Esileht Kodunurk Millal kütma hakatakse?

Näitan 26 postitust - vahemik 31 kuni 56 (kokku 56 )

Teema: Millal kütma hakatakse?

Postitas:

Kui on jahe, saab alati radikaga juurde kütta. Vaat kui on palav, siis mis teha? Tõmbetuult ju terved ööpäevad ei korralda.
Pseudomure. Võta poest radikas, pista seina ja ela rahulikult, kui sa juba sellise koha oled endale elamiseks valinud, kus ise isegi kütmise üle otsustada ei saa.

+2
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 12.09 13:26; 12.09 15:16; 15.09 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vaat kui on palav, siis mis teha?

Kui on palav, siis saab konditsioneeri kasutada. Müüakse ka selliseid, mida saab korterisse paigutada, praokil akna vahele siis saab selle jahutustporu süsteemi üles installeerida. Talvisel/sügisesel ajal muidugi lihtsam, konditsioneer siiski selliseks perioodiks, kui väljas on nädalate kaupa +30

Vähemasti ühe toa saab sellise portatiivse konditsioneeriga jahedaks. (Nagu ka elektriradikas teeb soojaks vaid ühe toa, terves korteris see rõskust ei eemalda). See eeldab muidugi seda, et korteris on uksed tubadel ees 🙂

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.09 14:01; 12.09 13:46; 13.09 10:01; 13.09 10:18; 15.09 12:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Töötasin kunagi põrandaküttega kontoris, minul ja mõnel veel pani see soe põrand jalad valutama.

just, kunagi. ja ilmselt elektriküttega? praegu ei ehita keegi sellist põrandakütet, mis tuntavalt soe oleks, seega pole ka mingit valutavate jalgade probleemi. vesipõrandakütte puhul, kui ei tea, siis sa ei saa arugi, et tegemist on põrandaküttega.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 11.09 13:31; 11.09 23:35; 12.09 13:46; 17.09 10:33; 17.09 22:21; 18.09 12:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

just, kunagi. ja ilmselt elektriküttega? praegu ei ehita keegi sellist põrandakütet, mis tuntavalt soe oleks, seega pole ka mingit valutavate jalgade probleemi. vesipõrandakütte puhul, kui ei tea, siis sa ei saa arugi, et tegemist on põrandaküttega.

Kuidas see siis ruumi soojaks jõuab kütta?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.09 14:09; 11.09 20:16; 12.09 12:53; 12.09 14:18; 18.09 12:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vaat kui on palav, siis mis teha?

Kui on palav, siis saab konditsioneeri kasutada. Müüakse ka selliseid, mida saab korterisse paigutada, praokil akna vahele siis saab selle jahutustporu süsteemi üles installeerida. Talvisel/sügisesel ajal muidugi lihtsam, konditsioneer siiski selliseks perioodiks, kui väljas on nädalate kaupa +30

Vähemasti ühe toa saab sellise portatiivse konditsioneeriga jahedaks. (Nagu ka elektriradikas teeb soojaks vaid ühe toa, terves korteris see rõskust ei eemalda). See eeldab muidugi seda, et korteris on uksed tubadel ees ????

Ütelgem nii, et kuskil paneelikas elavale inimesele on kõne all ainult see nn portatiivne konditsioneer. Üks selline konditsioneer maksab umbes 12 radika hinna ja võtab umbes (väga-väga umbes, sõltub ju võimsusest, temperatuurist ja pindalast) 0,9 radika tarvitatatvast elektrist. Seega soovitada inimesele, et osta igasse tuppa kuuma või ülekütmise ajal portatiivne konditsioneer on naljakas 🙂 Ouliselt säästlikum ja lihtsam on mitte maksta liiga vara sügisel ja liiga hilja hiliskevadel-varasuvel kütte eest ja maksta vajadusel odava elektriradika ja elektri eest, kui maksta varajast küttearvet, kannatada palavust, osta 300+ eurot maksvaid portatiivseid kondtsioneere ja maksta veel ka nende elektrikulu. Puhas matemaatika.

