Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )

Teema: Miks?

Postitas:

Miks lapsevankrit nii kiiresti vahetatakse?
Ostetakse alguses beebile nt emmaljunga või mõni uhkem mudel ja nii kui laps on mõnekuune, ostetakse juba uus käru. Ja miks üldse lapsi nii noorelt (mõnekuused) juba kärusse istuma pannakse? Kas lapsel on siis tõesti seal soojakotis pool-lamaskil istudes, jalad üle käru ääre, mugavam kui vankrikorvis lamada?
Emmaljungadel ja enamustel vankritel on ju käruosa ka, miks neid ei kasutata? Miks on vaja eraldi uus käru osta?

Mul endal lapsi veel pole, seepärast tundub see kummaline ja küsin ka neid asju, vabandan, kui kellegi arust hästi rumalad küsimused

Moderaatorid, palun ärge esialgu kuskile mujale suunake seda, kuna mujal ei käi rahvast.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 19.04 17:17; 20.04 15:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mingi haigus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.04 10:40; 20.04 22:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina mõtisklen vahel sama asja üle.. kurb on vaadata, kuidas järjest tuuakse poest uusi kärusid kokku. Hea küll, raha rahaks, aga looduse peale kohe üldse ei mõelda.
Endal on kaks last, nende kärud on kõik just keskkonnasäästlikuse pärast järelturult pärit. Kasutan neid nii kaua, kui vähegi saab, vajadusel parandan.
Hiljuti läks Emmaljunga ratta velg kaheks tükiks. Kuna tegemist on vana mudeliga, ei leinud sobivaid varuosasid (uus raam on naeruväärselt kallis, järelturul seda aga ei liigu). Tõmbasin klambritega kokku ja kärutan sellega, palju saab. Minu noorem laps on selle vankri neljas kasutaja, nii et väga kehvasti ennast ei tunne. Kuna kaua see lappimine ei pea ja ka raamil on siit-sealt logisevaid kohti, hankisin järelturult jooksmiseks sobiliku käru. Katkine Emmaljunga jääb nn lasteaiakäruks (siin magavad lapsed lasteaias lõunaund vankris, mitte toas). Minu nädalane kilometraaž jääb 100 km kanti, nii et vanker on minu jaoks vajalik tarbeese, mitte rõduaksessuaar.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen mitu korda käru vahetanud.
Algul oli suur, üleviidava sangaga käru. Aga mingi aeg hakkas laps kõndima, mina ei viitsinud suurt käru iga kord trepist alla vedada. Peagi hakkasin kodus tööd tegema ja kuna sel suurel kärul vedrustus puudus, siis varsti hakkasid mu käed käru lükkamisest valutama. Pealegi juhtus selline lugu, et käru läks katki (laps lükkas käru trepist alla, sang ei olnud fikseeritud ning kukkudes purunes sanga üleviimismehhanism).
Sain kergema käru asemele. Oli väga hea käru – kerge, õhkrehvidega, käis täislamavasse. Kuid kaalupiirang oli 15kg. Minu laps kasvas kiiresti ja ületas selle piirangu – raam läks kõveraks, käru kokku panna polnud võimalik. Pealegi tal ei meeldinud selles kärus istuda – tahtis olla näoga minu poole, aga nii polnud võimalik.
Mingi aeg olin käruta, kuid siis tuli lasteaiaaeg. Hommikul tulin töölt ja kiirustasime lasteaeda. Kuna laps kõndis aeglaselt ja lasteaeda jõudmine võttis aega, otsustasin uue käru soetada. ‘Uus’ oli muldvana EJ, kuid vastupidav (kannatas ära nii trepist põntsutamise kui ka üle äärekivide sõitmise). Hea pikk isteosa oli – vahel käisime kuskil asjatamas ja laps magas kuni 2,5-aastaseks saamiseni kärus. Käru oli hästi odav ka – lasteaeda viies jätsin seina äärde ootele – kui keegi oleks omastanud, siis oleks 15 eurot kahju kannatanud 🙂
Mul lapsi on mitu ja kärutan palju. Peamised põhjused, miks käru välja vahetatakse, on mittevastavad tee-olud. Poes sõidavad kõik kärud superhästi, aga reaalsed teed on sageli tõeline takistusrada.
Suured kärud on head, aga kui oled seda 6 kuud järjest seljas nt 5.korrusele tassinud, siis hakkab juba ära tüütama.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.04 12:27; 20.04 17:43;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Osad on lihtsalt kärusõltlased, neil isegi facebookis grupp.

