Aitab kirumistest. Kui minu ainukeseks kriteeriumiks oleks tõeliselt mõnusa ja sõbraliku sisekliimaga kool tallinnas, kuhu oma võsuke panna, siis milline see oleks?
Teema: Millist kooli näed tõepoolest hea, sõbraliku sisekliimaga?
VHK
ei taha sind kurvastada, kuid arvan, et sellist kooli polegi..piirkonnakoolides palju käitumishäiretega lapsi (vähemalt minu piirkonnas,kooli töötaja sõnul)ja eliitkoolides kõva tamp. samuti on igas koolis koolikiusamine.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Aitab kirumistest. Kui minu ainukeseks kriteeriumiks oleks tõeliselt mõnusa ja sõbraliku sisekliimaga kool tallinnas, kuhu oma võsuke panna, siis milline see oleks?[/tsitaat]
Mul on täpselt sama kriteerium. Heas õhkkonnas õpivad lapsed palju meelsamini, kui üliranges, pingelises keskkonnas. On olemas kogemus nii tugeva kombinaatkooliga kui ka VHK-ga. Esimesega väga negatiivne kogemus, viimasega aga ülirahul.
Minu hea tuttava lapsed käivad aga NEK-s, mille toetava ja rahuliku õhkkonna kohta olen samuti vaid head kuulnud.
RAM
Kas VHK poisid ja tüdrukud eraldi? Kui nii, kas see ei häiri? Miks see üldse nii on? (kui on)
TIK
RaM – väga tore. ise olen eliitkooli kasvandik ja olin väga positiivselt üllatunud, kui tore üks kool võib olla:) oleks tahtnud ise sellises koolis käia! õpitulemused on head – olümpiaadid, peastarvutamise ja sudoku lahendamise võistlused juba esimeses klassis, samas on ka koolil kõik spordivõimalused ja palju huvialategevusi. tõeliselt vahva! ja õpetajad naeratavad ning probleemid lahendatakse
Viimsi Kool
RAM
Kaks last meil seal õppinud (lõpetanud/ lõpetamas), kolmandat kahjuks kuidagi ei kannatanud panna. Lapsed on koolis õnnelikud. Hea meelega veedavad seal aega, suhtlevad palju õpetajataga väljaspool tunde ja mitte õppetöö raames.
Ei tahaks kurvastada, aga algklassides on kõige olulisem ÕPETAJA. Kui õpetaja suudab end kehtestada ja klassis autoriteet olla ning lapsi \”siduda\”, siis on klass ühtne ja sõbralik. Kui õpetaja ei suuda ja lapsed ei allu, on peagi ka nügimised-kiusamised tulemas.
Väga hea. Mul on nüüd valikus üks kool juures, kui noorem kooli minema hakkab. VHK-sse on konkurss karm isegi kooliealiste õdede, vendade korral, proovime lisaks ka RAM-i.
Meie jaoks parim kooslus – hea tase ning eluterve õhkkond.
Nõus – õpetaja määrab kõik. Meie koolis (JWG) 4 esimeste klasside peale 1(koma viis) paha-poissi. Kui klassijuhataja ainult tegeleks probleemiga, aga lapsevanemate jutu järgi tundub pigem olema ‘ei mina ei tea midagi ja ei saa ikka midagi teha ja…’. Kui lastakse karistamatult tegutseda, tekibki puutumatuse tunne. Vanemad kahjuks ka ignorandid, igas liinis. Kurb. Õnneks mitte meie klass.
Aga muidu on JWG tore ja sooja õhkkonnaga, need õpetajad, kellega oleme kokku puutunud (algklasside majas), on tõeliselt toredad inimesed, lastele/lapsele väga meeldib. Väheke kulunud on juhtimine… ee… aeglane 🙂
Tallinna 21. Kool, kus hea huumor, nali ja naer on laste pidevad kaaslased.