Ega siin midagi keerulist ka tunnetuslikust küljest. Alati on lihtsam soojendada kui jahutada. Kujuta nüüd ennast ette kahes olukorras: +30 kraadi ja päikesega asfaldil kõndides ning -30 kraadiga samal asfaldil kõndides. Esimesel juhul pole sul mitte midagi teha peale ehk külma mähise. Riiete ära võtmine ei aita, lõpuks poegi enam mida võtta. Teisel juhul aitavad õiged riided ja jalatsid. Elementaarne.

+2
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 12.09 13:26; 12.09 15:16; 15.09 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

just, kunagi. ja ilmselt elektriküttega? praegu ei ehita keegi sellist põrandakütet, mis tuntavalt soe oleks, seega pole ka mingit valutavate jalgade probleemi. vesipõrandakütte puhul, kui ei tea, siis sa ei saa arugi, et tegemist on põrandaküttega.

Kuidas see siis ruumi soojaks jõuab kütta?

Meil on vesipõrandaküte, jala all on põrand selline meeldivalt jahe, mitte külm, ega ka soe, ometi kütab see ära maja kaks korrust nii, et toas on stabiilselt 24 kraadi. Küte on paigaldatud vaid alumisele korrusele – 80 m2, kuid soe jõuab kenasti ka üles. Ühtegi lisakütteallikat ei ole. Õues on temperatuuriandurid ja vee temperatuur, mis põrandasse ringlema läheb, sõltub välistemperatuurist, ja ka käsitsi on võimalik seda reguleerida.
Alguses tundus kõigile kahtlane, et kuidas küll toad soojad saavad olla nii, et põrand jala all ei ole soe, aga näed saavad küll.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.09 15:56; 14.09 16:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

just, kunagi. ja ilmselt elektriküttega? praegu ei ehita keegi sellist põrandakütet, mis tuntavalt soe oleks, seega pole ka mingit valutavate jalgade probleemi. vesipõrandakütte puhul, kui ei tea, siis sa ei saa arugi, et tegemist on põrandaküttega.

Kuidas see siis ruumi soojaks jõuab kütta?

Maja on tervik kooslus koos kütte, ventilatsiooni ja muuga.
Kui maja on soojapidav siis piisab madala temperatuuriga põrandast. Kui kehvasti ehitatud või ainult osaliselt renoveeritud, siis tõesti külma ilmaga peab põrand olema ebamugavalt soe.
See paneb paljudel paneb jalad valutama ja nullib energiasäästu mis tuleks madalama temperatuuriga kütteallika kasutamisest.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidas see siis ruumi soojaks jõuab kütta?

Meil on vesipõrandaküte, jala all on põrand selline meeldivalt jahe, mitte külm, ega ka soe, ometi kütab see ära maja kaks korrust nii, et toas on stabiilselt 24 kraadi. Küte on paigaldatud vaid alumisele korrusele – 80 m2, kuid soe jõuab kenasti ka üles. Ühtegi lisakütteallikat ei ole. Õues on temperatuuriandurid ja vee temperatuur, mis põrandasse ringlema läheb, sõltub välistemperatuurist, ja ka käsitsi on võimalik seda reguleerida.
Alguses tundus kõigile kahtlane, et kuidas küll toad soojad saavad olla nii, et põrand jala all ei ole soe, aga näed saavad küll.

Jah, aga küsiti, et kuidas see lahendus toimib – kuidas see ruumid soojaks jõuab kütta. Kuna sul on nüüd see kogemus olemas, siis ma palun selgitust sellele, kuidas jahe põrand alumisel korrusel kütab soojaks kahe korruse toad. Füüsikalist selgitust.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Seega soovitada inimesele, et osta igasse tuppa kuuma või ülekütmise ajal portatiivne konditsioneer on naljakas

Keegi pole öelnud, et konditsioneer tuleks paigaldada igasse tuppa, kuumalaine ajal on abiks seegi, kui sul on kodus üks tuba jahe. Samamoodi köetakse ka keskküttega korteris enne kütteperioodi algust radiaatoriga soojaks üks tuba, mitte ei üritata mitme radiaatoriga tervet korterit soojaks saada. Kuhu sa neid lisaradiaatoreid siis ladustad nii palju, kui sul neid suurema osa ajast üldse vaja ei ole?

Mu meelest on naljakas see, et sa arvad, et lisaküte/jahutus peab olema igas toas.

