Esileht Ilu ja tervis Miks ma alla ei võta?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 53 )

Teema: Miks ma alla ei võta?

Postitas:
Kägu

Vanus 54. Praegune kaal on 83 kilo. Kaks kuud olen jumala korralikult dieedil istunud, söön 1500-1600 kalorit päevas. Liikumine on tõesti väike, teen ühe 15 minutilise trenni päevas kodus arvuti ees ja kord nädalas käin trennis. Kahe kuuga olen võtnud alla ühe kilo ja seegi kõigub – trennijärgsel päeval on pool kilokest all, järgmisel päeval kenasti jälle tagasi. Ausalt, mul on mõistus otsas. Toit peaks olema taskaalus (toitumiskava), ausalt öelda on kõht tihti tühi, puhta tahtejõuga hoian end kapi kallale sööstmast. Ja tulemus sama hästi kui null. No mis kurat mul viga on või mis ma tegema peaks?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sa ei kirjuta, mis on sinu pikkus. Üsna laias laastus peaks olema sellise vähese liikumiskoormuse juures kehakaalu säilitamiseks vajalik kaloraaž 1800. Kujutame nüüd ette, et sa tõepoolest sööd päevas 1600 ja mitte kriipsugi rohkem. See tähendab 1400kcal defitsiiti nädalas. Kahe kuu jooksul on see umbes 1,5kg rasva. See kõik kehtib siis, kui sa tõepoolest mitte millegagi ei eksi ja kõik söök on väga täpselt kaalutud ja kokkuarvutatud. Kui juba paned päevas 50kcal mööda on kahe kuu kaalu kaotusest alles ainult 1.2kg.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Magad korralikult? Ei napsuta? Ei tarbi antidepressante?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sa ei kirjuta, mis on sinu pikkus. Üsna laias laastus peaks olema sellise vähese liikumiskoormuse juures kehakaalu säilitamiseks vajalik kaloraaž 1800. Kujutame nüüd ette, et sa tõepoolest sööd päevas 1600 ja mitte kriipsugi rohkem. See tähendab 1400kcal defitsiiti nädalas. Kahe kuu jooksul on see umbes 1,5kg rasva. See kõik kehtib siis, kui sa tõepoolest mitte millegagi ei eksi ja kõik söök on väga täpselt kaalutud ja kokkuarvutatud. Kui juba paned päevas 50kcal mööda on kahe kuu kaalu kaotusest alles ainult 1.2kg.

