Esileht Koolilaps Miks väikesed lapsed kooli??

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 62 )

Teema: Miks väikesed lapsed kooli??

Postitas:

Täna otsustati, et algklasside lapsed peavad koolis edasi käima. Ausalt öeldes lootsin, et koju jäävad kõik. Oleks loogilisem. Meie peres näiteks on just väikesed need, kes viiruseid koju tassivad.

Mis kasu meil on sellisest jupitamisest? 1. ja 2. klassi lapsed käivad koolis (just nemad on sellel hooajal kõige rohkem viirusi koju toonud ja eelmistel ka) ja 6. klassi laps jääb koju. Tema üldiselt ei korja haigusi ja on teadlikum hügieenist jne.

Vähemalt meie jaoks absurdne olukord. Ma pakun, et paljudele. Lihtsam oleks, kui kõigil siis juba ühtmoodi.

+27
-34
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 18.02 16:08; 18.02 17:11; 18.02 17:32; 18.02 19:27; 18.02 22:22; 19.02 18:37; 19.02 19:01; 08.03 23:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

asi on ju konkreetselt koroona koju toomises, mitte muude viiruste.

+14
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Algklasside õpetamine koolis kaalub üles nende õppimise kodus. Kogemus ju kevadest olemas, on tehtud uurimisi ja küsitlusi. Koroonat on kodudesse toonud peamiselt vanemad õpilased. Hoidke oma suuremad lapsed kodus, seni olid just nemad pärast kooli kaubanduskeskustes koos.

+30
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

asi on ju konkreetselt koroona koju toomises, mitte muude viiruste.

Leian, et on vaid aja küsimus, millal nad muude seas ka selle koroona toovad. Nagu kirjutasin, siis suurem EI OLE haigusi korjanud, sellega saavad ikka väiksemad hakkama.

+7
-16
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 18.02 16:08; 18.02 17:11; 18.02 17:32; 18.02 19:27; 18.02 22:22; 19.02 18:37; 19.02 19:01; 08.03 23:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Algklasside õpetamine koolis kaalub üles nende õppimise kodus. Kogemus ju kevadest olemas, on tehtud uurimisi ja küsitlusi. Koroonat on kodudesse toonud peamiselt vanemad õpilased. Hoidke oma suuremad lapsed kodus, seni olid just nemad pärast kooli kaubanduskeskustes koos.

Huvitav mis õpetajad sellest arvavad? 4. klassil on tunnid juba ju erinevate aineõpetajatega. Ja õpetajad peavad siis samal ajal ka distantsõpet tegema teistele.

+5
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 18.02 16:08; 18.02 17:11; 18.02 17:32; 18.02 19:27; 18.02 22:22; 19.02 18:37; 19.02 19:01; 08.03 23:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sest väikeste laste emad ja isad peavad oma tupsununnukesi saamatuteks hädapätakateks.

+10
-18
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mida väiksem laps, seda raskem on tal iseseisvalt või videosilla teel õppida. Suuremad saavad sellega paremini hakkama.

Kui sinu jaoks on oluline, et laps ei käiks koolis, saad ta koduõppele ümber vormistada ja teda aasta lõpuni ise õpetada. Algklassides saab vanem sellega hakkama küll.

+31
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.02 18:38; 19.02 07:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Täna otsustati, et algklasside lapsed peavad koolis edasi käima. Ausalt öeldes lootsin, et koju jäävad kõik. Oleks loogilisem. Meie peres näiteks on just väikesed need, kes viiruseid koju tassivad.

Mis kasu meil on sellisest jupitamisest? 1. ja 2. klassi lapsed käivad koolis (just nemad on sellel hooajal kõige rohkem viirusi koju toonud ja eelmistel ka) ja 6. klassi laps jääb koju. Tema üldiselt ei korja haigusi ja on teadlikum hügieenist jne.

Vähemalt meie jaoks absurdne olukord. Ma pakun, et paljudele. Lihtsam oleks, kui kõigil siis juba ühtmoodi.

Hügieen?

Sa pole võimeline oma last õpetama ega talle õpiharjumist juurutama. Nii lihtne see ongi.

