Kas Tartlastest keegi MHG katsetel ka käis nädalavahetusel? Kuidas tunne jäi ja kas tundus lastele väga raske?
Teema: Miina Härma Gümnaasiumi katsed- kas keegi käis?
Hei, meie käisime.
Ma ausalt öeldes ei oskagi raskuse kohta midagi arvata:) Kuna laps eriti midagi ei rääkinud mis klassis tehti või mis ülesanded olid. Sain aru, et ega ta kõiki asju lahendada ei osanud, tegi kõike kaasa küll.
Eks me lapsele polnud öelnud ka, et vot need on \”katsed\”, meie ütlesime vaid et tutvumine kooliga ja sellega kuidas töö koolis käib, seepärast tema tegi asju kaasa rohkem rõõmust ja võttis üldse vabalt. Mingit eelkoolitust ta ka eelnevalt saanud polnud. Talle endale see päev väga meeldis, ütles et väga tore oli, jooksis seal sõpradega ringi ja mängis. Vestlus oli selline lühike ja eelkõige sai nalja. Mõnele küsimusele vastas ta küll millegi pärast hoopis kummaliselt ja siis oli tükk tegu, et naeru kinni hoida – a la mille poolest on poiss ja tüdruk sarnased – neil on mõlemal juuksed:) Erinevus pidi siis ilmnema lapse meelest selles, et ühele saab tavalilselt patsi teha ja teisele ei saa:)
Siis pidi vestlusel jätma pildilt meelde asju, need vist said enamus nimetatud. Siis samuti õpetaja öeldud asju pidi meelde jätma. Siin ta jättis paar asja ikka ära ütlemata.
Isiklikult arvan, et meie sellesse väljavalitute nimekirja ei kuulu, kuna eks kokkuvõttes loevad ikka tulemused ja konkurss oli lausa 5 last ühele kohale. Ikka rekordiline number! Sest seda märkasin küll, et seal oli tõesti väga korraliku ettevalmistusega lapsi palju. Rääkisime paari vanemaga juttu ka ja ühel lapsel oli terve eelmine aasta eraõpetaja olnud, teine käis lausa kahes eelkoolis jne. No eks ise ka, kui oleks MHG ainus kodulähedane kool, siis ehk oleks rohkem ettevalmistusele tähelepanu pööranud, aga nagu öeldud, siis meie enda jaoks MHG saamine pole üldse prioriteet, sest meil on ka päris hea kodukool olemas kuhu enamus lasteaia sõpru edasi läheb. Aga kuna ka MHG on samuti üsnagi kodu lähedal, siis tundus lihtsalt kuidagi mõistlik ja loomulik, et teeme selle õppepäeva ka siis juba kaasa:)
Millised muljed teistele jäid?
Ei teagi kui oluline see vestluse osa üldse on? S.t. kui teised ülesanded on väga hästi tehtud ja vestlusel laps võibolla väga \”arukaid\” või \”loomingulisi\” vastuseid ei andnud, kas siis on lootust sisse saada…
Aga ega MHG pole ilmselt kellelegi ainus kodulähedane kool. Elame Tähtveres ja MHG ilmselt on meile küll kõige lähedamal, kuid peaaegu täpselt sama kaugel on ka meie piirkonnakool Kesklinna kool ning ka Katoliku kool. Tiigi tänava pool elajatel on lähedal jällegi Reiniku.
No ma ise kipun arvama, et kui läheb kaalumiseks (st võrdsed tulemused), sis pigem loeb see töölehtede ja tunnis ülesannete täitmise korrektsus.
Samas, kuna lapsi oli tõesti väga-väga palju, siis on väga tõenäoline, et saavadki vaid sisse need kel olid töölehed 100% korrektsed + vestlusel väga arukad vastused. Juba eelmistel aastatel on olnud nii et nn mõlemad voorud pidid ikka väga korrektselt olema tehtud, et sisse saada. Laste arvu arvesse võttes on tõneäosus väga suur, et 228 lapsest 48 last mõlemad testid 100% korrektselt tegid:)
eraõpetajast ja eekooli(de)st ei pruugi sugugi abi olla. tean mitut juhtumit, kus hoolimata eraõpetajatest, eelkoolidest, inglise keele tundidest jms lapsed sisse ei saa, kuid sisse saavad tavalised, ette õpetamata lapsed.
konkurss üle 4 lapse kohale on seal tavaline
ma olen ka aru saanud, et alati ei hinnatagi MHG puhul otsest teadmiste hulka, pigem loomingulisust ja õpihimu. vanema lapse klassis oli paar õpilast, kes hästi ei lugenud, aga muidu geeniused.ja väga huvilisedõppimises. vestlusel olid ära tuntavad vähemalt 3 kõige levinumat isiksuse testi, nii et arvan, et vestlus ikkagi väga oluline. need testid ei näita ju ka alati lapse tegelikke võimeid, tihti laps ei suuda uues olukorras piisavalt keskenduda ja see eksitab teda tugevalt. vanem laps tegi küll omal ajal testid ühegi veata ja võeti kohe vastu, aga selliseli lapsi pidi olema iga aasta kuni 5 (kõige rohkem), ülejäänute puhul hakkavad vestlused ja vanemate suhtumine, õed- vennad mängima.