Kui eladagi kuumas kliimas, siis on selge see, et seal paigaldatakse ka mingi keskne jahutussüsteem, nagu meil jahedas kliimas on kõigil korteris majas mingi keskne küttesüsteem olemas.

Mina vastasin lihtsalt sellele hüüatusele, et mida teha siis, kui on palav. Siis saab võtta kasvõi portatiivse konditsioneeri, ühte tuppagi.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.09 14:01; 12.09 13:46; 13.09 10:01; 13.09 10:18; 15.09 12:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Füüsikalist selgitust.

soojus tõuseb üles.

Kui sa oled oma kodus ja tuba köetud, võid teha lihtsa katse: pane põrandale termomeeter, vaata mida näitab. Nüüd roni tooli otsa või redelile ja mõõda temperatuuri lae läheduses. tõenäoliselt on sul põrandal temperatuur madalam kui lae all.

https://sisu.ut.ee/soojus/konvektsioon

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.09 14:01; 12.09 13:46; 13.09 10:01; 13.09 10:18; 15.09 12:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Põrandapind on suur- 80m2 parketi all, 30m2 plaati vannitoas ja wcs, ehk siis alumisel korrusel on 110m2 köetavat põrandat, kui sinna põrandasse läheb vesi temperatuuriga 25 kraadi ja soojaleke on minimaalne, siis on üsna loogiline, et kogu see põrand, mis õhkab 24/7 25kraadist soojust hoiab terve maja soojana. Inimese kehatemperatuur on 36,6, seega jala all tundub 25 kraadi meeldivalt jahe, aga mitte külm, ega ammugi mitte soe.
Kui on väga tugevad põhjatuuled, siis võib juhtuda, et peab tõstma põrandasse mineva vee temperatuuri nt 27 kraadi peale, aga seda on juhtunud loetud korrad selle nelja aasta jooksul, mis me siin elanud oleme.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.09 15:56; 14.09 16:27;
To report this post you need to login first.
Postitas:

kuumalaine ajal on abiks seegi, kui sul on kodus üks tuba jahe.

Ahsoo. Et lasete näiteks köögi või vanema tütre toa mõnusaks ja siis istute seal kõik koos?

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 12.09 13:26; 12.09 15:16; 15.09 11:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ahsoo. Et lasete näiteks köögi või vanema tütre toa mõnusaks ja siis istute seal kõik koos?

Ahsoo, et kui on kuumalaine, siis esimene mõte on jahutada KÖÖKI?

Kuumalaine ajal, kui on kitsad olud ja rahaga pole priisata, siis jahutad maha eelkõige mingi sellise toa, kus korteri elanikud saavad öösel jahedamas magada. Paned kuumalaine ajaks laagri elutuppa püsti. kes ei taha, eks see siis ise teab, magagu palavas. Kui toas on mingi +27 sees, siis sellises toas magada küll mõnus ei ole, isegi kui muidu oled kuumalemb. kui sellesama toa saaks mingi +23-24 peale alla siis see juba oleks palju parem.

Ja kui on selline seis, et keegi elab väiksemas paneelikas, siis üks portatiivne jahutab maha mingi 40 ruutu ikka, paned oma köögi (esiku)ukse (kui sul on selline vanamoodne asi nagu köök) kinni, kasutatavate tubade uksed hoiad lahti ja elu/magamisruumid on meeldivalt jahedad ka selle portatiivse ajutie lahendusega.

Mina oma kodus saaksin sellise meetodiga kaks tuba rahulikult jahedaks. Ühte tuppa täiskasvanud, teise lapsed ja kõik saavad öösel end välja puhata.