+2
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.02 18:39; 18.02 19:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on 1. klassi ja 3. klassi laps. Sel õppeaastal on suurem olnud korra nohus, noorem on saanud täiesti tervena koolis käia, pole kordagi isegi pidanud puuduma. Ilmselt on see aasta kõik nii terved ka seetõttu, et nohused-köhased lapsed tõesti jäetakse koju ja viirused ei levi nii kergesti. Tegelikult olid üsna terved ka lasteaia viimastel aastatel, selline tihe haigestumine jäi ikka vanusesse kuni 5 a. Nii et kui teemaalgataja 1. ja 2. klassi lapsed on väga tihti haiged, siis tasuks mõelda, kuidas laste immuunsüsteemi tugevdada, kontrollida vitamiinide taset, võib-olla on D-vitamiini puudus.

Nooremad saavad kontaktõppel edasi käia, kuna nooremate laste distantsõpe lihtsalt väga hästi ei toimi. Nägin seda kevadel, kui suurem laps oli 2. klassis, nägin seda ka nüüd detsembris selle projektinädala jooksul. Ikka peab vanem aitama sisse logida, õiges kohas teamsi tunni vmt lahti võtta, uut materjali selgitama jne.

Pikapeale muidugi õpivad need asjad ära, aga samas algklasside laps ekraani ees tunnis on ikka naljanumber. See tähendab, et tähelepanu hajub suht kiiresti, siis osad saadavad giffe üksteisele niisama teises aknas jne. Õppimine kui selline on asi, mis siis pärast vanemaga tuleb ära teha. Aga kõik vanemad ei saa tööajast lapsi õpetada, neil jääb see õhtusesse aega, aga õhtul 18 ajal lapsega õppida on üsna raske lapsele endale.

See distantsõpe videotundidega algklassilastel on just selline, nagu selles haridusministeeriumi lehel olevas klipis, et õpetaja karjub, et Mati oled sa siin, lapse ümber pere siblib. https://www.youtube.com/watch?v=iBGvT2zoxNM

Kui vaja, siis muidugi õpetan oma lapsi, aga kui saab nakatumisnäitaja alla ka nii, et nooremad lapsed koolis käivad, siis eelistan iga kell kontaktõpet. Ja lapsed ka, kevadel oli siis teise klassi laps lõpuks ikka väga masenduses kodus õppimisest.

Lisaks veel, et kuna trennid/huviringid ka ajutiselt jälle toimuda ei saa, siis tegelikult puutubki iga klass ainult enda klassi lastega kokku. Ma ei tea, kuidas teistes klassides, aga minu laste koolis õpetajad küll hoiavad silma peal ka vahetundides, et ei oleks kambakesi ja eriti paralleelklassidega koos lapsed. Kui suuremaid klasse koolimajas ei ole, on hajutamine veelgi lihtsam. Algklasside lapsed reeglina veel kuskil niisama hängimas ei käi, tulevad pärast kooli koju, nii et nende kontaktide hulk pole ka nii suur, kui suurematel lastel.

 

+14
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.02 18:48; 18.02 20:05; 18.02 20:26; 18.02 21:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väikestel on keerulisem virtuaalselt õppida. Teine väga oluline asi, kui väikesed on kodus, siis nende vanemad ei saa tööd teha.

Kui sa eelistad koduõpet, võid oma algklassilapsed ju koju jätta. Algklasside õpe on nii lihtne, et vanem saab selle selgitamisega hakkama. Vaat 8.klassi ja vanemate matet-keemiat mina küll oma lastele ise õpetada ei oskaks!

+20
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siin pole ühtegi argumenti tervise osas, vaid, et “lastel on keerulisem”, “vanemad ei saa hakkama” jne.

Väiksemad lapsed tassivad viiruseid ikka palju tõenäolisemalt kui suuremad. Nad on juba ninapidi koolis koos ilma maskideta erinevalt suurematest, kes maskides ja distantsi hoiavad.

Ajuvaba korraldus. Ka Teadusnõukoda soovitas KÕIK klassid koju jätta.

Isiklikult jätan lisaks vanemale lapsele koju ka noorema lapse, ei soovi viirust saada oma koju. Kes viiruse osas laste puhul veel mõtleb, siis guugeldage long-covid children ja saate teada, miks lapsed ei ole väljaspool ohtu.

+16
-10
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siin pole ühtegi argumenti tervise osas, vaid, et “lastel on keerulisem”, “vanemad ei saa hakkama” jne.

Väiksemad lapsed tassivad viiruseid ikka palju tõenäolisemalt kui suuremad. Nad on juba ninapidi koolis koos ilma maskideta erinevalt suurematest, kes maskides ja distantsi hoiavad.

Ajuvaba korraldus. Ka Teadusnõukoda soovitas KÕIK klassid koju jätta.

