Poodides võib tihti näha olukorda, kus tavakassas on pikk järjekord, kuid iseteeninduskassades on vabu kohti küll ja veel.
Kas inimesed tõesti naudivad järjekorras seismist?
Esileht › Ajaviite- ja muud jutud › Miks inimesed ei kasuta iseteeninduskassasid?
Poodides võib tihti näha olukorda, kus tavakassas on pikk järjekord, kuid iseteeninduskassades on vabu kohti küll ja veel.
Kas inimesed tõesti naudivad järjekorras seismist?
Kahtlustan, et need on need inimesed, kes igaks juhuks uute asjade vastu on, et nagunii on liiga keeruline. Suitsu ka vist iseteenindusest ei saa?
– tahavad maksta sularahaga
– tahavad taaratsekki kasutada
– tahavad suitsu osta
– vanematel inimestel on raske (segane) puuvilju kaaluda ja juhiseid ekraanilt lugeda, niigi ei orienteeru digimaailmas eriti
– osades iseteeninduskassades (seal, kus pead kauba asetama ettenähtud alale) tekib probleem kergete asjade ostmisega, näiteks ei saa see vastav ala aru, et asetatud on juba juukselõks või mingi muud pisividin, siis muudkui oota seda teenindajat seal
– võid sattuda ostukontrolli – lihtsalt tüütu on oma asju kotist välja õngitseda ja oodata ja miskipärast on ikka hirm, et äkki pole kõik õige
– näiteks Selveris pead omama nende kliendikaarti, kõigil seda pole
kindlasti on veel põhjuseid
Minul täpselt sama küsimus.
Ei naudi, aga need niinimetatud iseteeninduskassad on nii tülika kasutamisega poodides. Väljaarvatud Selver ja suuremad Coop poed, seal tõesti ei vaata enam kassa poolegi.
Teistes käin ainult siis kui kuni 5 asja.
Ma lihtsalt ei viitsi peale pikka tööpäeva puldi ja iseteeninduskassaga mässata. Nii panengi oma asjad kassalindile. Kui poed sellest aru ei saa, siis pangu oma putkad kinni. Selver esimesena.
Poodides võib tihti näha olukorda, kus tavakassas on pikk järjekord, kuid iseteeninduskassades on vabu kohti küll ja veel.
Kas inimesed tõesti naudivad järjekorras seismist?
Rimis on see idiootlikult tüütu. Paar korda proovisin, aga küll jookseb süsteem neil kokku, küll läheb masin lolliks ainult seepärast, et toetad käe või rahakoti pakkimisalale. Ja mitu korda asju laduda ei ole minu lemmiktegevus.
Selveris enamasti kasutan iseteeninduskassasid, aga kui näen, et seal on meeletu rapsimine ja mul on kiire, siis lähen tavakassasse kahel juhul – kui mul on turvamärgisega alkoholi korvis (ja teenindaja iseteenidusalas rapsib silmnähtavalt mitme oskamatu kliendiga ja ma peaksin mitu minutit ootama, kuni ta leiaks aja tulla turvaelementi eemaldama) ning juhul, kui mul on tõesti kiire – ostukontroll võtab kauem aega kui 1-2 inimest väiksemate korvidega minu ees tavakassas.
Iseteeninduskassas on mul igal teisel korral ostukontroll ja see ajab mu ajud krussi, raiskab aega ja see uuesti pakkimine, isegi kui seda teeb teenindaja, on veel omaette vastik, sest mul pole vähimatki soovi, et heeringapaki nurk lõikaks katki piimakoti või arbuus lömastaks leivapätsi – seetõttu ma pakin väga täpselt juba ostes erinevatesse kottidesse.
Iseteeninduskassa Selveris on sageli puhas ajaraisk, st kui ostukontroll on ja seda on sageli.
Enamasti tellin üldse koju.