Millised need kolm äratuntavat isiksusetesti olid? Kas see, kui lapselt küsiti, kas ta soovib kohe ühte kommi võtta või pärast kaks näitas ka midagi? Minu laps valis ühe kommi, aga õpetaja näo järgi tundus, et oleks pidanud kaks valima…
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Millised need kolm äratuntavat isiksusetesti olid? Kas see, kui lapselt küsiti, kas ta soovib kohe ühte kommi võtta või pärast kaks näitas ka midagi? Minu laps valis ühe kommi, aga õpetaja näo järgi tundus, et oleks pidanud kaks valima…[/tsitaat]
see on ju elementaarne – kas ollaks valmis hilisema suurema hüve nimel ootama/kannatama/tööd tegema.
huvitav, mida minu laps oleks selle peale kostnud – ta ei armasta eriti komme ja ei tahaks neid ei täna ega homme 😉
Mulle endale tundus samuti, et mu last need kommid üldse ei huvitanud, aga kuna pidi valima, siis ta valis pigem ühe kui kaks. Ja see seik ajas kogu vestluse rütmi totaalselt sassi. Ise arvan ka, et selle järgi otsustati, kas laps on valmis parema \”hüve\” pärast tööd tegema…
Huvitav, mida ema ja isa erinevuse ning sarnasusega teada taheti saada?
Meie käisime eelmine aasta, erinevuse kysimus oli ka siis. Mis on ühis liivalossil ja legolossil, mis neid erinevat.
Ettevalmistust ei olnud, soravalt laps ei lugenud, õigekirja ei osanud ja sisse sai.
Vaadates klassikaaslaste huvitegevusi juba enne kooli, siis see oli vist üheks lisapunkti andjaks. Huvitegevusi küsiti ka vestlusel.
Teiseks vanemate töökohad. Kõik ei ole tippjuhid aga siiski silmapaistvad tegelased oma ametites.
Minult küsiti ka, et mida ma teen lapse arendamiseks. Ma vastasin päris ausalt, et tegelen temaga – eelkõige mängime palju koos, teeme perega koos asju, käime ringi ja oleme lihtsalt koos. Ütlesin ausalt, et ei ole teda eriti ringidesse pannud, vaid tegeleme temaga eelkõige ise. Ju siis siit tulevad huvitegevuste puudumise tõttu miinuspunktid:):)
eh, meie lapselt ei uuritud midagi huvitegevuste kohta. jama küll. aga oma sünnipäeva suutis ära unustada, ütles kodukoera sünnipäeva (just ukse taga arutasime, kuna koeral sünnipäev).sisse saada lootus- vääääga väike, aga vähemalt tore päev oli.
Ahjaa, meil selle kommi teemaga oli nii, et kui sisse läksime siis õpetaja küsis – et vaata, siin on kommid, et saad valida kas võtta kohe või pärast. Ja enne kui õpetaja sai edasi rääkida, mul juba tütar ütles, et pärast. Siis tekkis selline naerukoht ja piinlik moment:) Õpetaja kogus siis ja jätkas, et aga ma tahtsin sulle pakkuda veel, et kui pärast võtad siis saad kaks tükki. Et kas nüüd ka ikka tahad pärast võtta? Laps siis vastu, et no ikka pärast:)
Õhtul küsisin, et miks sa otsustasid, et pärast võtta kui õpetaja polnud veel pakkunudki erinevaid võimalusi – siis ütles, et ta juba teadis, et kui pärast võtta, siis saad alati rohkem:):):)
MHG katsed tunduvad veidike sõbralikumad küll kui Tallinna koolide katsed (vähemalt kuuldu põhjal). Minu tuttavate tublid lapsed on ka sisse saanud sellise \”tubli keskmise\” põhjal, s.t. kõik loevad ja arvutavad, kuid siin-seal tekib ikka väikeseid vigu või ununeb katsetamise päeval mõni oluline asi ära (nt. oma aadress või sünnipäev), mis muidu juba 3 aastasest saadik selge on. Ilmselt neid, kes 100% kõik ülesanded õigesti teevad on vähe ja ülejäänute puhul mängib sissesaamise juures rolli lihtsalt loomingulisus või hea suhtlemisoskus. Kommi-test on muidugi küll ikka paras komöödia, kuid eks kogu see eelkooliealiste peal testide ja katsete tegemine on omaette küsimusi tekitav teema…
See tundub küll tõesti natuke ebaõiglane, et sõnade järgikordamisel nendel paremad \”võimalused\” on, kes kuskil tagapool istuvad. See ju elementaarne, et kui klassis 20 last ning sellel, kes viimaseni mingeid sõnu järgi kordab, sellel need juba ammu pealuu sees. Palju neid sõnu siis oli, mida järgi tuli korrata, kas 4-5 tükki või rohkem? Ja kas kordamise mõte oli tõesti laste mälu testida või siis pigem mingit hääldust vmt? Ise arvaks, et tegelikult ikka pigem vist viimast, sest mälu kontrollimisel võiks ikka tõesti kõigile võrdsed võimalused anda…
Klassis ei olnud 20 last. ikka nii 10-12 last.
Ja need olid inglise pärased nimed mida meelde tuli jätta.
Kas siis keegi, kes kommi enne vestlust võttis sisse ka sai :)?
Minu laps ei saanud näiteks. Aga tean last, kes olevat pikalt seletanud, et ta enne ei taha, sest .. täpselt ei mälta, sai sisse.
Meie laps valis kaks kommi, aga sisse ei saanud. 😛 Tegelikult me väga ei lootnudki, sest suure ärevusega suutis laps isegi oma aadressi ära unustada. Ja seda ka ei teadnud, et miks on vaja prügi sorteerida. Kui küsiti, et mis on mängimise ja töötamise erinevus/sarnasus, siis vastas ausalt, et ei tea.
Ah eks see üks õnnemäng ole. Mõnel veab küsimustega rohkem, teisel vähem. Lapsed tegelikult ikkagi enam-vähem võrdsete oskuste ja taibukusega. Tartus õnneks enam-vähem kõik koolid heade õpetajatega ning saab ka teistes koolides hea hariduse ning edasi gümnaasiumisse.
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.