Isiklikult jätan lisaks vanemale lapsele koju ka noorema lapse, ei soovi viirust saada oma koju. Kes viiruse osas laste puhul veel mõtleb, siis guugeldage long-covid children ja saate teada, miks lapsed ei ole väljaspool ohtu.

Esimene, kes sai teema mõttest aru. Olengi hirmul, kunas pauk tuleb, terve see kooliaasta olen olnud. Igakord, kui on väiksemad viiruse saanud, testpulgad on ninas mitu korda käinud… Näen lähedalt kogu aeg, kuidas väikesed haigusi levitavad.

Kooli kõrval on pood, üsna tavapärane vaatepilt on, et väiksed lippavad vahetunnil sinna, ostavad krõpsu ja nänni. Hakkavad kohe poeuksel sööma, jagavad limonaadipudelit. Ükskõik mis viirusele ideaalne levikutee.

Lastele võib kõike ju rääkida ja õpetada, aga isekeskis on nad … lapsed.

Kaalungi koduõpet, sest vähemalt meile selline poolik korraldus ei sobi.

+11
-9
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 18.02 16:08; 18.02 17:11; 18.02 17:32; 18.02 19:27; 18.02 22:22; 19.02 18:37; 19.02 19:01; 08.03 23:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mujal maailmas on ka imikud maskides, aga meil on ikka “lapsed on lapsed”

+4
-14
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.02 18:39; 18.02 19:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Asi ikka vanemates, mitte lastes. Oleks algklassid koju jäetud, oleks kisa taevani olnud. Paraku on algklassid need maskivabad ja halvemad käte pesijad-distantsihoidjad. Lisaks liigub koos nendega rohkem inimesi-neid viiakse-saadetakse kooli. Mul siis ka üks laps koolis, teine kodus. Väga ebamugavaks teeb elukorralduse. Eriti lahe oli see hetk, kui mingi hetk 5-8 kodus olid. Mu laste koolis tehti 9.klassile mingit hädaasendust mitme aine puhul (neid, mis ainult 9.klassil ja 1 tund nädalas).

+9
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.02 20:04; 18.02 23:03; 23.02 11:37; 23.02 18:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siin pole ühtegi argumenti tervise osas, vaid, et “lastel on keerulisem”, “vanemad ei saa hakkama” jne.

Väiksemad lapsed tassivad viiruseid ikka palju tõenäolisemalt kui suuremad. Nad on juba ninapidi koolis koos ilma maskideta erinevalt suurematest, kes maskides ja distantsi hoiavad.

Ajuvaba korraldus. Ka Teadusnõukoda soovitas KÕIK klassid koju jätta.

Isiklikult jätan lisaks vanemale lapsele koju ka noorema lapse, ei soovi viirust saada oma koju. Kes viiruse osas laste puhul veel mõtleb, siis guugeldage long-covid children ja saate teada, miks lapsed ei ole väljaspool ohtu.

Esimene, kes sai teema mõttest aru. Olengi hirmul, kunas pauk tuleb, terve see kooliaasta olen olnud. Igakord, kui on väiksemad viiruse saanud, testpulgad on ninas mitu korda käinud… Näen lähedalt kogu aeg, kuidas väikesed haigusi levitavad.

Kooli kõrval on pood, üsna tavapärane vaatepilt on, et väiksed lippavad vahetunnil sinna, ostavad krõpsu ja nänni. Hakkavad kohe poeuksel sööma, jagavad limonaadipudelit. Ükskõik mis viirusele ideaalne levikutee.

Lastele võib kõike ju rääkida ja õpetada, aga isekeskis on nad … lapsed.

Kaalungi koduõpet, sest vähemalt meile selline poolik korraldus ei sobi.

See limonaadipudeli jmt jagamine on vanemata tegemata kodutöö. Kui ma enda laste juttu kuulan, siis on nende klassides küll kõik teadlikud, et nii võib teistelt pisikuid saada ja kellegagi samast veepudelist ei joo keegi. Meil õnneks pole ka kooli lähedal poodi, et oleks kuhugi midagi ostma võimalik minna.