TKG
sellist kooli pole, kõik sõltub õpilastest ja õpetajatest ja see kontingent on ju vahelduv.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Ei tahaks kurvastada, aga algklassides on kõige olulisem ÕPETAJA. Kui õpetaja suudab end kehtestada ja klassis autoriteet olla ning lapsi \”siduda\”, siis on klass ühtne ja sõbralik. Kui õpetaja ei suuda ja lapsed ei allu, on peagi ka nügimised-kiusamised tulemas.[/tsitaat]
Tahtsin just sama kirjutada. Väikeste laste puhul on tõesti õpetaja see a ja o. Tema paneb aluse, mille põhjalt suuremad juba ise edasi toimetavad.
Minul on selles mõttes täiesti head kogemused ka eliitkooli, nimelt TPL-iga: üks laps on selle lõpetanud ja teine eelviimases klassis, neil on mõlemal koolis tekkinud väga toredad sõbrad (ka too vilistlane suhtleb oma endiste klassi- ja koolikaaslastega siiamaani) ja kooli minnakse/mindi alati hea meelega.
Ka nii palju kui ma õpetajatega olen rääkinud, siis kõikjalt kumab väga hooliv ja tähelepanelik suhtumine õpilastesse, kusjuures(!) see ei ole seotud õppeedukusega (mul ühe lapse hinded ikka oluliselt paremad kui teisel), vaid just nähakse isiksust ning tema tugevaid ja nõrku külgi n-ö komplektis.
kiidan samuti JWG kooli, eriti algklasside oma, lastel on soojad suhted oma klassijuhatajaga, ma ei ole veel kuulnud ühestki \”halvast\” õpetajast seal. minu kokkupuude õpetajatega on samuti igati postitiivne.
21. kk olen ise õppinud ja hullemat sisekliimat annab ette kujutada. algklassides oli meie õpetajaks tõeline vanatüdruk, kes karjus meie peale näost punane. see on tõeline kombinaat aga loomulikult saab sealt hea hariduse.
JWG. Hetkel kokkupuude ainult väikese majaga ja siiani kõik väga meeldiv.
Hea Kägu | 24/02/2012 11:15
Kaldun arvama, et 21.kooli sisekliima, nagu ka keskkond,õpetajaskond, õpetamismetoodika ja palju muud on võrreldes \”kunagiste aegadega\” kõvasti muutunud. Praegune 21.kool meeldib minu LAPSELE väga ja lapsevanemana olen minagi väga rahul. Ilus ja avar kool, bassein, sportimisvõimalused, tasuta huvitegevus ja mis peamine, lapsel on huvitav, üritusi ja võimalusi palju. Võrreldes tasuliste koolidega (TIK, RAM), aga ka TPLi ja GAGi lisakuludega, on 21.koolil selged eelised. Nagu IGAS koolis ja IGA lapse puhul on õppimine tähtis, aga mingit \”tampi\” pole täheldanud. Laps on tavaline 8-aastane rüblik 🙂 Mina olen seda kooli ka oma tuttavate lastele soovitanud.
Kägu | 24/02/2012 11:15
Arvan, et 21.kooli sisekliima, nagu ka keskkond,õpetajaskond, õpetamismetoodika ja palju muud on võrreldes \”kunagiste aegadega\” kõvasti muutunud ;). Praegune 21.kool meeldib minu LAPSELE väga ja lapsevanemana olen minagi väga rahul. Ilus ja avar kool, bassein, sportimisvõimalused, tasuta huvitegevus ja mis peamine, lapsel on huvitav, üritusi ja võimalusi palju. Sõbrad toredad, õpetaja – asjalik ja abivalmis. Võrreldes tasuliste koolidega (TIK, RAM), aga ka TPLi ja GAGi lisakuludega ja tasulise huvitegevusega, on 21.koolil veelgi suuremad eelised. Nagu IGAS koolis ja IGA lapse puhul on õppimine tähtis, aga mingit \”tampi\” pole täheldanud. Laps on tavaline 8-aastane rüblik 🙂 Mina olen seda kooli ka oma tuttavate lastele soovitanud.