Aga mida sa mõtled selle all, et ülivara pannakse isteosasse? Mina pole näinud paarikuuseid lapsi jalad üle serva rippumas, see peab ikka siis üks väga pikk paarikuune olema ja sellisel juhul on ilmselt õigustatud isteosasse panemine (korvi enam ei mahu) 😀 Mul on praegu 1,5aastane laps 82 cm pikk ja tal ei ole veel jalad üle käru serva 😀 Jah, üle kergkäru serva on küll, aga seal ta reeglina ka ei maga oma lõunaund. Vanem laps eelistas tõsta jalad magamise ajaks käetoe peale ja siis oli nagunii savi, kui pikk see isteosa seal all on 😀

Ja mismõttes pool-lamaskil? tänapäeval käivad enamus kärusid täislamavasse 😀 Kergkärud on ainult osad odavamad sellised, millel ei saa seljatoe asendit muuta.

Kui sul endal lapsi pole, s iis ma arvan, et sul ongi lihtsalt vale arusaam tekkinud. Ja samuti vale ettekujutus, mis on ok ja mis ei ole. Või sa lihtsal thindad laste vanust valesti, näed mõnda väiksemat kasvu ja lutiga pooleaastast istumas ja pead teda paarikuuseks. Või ei tunne ära käru raamidele asetatud turvahälli, kus laps ongi “poollamaskil” (ka autosõidu ajl” ja jalad võivad üle ääre olla, peaasi et pea pole. Äkki tõesti pead käru raamiel tõstetud turvahälli käruks?

Näiteks 5-kuune laps, kes küll ei istu, aga juba tõstab end ise 4-käpukile, temaga on täiesti okei jalutada pool-lamaskil, kui ta pikali asendis ainult karjub, sest ei näe midagi. Magamise ajaks saba lasta täislamavasse.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Äkki tõesti pead käru raamiel tõstetud turvahälli käruks?

Ära mind nüüd lolliks ka pea. Ütlesin, et mul pole veel lapsi, mitte et mul ei ole aju ja silmaringi 🙂

Viimase lõiguga võtsid vast teema kokku: pooleaastaselt tahavad lapsed kärust välja vaadata ja ei taha niisama lamada, ehk siis selles ongi asi, miks vankrid nii ruttu kärude vastu vahetatakse.
Aga nt emmaljungal ja (enamus vankrikorviga vankritel) on ju käru- ja istumisosa ka. Miks siis ikkagi mitte seda ei kasutata, vaid täiesti uus käru ostetakse? Saaks ju nii ka, et võtad lihtsalt vankrikorvi ära ja ongi istumisosaga käru.
Seda mõtlesin.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 19.04 17:17; 20.04 15:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Äkki tõesti pead käru raamiel tõstetud turvahälli käruks?

Ära mind nüüd lolliks ka pea. Ütlesin, et mul pole veel lapsi, mitte et mul ei ole aju ja silmaringi ????

Viimase lõiguga võtsid vast teema kokku: pooleaastaselt tahavad lapsed kärust välja vaadata ja ei taha niisama lamada, ehk siis selles ongi asi, miks vankrid nii ruttu kärude vastu vahetatakse.
Aga nt emmaljungal ja (enamus vankrikorviga vankritel) on ju käru- ja istumisosa ka. Miks siis ikkagi mitte seda ei kasutata, vaid täiesti uus käru ostetakse? Saaks ju nii ka, et võtad lihtsalt vankrikorvi ära ja ongi istumisosaga käru.
Seda mõtlesin.

Nagu eespool mainisin – need vankrid koos isteosaga on üsna rasked – kui nt EJ-l korv ära võtta ja istumisosa panna, siis kergemaks see käru ei lähe ikkagi. Ja paljud tõesti ei viitsi rasket käru tirida. Nt EJ sportraamil kaalub ca 20kg, pane veel pakikorvis olevad kaubad ca 5kg ja lapse enda kaal ca 8-10kg – kokku juba vähemalt 30kg. Ja laps kasvab ning läheb kogu aeg raskemaks.
Samas ma elan üsna halbade teeoludega piirkonnas ja siin käivad kõik suurte vankritega (eramajad – keegi trepist tassima ei pea) – kärutatakse tõesti kuni laps enam ise ei taha kärus olla. Kergkärusid olen harva näinud – need on tõenäoliselt siia eksinud 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.04 12:27; 20.04 17:43;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ise tihedalt ei vaheta aga kolm vankrit/käru on olnud küll. Kõik järelturult ostetud ning üks ka müüdud.

