Näen Facebookis pidevalt üleskutseid a la “hei, kas homme päeva jooksul liigub keegi autoga Haapsalust Tallinna (Tallinnast Pärnusse või kuhu iganes)” – kohtadesse, kuhu täiesti toimiv ühistransport mitu korda päevas sõidab. Kas keegi selgitaks, miks eelistatakse võõraste inimeste autoga sõita (veel hullem, ka oma lapsi kaubeldakse võhivõõraste autode peale), nähakse selle otsimisega vaeva jne, selle asemel, et võtta netist pilet ja sõita rahulikult ühistranspordiga?
Esileht › Ajaviite- ja muud jutud › Miks inimesed ühistransporti ei kasuta?
Teema: Miks inimesed ühistransporti ei kasuta?

Ilmselt raha kokkuhoiuks, kuigi minu jaoks on mõte võõrasse autosse istumisest väga vastumeelne.

FB-s ei ole ju võhivõõrad. Loodetakse ikka, et keegi tore tuttav tahab kaasa tulla. Saab tee peal lobiseda, polegi võib-olla ammu näinud. Minu poeg just hiljuti kuulutas, et sõidab tühja autoga Kuressaarde, kas kellelgi oleks vaja sinnapoole, saaks koos temaga? Nii et on ka vastupidiseid teateid, kui reisikaaslast otsivad need, kes ise tühja auto roolis.

FB-s ei ole ju võhivõõrad.
Need teated on reeglina üleval avalikes gruppides (mitte oma seinal), kus nimelt võõrad on.

Minu poeg just hiljuti kuulutas, et sõidab tühja autoga Kuressaarde, kas kellelgi oleks vaja sinnapoole, saaks koos temaga?
Minu jaoks on see sama arusaamatu.

Nii et on ka vastupidiseid teateid, kui reisikaaslast otsivad need, kes ise tühja auto roolis.
Ainult lootusega, et 5€ pärast küsida.
Sest lihtsalt vestluskaaskase pärast ei viitsi keegi kuhugi kellaajaliselt sõita, siis helistada, mis pool teed see lumehelves ikka on, siis tema suurt pakki kuhugi mahutada ja lõpuks tema lolli juttu terve tee taluda.
Ja seda, et ei saa oma autos isegi sõidu pealt suitsetada.

Tudengina sõitsin ka. Bussipilet oli 12€, Facebooki kaudu 5€. Päris arvestatav vahe ju! Ja kuna sõitjaid on palju, siis sai sõitu alustada sageli nt Mustamäelt ja ei pidanud bussijaama sõitma 40 minutit.

Näen Facebookis pidevalt üleskutseid a la “hei, kas homme päeva jooksul liigub keegi autoga Haapsalust Tallinna (Tallinnast Pärnusse või kuhu iganes)” – kohtadesse, kuhu täiesti toimiv ühistransport mitu korda päevas sõidab. Kas keegi selgitaks, miks eelistatakse võõraste inimeste autoga sõita (veel hullem, ka oma lapsi kaubeldakse võhivõõraste autode peale), nähakse selle otsimisega vaeva jne, selle asemel, et võtta netist pilet ja sõita rahulikult ühistranspordiga?
Selleks, et mina saaksin ühistranspordiga oma kodust oma töökohta, peaksin ma kõndima kolmes jupis kokku ca 1,5 km jala, ka läbi lume ja istuma 2 korda ümber, oodates ümberistumiste vahel kokku umbes 2,5 tundi. Kokku ajakulu umbes 5 tundi sinna ja 4 tagasi. Arvestamata linnasisest sõiduaega bussijaamast töökohta, mis on koos Tallinna bussijaamast ühistranspordile minemisega umbes 25 min ots. Tööle jõuaksin lõunaks ja minemist peaksin kella 6.20 ajal. Kusjuures tegelikult ma tagasi saaksin ka ilma ümberistumiseta nii, et jääks ainult jalutada 6 km mööda teed, mida talvel lahti ei aeta, aga ainult lõuna paiku, mil minu tööpäev ju otsa ei saa. Muidu oleks see suvel ju täiesti tehtav
Autoga on 39-46 min ots ja valmis. Enne seda ca 200 m teeni minna, kustkohast mind peale saab võtta. See tee on lahti aetud ka talvel. Võibolla jääb lisaks see 25 min linnasisest transporti. Kokku max 1,5 h.

