Minule oli ka veidi ikka pettumus see, et algklassid distantsõppele ei jäetud. Meie peres üks teise klassi laps ja üks kolmanda klassi laps. Kooli poolt oli diatantsõpe (eriti ühe lapse õpetaja) poolt nii kenasti korraldatud. Arvuteid õppisid mõlemad kevadel kasutama. Mõlemale sobib hästi ükainda õppimine. Õpetaja oli päeval vodeovahendusel saadaval. Õppetöö sai väga edukalt tehtud, õhtul koju tulin, vaatasime veel üle ja rääkisime päevased teemad üle. Meil 4 last, kellest kaks veel eelkooliealised, kuid lasteaiast ära võetud viimased poolteist aastat. Neil kõigil oli tore koos, vanemad õpetasid nooremaid jms. Päris koduõpet ma ei jõuaks korraldada, vähemalt selline hirm on. Sobiski see, et struktuur on ees, plaan on kooli poolt, õoetaja juhendas ja mina olin kaasõpetaja siis lihtsalt väikse koormusega. Hommikud olid ka rahulikud, lapsed said magada kauem, minu hommikud olid vaiksed ja sain häälestada rahulikult enda tööle. Nii et ma täitsa ootasin distantsõpet.
Eks sellest, kas videotunnid toimuvad ja toimivad, olenebki palju. Meie pere kevadine kogemus oli selline, et heal juhul üks videotund nädalas (seda ka kohe mitte algusest, vaid alles eriolukorra lõpupoole), see tund sahmiti maha, sest õpetaja ei osanud alguses videotunni võimalusi kasutada. Ja õpilaste poolt oli ka probleeme, kellel ei töötanud mikker, kellel kaamera, kes oli üldse telefoni kaudu tunnis, sest kodus arvutit ei olnudki.
Kogu õpetamine oli ikkagi lapsevanema teha. Varahommikul tegin enda tööd ette, siis kui laps ärkas, võttis e-kooli lahti, uued osad selgitasin ise, siis hakkas ülesandeid tegema, mis e-koolis antud olid, osadega tuli ikka selgitada, lisamaterjale otsida. Ülesandeid oli enamasti liiga palju, st hommikul 9 ajal alustas, väikeste pausidega, ja lõpetas 16 ajal. Aega võttis ka tööde pildistamine, üles laadimine, teatud asju lasi õpetaja filmida ja siis klipid saata – ühesõnaga korralik kuhi väga eklektilisi ülesandeid, hirmuga võtsin e-kooli hommikuti lahti, et mis siis nüüd välja on mõeldud.
Tagasisidet õpetajalt sisuliselt ei olnud, lihtsalt ülesanded e-koolis ja info, kuhu ja kuidas tööd esitada. Paar korda pidin talle kirjutama, et ülesande kohta täpsustada, vastas kaks päeva pärast selle töö esitamise tähtaega 😀 Suhtlus õpetajaga kadus ära, kõik olid üksi jäetud. Ainuke kontakti saamise viis õpetajaga oligi tema kooli meiliaadressi kaudu, aga nagu teistelt vanematelt kuulsin, siis ega ta väga vastanud meilidele. Mingeid videokonsultatsioone või võimalust õpetajaga suhelda ei olnud. Ja seda enam tekkis siis endal lapsevanemana see ülemõtlemine, et kas peaks rohkem midagi õpetama, kas peaks ise rohkem “lapsevanem-õpetajana” pingutama jne. Mõtlesin, mida õpetaja mingi teema juures tunnis räägiks, mida nad klassis arutaks jne.
Ise nägingi seda, et kui lapsel kirjalike ülesannete lahendamisega lõpuks kõik ok oli, vaatas e-koolist, mis leheküljed ja ülesanded, tegi ära, siis just see arutluse pool ja suuline eneseväljendus jäid ikka vajaka. Teatud teemade juures oli minu arust ikkagi teatav arutelu, oma mõtete tekkimine jmt vajalik.
Nii et kui pikemat aega jääda niimoodi oma mulli kodus õppima, siis ei ole erinevaid vaatenurki ja mõttetegevus jääb ikka väga loiuks. Lapsel lõpuks kadus motivatsioon ja tahtmine pingutada. Vanem on siiski vanem, lapse jaoks teine roll, kevadel oli näha, kui oluline on lapsele, et teda näeks ja tunnustaks ka õpetaja ja klassikaaslased.
1-2 nädalat noorematel lastel distantsõppel oleks ok, kui tõesti vaja, aga pikem periood kindlasti mitte.
Kui nüüd lõpuks peaks ikka ka noorematel distantsõpe tulema (ega seda ju ei tea, mis pärast märtsi esimest nädalat saab), siis arvestan juba ette sellega, et tuleb ise õpetada. Videotundidele lootma ei saa jääda. Muusika ja noodiülesannetega läheks kõige raskemaks, ma ise koolis noote väga kirjutama ei pidanud, meil oli muusikatund ikkagi laulmine, aga lapsel on iga tund mingid noodiülesanded. Kevadel tegime mehega endale guugeldades ja õppevideoid vaadates üht-teist selgeks, siis sai last vahepeal aidata ja kontrollida, kui ise hätta jäi, aga väga ajamahukas oli ikka. Mata, eesti keel, loodus- ja inimeseõpetus – need on kõik jõukohased, nende õpetamisega saan hakkama, aga muusika oli ikka korralik peavalu.
See hommikul kauem magamise võimalus oli muidugi hea asi distantsõppe ajal 🙂
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.02 18:48; 18.02 20:05; 18.02 20:26; 18.02 21:34;