Aga no kui sul on soov iriseda ja vinguda, siis muidugi vaidle edasi. Ma jätkuvalt ütlen, et ka kuuma ilma puhul ja ka korterelamus on võimalik kasutada toda portatiivset konditsioneeri. Kui sa elad eramajas, siis pane endale soojuspump, mis vajadusel ka jahutab ja olukord lahendatud. Keskküttega korterisse pole seda pumpa lisaks eriti mõtet panna.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.09 14:01; 12.09 13:46; 13.09 10:01; 13.09 10:18; 15.09 12:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tallinnas Lasnamäel väidetavalt ei otsusta iga kortermaja ise kuna küte sisse panna. Kevadel rääkisin esinaisega ja sealt vestlusest koorus välja, et Iru elektri-ja soojuskoostootmisjaam otsustab kuna kellegi võrku ühendab.

sooja vett ka suvel pole? Kortermajadel tuleb see küttega sama trassi pidi tavaliselt.
Nõukaajal kohati nii oligi, suveks lükati katlamaja täiega välja. Ei kütet ega sooja vett.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

no tänapäeval on vast enamik inimesi paneelmajas kui ka muidu endale elektriboileri paigaldanud, et ka küttevälisel perioodil oleks sooja vett.

0
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

no tänapäeval on vast enamik inimesi paneelmajas kui ka muidu endale elektriboileri paigaldanud, et ka küttevälisel perioodil oleks sooja vett.

ma pigem imestan, et kas tõesti on kuskil majades veel sooja vee olemasolu seotud kütteperioodiga? lasnamäel igatahes ei ole.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 11.09 13:31; 11.09 23:35; 12.09 13:46; 17.09 10:33; 17.09 22:21; 18.09 12:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

minu teada ei ole meil eestis juba aastaid enam üht üleriiklikku kuupäeva,

Sa unustad, et osad perekoolikad on juba 50-70a vanad ja neile enam uusi trikke ei õpeta.
Juhul, muidugi kui nad ise arenguvõimelised ei ole. See TA vist väga mitte…

0
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 17.09 16:19; 18.09 10:38; 18.09 13:17;
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:

minu teada ei ole meil eestis juba aastaid enam üht üleriiklikku kuupäeva,

Sa unustad, et osad perekoolikad on juba 50-70a vanad ja neile enam uusi trikke ei õpeta.

no vanus ei ole küll mingi näitaja, ma ise olen ka 50 a. muidu ilmselt ei oskakski mingist üleriiklikust kütmise alguskuupäevast rääkida 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 11.09 13:31; 11.09 23:35; 12.09 13:46; 17.09 10:33; 17.09 22:21; 18.09 12:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

minu teada ei ole meil eestis juba aastaid enam üht üleriiklikku kuupäeva,

Sa unustad, et osad perekoolikad on juba 50-70a vanad ja neile enam uusi trikke ei õpeta.

Juhul, muidugi kui nad ise arenguvõimelised ei ole. See TA vist väga mitte…

Sa arvad, et vanemad inimesed selleks ajaks on täiesti juhmistunud?
Aga muidu, teemasse. Meie ühistus Mustamäel hakati eile kütma. Meie paneelikas on värskelt renoveeritud, nii et kütmatagi oli toas 20 kraadi ringis. Radikad reguleerisin miinimumi peale, muidu läheb liiga palavaks.
Soe vesi oli kogu aeg ja vannitoa käterätikuivati toru oli ka suvi läbi soe, nii et vannituba niiskeks ei läinud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga muidu, teemasse. Meie ühistus Mustamäel hakati eile kütma. Meie paneelikas on värskelt renoveeritud, nii et kütmatagi oli toas 20 kraadi ringis. Radikad reguleerisin miinimumi peale, muidu läheb liiga palavaks.

Ma elan sinuga samas majas ja seal mitte “ei hakatud kütma” vaid kütteautomaatika lülitus ise, automaatselt sisse, kuna välistemp saavutas esimest korda vajaliku miinimumpiiri.

Kui sulle ei sobi, ma võiks seda veel allapoole keerata, aga osad hakkavad siis juhatuses karjumas käima, et neil on külm.
Praegu on sätitud nii, et hunt söönud ja lammas kah enam vähem terve.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 17.09 16:19; 18.09 10:38; 18.09 13:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil eile läksid radikad leigeks! Mõnus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 11.09 14:09; 11.09 20:16; 12.09 12:53; 12.09 14:18; 18.09 12:01;
To report this post you need to login first.
Postitas:

kütteautomaatika lülitus ise, automaatselt sisse, kuna välistemp saavutas esimest korda vajaliku miinimumpiiri.

see automaatika reageerib kohe ühepäevasele langusele või? ei pea mingi pikema perioodi vältel see piiriks pandud temp olema?

loodetavasti lülitub ikka välja ka nüüd, kui nädalaks päevasel ajal 15+ kraadi prognoositakse.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 11.09 13:31; 11.09 23:35; 12.09 13:46; 17.09 10:33; 17.09 22:21; 18.09 12:47;
To report this post you need to login first.
Postitas:

see automaatika reageerib kohe ühepäevasele langusele või?