Selleks, et mina saaksin ühistranspordiga oma kodust oma töökohta, peaksin ma kõndima kolmes jupis kokku ca 1,5 km jala, ka läbi lume ja istuma 2 korda ümber, oodates ümberistumiste vahel kokku umbes 2,5 tundi. Kokku ajakulu umbes 5 tundi sinna ja 4 tagasi. Arvestamata linnasisest sõiduaega bussijaamast töökohta, mis on koos Tallinna bussijaamast ühistransordile minemisega umbes 25 min ots. Tööle jõuaksin lõunaks ja minemist peaksin kella 6.20 ajal. Kusjuures tegelikult ma tagasi saaksin ka ilma ümberistumiseta nii, et jääks ainult jalutada 6 km mööda teed, mida talvel lahti ei aeta, aga ainult lõuna paiku, mil minu tööpäev ju otsa ei saa. Muidu oleks see suvel ju täiesti tehtav
Autoga on 39-46 min ots ja valmis.
No sina panid küll täiega teemast mööda.

Tudengina sõitsin ka. Bussipilet oli 12€, Facebooki kaudu 5€. Päris arvestatav vahe ju! Ja kuna sõitjaid on palju, siis sai sõitu alustada sageli nt Mustamäelt ja ei pidanud bussijaama sõitma 40 minutit.
12€ bussipilet on suht haruldus Eestis vähegi ette planeerides.

Selleks, et mina saaksin ühistranspordiga oma kodust oma töökohta, peaksin ma kõndima kolmes jupis kokku ca 1,5 km jala, ka läbi lume ja istuma 2 korda ümber, oodates ümberistumiste vahel kokku umbes 2,5 tundi. Kokku ajakulu umbes 5 tundi sinna ja 4 tagasi. Arvestamata linnasisest sõiduaega bussijaamast töökohta, mis on koos Tallinna bussijaamast ühistransordile minemisega umbes 25 min ots. Tööle jõuaksin lõunaks ja minemist peaksin kella 6.20 ajal. Kusjuures tegelikult ma tagasi saaksin ka ilma ümberistumiseta nii, et jääks ainult jalutada 6 km mööda teed, mida talvel lahti ei aeta, aga ainult lõuna paiku, mil minu tööpäev ju otsa ei saa. Muidu oleks see suvel ju täiesti tehtav
Autoga on 39-46 min ots ja valmis.
No sina panid küll täiega teemast mööda.
Kuidas? Ma sageli küsin neis gruppides abi, et sõita X kohast (kodust) Tallinna. Maksan või vähemalt pakun raha muidugi, rohkem kui bussipiletid kokku. Kas teema polnud mitte neist, kes küsivad küüti ja miks nad ometi ühistransporti ei kasuta?
Või panid sa oma kriitikaga mööda? Lajatasid aru saamata ehk?

Need on ekstraverdid. Inimesed, kes omal algatusel otsivad ja soovivad uusi tutvusi. Kelle jaoks tundub piinarikas mitu tundi istuda üksi oma autos/bussis ilma lobisemiseta.

Samal põhjusel, miks veel kümmekond aastat tagasi teeääred hääletajaid täis olid. Raha on see mis paneb asjad paika. Oleks üldine tasuta transport, siis kaoksid need grupid kohe ära.

Samal põhjusel, miks veel kümmekond aastat tagasi teeääred hääletajaid täis olid.
Hääletamine oli ikka reeglina tasuta ja tõesti vaid vestluspartneri leidmiseks. (n.ö. tolleaegne sotsiaalmeedia)
Praegu on see äri. Imepisike, aga siiski äri.

Kui neile sobib, siis mis siin enam ahhetada ja käsi kokku lüüa.

Teisest küljest kui rääkida mitte Tallinn-Tartu või muudest liinidest, mis hetkel on tasuta või paljudes kohtades buss ei peatugi või sõidab maru harva, siis ühe auto jagamine kui juht seda suuna sõidab on ju igati mõistlik. Sisuliselt ka Tallinn-Tartu-Tallinn liinil, tihti (reedeti, pühapäevad, koolivaheaja alguses-lõpud) on päris mitmed bussid mitu tundi ette ka välja müüdud jne. Rongides peab nüüd seisma jne. Kui auto juba nagunii seda otsa ju juhiga sõidab siis miks mitte jagada autot?
Minu arust on see suund, mida on ammu (mitte küll hiljuti) ka meedias ja mujal propageeritud. Jaga autot näiteks tööle sõiduks kui sihtkoht on sama jne jne.

Odavam ja tihtipeale ka kiirem. Kui Tallinn-Tartu vahemaa läbib buss umbes sama ajaga kui auto, siis muudel marsruutidel kaotab bussiga sõites päris palju aega.

