevalmistatakse lapsed kooliks, mõnedes lasteaedades seda ei toimu. Minul on see viimane kogemus, aga olen kuulnud tuttavate käest, et vägagi õpitakse ja ettevalmistus kooliks on korralik.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.01 08:58; 22.01 10:48; 22.01 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Erinevates lasteaedades on tegevused erinevad, oleneb kõik ju õpetajast. Mõnes lasteaias lapsed õpivad tähti, lugemist ettevalmistatakse lapsed kooliks, mõnedes lasteaedades seda ei toimu.

Riikliku õppekava kohaselt (kui tegu on lasteaiaga, mitte lastehoiuga) on koolieelne ettevalmistus kõigis lasteaedades kohustuslik
st
ei saa olla, et õpekava ei täideta.
Jah, küsitud 5-6a rühmas pisut muud kui 6-7a rühmas e nn koolieelikutes.

NB! enamasti on dokument leitav ka konkreetse lasteaia kodulk-l, n õppekava, arengukava jms

Kindlasti peab kõigis 6-aastaste rühmades (seal, kus on hiljemalt septembris 6a saanud st praegu 6-7a lapsed) õpetama ka numbreid, tähti, kujundeid jne jne
Kui seda ei tehta, rikutakse seadust.

Õppekava leiate siit peatükk 4 ja 5:
Koolieelse õppeasutuse riiklik õppekava
https://www.riigiteataja.ee/akt/13351772

Lasteaia lõpetajale väljastame ka koolivalmiduse kaardi, kus on analüüs konkreetse lapse oskuste kohta.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Palju oleneb lasteaiast ja õpetajast.
Tütre rühm ei teinud midagi ja viimane aasta õppisid tähti ja numbreid alles (enamus luges ja kirjutas siis juba).
Nüüd poiss 4-5a rühm käivad kord kuus Kumu ja miia milla manda muuseumitundides. Käivad teatris ja kinos. Lisaks õpivad numbreid ja tähti kirjutama jne. Õpetajad teevad kõike rõõmuga lastega.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Erinevates lasteaedades on tegevused erinevad, oleneb kõik ju õpetajast. Mõnes lasteaias lapsed õpivad tähti, lugemist ettevalmistatakse lapsed kooliks, mõnedes lasteaedades seda ei toimu.

Riikliku õppekava kohaselt (kui tegu on lasteaiaga, mitte lastehoiuga) on koolieelne ettevalmistus kõigis lasteaedades kohustuslik

st

ei saa olla, et õpekava ei täideta.

Jah, küsitud 5-6a rühmas pisut muud kui 6-7a rühmas e nn koolieelikutes.

NB! enamasti on dokument leitav ka konkreetse lasteaia kodulk-l, n õppekava, arengukava jms

Kindlasti peab kõigis 6-aastaste rühmades (seal, kus on hiljemalt septembris 6a saanud st praegu 6-7a lapsed) õpetama ka numbreid, tähti, kujundeid jne jne

Kui seda ei tehta, rikutakse seadust.

Õppekava leiate siit peatükk 4 ja 5:

Koolieelse õppeasutuse riiklik õppekava

https://www.riigiteataja.ee/akt/13351772

Lasteaia lõpetajale väljastame ka koolivalmiduse kaardi, kus on analüüs konkreetse lapse oskuste kohta.

Saab ikka.Sellepärast ju ka kirjutasin, et lasteaedades on erinevalt normaalne on muidugi et täidetakse vähemalt riikliku õppekava ja normaalne on et koolivalmiduse kaarti kirjutab lapse kasvataja/õpetaja. Mina sain koolivalmiduskaardiks 1:1 copi paste riiklikust õppekavast.
Loodan, et selliseid lasteaedu jääb järjest vähemaks kus selliseid olukordi on.
Mina tegin seda kõike kodus ja lapsed käisid eelkoolis, nippe sain ka siit perekoolist ja palju mõtlesin töökäigus ise välja, hiljem selgus küll et leiutasin jalgratast, aga kogemuse sain. Iga positiivne kogemus on kogemus. Loodetavasti on täna juba lapsevanemad aktiivsemad ja nõudlikumad, et selliseid olukordi tekkida ei saa.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.01 08:58; 22.01 10:48; 22.01 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on nii, et kui vanemad seljas ei ela, siis jäävad kõik tegevused soiku 🙂 Kahe-kolme nädala peale üks kord ilmub jälg käelisest tegevusest, kuigi nädalaplaanis on kaks korda jne. Eks siis jälle küsime või pakume midagi välja ja siis jälle elavneb. Passiivsuseperioodidel laps kurdab, et on igav ja palju on ootamist. Õppetöö õppetööks, aga mänguaega on ka vähe. Magama peab kaua.