Kas Coopis on sama süsteem mis Selveris? See pood ei jää mulle üldse trajektoorile, külastan Coopi tavaliselt paar korda aastas mõnes teises linnas ja siis olen kassasse suundunud.
Coopides on nii puldikassasid kui ka neid Rimi moodi alusega iseteeninduskassasid. Minu kodupoes on mõlemad, mina kasutan alati puldikassat. Ja mind ostukontroll ei häiri, aegajalt tehakse jah, aga alati võetakse mingi 1-2 asja ja sellest piisab. See ei võta eriti aega ja kogu kauba ümberpakkkimist pole ka vaja teha.
Aga need, kes ei kasuta, ju neile siis ei meeldi või ei taha. Miks peaks, kui ei taha?
Mulle just Selveri süsteem ei meeldi. Rimi on ok, aga kui on palju asju (lahtist puuvilja näiteks), läheb seal kauem aega kui tavakassas. Alkoholi jaoks pead ka teenindajat ootama. Ja pidevalt on seal samasugune järjekord kui tavalises kassas. Need ostukontrollid Selveris on ka väga tüütud. Lisaks on Selveri omapära, et vähemalt meie kohalikus poes pead seda teenindajat alati väga kaua ootama, kui teda vaja on. Selveris ei meeldi ka see, et pead käima asju võtmas mingi teatud järjekorra alusel, sest näiteks mune ju kõige alla ei pane. Aga mulle meeldib niisama ka käia ja vaadata. Äkki avastan kõige lõpuks, et tahaks lisaks üht suurt pesupulbrit osta, siis see on problemaatiline, sest hakka kogu oma kotimajandust siis ümber pakkima, sest seda õrnade asjade peale ei lajata. Mina käin vahel tavakassas, vahel iseteeninduses, täpselt nagu hetkel mugavam tundub. Näiteks võib kaalukeeleks isegi kassapidaja olla, kes parajasti tööl on, sest minu kodupoodides on nad juba tuttavad ja tead, kes suurem kobakäpp on ja kus rohkem aega läheb.
1. Ma olen ostja, mitte teenindaja selles poes, s.t. et ma ei viitsi neid asju seal kobalt läbi nühkida või kaalukaubal pilte otsida. Las seda teeb proff minu eest.
2. Mulle meeldib, kui asjad lähevad korraga mööda linti ja ma saan nad sinna paigutada kotti panemise järjekorras. (Ärge hakake mulle mingitest pultidest nüüd rääkima- ostukontrollis osalemine on veits alandav, ei soovi seda kogemust)
3. Kõige olulisem: mulle meeldib öelda tere ja aitäh ning teenindajale otsa vaaata selle ajal. See on ostuprotsessi osa.
4. Lisan. Ma saan SAMAL AJAL jälgida suurelt kassa ekraanilt (ise läheb kaua piiksutada ja siis ekraanil vaadata) kas hinnad on õiged ja kas allahindlused on arvestatud. Seepärast sobib mulle ka Rimi kõige paremini.
Siin on ju täitsa head põhjused toodud. Lisan veel sellise naljaka põhjuse, et paar korda on olnud selveris nii, et kõik puldid on hetkel kasutuses või laevad. Ehk peaks veel puldijärjekorras ka ootama. Muidugi on halb, et kuigi osal inimestest on mõjuvaid põhjusi tavakassa kasutamiseks (pole kliendikaarti, tahab osta suitsu, peab mingil veidral põhjusel just sularahaga arveldama-kasvõi nt omal raha pole ja abikaasa või lapsele lapsevanem andis sularaha kaasa, mitte oma pangakaarti), siis on nende iseteeninduskassadega poodides tavaliselt üks või kaks tavakassat töös ja sellega seoses tõesti vahel üüratud järjekorrad. Ise ma kasutan neid iseteeninduskassasid küll, v.a juhul, kui nõutakse sellist kliendikaarti, mida mul pole, aga eks need kassad ole erinevad ja ma pole just targim inimene, nii et mõnikord on ka seal teenindaja abi vaja läinud.