Oman autot ja sõidan sellega igapäevaselt. Pikki otsi tehes olen aegajalt ka kuulutanud ja mõne reisikaaslase kaasa võtnud. Põhjus on väga lihtne – ma vihkan seda, kui ühistranspordis pead seisma või istuma kõrvuti higiste, haisvate kodanikega, sest sa ei tea iial, kes sulle bussis kõrvale istub. Peale seda, kui aastaid tagasi pidin käima bussiga tööle ja enamuse kordadest pidin 15 km püsti seisma ja suvisel ajal umbses bussis taluma haisvaid kaaskodanikke, võtsin nõuks osta omale isiklik sõiduvahend, sõita sel ajal kui mina tahan ja sel moel, mil mina tahan.
Kui leian kellegi kaasa, kellele sobib minu marsruut (a la Tartu-Tallinn) sümboolse viieka eest, siis normaalses kliimaseadmega autos võin ka 2,5 tundi koo steise inimesega sõita. Ei ole probleem.
Kahjuks on praegusel ajal ühistransport täiesti võimatutel aegadel ja inimeste hügieeniharjumused talumatult puudulikud.

Need on ekstraverdid. Inimesed, kes omal algatusel otsivad ja soovivad uusi tutvusi. Kelle jaoks tundub piinarikas mitu tundi istuda üksi oma autos/bussis ilma lobisemiseta.
Ära mõtle üle. Põhjus on raha ja mugavus. Kes oma autosse sõitjaid otsib – et enda kulud väiksemaks saada.
Kes otsib autot, kes sõidaks – et saada bussisõidust odavamalt ja mõnusamalt (asjade sättimine autosse on ikka olulisem mugavam kui kotte mööda bussi vahekäiku tarida)

(a la Tartu-Tallinn)
Kahjuks on praegusel ajal ühistransport täiesti võimatutel aegadel
Nõus.
Näiteks Tln – Tartu suunal läheb alles iga 30 minuti tagant buss (ok, mõnikord ka mitu), aga inimene sooviks ju sõita ka bussidega, mis väljuvad veerand ja kolmveerand kellaaegadel.
Noh, et see liin sõidaks umbes sama tihedalt, kui Kopli tramm.

Need on ekstraverdid. Inimesed, kes omal algatusel otsivad ja soovivad uusi tutvusi. Kelle jaoks tundub piinarikas mitu tundi istuda üksi oma autos/bussis ilma lobisemiseta.
Ära mõtle üle. Põhjus on raha ja mugavus. Kes oma autosse sõitjaid otsib – et enda kulud väiksemaks saada.
Kes otsib autot, kes sõidaks – et saada bussisõidust odavamalt ja mõnusamalt (asjade sättimine autosse on ikka olulisem mugavam kui kotte mööda bussi vahekäiku tarida)
Vaidlen enda kogemuse pealt vastu. Mina ei kutsu inimesi raha pärast autosse kaasa, kui ma seda teeks, siis ma küsiks oluliselt rohkem raha. Isiklikult mina ise kutsun mõne kaasa selleks, et vähendada ökoloogilist jalajälge – keskkonnale on ehk nõks parem ja etem, kui sama sõidukiga saab pika otsa sõidetud ühe inimese asemel kaks-kolm. Viis eurot Tallinna otsa eest on puhtalt sümboolne raha.

keskkonnale on ehk nõks parem ja etem, kui sama sõidukiga saab pika otsa sõidetud ühe inimese asemel kaks-kolm
Miks sa siis bussiga ei sõida?
See oleks 40 korda väiksem jalajälg.

Isiklikult mina ise kutsun mõne kaasa selleks, et vähendada ökoloogilist jalajälge
kuidas see jalajälg suurem on, kui nad bussiga sõidaks?
väheke mööda põhjendus ju.

Isiklikult mina ise kutsun mõne kaasa selleks, et vähendada ökoloogilist jalajälge
kuidas see jalajälg suurem on, kui nad bussiga sõidaks?
väheke mööda põhjendus ju.
ja sõitmata jätmine jätaks jälje hoopiski tegemata…
parem ühistranspordiga kui autoga.
parem mitmekesi autos, kui üksinda.
kui keegi nii ehk naa sõidab kuskile autoga, siis on igati mõistlik otsida inimesi, kes samas suunas liikuda soovivad.
mina kasutan nii ühistransporti kui sõidujagamist. ikka nii kuis konkreetsel juhul otstarbekam.
üks ei välista teist.

Isiklikult mina ise kutsun mõne kaasa selleks, et vähendada ökoloogilist jalajälge
kuidas see jalajälg suurem on, kui nad bussiga sõidaks?
väheke mööda põhjendus ju.
ja sõitmata jätmine jätaks jälje hoopiski tegemata…
parem ühistranspordiga kui autoga.
parem mitmekesi autos, kui üksinda.
kui keegi nii ehk naa sõidab kuskile autoga, siis on igati mõistlik otsida inimesi, kes samas suunas liikuda soovivad.
mina kasutan nii ühistransporti kui sõidujagamist. ikka nii kuis konkreetsel juhul otstarbekam.
üks ei välista teist.
Mulle näiteks abaoluutselt ei meeldi suhelda ja eales ei võtaks autosse kaasa teist inimest vabatahtlikult, välja arvatud oma pere.
Ja isegi kui see teine inimene ei räägiks sõnagi, siis ikka ta häiriks mind. Tema kohalolek s.t.