Lõputus hirmus ei saa elada. Tuleb ettevaatlik olla, tuleb ise nakatumise vältimiseks kõik teha, mis võimalik, aga mitte nii, et see enda vaimset tervist rikkuma hakkaks. Ma ise näen küll enda 1. ja 3. klassi lapse pealt, et kui kevadel sai hakata jälgima rohkem kätepesu (et ei käi niisama korraks käed vee all, vaid tuleb põhjalikult seebitada jne), sai iga pereliige endale jopetaskusse ka desinfitseerimisvahendi pudeli, sai õpetatud, kuidas kasvõi liftinuppu nii vajutada, et paljas käsi vastu ei puutuks, siis lõpuks need harjumused kõik juurdusid. Samamoodi teadlikkus, et kuidas ja kus on võimalik viirust saada. Ma neid vaadates küll ei saa öelda, et “lapsed on lapsed” ja et ei saada elementaarsetest hügieenireeglitest aru. Väga hästi saavad. Neile muidugi õpetati juba lasteaias, et teistega samast veepudelist ei jooda, rühmas oli igal lapsel õues oma veepudel, nimed peale kirjutatud. Nii et seegi harjumus oli maast madalast küljes, et ei jagata ei pudelit, ei lusikat, ega limpsita sama pulgakommi jne.

Meil kolmanda klassi lapse klassis on kogu sügise ja talve osad õpilased koolis ka maske kandnud. Samuti kannab kogu klass maski ühe eakama aineõpetaja tunnis. Nii et tegelikult, ega keegi ei keela, ka nooremad võivad maski kanda. Tuleb lihtsalt ise lapsele õiged maskikandmise võtted selgeks teha, kuidas kasutatud maski ära visata jne. Minu laste koolis on ka natuke muudetud tundide aegu, et vähendada seda, et mitu klassi korraga on vahetunnis, söögivahetunde on nüüd rohkem, et sööklas oleks hajutatus jne. Sügisest saati on olnud suurematel klassidel ka distantsõppe päevad, on nädal olnud kogu aeg ära jagatud, mis klass mis päeval kodus õpib. Nii et seni on kool ise ikkagi palju ära teinud, et nakatumisi vältida. Ja kuuldavasti on seal ka üksikud klassid, mis on pidanud isolatsioonis olema, ka need väikesed piiravad meetmed on ikkagi mingi mõjuga olnud.

See on muidugi arusaadav, et kardad väga, kui lapsed on sellised, kes iga viiruse külge korjavad, aga kui mõtled olukorra peale, mis koolivaheajajärgsel nädalal tuleb, siis on ka mitu plussi.

1) Koolimaja on tühjem, suur osa klasse on kodus.

2) Trenne ja ringe ei toimu, st ei toimu ka klasside ja erinevate koolide õpilaste risti-rästi suhtlemist.

3) Osad õpetajad on selleks ajaks loodetavasti oma esimese vaktsiinisüsti juba ära saanud, jällegi veidi rahulikum olukord.

 

 

+2
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.02 18:48; 18.02 20:05; 18.02 20:26; 18.02 21:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minule oli ka veidi ikka pettumus see, et algklassid distantsõppele ei jäetud. Meie peres üks teise klassi laps ja üks kolmanda klassi laps. Kooli poolt oli diatantsõpe (eriti ühe lapse õpetaja) poolt nii kenasti korraldatud. Arvuteid õppisid mõlemad kevadel kasutama. Mõlemale sobib hästi ükainda õppimine. Õpetaja oli päeval vodeovahendusel saadaval. Õppetöö sai väga edukalt tehtud, õhtul koju tulin, vaatasime veel üle ja rääkisime päevased teemad üle. Meil 4 last, kellest kaks veel eelkooliealised, kuid lasteaiast ära võetud viimased poolteist aastat. Neil kõigil oli tore koos, vanemad õpetasid nooremaid jms. Päris koduõpet ma ei jõuaks korraldada, vähemalt selline hirm on. Sobiski see, et struktuur on ees, plaan on kooli poolt, õoetaja juhendas ja mina olin kaasõpetaja siis lihtsalt väikse koormusega. Hommikud olid ka rahulikud, lapsed said magada kauem, minu hommikud olid vaiksed ja sain häälestada rahulikult enda tööle. Nii et ma täitsa ootasin distantsõpet.