Mina ei kasuta kunagi neid puldisüsteemiga kassasid. Mul lihtsalt pole nii palju käsi, et selle puldiga möllata.
Solarise toidupoes ja Prismades kasutan meeleldi. Prismas on nüüd need suured kaalukorvid ja mulle on see väga mugav.
Mingis poes on nii puldisüsteem kui tavaline kassa, näit. Konsumites (see vist Coop nüüd). Seal on kohe näha, kuidas puldikassad on tühjad ja kasutatakse seda tavalist “piiksuta ja aseta” süsteemi.
Ehk keegi on kursis, kas iseteeninduskassade tulekuga on ka müüjaid lahti lastud? Poes käies jääb küll selline tunne.
Mingis poes on nii puldisüsteem kui tavaline kassa, näit. Konsumites (see vist Coop nüüd). Seal on kohe näha, kuidas puldikassad on tühjad ja kasutatakse seda tavalist “piiksuta ja aseta” süsteemi.
see on ju loogiline ja imestada pole midagi – mõtle, kui kaua aega veedab iseteeninduskassas see ostja, kes peab kõik kaubad kassas piiksutama ja kui kiiresti läbib iseteeninduskassa see ostja, kes ainult maksab. loomulikult on puldiga ostja ammu läinud sealt, kui sina veel oma asju piiksutad.
Kommenteeriks seda … veidral põhjusel peab sularaha kasutama… Vabandust, aga lapsed peavad saama sularaha kasutamise ja rahaga arvestamise kogemuse. Kaardiga seda ei teki. Igal juhul annan lastelastele sularaha poes käimiseks ja ei pea seda häbiväärseks. Ei tule raha lõputult seina seest, ei tule. Majandad selle piires, mis sul reaalselt käes on, arvutad ja kombineerid ning kui kõige ihaldusväärse jaoks ei jätku, siis paned midagi tagasi ja võtad selle, mis kõige vajalikum. Miks me kasvatame lastes arusaamist, et kuluta palju jaksad?
Närvi ajavad iseteeninduskassades ette tulevad rikked ja siis on ikka teenindaja sekkumist vaja, keda ei pruugi alati kohal olla – aja- ja närvikulu, milleks mulle see.
No ja viimase aja uudiste valguses ei tahaks ise süütult ja poolkogemata vargaks tembeldatud saada. 😁 Seisan parem rahulikult kassasabas, tšekkan postkasti või mõlgutan omi mõtteid, las töötaja susib ise triipkoodidega.
Kommenteeriks seda … veidral põhjusel peab sularaha kasutama… Vabandust, aga lapsed peavad saama sularaha kasutamise ja rahaga arvestamise kogemuse. Kaardiga seda ei teki.
Täiesti õige. Mina tegin lapsele pangakaardi, aga sellega majandades hakkas tal palju rohkem raha kuluma. Kui ikka mündid ja paberid on konkreetselt rahakotis, siis oskab palju paremini arvestada ja arvutada. Pangakaardiga toimetades andis aga teada, et jälle raha otsas. Arvasin küll, et ega nii väike enam pole, et ei oska arvutada, aga ikkagi tuleb välja, et pangakaardiga makstes on raha kergem kaduma. Nüüd on kokkulepe, et pangakaardil on raha küll, aga seda kasutatakse vaid hädaolukorras, muidu poes ostab sularaha eest.
Olen kõikides poodides kasutanud iseteeninduskassasid.
Maxima oma on kõige kasutajasõbralikum, seal saab ka sularahas arveldada.
Üldjoontes olen sisuliselt täielikult läinud e-poodidele üle. Kahju, et see süsteem üle-eestiliselt ei toimi, ülimugav viis oma igapäevaste tegemiste aega kokku hoida.