Kogu aeg on olnud kodus üks suur vanker. Enne korv ja nüüd istumisosa, sellega käime koduümbruses ja magab laps terrassil. Mugav nii mulle kui lapsele, mahutab palju jne.

Kui laps oli 4-5-kuune ostsin juurde teise käru, mis on kogu aeg autos. Esiteks ma ei viitsi alati planeerida, kas kuhugi minnes on käru vaja või ei. Kogu aeg autosse ja välja tõsta oli super tüütu ning suur vanker võtab metsikult ruumi autos. Kui just juppideks ei võta. Kuna laps oli nii väike tahtsin korralike ratastega, nägu enda poole jne.

Kui laps sai aastaseks vahetasin autokäru välja oluliselt väiksema ja kergema vastu. Enam polnud sõidusuund oluline ja sobivad ka väiksed rattad.

Ma ei saa aru inimestest, kes lihtsalt kogu aeg vahetavad kärusid, et äkki on midagi veel ägedamat aga ma leian, et käru on tarbeese, mida on ok vajaduste muutumisel ka vahetada. Käru, mis on ideaalne 6k vanusele võib olla suht mõttetu 1,5a

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Seekord ma kavatsen küll oma emmaljunga tankiga terve kärutamisaja hakkama saada. Eelneva kahe lapsega sai proovitud küll ka neid väikeste pöörlevate ratastega kergkärusid… ja no ei meeldi- eesti teed nii kehvad, et laps rappub seal sees ju ja talvel igalpool kinni. Minu jaoks ainuõige variant on nelja suure rattaga hea vedrustusega vanker. Lapsel ka mõnus olla ja magada sellises.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.04 10:40; 20.04 22:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen vist üks neist, kes kahtlaselt tihti kärusid vahetab (3 aastaga 6 käru ostnud). Vahe vaid selles, et ma ostan alati kasutatud kärud. Kui kasutades selgub, et pole ikka päris see, mida vajan, siis müün maha ja ostan järgmise. Põhjused on olnud näiteks sellised:
– vastsündinu jaoks oli kärul liiga kõva vedrustus (laps värises hirmsasti sees) – ostsin asemele kasutatud Emmaljunga, sest sellega oli maal parem sõita.
– kergkäru (Babywelt Moonkiss), mida kasutasin turvahälli ratastena, ei sobinud üldse maastikul (sh linnas) liikumiseks ja rattalaagrid hakkasid ka läbi minema. Meil oli ees reis, kus oli korralikku käru vaja. Ostsin asemele suuremate ratastega kergkäru (EJ Spider).
– teise lapse sündides müüsin selle suuremate ratastega kergkäru maha, sest oli jälle vaja turvahälli ratasteks sobivat käru ja seekord valisin paljukiidetud Quinny Zappi.
– tüdinesin Quinny Zappist paari kasutuskorraga ära – hea polnud ta paraku millekski. Ostsin asemele EJ Nitro ja sellele turvahälli adapterid. Sellega nüüd loodan, et saan käia nii reisil kui ka poes (autos õnneks ruumi on).

Samuti ma arvan, et paljud ostavad uhke vankri selle mõttega, et laps hakkab tundide kaupa õues magama, aga paljud lapsed siiski keelduvad vankris magamisest. Siis polegi mõtet kodus suure vankri peale ruumi raisata, vaid ostetakse asemele mingi pisike nikerdis, millega saab hädapärast käia, kui väga vaja.

Päris elus ei tea ma küll kedagi, kes teemaalgataja kirjeldusele vastaks. V.a see, et mu enda lapsed on tõesti hiljemalt 4-kuuselt vankrikorvist käruossa kolinud, et paremini välja näeks. Muidu pole lihtsalt nõus pikutama.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen jällegi teine äärmus. 2 lapse peale on olnud 1 vanker ja 1 käru. Lapsed kolisid vankrikorvist istumisosasse üllatavalt hilja – poeks ise ka uskunud, kui keegi oleks enne öelnud.