Samal põhjusel, miks veel kümmekond aastat tagasi teeääred hääletajaid täis olid. Raha on see mis paneb asjad paika. Oleks üldine tasuta transport, siis kaoksid need grupid kohe ära.
Ei usu, et ära kaoks.
Paraku on ühistransport suht kehv osadesse suundadesse. Kellaajad ei sobi, bussid ei peatu kõikides peatustes. Ja osadele on see muidugi ka elustiil.

Oleks üldine tasuta transport, siis kaoksid need grupid kohe ära.
Kindlasti mitte. Te pole sõitnud neis maakondades, kus on kõigile tasuta ühistransport? Proovige. Mul ämm lausa surmani õnnetu, et bussiga ta enam üldse sõita ei saa. Ta on eakas ja jalad ei kanna enam hästi, püsti seista pikalt ei jaksa. Tema maakonnas on aga ühistransport täis haisvaid kodutuid, kes istuvad ise, sõidavad ring ringi järel ja korralikud inimesed ei saa enam üldse sõita. Küsige vanainimestelt, mida nemad arvavad tasuta ühistranspordist!

Kes otsib autot, kes sõidaks – et saada bussisõidust odavamalt ja mõnusamalt (asjade sättimine autosse on ikka olulisem mugavam kui kotte mööda bussi vahekäiku tarida)
Teemaalgataja olen. Minu arust on küll just bussiga mugavam, keegi ei ela sul seljas nagu auto tagaistmel ja bussi alla saad rahus kogu oma pagasi ära panna, ilma et peaks muretsema, et kas seda auto pagasiruumi jaoks mitte palju pole, sest teistel sõitjatel on ju ka asjad. Lisaks peab autoga sõites arvestama juhi marsruudiga ja mingis x kohas maha minema, samas kui bussid sõidavad reeglina kohta, kust normaalne ühistransport ka edasi sõidab. Aga noh, see on minu arvamus.

Lapsi kellegi võõra auto peale ei paneks, aga samas, kui oleks endal kuhugi vaja sõita ja kellegi autos vaba koht, siis võib-olla isegi läheks. Ja ega juhid ju seda tasuta tee, nii vähendatakse enda sõidukulusid, paljudele oluline kokkuhoid kuhugi sõites.
Aastaid tagasi, kui koolis käies pendeldasin Ida-Viru ja Tallinna vahet, siis oli bussijaamaski autojuhte, kes otsisid bussipiletist väiksema tasu eest kaassõitjaid, enamasti samad näod, nii et nii mõnigi kord sai sellistega sõidetud, sai oluliselt kiiremini kui bussiga ja veidi odavamalt ka. Bussijaamast võtsid soovijad peale ja sihtkohas viidi bussijaama, kui just mõnel autojuhiga päris samasse linnaossa polnud vaja. Nii et pole selles kaassõitja otsimises midagi uut, vanasti lihtsalt polnud FB-d, käis asi teistmoodi. Ja minu kogemuse järgi ei pidanud kogu tee juhiga lobisema, nii et see eespool välja käidud ekstravertide teooria ei pea paika. Pigem on asi ikkagi rahas, et saab osa sõidukulust tasa.
Ja ühistransport… Viimasel ajal olen rongiga pidanud sõitma, paras rist ja viletsus, hea, kui ise istuma saab, aga vahekäigud ka seisjaid täis. Ega bussid ka paremad pole, teatud liinid on nii ülekoormatud, et kui vaja, siis tõesti sõidad, aga midagi toredat seal pole.

Näen Facebookis pidevalt üleskutseid a la “hei, kas homme päeva jooksul liigub keegi autoga Haapsalust Tallinna (Tallinnast Pärnusse või kuhu iganes)” – kohtadesse, kuhu täiesti toimiv ühistransport mitu korda päevas sõidab. Kas keegi selgitaks, miks eelistatakse võõraste inimeste autoga sõita (veel hullem, ka oma lapsi kaubeldakse võhivõõraste autode peale), nähakse selle otsimisega vaeva jne, selle asemel, et võtta netist pilet ja sõita rahulikult ühistranspordiga?
Kui see sõidu vajadus tekib ootamatult, siis on bussid sageli lihtsalt välja müüdud, eriti taolistesse kuurortlinnadesse nagu Haapsalu. Ja bussid sõidavad tavaliselt ikka oma 20 minutit kauem kui auto.

Esileht › Ajaviite- ja muud jutud › Miks inimesed ühistransporti ei kasuta?