Tänan selle vastuse eest! Olen 175 pikk, magan hästi, ei napsuta, AD-sid ei kasuta. Umbes 10 aasta eest võtsin probleemideta alla 40 kilo ja sealt maalt on siis tulnud nüüdseks uuesti 10 kilo tagasi. Ja vot see enam alla ei lähe. Ainus mis ma oskan teha on veelkord üle vaadata toiduainete rasvaprotsendid, ega ma seal kava järgi süües mõne sagedasti kasutusel oleva toiduainega mööda ei pane ja siis enda teadmata ikkagi rohkem ei söö? Sest mõistusega ma saan ise ka aru, et see on müstika, et nii vaevaliselt alla läheb.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sest sa pole kaloridefidsiidis. Sa arvad, et 1600 kalorit on hull dieet. Ei ole. See on tavaline kogus, kui ei joosta päevas maratoni.
Ehk hullu moodi alla sa sellega ei võta.
Juurde ka ei võta. Hea seegi.
Kui sa arvad, et alla pole võimalik võtta, siis mina olen 5 päevaga maha võtnud nii 1,5 kg.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mis sa jood? Ma tean mitut, kes kaanivad päevas poolteist liitrit magustatud vett sisse, adumata, et sealt saavad oma igapäevase suhkrulaksu kätte. Ja imestavad ka, miks alla ei võta.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Vett joon, kohvi ja tee magustamata. 1600 siiski on kaloridefitsiit. Baaskalorivajadus on pisut üle 1510. Aga tänud vastuste eest!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minul läheb ka halvasti alla, vanus ligi 50 ja olin päris meeleheitel juba. Hakkas minema alles siis, kui hakkasin tunduvalt vähem sööma. Enne sõin küll tervislikult, aga siiski küllaltki suured portsud köögivilja või salatit näiteks. Võtsin mingi Figuurisõprade kiirdieedi ja sõin selle järgi nädal aega. Läks mitu kilo alla küll. Seal on ka köögivili limiteeritud, näiteks lillkapsast 200 gr, kala 20 gr jne. Ikka väga väikesed portsud minu jaoks. Samas on 5 söögikorda päevas, 3 põhisöögikorda ja 2 vahepala ja kõht ei läinudki väga tühjaks. Pärast seda lasin enam-vähem samas vaimus edasi. Kalorite lugemisest loobusin, vist see tekitas ka stressi. Enne lugesin söögist saadud kaloreid väga täpselt, nutikellalt sain kulutatud kalorid, arvutasin vahe ja lootsin, et kui on defitsiit miinus 7000-8000 kcal peaks ju iga arvutuse kohaselt kilo maas olema. Aga iga kord ei olnud. Ikka iga asi tuleb täpselt üle kaaluda, ei ole muud varianti, ise ikkagi arvutad natuke mööda, tavaliselt vähemaks. Näiteks enne sõin hommikusöögiks kolm muna, nüüd vaid ühe. Väljas üldse praegu ei söö, ka seal on ikka kohutavalt rasvane toit ja suured portsud. Minu motivatsioon ei püsi, kui langeb vaid kilo kuus. Ikka 3-4 kg peab minema vähemalt, siis suudan edasi lasta.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Vett joon, kohvi ja tee magustamata. 1600 siiski on kaloridefitsiit. Baaskalorivajadus on pisut üle 1510. Aga tänud vastuste eest!

Ühe kilo rasva kaotamiseks peaksid kulutama ca 7000 kcal. Arvuta nüüd ise, kaua sul kulub, et selline defitsiit tekiks.
Nagu eelnevad on öelnud- sa sööd liiga palju. Ilmselt on ka väga vähe lihasmassi. Liikumine samuti olematu.
See 1600 istuval keskealisel sobib heal juhul kaalu säilitamiseks, alla sellega ei võta. Aga kui ei usu, siis jätka samamoodi ja mõistata edasi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Näiteks enne sõin hommikusöögiks kolm muna, nüüd vaid ühe.

Kolm muna hommikuks… ei imestagi enam, et nii palju ülekaalulisi on.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Vett joon, kohvi ja tee magustamata. 1600 siiski on kaloridefitsiit. Baaskalorivajadus on pisut üle 1510. Aga tänud vastuste eest!

Ühe kilo rasva kaotamiseks peaksid kulutama ca 7000 kcal. Arvuta nüüd ise, kaua sul kulub, et selline defitsiit tekiks.

Nagu eelnevad on öelnud- sa sööd liiga palju. Ilmselt on ka väga vähe lihasmassi. Liikumine samuti olematu.

See 1600 istuval keskealisel sobib heal juhul kaalu säilitamiseks, alla sellega ei võta. Aga kui ei usu, siis jätka samamoodi ja mõistata edasi.

Ei, samamoodi ei taha kindlasti jätkata. Mõtlen sügavalt järgi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Huvitab arusaam defitiidist. Baas on 1500, ma söön 1600, miks ma alla ei võta.
Tõmba rahumeel 1300 peale. Teed toiduainete kalorid selgeks ja lihtsalt vaheta üks toiduaine teise vastu.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Huvitab arusaam defitiidist. Baas on 1500, ma söön 1600, miks ma alla ei võta.

Tõmba rahumeel 1300 peale. Teed toiduainete kalorid selgeks ja lihtsalt vaheta üks toiduaine teise vastu.