Mingis poes on nii puldisüsteem kui tavaline kassa, näit. Konsumites (see vist Coop nüüd). Seal on kohe näha, kuidas puldikassad on tühjad ja kasutatakse seda tavalist “piiksuta ja aseta” süsteemi
Mulle just meeldib puldiga rohkem. Ma saan poes juba kõik ära pakkida ja kassas ei lähe üldse aega. Ma ei saagi aru, mille poolest see teine süsteem parem peaks olema, puldi jaoks on ju korvis eriline alus, seda ei pea kogu aeg käes hoidma, mu meelest on palju mugavam puldiga kõik kohe ära teha ja kassas ainult maksta, mitte kassas kassapidajat mängida.
. Selveris ei meeldi ka see, et pead käima asju võtmas mingi teatud järjekorra alusel, sest näiteks mune ju kõige alla ei pane. Aga mulle meeldib niisama ka käia ja vaadata. Äkki avastan kõige lõpuks, et tahaks lisaks üht suurt pesupulbrit osta, siis see on problemaatiline, sest hakka kogu oma kotimajandust siis ümber pakkima, sest seda õrnade asjade peale ei lajata.
Panen õrnad asjad peale piiksutamist kärusse eraldi, pärast tõstan ostukotti kõige peale.
Enamasti on mul 2-3 kotti kärus ja siis paigutan neid ärapiiksutatud asju seal oma süsteemi järgi.
Ma ei käi küll selles järjekorras riiulite vahel, et kõigepealt arbuus ja kartulid ning lõpuks munad ja sefiir.
Puldisüsteemikassad on just jube mugavad. Võtan suure ostukäru, panen sinna oma riidest poekoti(d) ja hakkan asju kotti laduma vastavalt oma paigutustele. Kui plaanis vähe osta panen asjad kohe kotti, aga tavaliselt võtan siis ka käru. Milleks tassida. Mõlemad käed vabad kaupa valides, puldi paned käru külge hoidikusse. Iseteeninduskassas maksad ära, võtad oma kotid ja poest välja. Ei mingit sahmerdamist kassas asjade pakkimisel.
Ainult siis, kui saan puldiga tegutseda, kasutan (õnneks mu kodupoes Maksimarketis nii ongi). Jääb ära see tüütu asjade kolmekordne ladumine. Asjad kotti, maksad ära ja lased jalga.
Rimis kasutan siis, kui ostan 2-3 asja. Jube tüütu on seal kohapeal asju läbi lasta ja kaalule panna. Mitu korda on juhtunud ka see, et ostan asja, mis on nii kerge, et kaal ei loe ära seda (seemnepakk, postkaart jms) ja siis seisa ja oota teenindajat.
Mina leian, et poes käies ei pea ma tegema teenindaja tööd. Olen kassapidajana töötanud ja see asjade läbi piiksutamine mind ei eruta enam. Kui kassapidaja eksib, loetakse see eksimuseks aga kui osja iseteeninduses eksib, on see vargus ja kutsutakse politsei. Ei tahaks sellist kogemust, arvestades, kui hajameelne võin olla.
Järjekorras seismine ei häiri.
Mina leian, et poes käies ei pea ma tegema teenindaja tööd. Olen kassapidajana töötanud ja see asjade läbi piiksutamine mind ei eruta enam.
olgem ausad, puldiga teed sa ju vähem “tööd” kui kassiiriga kassas käies – korvi/kärusse paneksid asjad nagunii, aga lisaks paneksid veel ka korvist kassalindile ja kassalindilt kotti, puldiga ostes paned otse kotti ja lisandub vaid triipkoodi lugemine ehk üks liigutus on vähem kui tavakassas käies.
Suitsu ka vist iseteenindusest ei saa?
Nikotiinikud seisavad siis seal sabas!!! No vot, ma pole nikotiinik, seega ei teadnudki sellisest võrdlusvõimalusest. Nüüd tean.
Suitsu ka vist iseteenindusest ei saa?