Vankritest enne esimest last väga head ettekujutust polnud, aga teede-tänavate järgi langes valik sellele, et vanker peab olema pigem “tank”. Sai ostetud Roan Rocco, kuna sellel oli suur korv, võrdlemisi suured rattad ja “kiiged” vedrustuseks. Mitmetunnine jalutuskäik jäi lapse magamisaega – lapsel tekkiski refleks, et kui vankrisse pandi, siis kohe silmad kinni ja magama. Nii sai ühe vankriga igapäevaselt kärutatud kuni lapse 1,5a (!) saamiseni. Tegelikult olid lapsel juba jalad konksus, aga harjumuse jõud oli nii tugev, et oli nõus seal magama ja püsti ka ei tõusnud. Ma ei olnud suur vankriga poeskäija – toidupoest sai küll sageli kiireteks igapäevaostudeks läbi sõidetud. Aga muidu poes käisime ainult autoga ja turvahäll ostukäru peal või (soovitavalt mehe) käevangus.

Kui ülim aeg oli laps istumiskärusse ümber istutada, siis Roani istmisosa mulle ei meeldinud. Peale mõningast mõtlemist soetasin järjekordse “tanki” ehk kasutatud Emmaljunga Scooteri. Proovisin sellega alguses ka ringi kärutada, aga avastasin, et last sõidutuul nats häirib, kuid seisvas kärus magab ülihästi. Nii jäigi igapäevaselt magamiskäruks (seisis aias akna all) – oli eriti hea väljas magaja, magas kuni 2,5a ni väljas. Aga käisime ärkvel olekus ka suvel vabaõhuüritustel. Poes mitte, sest siis oli laps juba nii suur, et lihtsam ostuskäru istusmisosasse istutada – või käis ise. Teist last sai jälle magavana samas vankris kuskil 1,5a loksutatud ja siis kärru ümber. Aga vastandina esimesele see laps ei tahtnud tolles vanuses mingipärast enam eriti üldse väljas ega kärus magada – eelistas tuba ja voodit. Nii jäi käru kasutamiseks vahel jala pikemalt kuhugi minekuks.

Praegu mõtlen, et vankriks oleks võinud olla ka mõni kasutatud Brio – siis ma ei teadnud Brio vankritest suurt midagi. Roan kaldus vedrustusest kriiksuma (õlitamine päriselt ei aidanud), aga muidu pidas aasta ringi trööpamised iga ilmaga hästi vastu, kuigi olen lugenud, et mõnel on Roanid lagunenud (viletsam eksemplar sattunud võibolla). Istumiskäruks sobis jällegi vana Scooter hästi, aga ideaalis oleks võinud veel üleviidav sang olla (ehk siis uuem mudel) – üleviidava sanagaga saaks tuulise ilmaga valida, kuhu poole suunata laps.

Kookonitega vankrid, pöörlevate ratastega kärud-vankrid, kergkärud, turvahälli alused jne. on üldse proovimata jäänud ning ei tundnud neist ka suurt puudust.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil endil on kaks kärut kodus. Üks nö põhikäru, mis algselt vankrikorviga ja nüüd siis jalutuskäruna kasutusel. Ja teine on kergkäru, mis on väike, kompaktne ja hea reisile võtta. See esimene variant on selline igapäevane, teine on ainult siis, kui vaja kuskile kaugemale minna autoga-laevaga-lennukiga ja suure käruga ei taha jamada.
Mis puutub teistesse, siis enamus mõtleb nii: “See käru on küll hea, aga ma ei arvestanud, et laps peagi kasvab vankrikorvist välja ja siis on vaja jalutuskäru osa kasutada, mis on suur ja kohmakas ja ei ole nii hea, kui vankrikorviga, lähen vaatan teist jalutuskäru, mis oleks paremate parameetritega” . Ja nii nad kuhjuvad. Ma ei tea, miks kohe alguses ei mõelda kõikide variantide peale, kuidas elu peale vankrikorvi läheb ja mis saab. On tõesti inimesi, kes on lihtsalt sõltuvuses – näevad uut mudelit ja tormavad seda kohe ostma.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Suur Emmaljunga vanker on küll lapsele ja endale mugav, aga konkreetselt minul ta auto pagasiruumi ei mahu. Isegi kui rattad alt võtta (mis on üldiselt siiski üks vastik porine ja käsi määriv tegevus, tulgu need rattad nii kergelt ära kui iganes. Rääkimata sellest, et vankri kokkupanek ja lahtivõtmine on päris tülikas, vankrit tõstes võib endal naba paigast venitada. Ning kodu juurest õieti mitte kuhugi sellega siis ei pääse ka. Poes riiulite vahele ei mahu. Samal ajal on pakikorv vähemalt minu Emmaljungal ülimalt väike ja ebamugavalt ligipääsetav.