See reageerib isegi tunniajasele -15 kraadile. Tunnist juba piisab, jah, et lülitab kütte taha.

Aga kui sul on kindel soov ja tahe oma kuludega soetada + programmeerida pisut arenenum juhtimisautomaatika, siis oled järgmisel juhatuse vastuvõtul oodatud.
Loomulikult on kõike võimalik progeda ja arvutil poleks probleemi oodata 2 päeva, viis päeva, aasta jne.
+15 kolmeks tunniks päeval ja varjus, siis ei lülitu välja. Toas tahad 15 kraadi saada või?
Vanaeided läheks hulluks….
+20 hakkab alles midagi juhtuma.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 17.09 16:19; 18.09 10:38; 18.09 13:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui elad eramajas, siis ilmselt siis kui ise sisse lülitad. Kui elad kortermajas, siis küsi oma KÜ juhatuse käest.

Jäta meelde – isiklikuks eluks tarvilikke asju küsitakse Perekoolist! Kõik, alates laste saamisest tuhaurni valimiseni käib siit “kuidas teil on/kas teil on ka nii?” läbi. Iseseisvalt info otsimine, mõtlemine ja oma peaga otsustamine surid koos dinosaurustega välja.

Teemasse: vahel teen kaminasse tule kui rõskeks läheb, aga siiani pole olnud vajadust kütta.
Kus see nii külm on?

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.09 05:35; 20.09 05:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vaat kui on palav, siis mis teha?

Kui on palav, siis saab konditsioneeri kasutada. Müüakse ka selliseid, mida saab korterisse paigutada, praokil akna vahele siis saab selle jahutustporu süsteemi üles installeerida. Talvisel/sügisesel ajal muidugi lihtsam, konditsioneer siiski selliseks perioodiks, kui väljas on nädalate kaupa +30

Vähemasti ühe toa saab sellise portatiivse konditsioneeriga jahedaks. (Nagu ka elektriradikas teeb soojaks vaid ühe toa, terves korteris see rõskust ei eemalda). See eeldab muidugi seda, et korteris on uksed tubadel ees ????

Ütelgem nii, et kuskil paneelikas elavale inimesele on kõne all ainult see nn portatiivne konditsioneer. Üks selline konditsioneer maksab umbes 12 radika hinna ja võtab umbes (väga-väga umbes, sõltub ju võimsusest, temperatuurist ja pindalast) 0,9 radika tarvitatatvast elektrist. Seega soovitada inimesele, et osta igasse tuppa kuuma või ülekütmise ajal portatiivne konditsioneer on naljakas ???? Ouliselt säästlikum ja lihtsam on mitte maksta liiga vara sügisel ja liiga hilja hiliskevadel-varasuvel kütte eest ja maksta vajadusel odava elektriradika ja elektri eest, kui maksta varajast küttearvet, kannatada palavust, osta 300+ eurot maksvaid portatiivseid kondtsioneere ja maksta veel ka nende elektrikulu. Puhas matemaatika.

Ega siin midagi keerulist ka tunnetuslikust küljest. Alati on lihtsam soojendada kui jahutada. Kujuta nüüd ennast ette kahes olukorras: +30 kraadi ja päikesega asfaldil kõndides ning -30 kraadiga samal asfaldil kõndides. Esimesel juhul pole sul mitte midagi teha peale ehk külma mähise. Riiete ära võtmine ei aita, lõpuks poegi enam mida võtta. Teisel juhul aitavad õiged riided ja jalatsid. Elementaarne.

Miks sa tunned vajadust teise inimese rahakoti pärast muretseda?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.09 05:35; 20.09 05:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

alustati eile.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.09 13:40; 22.09 15:40;
To report this post you need to login first.
Näitan 26 postitust - vahemik 31 kuni 56 (kokku 56 )


Esileht Kodunurk Millal kütma hakatakse?