+17
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minule oli ka veidi ikka pettumus see, et algklassid distantsõppele ei jäetud. Meie peres üks teise klassi laps ja üks kolmanda klassi laps. Kooli poolt oli diatantsõpe (eriti ühe lapse õpetaja) poolt nii kenasti korraldatud. Arvuteid õppisid mõlemad kevadel kasutama. Mõlemale sobib hästi ükainda õppimine. Õpetaja oli päeval vodeovahendusel saadaval. Õppetöö sai väga edukalt tehtud, õhtul koju tulin, vaatasime veel üle ja rääkisime päevased teemad üle. Meil 4 last, kellest kaks veel eelkooliealised, kuid lasteaiast ära võetud viimased poolteist aastat. Neil kõigil oli tore koos, vanemad õpetasid nooremaid jms. Päris koduõpet ma ei jõuaks korraldada, vähemalt selline hirm on. Sobiski see, et struktuur on ees, plaan on kooli poolt, õoetaja juhendas ja mina olin kaasõpetaja siis lihtsalt väikse koormusega. Hommikud olid ka rahulikud, lapsed said magada kauem, minu hommikud olid vaiksed ja sain häälestada rahulikult enda tööle. Nii et ma täitsa ootasin distantsõpet.

Eks sellest, kas videotunnid toimuvad ja toimivad, olenebki palju. Meie pere kevadine kogemus oli selline, et heal juhul üks videotund nädalas (seda ka kohe mitte algusest, vaid alles eriolukorra lõpupoole), see tund sahmiti maha, sest õpetaja ei osanud alguses videotunni võimalusi kasutada. Ja õpilaste poolt oli ka probleeme, kellel ei töötanud mikker, kellel kaamera, kes oli üldse telefoni kaudu tunnis, sest kodus arvutit ei olnudki.

Kogu õpetamine oli ikkagi lapsevanema teha. Varahommikul tegin enda tööd ette, siis kui laps ärkas, võttis e-kooli lahti, uued osad selgitasin ise, siis hakkas ülesandeid tegema, mis e-koolis antud olid, osadega tuli ikka selgitada, lisamaterjale otsida. Ülesandeid oli enamasti liiga palju, st hommikul 9 ajal alustas, väikeste pausidega, ja lõpetas 16 ajal. Aega võttis ka tööde pildistamine, üles laadimine, teatud asju lasi õpetaja filmida ja siis klipid saata – ühesõnaga korralik kuhi väga eklektilisi ülesandeid, hirmuga võtsin e-kooli hommikuti lahti, et mis siis nüüd välja on mõeldud.

Tagasisidet õpetajalt sisuliselt ei olnud, lihtsalt ülesanded e-koolis ja info, kuhu ja kuidas tööd esitada. Paar korda pidin talle kirjutama, et ülesande kohta täpsustada, vastas kaks päeva pärast selle töö esitamise tähtaega 😀 Suhtlus õpetajaga kadus ära, kõik olid üksi jäetud. Ainuke kontakti saamise viis õpetajaga oligi tema kooli meiliaadressi kaudu, aga nagu teistelt vanematelt kuulsin, siis ega ta väga vastanud meilidele.  Mingeid videokonsultatsioone või võimalust õpetajaga suhelda ei olnud. Ja seda enam tekkis siis endal lapsevanemana see ülemõtlemine, et kas peaks rohkem midagi õpetama, kas peaks ise rohkem “lapsevanem-õpetajana” pingutama jne. Mõtlesin, mida õpetaja mingi teema juures tunnis räägiks, mida nad klassis arutaks jne.

Ise nägingi seda, et kui lapsel kirjalike ülesannete lahendamisega lõpuks kõik ok oli, vaatas e-koolist, mis leheküljed ja ülesanded, tegi ära, siis just see arutluse pool ja suuline eneseväljendus jäid ikka vajaka. Teatud teemade juures oli minu arust ikkagi teatav arutelu, oma mõtete tekkimine jmt vajalik.

Nii et kui pikemat aega jääda niimoodi oma mulli kodus õppima, siis ei ole erinevaid vaatenurki ja mõttetegevus jääb ikka väga loiuks. Lapsel lõpuks kadus motivatsioon ja tahtmine pingutada. Vanem on siiski vanem, lapse jaoks teine roll, kevadel oli näha, kui oluline on lapsele, et teda näeks ja tunnustaks ka õpetaja ja klassikaaslased.

1-2 nädalat noorematel lastel distantsõppel oleks ok, kui tõesti vaja, aga pikem periood kindlasti mitte.

Kui nüüd lõpuks peaks ikka ka noorematel distantsõpe tulema (ega seda ju ei tea, mis pärast märtsi esimest nädalat saab), siis arvestan juba ette sellega, et tuleb ise õpetada. Videotundidele lootma ei saa jääda. Muusika ja noodiülesannetega läheks kõige raskemaks, ma ise koolis noote väga kirjutama ei pidanud, meil oli muusikatund ikkagi laulmine, aga lapsel on iga tund mingid noodiülesanded. Kevadel tegime mehega endale guugeldades ja õppevideoid vaadates üht-teist selgeks, siis sai last vahepeal aidata ja kontrollida, kui ise hätta jäi, aga väga ajamahukas oli ikka. Mata, eesti keel, loodus- ja inimeseõpetus – need on kõik jõukohased, nende õpetamisega saan hakkama, aga muusika oli ikka korralik peavalu.

