Esileht Erivajadustega laps Millisesse kooli panna autist?

Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )

Teema: Millisesse kooli panna autist?

Postitas:
Kägu

Poisslaps, 6 aastane. Diagnoos on täpsustamata pervasiivne arenguhäire ja täpsustamata kõnehäire. Kust ja kellelt saaks nõu millisesse kooli last panna? Kas tavakooli (maakool)ja tugiisik abiks või väikeklassi või veel kuhugi mujale. Või selgub tõde siis kui laps juba koolis on- kas valik on õige või vale? Käib lasteaias ja õpetajad olid üllatunud kui andsin teada, et küsin koolipikendust, kuna laps luges juba 4 aastaselt ja on veel mõnes asjas üsna taibukas. Samas matemaatika ja numbrid ei huvita üldse. Ja muidugi see sotsiaalne pool… Kes aitaks valikut teha?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
näks

koos kohaliku Rajaleidja keskusega peaks lahenduse leidma. koolipikenduses osas on alati risk, et see ei anna soovitud tulemust, sostsiaalne pool ei pruugi aastaga järgi tulla, matemaatiline ehk küll. Kui lapsel otseseid käitumis ja tähelepanu probleeme ei ole ja koolis on õpetajad, kes on nõus temaga töötama ja tema järgi asju pisut tavapärasemast teistmoodi tegema, siis peaks väike maakool olema hea variant. Alusta varakult läbirääkimisi ja kindlasti leiad lahenduse. Jõudu.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui vähegi võimalik ja lapsel lasteaias kõik hästi, soovitan kindlasti koolipikendust. Kool on väga väsitav ja suur muutus. 6 aastane võiks kindlasti veel aasta lasteaias käia. Meie võtsime kopplipikendust ja väga rahul. Koolis on nagunii pikalt vaja käia, las olla rahulikult veel aastake.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Muidu võiks erikooli panna kui läheduses on, oleneb kuskandis te elate?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja veel, 6 aastane ei vaja koolipikenduse taotlemist. Meie taotlesime 7 aastasele, saime, oli väga kasuks, kooli läks nii, et kevadel sai 8’ja sügisel läks kooli.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

olen eripedagoog- nõustaja. minu kogemus näitab, et kui poisi puhul on vähimgi kahtlus, kas minna seitsmeselt kooli või mitte, tasub alati koolipikendust võtta. poisid on tavaliselt aeglasema küpsemisega ja liiga vara kooli pandud lapsel tulevad juurde käitumisprobleemid ja vastikus kooli vastu.
millisesse kooli panna – väga palju oleneb sellest, milline on kohalik kool ja õpetaja. kui on tore kool, palju huviringe, tugispetsilistid ja käitumisprobleemidega tegeldakse, siis paneksin kohalikku kooli. kindlasti tasub uurida, milliseid tugimeetmeid kool suudab pakkuda. soovitav oleks eripedagoogi tundides käimine ja lapse individuaalne toetamine/jälgimine. Vajadusel individuaalse õppekava koostamine raskeks osutunud aines. nii saab ka õpitava mahtu vähendada ja diferentseeritult hinnata.
kindlasti tasub uurida, milline on lapse tulevane õpetaja. väga noor ja kogenematu või läbipõlenud ja närviline ei ole hea valik. aga kui õpetajal on erivajadustega lastega tegelemiseks soovi ja südant, kasuks tuleks ka vastavate koolituste läbimine, siis miks mitte.
erikoolides on küll vastav personal, kes kindlasti professionaalsem on, aga laps peab tavaelus siiski ühiskonda integreeruma ja selleks ei ole suletud kool hea hüppelaud.
lõpliku otsuse teeb alati lapsevanem ja keegi ei saa teda millekski sundida.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

erikoolides on küll vastav personal, kes kindlasti professionaalsem on, aga laps peab tavaelus siiski ühiskonda integreeruma ja selleks ei ole suletud kool hea hüppelaud.

Nagu meil oleks neid erikoole ja sinna kohti võtta. Selleks, et erikooli pääseda, peab laps ikka väga eriline ja tema vanem osav asjaajaja olema. Muidu on erikool tegelikult selles mõttes hea, et neil peaks olema professionaalne personal ja paremad eriprogrammid, tavakoolis on õnneasi, kas keegi üldse arvestab lapse eripäraga ja arendab teda või lastakse tal lihtsalt klassis oleskleda ja pannakse mingid hinded välja, sest tavalaste kõrvalt ei ole aega, energiat ega võimalusi tema eripäraga tegeleda, vaadatakse lihtsalt, et ta liiga palju teistel õppimist ei segaks. Selles mõttes võib erikoolist saada parema hariduse. Kui aga eesmärk on ilus paber, siis kõlbab muidugi tavakool ka. Samuti ei ole sageli tavakooli klassis tänapäeval ainult üks eripäraga laps, vaid neid on mitu ja nende eripärad on teadagi ju, erinevad. Igal juhul soovitan kasutada Rajaleidja abi ja kui koolis pakutakse väikeklassi võimalust, siis ka seda.