Meie kohalikus Rimis saab. Sealt iseteenidnuskassade ülevaataja käest. Ise ma ei suitseta, aga olen korduvalt näinud, kuidas teenindaja küsimise peale suitsu jagab.
Muidu eelistan Selveri ja Konsumi iseteeninduskassade süsteemi. Just sellepärast, et paned kohe kotti ära, kassas ainult maksad ja aidaa. Ei mingit mitmekordset solgutamist.
Miks rohkem inimesi ei kasuta, on minu jaoks ka müstika. Kõik või isegi enamus sabas seisjaid ei ole ju seal oma taaratšekkide ja teab veel mille pärast.
Mul üks täitsa haritud ja heal järjel tuttav teatas sama küsimus peale, et talle meeldib kassasabas seista, et nagu hea aeg endale. Ja kassapidajaga pidi olema tore suhelda…
Mina ei kasuta kunagi neid puldisüsteemiga kassasid. Mul lihtsalt pole nii palju käsi, et selle puldiga möllata.
sama siin. ühes käes on korv, teises pult – kaupa pean siis hammastega riiulilt võtma? käru ma ei kasuta, sest sellega on veelgi ebamugavam poes manööverdada ja ei saa aru, kui rasked mu ostud on (vean pärast seda kotitäit käe otsas koju)
Ehk keegi on kursis, kas iseteeninduskassade tulekuga on ka müüjaid lahti lastud? Poes käies jääb küll selline tunne.
vaevalt küll, nad läksid vast ise. igas poes on kuulutused väljas, et tulge meile tööle.
lisan veel ühe põhjuse tavakassa kasutamiseks – eraldi arved. Ma nimelt viin toitu ka oma mitte väljaskäivale emale ja nt Selveris ei saa sel puhul üldse iseteeninduskassat kasutada. tavakassas on lihtne – pulk vahele ja maksan kaks korda.
Ei naudi, aga need niinimetatud iseteeninduskassad on nii tülika kasutamisega poodides. Väljaarvatud Selver ja suuremad Coop poed, seal tõesti ei vaata enam kassa poolegi.
Aga just Selveris on enamasti iseteeninduskassad tühjad ja tavakassades pikad sabad.
Mina leian, et poes käies ei pea ma tegema teenindaja tööd. Olen kassapidajana töötanud ja see asjade läbi piiksutamine mind ei eruta enam.
olgem ausad, puldiga teed sa ju vähem “tööd” kui kassiiriga kassas käies – korvi/kärusse paneksid asjad nagunii, aga lisaks paneksid veel ka korvist kassalindile ja kassalindilt kotti, puldiga ostes paned otse kotti ja lisandub vaid triipkoodi lugemine ehk üks liigutus on vähem kui tavakassas käies.
Täpelt minu mõte. Miks ma peaksin tahtma teha rohkem tööd, kui on võimalik mugavamalt ja kiiremini poes ostelda. Poes ei käi väga tihti, aga ostan siis rohkem asju korraga. Võtan käru, panen puldi käru külge, riidest kotid kärusse. Kui kauba riiulilt võtab, ei ole mingit raskust puldiga selle juures piiks teha ja kaup kohe kotti. Lõpuks panen puldi iseteeeninduskassa juures alusele, astun kassa juurde, tõmban kliendikaardi läbi, maksan, võtan oma kotid ja jalutan minema. Kui peaks ostukontroll olema, võtab 1-2 kaupa välja, piiksutab läbi, siis maskan ja jalutan minema. Tavakassas peaks selle kärutäie kõigepealt kassalindile laduma ja siis lindilt kotti. Võtab tunduvalt rohkem aega isegi siis, kui kassas järjekorda ei ole. Nojah, trenni mõttes muidugi võiks neid asju edasi-tagasi laduda, aga ma eelistan trenni teha mujal kui käru kohal kummardades.
Esileht › Ajaviite- ja muud jutud › Miks inimesed ei kasuta iseteeninduskassasid?