See hommikul kauem magamise võimalus oli muidugi hea asi distantsõppe ajal 🙂

+5
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.02 18:48; 18.02 20:05; 18.02 20:26; 18.02 21:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aastaga saadud kogemused näitavad, et kontaktõpe on tunduvalt tõhusam õppimisviis ja seda ka enamuse tublide ning taibukate laste jaoks. Ka tragide laste sooritusvalmidus ning teadmised on antud aasta jooksul üsna tõsiselt langenud kõigis vanuseastmetes.

Ma ei taha siinjuures üldistada ega teha liiga neile peredele, kes andsidki oma parima, aga palun saage aru ka sellest, et mitmed algklasside õpilaste vanemad pooldavad distantsõpet üsna lapsikutel põhjustel. Neile endale on see lihtsalt mugavam. Saab hommikul kaua magada ja pärast lapse eest ülesanded ära teha.

Olen mitmel korral näiteks sotsiaalmeedias tähele pannud, et mitu vanemat, kelle lastel tekkis distantsõppel tõsine mahajäämus, väidavad sealses keskkonnas, et kõik oli nii tore, mugav ja rahulik.

Distantsõppel võetakse uut materjali üldjuhul edasi aeglasemas tempos ning algklassilapse ülesandeid ongi vanemal kerge ja täitsa lõbus lahendada. Ja nende vanemate hulk, kes pidevalt kõike lapsele ette ütlesid, oli tohutu hulk. Siis nõudsid nad selle veatu lahenduse eest veel kõrgeimat hinnet ja kui siis ühel hetkel kontaktõppele tagasi tuldi ning laps enam teistega võrdselt hakkama ei saanud, siis süüdistati kooli. “Kodus oli ju kõik nii hästi ja ainult viied.” Paljudel lastel oli tõsine probleem, et ise jälle mõtlema hakata, ilma et keegi kogu aeg näpuga näitaks, et kirjuta nüüd siia see vastus ja sinna lünka teine.

Lisaks on kool tänapäeval  paraku mitte ainult haridusasutus, vaid pakub paljudele lastele ka sotsiaalset abi ning turvatunnet. Nendelt lastelt, kes on hädas, ei tohi seda kergekäeliselt ära võtta.

Ma saan aru koroonaohust ja -hirmust, aga ….

+15
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ise selle otsuse juures ei ole rahul hoopis sellega, et miks venitatakse. See nädal oli niikuinii vaheajaeelne, väiksematel koolis nädala keskel juba pead laiali otsas. Veidi rahulikum nädal, kellel spordipäev, kellel mingi talveüritus. Kui hakkasid teadusnõukogu ja viroloogide hoiatused tulema, siis mida oli veel mitu päeva jokutada. Sama hästi oleks võinud kolmapäevast kõik koju saata, see oleks koos vaheajaga andnud 1,5 nädalat koolide nakatumisahelate katkestamiseks. Ja oleks võib-olla pärast vaheaega kõigil võimalik kontaktõppele naasta või mingi hajutamissüsteemiga. Reageerimise asemel oodatakse, kuni asjad lähevad veel halvemaks, piirangud hakkavad jõustuma alles 22. veebruarist. Pidurit koolidele ja huviringidele oleks võinud tõmmata juba see nädal. Kõigile oleks psühholoogiliselt kergem, kui koju jääda enne vaheaega, mitte teadmisega, et pärast vaheaega on alates teatud klassidest distantsõpe.

+8
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.02 18:48; 18.02 20:05; 18.02 20:26; 18.02 21:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Me oleme terve perega koroona suhtes väga ettevaatlikud olnud, vähe liikunud ja teistega suhelnud. Jaanuari alguses läks algklassi laps kooli (8a, 2. klass), ning umbes 5 päeva pärast seda jäi ta haigeks. Tehti test – koroona. Sealt levis asi edasi teistele sama pere lastele ning ka mõne aja pärast täiskasvanutele. Olime karantiinis praktiliselt kuu aega järjest. Õnneks keegi väga raskelt ei põdenud aga oli raske. Räägin seda selleks, et öelda et ka algklassilapsed toovad koroonaviirust koju.