Please wait...
Postitas:
Kägu

olen eripedagoog- nõustaja. minu kogemus näitab, et kui poisi puhul on vähimgi kahtlus, kas minna seitsmeselt kooli või mitte, tasub alati koolipikendust võtta. poisid on tavaliselt aeglasema küpsemisega ja liiga vara kooli pandud lapsel tulevad juurde käitumisprobleemid ja vastikus kooli vastu.

Meile ei soovitanud keegi koolipikendust, ei lasteaed, Rajaleidja ega LVTK. Tegemist suvel sündinud poisiga, kel diagnoosiks samamoodi ebaselge pervasiivne arenguhäire, mis väljendub selles, et laps on sotsiaalselt arengult veidi maas. Samas akadeemiliselt tugev ja keeleliselt andekas. Läks süvaõppega kooli väikeklassi. Pool aastat on käinud ja siiani väga meeldib koolis ning mingeid käitumisprobleeme pole tekkinud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Maakohtades, väikelinnades pole vastavaid spetsialiste. Null. Sest nad ei paku omalt poolt mitte midagi peale niru palga ja ükskõikse suhtmise. Mõnel poole ei tulda isegi selle peale, et tal oma lauda ja sahtleid võiks vaja minna.

Please wait...
Postitas:
Kägu

olen eripedagoog- nõustaja. minu kogemus näitab, et kui poisi puhul on vähimgi kahtlus, kas minna seitsmeselt kooli või mitte, tasub alati koolipikendust võtta. poisid on tavaliselt aeglasema küpsemisega ja liiga vara kooli pandud lapsel tulevad juurde käitumisprobleemid ja vastikus kooli vastu.

millisesse kooli panna – väga palju oleneb sellest, milline on kohalik kool ja õpetaja. kui on tore kool, palju huviringe, tugispetsilistid ja käitumisprobleemidega tegeldakse, siis paneksin kohalikku kooli. kindlasti tasub uurida, milliseid tugimeetmeid kool suudab pakkuda. soovitav oleks eripedagoogi tundides käimine ja lapse individuaalne toetamine/jälgimine. Vajadusel individuaalse õppekava koostamine raskeks osutunud aines. nii saab ka õpitava mahtu vähendada ja diferentseeritult hinnata.

kindlasti tasub uurida, milline on lapse tulevane õpetaja. väga noor ja kogenematu või läbipõlenud ja närviline ei ole hea valik. aga kui õpetajal on erivajadustega lastega tegelemiseks soovi ja südant, kasuks tuleks ka vastavate koolituste läbimine, siis miks mitte.

erikoolides on küll vastav personal, kes kindlasti professionaalsem on, aga laps peab tavaelus siiski ühiskonda integreeruma ja selleks ei ole suletud kool hea hüppelaud.

lõpliku otsuse teeb alati lapsevanem ja keegi ei saa teda millekski sundida.

Palun andke oma meili-aadress.Tahaks Teiega arutada sarnast teemat.Parinat.

Please wait...
Postitas:
Kägu

ma siia avalikult oma aadressi ei paneks. kui soovite enda oma panna, võin Teile vastata.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja. Tegin koolipikenduse taotluse ja on lootust, et see läheb läbi. Kõnediagnoos on see mis vist seda otsust toetab. Autism ja enneaegsus ei olevatki nii olulised. Laps saab 7 aastaseks septembri algul ja sündis sügavalt enneaegsena, 28. nädalal. Pidi sündima detsembri algul. Rajaleidjast öeldi jah, et sügisel tuleb uued uuringud teha ja siis koos nendega arutame. Lasteaias käsitletakse hetkel kui koolieelikut ja seal on õpetajad öeldnud, et paremini teeb kaasa siis kui rühmas on max 10 last (sobitusrühm 14 last), kui on rohkem, siis kipub tõrkuma. Samas on aeg näidanud, et ta pidevalt areneb, mõnedes asjades on aasta võrra eakaaslastest maas, aga kõik siiski lõpuks tuleb.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mu lapsel oli ka lasteaia ajal diagnoositud täpsustamata pervasiivne arenguhäire. Laps on väga halvasti kohanev siis kooli pikendust lasteaed ei soovitanud. Esimeses klassis tekkisid õpiraskused ja öeldi, et oleks pidanud ikka pikendust taotlema. Nüüd teises klassis lisandusid ka käitumisprobleemid. Käis uuringutel ja sai uue diagnoosi, asperger. Saime puude ja nüüd taotleme uueks õppeaastaks individuaalõpet. Mina soovitan panna võimalikult väiksesse klassi.

Please wait...
Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )


Esileht Erivajadustega laps Millisesse kooli panna autist?