Ja siis väidavad paksud igas teemas, kuidas neil on toitumise põhitõed rohkem selged kui mõnel saledal…

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mhmh. Ja nad ei saa aru, et nt 100 gr mustikates on kaks korda rohkem kaloreid kyi 100 gr maasikates. Et siis sööd maasikaid. Või et kohvi jood küll suhkruta, aga paned peale kookospiima ja kõll 100 kalorit juures. Või sööd praegu häid kodumaiseid õunud. Tervislikud. Jah. 6 õuna ja 500 kalorit.
Või et miks peab üks keskmine naine sööma hommikuks 3 muna? On ta farmitööline ja see ta ainus söök? Muna on küll supersöök, aga vaadake ka tema kaloraaži.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Vanus 54. Praegune kaal on 83 kilo. Kaks kuud olen jumala korralikult dieedil istunud, söön 1500-1600 kalorit päevas. Liikumine on tõesti väike, teen ühe 15 minutilise trenni päevas kodus arvuti ees ja kord nädalas käin trennis. Kahe kuuga olen võtnud alla ühe kilo ja seegi kõigub – trennijärgsel päeval on pool kilokest all, järgmisel päeval kenasti jälle tagasi. Ausalt, mul on mõistus otsas. Toit peaks olema taskaalus (toitumiskava), ausalt öelda on kõht tihti tühi, puhta tahtejõuga hoian end kapi kallale sööstmast. Ja tulemus sama hästi kui null. No mis kurat mul viga on või mis ma tegema peaks?

Mina küsiks hoopis, mis toitumiskava see on?
Kui on tasakaalustatud toitumine 5 toidukorraga päevas ja piisavalt valku, siis tühja kõhtu küll ei tohiks tunda.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minul läheb ka halvasti alla, vanus ligi 50 ja olin päris meeleheitel juba. Hakkas minema alles siis, kui hakkasin tunduvalt vähem sööma. Enne sõin küll tervislikult, aga siiski küllaltki suured portsud köögivilja või salatit näiteks. Võtsin mingi Figuurisõprade kiirdieedi ja sõin selle järgi nädal aega. Läks mitu kilo alla küll. Seal on ka köögivili limiteeritud, näiteks lillkapsast 200 gr, kala 20 gr jne. Ikka väga väikesed portsud minu jaoks. Samas on 5 söögikorda päevas, 3 põhisöögikorda ja 2 vahepala ja kõht ei läinudki väga tühjaks. Pärast seda lasin enam-vähem samas vaimus edasi. Kalorite lugemisest loobusin, vist see tekitas ka stressi. Enne lugesin söögist saadud kaloreid väga täpselt, nutikellalt sain kulutatud kalorid, arvutasin vahe ja lootsin, et kui on defitsiit miinus 7000-8000 kcal peaks ju iga arvutuse kohaselt kilo maas olema. Aga iga kord ei olnud. Ikka iga asi tuleb täpselt üle kaaluda, ei ole muud varianti, ise ikkagi arvutad natuke mööda, tavaliselt vähemaks. Näiteks enne sõin hommikusöögiks kolm muna, nüüd vaid ühe. Väljas üldse praegu ei söö, ka seal on ikka kohutavalt rasvane toit ja suured portsud. Minu motivatsioon ei püsi, kui langeb vaid kilo kuus. Ikka 3-4 kg peab minema vähemalt, siis suudan edasi lasta.

Minu allavõtmise nipp on täpselt sama. Viis toidukorda ja väikesed, aga maitsvad portsjonid. Väljas käin söömas küll, aga muidugi restoranides mitte pubides.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kolm muna hommikuks… ei imestagi enam, et nii palju ülekaalulisi on.

Kalorite mõttes pole ju kolm muna üldse palju, umbes 240 kcal, kui sa ei prae, vaid keedad neid. Natuke salatit juurde ja hommikusöök on 300 kcal, mis pole palju.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Su kaloridefitsiit on liiga väike, see on su kaalu vähenemise tempost ju ilmselge. Eriti kuna sul on vähene aktiivsus ehk sellele baasainevahetusele ei tulegi mingit suurt koormust juurde. Nii nagu praegu või kriipsukene rohkem (ca 1600-1700kcal) hakkad toituma siis, kui soovitud kaalunumber on KÄES, mitte allavõtmise ajal. Soovitan ka 1300, isegi 1200, alla selle on näljutamine.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Siin ei saada absoluutselt aru, mida baaskalorid tähendavad. Ära sa alla nende küll söö, see ei oleks ju kuskilt otsast tervislik.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mhmh. Ja nad ei saa aru, et nt 100 gr mustikates on kaks korda rohkem kaloreid kyi 100 gr maasikates. Et siis sööd maasikaid. Või et kohvi jood küll suhkruta, aga paned peale kookospiima ja kõll 100 kalorit juures. Või sööd praegu häid kodumaiseid õunud. Tervislikud. Jah. 6 õuna ja 500 kalorit.
Või et miks peab üks keskmine naine sööma hommikuks 3 muna? On ta farmitööline ja see ta ainus söök? Muna on küll supersöök, aga vaadake ka tema kaloraaži.