Samas algklassil lapse lapsevanemana ning täiskohaga töötava pereemana, pooldan siiski kontaktõpet. Jah – võib olla saab hommikuti kauem magada aga samas see kodus õppimine ja vastutus on mulle liiast.

 

 

+10
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina ka sellest aru ei saa, mul jäävad koju 5kl ja 8kl laps, 3kl laps peab üksinda kooli vantsima. Lapsest kahju kohe, elame suht uimases väikeasulas ja laps peab ihuüksi hommikuhämaruses kooli minema.  Kell kaheksa hommikul ei liigu meie asulas mitte ühtegi hingelist, päris hirmus on niimoodi pimedate majade ja tänavate vahel kõndida.

Mulle meeldiks kui ta oleks kodus, ta saab ideaalselt oma kooliasjadega ka läbi google classroomi hakkama, videotunnid talle lausa meeldivad. Samas on ta just selline laps, kes alatasa suudab omale mingi pisiku külge saada. Homme jääb ka koju, sest kurk on punane ja väike köha on tekkinud.

+10
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esimene, kes sai teema mõttest aru. Olengi hirmul, kunas pauk tuleb, terve see kooliaasta olen olnud. Igakord, kui on väiksemad viiruse saanud, testpulgad on ninas mitu korda käinud… Näen lähedalt kogu aeg, kuidas väikesed haigusi levitavad.

Jummel küll, jäta nad ometi koduõppele, kui oma hüsteeriast üle ei saa.
Enamikule see sobib ja viirus ei levi valdavalt algklassilaste kaudu.
Piirangud peavad olema proportsionaalsed, see peaks ju ometi arusaadav olema.

+1
-11
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.02 21:55; 23.02 08:08; 23.02 11:07; 23.02 15:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsest kahju kohe, elame suht uimases väikeasulas ja laps peab ihuüksi hommikuhämaruses kooli minema.  Kell kaheksa hommikul ei liigu meie asulas mitte ühtegi hingelist, päris hirmus on niimoodi pimedate majade ja tänavate vahel kõndida.

Kell kaheksa on juba praegu valge. Mis veel märtsist rääkida.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui sinu jaoks on oluline, et laps ei käiks koolis, saad ta koduõppele ümber vormistada ja teda aasta lõpuni ise õpetada. Algklassides saab vanem sellega hakkama küll.

Koduõppele minemiseks saab 2x aastas taotlusi esitada ja kevadpoolaastal koduõppesse suundumiseks oleks pidanud juba 20. detsembriks taotluse esitama. Nüüd saab laps vaid vanema tõendiga puududa.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esimene, kes sai teema mõttest aru. Olengi hirmul, kunas pauk tuleb, terve see kooliaasta olen olnud. Igakord, kui on väiksemad viiruse saanud, testpulgad on ninas mitu korda käinud… Näen lähedalt kogu aeg, kuidas väikesed haigusi levitavad.

Jummel küll, jäta nad ometi koduõppele, kui oma hüsteeriast üle ei saa.

Enamikule see sobib ja viirus ei levi valdavalt algklassilaste kaudu.

Piirangud peavad olema proportsionaalsed, see peaks ju ometi arusaadav olema.

Sa räägid enamuse eest? Väga suur osa on neid, kellele sobib ja kes saavad kodus asjadega hakkama. Viirus jah vaatab enne peale, kelle kallale hüppab… mõõdab pikkust vms.

Jätan jah koduõppele. Täitsa rahulikult.