Neil on ka rühmas käärid väga suured – on neid, kes ei suuda õpetajat üldse kuulata, teised võiks kas või kohe kooli saata; veerand rühma loeb või veerib, veerand ei tunne ühtegi tähte jne.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.01 13:03; 22.01 11:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on nii, et kui vanemad seljas ei ela, siis jäävad kõik tegevused soiku ???? Kahe-kolme nädala peale üks kord ilmub jälg käelisest tegevusest, kuigi nädalaplaanis on kaks korda jne. Eks siis jälle küsime või pakume midagi välja ja siis jälle elavneb. Passiivsuseperioodidel laps kurdab, et on igav ja palju on ootamist. Õppetöö õppetööks, aga mänguaega on ka vähe. Magama peab kaua.

Neil on ka rühmas käärid väga suured – on neid, kes ei suuda õpetajat üldse kuulata, teised võiks kas või kohe kooli saata; veerand rühma loeb või veerib, veerand ei tunne ühtegi tähte jne.

Rühma võiks jagada osadeks ja õppetunnid toimuda väiksemates rühmades, need lapsed kes tõesti ei maga, nendega võiks õpetaja tegeleda, siis kui magajad magavad. Osad lähevad õue teised õpivad ja hiljem vahetavad jne. Aega ei ole vähe vaid organiseerima peab. Meil avastas asendus õpetaja viimases rühmas, et enamus lapsi ei osanud sõnu häälida, ei suutnud öelda mis häälikuga sõna algab ja lõpeb jne. Samas üks vanem asenduskasvataja/õpetaja koostas/harjutas lastega liitsõnu, muidugi nendega kes teemaga kaasa läks ja sõnu kokku suutis lugeda.

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.01 08:58; 22.01 10:48; 22.01 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tähti ja numbreid hakati õpetama juba siis kui olid 5-aastased. Praegu 6-aastased samuti õpivad, meisterdavad, maalivad jne ehk siis õppekava on täidetud. Lisaks käivad lasteaia territooriumilt väljas, kas siis jalutavad mõnda lähemasse parki või mänguväljakule. Vahel sõidavad linnaliinibussiga raamatukogusse või teatrisse etendust vaatama.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle meeldiks kui õpetajad õpetaks lugema, arvutamist ja oleks veidi ka tööõpetaja eest. Vooliksid ja meisterdaksis. Antud juhul jääb mulje, et muusika tund ja liikumine on piisav (mida niikuinii nemad läbi ei vii) ja korra kuus muuseum. Aga igapäevane arendav tegevus, kuhu see jääb ??? Erandeid olen märkanud teiste õpetajate näol, akna ääred meisterdustöid täis, pildid seintel muudkui vahetuvad, kadedaks teeb. Laps ise ütles mulle et kui liikumist ja tantsu pole, on väga igav. Kaua sa neid puslesid laod ja nukkudega mängid

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 23.01 13:16; 23.01 14:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle meeldiks kui õpetajad õpetaks lugema, arvutamist ja oleks veidi ka tööõpetaja eest. Vooliksid ja meisterdaksis. Antud juhul jääb mulje, et muusika tund ja liikumine on piisav (mida niikuinii nemad läbi ei vii) ja korra kuus muuseum. Aga igapäevane arendav tegevus, kuhu see jääb ??? Erandeid olen märkanud teiste õpetajate näol, akna ääred meisterdustöid täis, pildid seintel muudkui vahetuvad, kadedaks teeb. Laps ise ütles mulle et kui liikumist ja tantsu pole, on väga igav. Kaua sa neid puslesid laod ja nukkudega mängid

Oleneb õpetajast. Mu lapse rühmas ongi pidevalt uued tööd näitusel. Lapsega rääkides on aru saada, et on lasteaias erinevatel teemadel vesteldud.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle meeldiks kui õpetajad õpetaks lugema, arvutamist ja oleks veidi ka tööõpetaja eest. Vooliksid ja meisterdaksis. Antud juhul jääb mulje, et muusika tund ja liikumine on piisav (mida niikuinii nemad läbi ei vii) ja korra kuus muuseum. Aga igapäevane arendav tegevus, kuhu see jääb ??? Erandeid olen märkanud teiste õpetajate näol, akna ääred meisterdustöid täis, pildid seintel muudkui vahetuvad, kadedaks teeb. Laps ise ütles mulle et kui liikumist ja tantsu pole, on väga igav. Kaua sa neid puslesid laod ja nukkudega mängid

Oleneb õpetajast. Mu lapse rühmas ongi pidevalt uued tööd näitusel. Lapsega rääkides on aru saada, et on lasteaias erinevatel teemadel vesteldud.

Veab siis teil

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 23.01 13:16; 23.01 14:37;
To report this post you need to login first.
Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Väikelaps Mida tehakse teie 5-6-aastaste laste rühmades?