Aga sina ise tead ju valesti. Mustikad ja maasikad annavad 100 gr kohta umbes sama palju kaloreid, erinevate allikate järgi 40-50 kcal 100 gr. Mustikad ei anna kaks korda rohkem. Ka muna kalorsus on suhteliselt madal, üks muna annab 80 kcal. 3 muna on 240 kcal, mida pole palju, kuigi 3 muna pole mõtet süüa jah, toit võiks olla vaheldusrikkam, üks muna, veel väike amps muud proteiini ja salatit.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kehakaalu säilitamiseks vajab su organism 1800 kcal. Allavõtmiseks tuleks tekitada defitsiit -500 kcal.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kolm muna hommikuks… ei imestagi enam, et nii palju ülekaalulisi on.

3 muna ühel toidukorral oli täitsa Fitlapi menüüs, kui kaalusin 55 kg. Annab vaid 180 kcal, täiesti olematu ju.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja uuesti saan ma aru, “miks ma alla ei võta”.
180 ei ole “täiesti olematu”. 10 kalorit on peaaegu olematu.
Me räägime allavõtmisest. Me ei räägi kaalu säilitamisest vms. Allavõtmise režiim ei olegi mingi baasi säilitamine.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul füüsilist koormust peale koristamise polegi. Söön keskmiselt 1300 kcal päevas. Otseselt dieeti ei pea, lihtsalt huvi pärast olen vaadanud, palju kokku tuleb. Ei tunne, et peaksin rohkem sööma istuva eluviisi juures. Kõht saab väga korralikult täis.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ja uuesti saan ma aru, “miks ma alla ei võta”.
180 ei ole “täiesti olematu”. 10 kalorit on peaaegu olematu.
Me räägime allavõtmisest. Me ei räägi kaalu säilitamisest vms. Allavõtmise režiim ei olegi mingi baasi säilitamine.

Fitlapis oli 3 muna üks võimalik toidukord 4-st. Päeva kogukaloraaz 1300
Hetkel otsustasin vaadata, mis kaal teeb, kui söön 1300 kcal/päevas. Nädalane kaalukaotus 3,1 kg(165 pikk ning olin 68 kg).

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma hakkan alla võtma, kui päevane kalorite hulk ei ületa 1300, siis võtab u kilo nädalas alla. Vanus 40+. Varem oli lihtne alla võtta, mõni õhtu pärast 18 midagi ei söönud ja kaal kukkus kolinal, aga nüüd tuleb ikka nädalate viisi kindlat joont hoida, mitte mingit patustamist.

Munasöömise kriitika kellelgi oli siin küll täiesti asjatu, ma söön tihtipeale nt lõunaks 1-2 keedetud muna, täidab kõhu ilusti ära ja polegi muud vaja. Selles mõttes väga tänuväärne toiduaine, et väikese kogusega saab täiskõhutunde.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Hetkel otsustasin vaadata, mis kaal teeb, kui söön 1300 kcal/päevas. Nädalane kaalukaotus 3,1 kg(165 pikk ning olin 68 kg).

Sa võtsid Fitlapiga alla 55kg peale ja siis jälle 68 peale tagasi? Mis juhtus?