+7
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 18.02 16:08; 18.02 17:11; 18.02 17:32; 18.02 19:27; 18.02 22:22; 19.02 18:37; 19.02 19:01; 08.03 23:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul on tõesti oma kooli õpilastest täna väga kahju. Eelmise nädala lõpust algas erinevates kooliastmetes üsna aktiivne testimine; paar päeva saime kergemalt hingata, sest testid olid negatiivsed. Kuni eilse hommikuni, mil  tuli esimene positiivne test ja 2 klassi jäid eneseisolatsiooni; täna hommikul, taaskord järgmine positiivne test ja taas 2 klassi isolatsiooni, kuna klassides osades ainetes rühmaõpe. Algab vaheaeg ja lapsed eneseisolatsioonis kuni vaheaja lõpuni.  Ja need lapsed olid 1. ja 2. kooliastmest , st 1.-6.klass. Tahangi ütelda, et tegelikult haigestuvad väikesed küll, sest nad ei kanna maske ja enamasti suhtlevad väga lähestikku. Mõlemas peres, kus laps osutus positiivseks, on vanemad hetkel terved, st jääb selgusetuks, kust lapsed on viiruse saanud. No peaaegu ainuke võimalus on, et selles vanusegrupis on meil koolis asümptomaatiline laps, kes siiski nakkust edasi levitab.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.02 22:55; 19.02 16:00; 19.02 19:01; 23.02 11:41; 08.03 23:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Meil on suguvõsas hetkel viis koolilast. Kolm neist eelistaks distantsõpet ja saavad ka hästi hakkama sellega (kaks algklasside ja üks lõpuklassi), ühel on ükskõik, aga kodus saaks asjad kiiremini tehtud ja üks, kes peaks kindlasti koolis käima, sest kodus ei tee ta seda vähestki. Vaheaja järel jäävad koju üks esimese grupi oma ja see viimane. Klassi põhjal liigitada on tegelikult jama, et ah-algklasside omad ei saa hakkama ja põhikooli omad saavad. Põhikooli lõpu nö piiripealsetel on palju olulisem silma peal hoida, kui paljudel algklassi omadel.

+5
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.02 20:04; 18.02 23:03; 23.02 11:37; 23.02 18:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Me oleme terve perega koroona suhtes väga ettevaatlikud olnud, vähe liikunud ja teistega suhelnud. Jaanuari alguses läks algklassi laps kooli (8a, 2. klass), ning umbes 5 päeva pärast seda jäi ta haigeks. Tehti test – koroona. Sealt levis asi edasi teistele sama pere lastele ning ka mõne aja pärast täiskasvanutele. Olime karantiinis praktiliselt kuu aega järjest. Õnneks keegi väga raskelt ei põdenud aga oli raske. Räägin seda selleks, et öelda et ka algklassilapsed toovad koroonaviirust koju.

Samas algklassil lapse lapsevanemana ning täiskohaga töötava pereemana, pooldan siiski kontaktõpet. Jah – võib olla saab hommikuti kauem magada aga samas see kodus õppimine ja vastutus on mulle liiast.

terveks saanud pereliige ei pea olema karantiinis.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.02 23:31; 19.02 00:16;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul on tõesti oma kooli õpilastest täna väga kahju. Eelmise nädala lõpust algas erinevates kooliastmetes üsna aktiivne testimine; paar päeva saime kergemalt hingata, sest testid olid negatiivsed. Kuni eilse hommikuni, mil tuli esimene positiivne test ja 2 klassi jäid eneseisolatsiooni; täna hommikul, taaskord järgmine positiivne test ja taas 2 klassi isolatsiooni, kuna klassides osades ainetes rühmaõpe. Algab vaheaeg ja lapsed eneseisolatsioonis kuni vaheaja lõpuni. Ja need lapsed olid 1. ja 2. kooliastmest , st 1.-6.klass. Tahangi ütelda, et tegelikult haigestuvad väikesed küll, sest nad ei kanna maske ja enamasti suhtlevad väga lähestikku. Mõlemas peres, kus laps osutus positiivseks, on vanemad hetkel terved, st jääb selgusetuks, kust lapsed on viiruse saanud. No peaaegu ainuke võimalus on, et selles vanusegrupis on meil koolis asümptomaatiline laps, kes siiski nakkust edasi levitab.

Miks mitte õpetaja

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.02 23:31; 19.02 00:16;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eelnev kogemus näitas, et viletsama sotsiaalse taustaga lapsed ja ka näiteks meditsiinitöötajate lapsed jäävad selgelt teistest maha, kuna nad ei saa digisüsteemidega iseseisvslt hakkama. Suur osa esimeste klasside lapsi ei ole arvutitõrke korral võimelised ise lahendust leidma. Ning kui emal – isal on 12 tunnised vahetused haiglas, ei jõua nad ka õhtul koju tulles last järjele aidata. Lisaks viletsama sotsiaalse taustaga pered, kus laps on niigi halvemas seisus, sest kodust tuge ei saa. Näiteks pole vanemad kunagi lapsele õpetanud kellaaegadest kinni pidamist ja kohusetunnet. Ning kui õpetaja tugi ka puudub, siis selline laps lihtsalt digiõppe ajal ei õpigi midagi. On vanemaid, kes õpetamise asemel näiteks teevad ise lapse töö ära, sest neid ajab närvi, et lapse tehes võtab asi liiga kaua aega.

+9
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 62 )


Esileht Koolilaps Miks väikesed lapsed kooli??