Kui rahaprobleeme pole, siis kindlasti RAM. Naeratavad ja aktiivsed õpetajad ja ohtralt üritusi. Lastest hoolitakse ja sisekliima on stabiilne.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]kiidan samuti JWG kooli, eriti algklasside oma, lastel on soojad suhted oma klassijuhatajaga, ma ei ole veel kuulnud ühestki \”halvast\” õpetajast seal. minu kokkupuude õpetajatega on samuti igati postitiivne.
21. kk olen ise õppinud ja hullemat sisekliimat annab ette kujutada. algklassides oli meie õpetajaks tõeline vanatüdruk, kes karjus meie peale näost punane. see on tõeline kombinaat aga loomulikult saab sealt hea hariduse.[/tsitaat]
Sel juhul räägid sa vähemalt 10 aasta tagusest ajast. Ja üks õpetaja ei tee kooli sisekliimat. Selliseid õpetajaid leidub igas koolis. See kool on kõvasti muutunud – tänapäeval esitatakse sealt ridamisi õpetajaid aasta õpetaja kandidaatideks. Mina soovitan seda ka kõigile sõpradele.
RAM Kool, parima sisekliimaga kool. Õpetajate omavahelised võimalikud sekeldused laste igapäevarutiini ei sega, hea, et selline piir on suudetud seada.Kahjuks on seal piir ees paljudele raha osas.
Teine kool on Peetri Lasteaed-põhikool, tõeliselt tore kool. Mähe LA-algkool ka tore kodune kool, õpirõõmu tekitamiseks, kahjuks probleemne edasiminek 7.klassist, sest paljud koolidel ei ole planeeritud 7.klassidesse katsetega õpilaste lisamine.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Tallinna 21. Kool, kus hea huumor, nali ja naer on laste pidevad kaaslased.[/tsitaat]
Kahtlen. Mul on kokkupuuteid selle kooli lõpetajatega, kahjuks pean ütlema, et raske on leida niivõrd ülbeid ja ennasttäis inimesi. Millegipärast kipuvad ka selle kooli lõpetanud kõrgkoole poole jätma.
Liivalaia – mõnusalt väike kool, head sportimisvõimalused, palju tasuta huviringe
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Kahtlen. Mul on kokkupuuteid selle kooli lõpetajatega, kahjuks pean ütlema, et raske on leida niivõrd ülbeid ja ennasttäis inimesi. Millegipärast kipuvad ka selle kooli lõpetanud kõrgkoole poole jätma. [/tsitaat]
Hea ja mitmekülgne haridus loob võimekust ja rohkem võimalusi eneseteostuseks. Tähtis on ju valikute võimalus. Eks need valikud pole kerged ja asjaolusid on erinevaid. Ärme üldista 🙂
Aga kui julgus ja enesekindlus tuginevad heale haridusele, siis pole tegemist lausülbusega, vaid pigem noortele iseloomuliku tormakuse ja illusiooniga enese küpsusest 🙂
Viisakus ja empaatiavõime on hea hariduse oluline osa ja lapsi peab toetama ja innustama ka kodune keskkond ja vanemate hoiakud. Olgem sõbralikumad ja ärgem täiskasvanutena harjuta lapsi teisi sildistama.
Ärge hakake ometi siin jälle kisklema! Või tehke seda mujal. Hea teemapüstitus ja igaühel on oma arvamus – ja õigus seda välja öelda.
VHK
RAM
oma laste kodukoolid Soomes (väga positiivsed kogemuse nii alg-, põhi- kui kutsekooliga)
Soovitan ka Liivalaia kooli, vanast ajast jäänud nn plekk on asjata. Sõbralikud õpetajad, lihtsatest peredest õpilased, palju tasuta ringe ja huvitegevust. Olen väga rahul.
21. kooliga väga halvad kogemused.
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.