Please wait...
Postitas:
Kägu

No puhas matemaatika ütleb, et järelikult pole siis tegelikult defitsiit nii suur, kui sa arvad. 1 kg kaotamiseks tuleb saavutada 7700 kcal defitsiiti. Sinu päevane kalorivajadus on 1800 kcal (NB! Ja kui kaal alanema hakkab, siis hakkab ka päevane kalorivajadus tasapisi alanema). Kui oletame, et päeva kohta tekib sul 250 kcal defitsiiti, siis peaksid kuus 1 kg alla võtma. Nii väikese defitsiidi puhul tähendab aga iga väiksemgi eksimus kaalu toppama jäämist.

Ütlesid, et pead toiduainete rasvaprotsendid üle vaatama… Kas kaalud ikka iga ampsu grammi pealt ja märgid toidud myfitnesspal-i vms kaloripäevikusse üles ka lisaks toitumiskava jälgimisele? Ka väikesed erinevused ette nähtud ja tegelikult tarbitud toitude kalorite vahel võivad viia kahjuks selleni, et kaalulangus pole nii suur kui loodetud. Kui grammides kõike ära ei kaalu on väga kerge end petta – võtad nt triiki täis supilusikatäie asemel kerge kuhjakesega supilusikatäie hapukoort jne.

Samuti võib seisaku taga tõesti olla rasvaprotsentide vahe. Nt tarbid hommikul kohvi peal 100 ml 0,05 % piima asemel 2,5 % piima – päevane kalorivahe on vaid 23 kcal. Paned aga lisaks veel kohvile tsipake suhkrut ka sisse, ütleme 5 g = 20 kcal, aga seda üles ei märgi, sest see ju nii vähe. Aga sa tarbid kohvi iga päev ja kahe kuu peale on vahe üles märgitud ja tegelikult tarbitud kohvi kohta juba u 2600 kcal. See aga tähendab 340 g vähem alla võtta kahe kuu jooksul (aasta kohta tähendaks selline valearvestus aga 2 kg vähem alla võtmist). Ja samasugused piiiisikesed eksimused võivad olla aga ka lõunasöökides ja õhtusöökides.

Veel… Kas kahe kuu jooksul tõesti ühtegi üritust pole olnud, kus oma toitumiskavast erinevalt oled pidanud sööma? Isegi kui käitud peolauas väga mõistlikult, on väga raske jääda siiski 1500-1600 kcal päevakaloraaži juurde.

Või siis veel on väga tüüpiline olukord, kus toidu valmistamise ajal proovitud ampsud kuhugi kirja ei lähe 🙂 Kõik need tillukesed asjad võivad olla viinudki selleni, et keskmine päevane kaloridefitsiit on sul tegelikult vaid 125 kcal 250 kcal asemel.

Minu soovitused olekski:
1) Vaata tõesti rasvaprotsendid üle;
2) Märgi iga amps grammi pealt myfitnesspali vms kaloripäevikusse;
3) Suurenda kehalist aktiivsust – nii on ka päevane defitsiit hoobilt suurem ja iga tilluke eksimus söömisel ei mängi enam nii suurt rolli.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sa võtsid Fitlapiga alla 55kg peale ja siis jälle 68 peale tagasi? Mis juhtus?

3 aastat tagasi võtsin Fitlapiga 2 kuuga 8 kg alla (63-lt 55-le, järgides 5p nädalas kava). 63 oli see kaal, mis säilis alati, ükskõik mida süües ning portsjoneid jälgimata. Ja ma sõin ikka palju. Poolteist aastat tagasi jätsin suitsetamise maha, sealt see kaal tuli (hakkasin sööma ka magusat, millest varem ei hoolinud). Suitsetasin eelnevalt mitukümmend aastat.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja – lugesin kõik vastused tähelepanelikult läbi. Suur tänu asjalike vastute eest! Tean nüüd, mis edasi teen. Samuti leidis kinnitust, et siin foorumis võtab sõna ka päris mitmeid lausa juhme, kes enne kirjutama asumist võiks endale teema natukegi selgemaks lugeda. Häda on selles, et see on ju avalik foorum, keegi, kes teemat samuti väga ei valda, loeb, usub ja keerab oma tervise täiesti nässu. Aga asjatundlike vastuste eest veelkord aitäh!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 53 )


Esileht Ilu ja tervis Miks ma alla ei võta?