Nii et minu poolest võib mõni teine ema vabalt Emmaljunga tankiga kuni lapse neljanda eluaastani kärutada, aga mul on Emmaljunga kodulähedasteks jalutuskäikudeks ja lapse õuesmagamiseks. Ning kõigiks muudejs toimetusteks on auto pagasiruumis mõnus väike ja kerge käru, mille kõrvale jääb pagasiruumi ruumi ka muude asjade jaoks, mida on kerge tõsta, kokku ja lahti teha, millel on suhteliselt suured (20 cm) pöörlebad rattad, käib täislamavasse asendisse ning on ülisuur kergesti ligipääsetav palikorv. Isegi väga kallis ei ole, ostsin uuena 109 euro eest (Emma BMX).

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina ostsin omale ühe kena kompaktse vanker-käru, kuhu saab ka turvahälli kinnitada. Kui aga laps oli sündinud, siis selgus, et see käru meie kruusateedel lihtsalt streigib. Edasi ostsin ühe kasutatud emmaljunga. Väiksem jäi meil nö autosõitude jaoks. Ja siis talvel hakkas jube kade, kuidas kõik suusatavad, aga mina oma titaga ei pääse kuhugi. Ostsin thule cx1, millele saab suusad alla panna ning suusatama minna isegi päris imikuga. Nohh ja siis pool aastat hiljem läksin lähetusse Norrasse. Lapse ja lapsehoidja võtsin kaasa. Aga lapsehoidja lihtsalt ei saanud meie väikese reisikäruga hakkama ja ostsin kohapealt kasutatuna tfk joggster twist käru. Ja nagu sellest veel vähe oleks. Hiljaaegu ostsin veel ühe käru juurde – Mountain Buggy Urban Jungle Terrain. Mõtlesin kogu ülejäänud kupatuse mlaiali jagada ning et oleks vaid üks käru – kus laps saaks magada, oleks kompaktne-kerge-lihtsasti kokku-lahti pakitav ning millega saaks metsas jooksmas käia. Eelmised kärud jagan laiali tuttavatele, kes lähiajal hakkavad lapsi saama.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on 2 lapse peale 3 vankrit/käru (tegelikult isegi 4, üks on statsionaarselt minu vanemate juures, kes elavad Hiiumaal):
– üks “tank”, suurte ratastega ja raske, saime kasutatult. Nö põhikäru. Teise lapse sündides tegin “investeeringu”, ostsin 10€ eest veel vankrikorvi sobiva kõvapõhjalise kookoni – oli mugavam last tuppa vedada küll, oleks taibanud kohe esimese lapsega osta…
– kergkäru (kah kasutatud), kui kuskile autoga minna ja “tanki” kaasa võtta ei taha. Ostsime, kui vanem laps oli juba üsna vana, oleks tegelikult võinud varem, seni kasutasime kergkäruna järgmist käru
– spordikäru (eelpoolmainitud thule cx1) – jooksmiseks, suusatamiseks, rattaga sõitmiseks. Vahel ka lihtsalt kergkäruna, sest veereb ikka jube hästi võrreldes teise kergkäruga. Samas võtab ikka autos üksjagu ruumi ja ega see kokkupanek nii lihtne polegi…
– no ja siis üks kasutet EJ minu vanemate juures

Nii et 2 käru on tegelikult täiesti normaalne, kui vähegi rohkem ringi liigutakse. Üle selle – mõnikord. Ja vahel tõesti selgub, et algne käru ei sobi – kui ma oleks alguses mingi väikeste ratastega könni ostnud, siis poleks mul sellega siin väikelinnas talvel midagi teha olnud (ja mõlemad on talvelapsed). Või elaks kortermajas, siis saaks üsna kiiresti aru, et raske käru pole äkki kõige parem variant…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )


See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.