Mina olen jällegi teine äärmus. 2 lapse peale on olnud 1 vanker ja 1 käru. Lapsed kolisid vankrikorvist istumisosasse üllatavalt hilja – poeks ise ka uskunud, kui keegi oleks enne öelnud.
Vankritest enne esimest last väga head ettekujutust polnud, aga teede-tänavate järgi langes valik sellele, et vanker peab olema pigem “tank”. Sai ostetud Roan Rocco, kuna sellel oli suur korv, võrdlemisi suured rattad ja “kiiged” vedrustuseks. Mitmetunnine jalutuskäik jäi lapse magamisaega – lapsel tekkiski refleks, et kui vankrisse pandi, siis kohe silmad kinni ja magama. Nii sai ühe vankriga igapäevaselt kärutatud kuni lapse 1,5a (!) saamiseni. Tegelikult olid lapsel juba jalad konksus, aga harjumuse jõud oli nii tugev, et oli nõus seal magama ja püsti ka ei tõusnud. Ma ei olnud suur vankriga poeskäija – toidupoest sai küll sageli kiireteks igapäevaostudeks läbi sõidetud. Aga muidu poes käisime ainult autoga ja turvahäll ostukäru peal või (soovitavalt mehe) käevangus.
Kui ülim aeg oli laps istumiskärusse ümber istutada, siis Roani istmisosa mulle ei meeldinud. Peale mõningast mõtlemist soetasin järjekordse “tanki” ehk kasutatud Emmaljunga Scooteri. Proovisin sellega alguses ka ringi kärutada, aga avastasin, et last sõidutuul nats häirib, kuid seisvas kärus magab ülihästi. Nii jäigi igapäevaselt magamiskäruks (seisis aias akna all) – oli eriti hea väljas magaja, magas kuni 2,5a ni väljas. Aga käisime ärkvel olekus ka suvel vabaõhuüritustel. Poes mitte, sest siis oli laps juba nii suur, et lihtsam ostuskäru istusmisosasse istutada – või käis ise. Teist last sai jälle magavana samas vankris kuskil 1,5a loksutatud ja siis kärru ümber. Aga vastandina esimesele see laps ei tahtnud tolles vanuses mingipärast enam eriti üldse väljas ega kärus magada – eelistas tuba ja voodit. Nii jäi käru kasutamiseks vahel jala pikemalt kuhugi minekuks.
Praegu mõtlen, et vankriks oleks võinud olla ka mõni kasutatud Brio – siis ma ei teadnud Brio vankritest suurt midagi. Roan kaldus vedrustusest kriiksuma (õlitamine päriselt ei aidanud), aga muidu pidas aasta ringi trööpamised iga ilmaga hästi vastu, kuigi olen lugenud, et mõnel on Roanid lagunenud (viletsam eksemplar sattunud võibolla). Istumiskäruks sobis jällegi vana Scooter hästi, aga ideaalis oleks võinud veel üleviidav sang olla (ehk siis uuem mudel) – üleviidava sanagaga saaks tuulise ilmaga valida, kuhu poole suunata laps.
Kookonitega vankrid, pöörlevate ratastega kärud-vankrid, kergkärud, turvahälli alused jne. on üldse proovimata jäänud ning ei tundnud neist ka suurt puudust.