Sain suvel juhiloa ja juurdlen, et kas teha see lõppastme koolitus nüüd (et saaks enne libeda tulekut libedasõitu veel harjutada) või pigem nt aasta pärast. Millal on parim aeg seda teha? Millal teie tegite? Kes Tallinnas tegi, võib ka soovitada oma kohta (või kas sellel on üldse vahet?).
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Millal teha lõppastme koolitus?
Teema: Millal teha lõppastme koolitus?

Mina tegin 2a pärast, paar kuud enne vahtralehe lõppu ja ikka Männikul Autosõidus

Lõppastmekoolitus tehakse tavaliselt vahetult enne esmaste juhilubade aegumist. Ehk siis 2 aasta pärast. Kui sa libedasõitu tahad veel harjutada – siis sa võid eraldi selle osta kuskilt.

Mul sai äsja lubade saamisest aasta ja mõtlen varsti ära teha, nende hinnad tõusevad ka nagu pärmi peal mu meelest. Aga pole lähemalt vaadanud, kus teha, vast Autosõidus.

Kui sa libedasõitu tahad veel harjutada – siis sa võid eraldi selle osta kuskilt.
Miks lisa osta, kui võib selle kohustusliku koolituse raames seda teha?

Selle võib kasvõi kohe teha, mis tehtud, see tehtud!

Kogemuse põhjalt ütleks, et see libedasõidu koolitus reaalseks eluks küll tegelikult kuidagi ette ei valmista. Seal oli pigem selline lõbus lõhume autot ja kujutame ette, et keset teed on kits. Reaalne kogemus tuleb pigem ikka aastatega, kui autot tunnetama hakkad päriselt.

Kuna reaalne autotunnetus tuleb niikuinii aja ja kogemustega siis teeks kohe ära. Hinnad tõenäoliselt ka muudkui tõusevad ning alles autokooli lõpetanuna on lihtsam õpetajale kuuletuda ning vähem “ebasobivaid” sõiduvõtteid, mida korrigeerida…

kas lõppastme koolituse üks osa ei ole mitte ökonoomne sõit? seda võiks küll paljud pikemalt harjutada. aga no samas, kui kohe üldse välja ei tule, siis äkki oleks just hea õpetajalt näpunäited saada enne kui kinnistub pidur-gaas stiil 🤔

enne kui kinnistub pidur-gaas stiil
Mul laps sai veidi üle aasta tagasi load, libedasõidu tegi sel suvel. Temaga sõites tundub just olevat see pidur-gaas stiil, autokoolis õpetati, et peab võimalikult kiiresti saavutama piirkiiruse ja seda linnaliikluses kogu aeg hoidma, samas üle piirkiiruse ta ei lähe kunagi. Loodetavasti see ökonoomne sõit ka varsti tuleb ja saan ennast kindlamini tunda kui laps roolis.

Mu tütar tegi lõppastme koolituse viimasel hetkel enne tähtaja kukkumist. Õppesõidud toimusid talvel ja libedaga, ökonoomset sõitu õpetati juba autokoolis. Õppis ise talvel sõitma oma autot tundes. No ja siis sai koolitusel üht-teist manuaalkasti ökonoomsuse kohta teada, kuigi sellega ta liikleb väga harva.

Kahe aasta pärast

Mina tegin kohe, kui esmased load kätte sain. Sai asja kaelast ära.

Mina tegin kohe, kui esmased load kätte sain. Sai asja kaelast ära.
Ma ei saa aru, mis point sellel vahtralehel üldse on, kui võid tegelikult ju loa kättesaamisele järgneval päeval kasvõi selle lõppastmekoolituse ära teha, loa ära vahetada ja vahtralehte kasutama ei peagi.

Mina tegin kohe, kui esmased load kätte sain. Sai asja kaelast ära.
Ma ei saa aru, mis point sellel vahtralehel üldse on, kui võid tegelikult ju loa kättesaamisele järgneval päeval kasvõi selle lõppastmekoolituse ära teha, loa ära vahetada ja vahtralehte kasutama ei peagi.
Päris nii ikka ei ole 😀 esmane luba ja vahtraleht on ikkagi kaks aastat, ükskõik kas teed lõppastme kuu pärast esmase saamist või kuu enne selle kehtivuse lõppu

Mina tegin kohe, kui esmased load kätte sain. Sai asja kaelast ära.
Ma ei saa aru, mis point sellel vahtralehel üldse on, kui võid tegelikult ju loa kättesaamisele järgneval päeval kasvõi selle lõppastmekoolituse ära teha, loa ära vahetada ja vahtralehte kasutama ei peagi.
Vahtralehe kasutamine ei sõltu lõppastme koolitusest. Vahtraleht peaks näitama su igapäevast kogemust liikluses. Kus tuleb ikka väga palju erinevaid situatsioone ette, mida lõppastmekoolitus ju üldse ei hõlma.

Ma ei saa aru, mis point sellel vahtralehel üldse on, kui võid tegelikult ju loa kättesaamisele järgneval päeval kasvõi selle lõppastmekoolituse ära teha, loa ära vahetada ja vahtralehte kasutama ei peagi.
Mul on näiteks 20 aastat juhiluba olnud, kuid autot olen selle aja jooksul juhtinud vaid loetud korrad. Iga kord kasutan siis ka vahtralehte, mis annab teistele teada, et tegemist ei ole kogenud juhiga ja nad saavad sellega arvestada. Mulle tundub nii mõistlik teha.

Päris nii ikka ei ole esmane luba ja vahtraleht on ikkagi kaks aastat, ükskõik kas teed lõppastme kuu pärast esmase saamist või kuu enne selle kehtivuse lõppu
Puust ja punaseks:
1. Pärast transpordiameti sõidueksami sooritamist väljastatakse esmane juhiluba kehtivusega 2 aastat.
2. Esmase juhiloa kehtivuse ajal tuleb kasutada algaja juhi tunnust (rohelist lehte).
3. Enne esmase juhiloa kehtivuse lõppu tuleb läbida lõppastme koolitus.
4. Lõppastme koolituse läbimise järel väljastatakse tavaline juhiluba.
5. Tavalise juhiloa omanik ei pea seaduse järgi algaja juhi tunnust kasutama.
Teisisõnu, seadusest tulenev rohelise lehe kasutamise kohustus on algaja juhiloa omanikul. Kui lõppaste on läbitud ja juhiluba vahetatud, ei ole kohustust rohelist lehte kasutada. Vahet pole, kas juht sai esmase juhiloa eile või 2 aasta eest.

Algaja juhi tunnusmärk on kohustuslik esmase ja piiratud juhiloa omaja autol.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 21.06.2011. a määruse nr 50 „Mootorsõidukijuhi eksamineerimise, talle juhtimisõiguse andmise kord ja juhiloa vormid ning nõuded eksamisõidukitele” lisa 17

Lõppastme läbisin aasta peale juhiloa saamist .Tegin kõik ühes ja sama autokoolis ,ei pidanud kusagile mujale minema.Libedarada asub Männikul .

Koma ja punkt käivad kohe peale sõna lõppu. Ja siis tuleb tühik.

Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Millal teha lõppastme koolitus?