Esileht Väikelaps Millised distsiplineerimismeetodid lasteaias on teie poolt aktsepteeritavad?

Näitan 2 postitust - vahemik 31 kuni 32 (kokku 32 )

Teema: Millised distsiplineerimismeetodid lasteaias on teie poolt aktsepteeritavad?

Postitas:
Kägu

ei tööta lasteaias, aga mul on ka vahel töö tõttu asja lasteaedadesse.
ausalt öelda on minu jaoks ka tihti paras šokk, et mõned lapsed on täiesti kasvatamatud: mõni laps siseneb ruumi, näeb laual mõnd teda huvitavat asja ja kohe on näpud küljes. lausa kahel korral olen võõra lapse käest oma rahakoti ära võtnud, kuigi rahakott oli käekotis ja koos sellega laual. ise seisin mõni meeter eemal ja vestlesin lasteaia töötajaga samas ruumis.

jah, mu rahakott koos raha ja dokumentidega pole võibolla ohtlik lapsele, küll aga tähendaks minu jaoks kadunud või pooleks murtud id-kaart või pangakaardid päris suurt jama.

lapsele on vaja juba varakult selgeks teha, et võõraid asju ei tohi puutuda. ja kogu lugu. kui sa praegu juba ei suuda kontrollida oma lapse käitumist, siis mida sa teed siis, kui ta juba kooli läheb?

No jah, varakult alustatksegi rääkimist ja selgitamist. Aga ega see, et lapsele on selgitatud (ja korduvalt), ei likvideeri tingimata veel käitumist, sest väiksed lapsed on parajad tuulepead, kas tead – ühest kõrvast sisse, teisest välja. Kuni laps kasvab ja küpseb ja see teadmine lõpuks ajukäärude vahele jääb – mõnel natuke varem, teisel natuke hiljem. Minu nooremal, 3 ja poole aastasel lapsel on ka just nii, et niikui huvitavat asja näeb, on näpud küljes. Mina võin olla ka meeter eemal. Räägin ikka, et: “Ära võta seda, sest see on mulle vajalik ja võib minna sinu kätes katki/ära kaduda/see määrib/ see on söögiasi ja toiduasja niisma ei näpita/see on teise inimese asi” – jne. jne. Kuna vanem laps on selles osas juba ilusti targemaks saanud, ei ole igaveseks näppijaks jäänud – küll saab see noorem ka.

Mingit asja võtvale lapsele ratsapiitsaga vastu näppe anda või põlvili hernestele suruda (mis annaks muidugi kiirema tulemuse) pole tänapäeval enam kombeks.

Ehk see on samamoodi nagu mähkmetega: jah, tänapäeval on mähkmed enamasti kauem all, aga siiski saadakse mähkmetest välja ja kuigi mõni õelalt poetab: “Need tänapäeva lapsed ju sellised äpud – lähevad kooli ka vist mähkmetega, hähhh! Vaat, kus meie omal ajal…”, siis üllatus-üllatus, saadakse mähkmetest siiski lahti ning kooli keegi nendega ei lähe.

Nii et, rahu-rahu. Ei minda kooli mähkmetes ega panda igavesti pihta teiste kotte. On tänapäeva lapsed ka täiesti arenguvõimelised, varem-hiljem saavad targemaks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

On aktsepteeritavad: seletamine, selgitamine, sõnaline kealamine, vajadusel füüsilise jõuga eraldamine (kui lapsed päris üksteisele haiget tegema hakkavad, aga mitte õpetaja vihaga), ka nn eraldamine, et laps saaks rahuneda ja järele mõelda. Ka hääle tõstmine, et lapsed üldse kuulaks (mitte enda viha väljaelamine karjudes). Üldiselt eeldan, et täiskasvanu ja õpetaja jääb alati rahulikuks ja ei ela oma viha lapse pea välja ei sõnaliselt ega füüsiliselt. Õpetaja võib lapsega pahandada, on aktsepteeritav lapsele tema neg käitumise tagajärgede selgitamine ja mõnikord ka tema enda “rohu maitstaandmine”, st kui laps käitub pahasti, siis selle käitumise neg tagajärg on talle endale tuntav- nt kui kallab magustoidu meelega (kogemata asjade eest ei karistata) lauale, siis tema magustoitu ei saa.

Ei ole aktsepteeritav füüsiline karistamine, valu, ebamugavuse, hirmu tekitamine karistamiseks, avalik häbistamine (paha poisi sildikandmine terve päeva, lapsed seisavad ringis ja teevad süüdlasele “häbi-häbi”- kohutav alandamine, lugesin seda kunagi siit ja juuksed tõusid õudusest püsti.).

Please wait...
Näitan 2 postitust - vahemik 31 kuni 32 (kokku 32 )


Esileht Väikelaps Millised distsiplineerimismeetodid lasteaias on teie poolt aktsepteeritavad?