Esileht Tööelu, raha ja seadused. Minna või mitte minna autokooli?

Näitan 23 postitust - vahemik 1 kuni 23 (kokku 23 )

Teema: Minna või mitte minna autokooli?

Postitas:
Kägu

Kas soovitate autokooli minna, olenemata sellest, et sinna alla väga väga palju raha läheb?
Olen ise alles noor inimene, mul on 2 last. Mõtlesin küll, kui tore oleks tegelikult, kui oleks auto, saaks lastega mööda Eestit ringi reisida, ei pea neid ühistransporte muudkui kasutama, lapsi kooli/lasteaeda viies. Teisalt, uurisin autokooli kohta rohkem ja inimesed panevad ligi 1000 euri magama, lisa sõidutundide peale juba läheb päris palju. Oeh ..

Please wait...
Postitas:
Kägu

Autokool on ju ühekordne kulu. Aga sellest pole midagi kasu, kui sa ei jõua autot osta ja seda üleval pidada. See on ikka veidi suurem ja pidev kulu.
Mina ei kujuta elu ilma juhilubadeta ette, kui mul peres juba auto on. Imelik, kui ainult mees peaks kõik sõidud tegema. Aga kui autot poleks ja rahaliselt ei saaks ma seda ka endale lubada, siis tühja neist lubadest.
Kuigi jah, mul läks neid vaja kohe oma esimesel töökohal.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

rusikareegel umbes selline, et tegelik kulu on ca 2x see number, mis autokooli ametlik hind on, sest juurde tulevad mitmesugused riigilõivud (eksamid, luba, kui keegi kodustest lisajuhendajaks siis tema tunnistuse riigilõiv), eksamitasud, libedakoolitus, med.koolitus, pimedassõit, lisasõidutunnid, lõppkoolitus jne.

nii oli siis, kui ma ise 25a tagasi autokoolis käisin.
samamoodi nüüd, kui mu laps paar aastat tagasi käis.

auto ostuks pole küll vaja aastaid raha koguda. ka odavamad sõidavad.
mu enda 1.auto oli minuga sama sünniaastaga ja maksis tollal ca 1/4 minu (õpetaja)kuupalgast.
lapse auto hind oli ca 150€ (ca 20a vana, sõidab, ülevaatuselt juba 3x edukalt läbi läinud tema käes oldud aja jooksul)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui sulle tundub autokooli tasu “magama pandud raha”, siis tõenäoliselt sul autot tegelikult nii väga vaja ei olegi.
Ja nagu mainitud – kool on ühekordne väljaminek, auto ülalpidamine regulaarne ja mitte odav.

Please wait...
Postitas:
Kägu

No see oleneb ometi sinu elukorraldusest ja vajadusest/võimalusest/valmisolekust autot juhtida/omada.
Autokooli maksumus seejuures on täiesti tähtsusetu (arvestades, et see tegelikult ei ole ju nii suur summa)

Please wait...
Postitas:
Kägu

auto ostuks pole küll vaja aastaid raha koguda. ka odavamad sõidavad.
mu enda 1.auto oli minuga sama sünniaastaga ja maksis tollal ca 1/4 minu (õpetaja)kuupalgast.
lapse auto hind oli ca 150€ (ca 20a vana, sõidab, ülevaatuselt juba 3x edukalt läbi läinud tema käes oldud aja jooksul)

See on tore, et sul on nii hästi läinud. Minu arvamus on, et ema ja kaks last peaks reisimiseks kasutama siiski võimalikult korralikku ja turvalist autot.
Kui mu tütred load said, siis otsisime ka neile autot mitte odavuse vaid turvalisuse järgi, samuti kasutatuna. Isa pidas turvalisust eriti oluliseks. Ja jälgis kullipilgul masinate hingeelu, käis aeg-ajalt ise sõitmas, kuulas iga heli, õpetas ka tüdrukud kuulama. Ei tahtnud, et nad kuskil teele jääksid, eriti talveöödel.
Ja kui nad pered lõid ja lapsed sündisid, ostsid omakorda veel turvalisemad variandid.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Oleneb, kui sütikas sa oled. Ma õppisin niisamuti kahe beebi kõrvalt autokoolis, esimesest õppepäevast lubadeni läks 11 nädalat ja 890€. Autoga sõita kartsin väga, seetõttu venitasin ka lubadega. Aga seal olles lihtsalt tegin ära, vōtsin võimalikult palju sõidutunde ja lugesin liiklusseadust. Väga hea tunne on lubadega olla.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui mu tütred load said, siis otsisime ka neile autot mitte odavuse vaid turvalisuse järgi, samuti kasutatuna. Isa pidas turvalisust eriti oluliseks

tallinna liikluses oleks kõige turvalisem sõiduk üldse tank või soomustatud sõiduk, kahjuks käiksid isegi sel juhul, kui maja ja suvila maha müüks, nii turvaliste sõidukite muretsemine üle jõu.
lisaks rahakoti paksusele sõltub autoost ka selle omanikust. meie poiss suudab ise oma panni eest hoolt kanda ning vajadusel ka seda putitada. mõni humanitaar aga läheb veel keskealisena autopoodi ja valib auto, mis silmade ja kingade värviga sobiks, mudel ja hind pole oluline.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

tallinna liikluses oleks kõige turvalisem sõiduk üldse tank või soomustatud sõiduk, kahjuks käiksid isegi sel juhul, kui maja ja suvila maha müüks, nii turvaliste sõidukite muretsemine üle jõu.
lisaks rahakoti paksusele sõltub autoost ka selle omanikust. meie ttü tudeng suudab ise oma panni eest hoolt kanda ning vajadusel ka seda putitada. mõni humanitaar aga läheb veel keskealisena autopoodi ja valib auto, mis silmade ja kingade värviga sobiks, mudel ja hind pole oluline.

No kui mõne jaoks hind pole oluline, siis miks ta ei või omale värvi järgi autot osta! Hapud viinamarjad või?

Please wait...
Postitas:
Kägu

rusikareegel umbes selline, et tegelik kulu on ca 2x see number, mis autokooli ametlik hind on, sest juurde tulevad mitmesugused riigilõivud (eksamid, luba, kui keegi kodustest lisajuhendajaks siis tema tunnistuse riigilõiv), eksamitasud, libedakoolitus, med.koolitus, pimedassõit, lisasõidutunnid, lõppkoolitus jne.

nii oli siis, kui ma ise 25a tagasi autokoolis käisin.

Mul siis vedas, et ligi 27a tagasi autokoolis käisin, mingeid lisakulusid ei mäleta, tõenäoliselt oli riigilõiv juhilubade eest. Polnud mingit libedakoolitust, pimedasõitu, lisasõidutunde (jah, isegi minusugune koba sai esimese korraga läbi nii kooli kui ka ARKi eksamilt), medkoolitust ega lõppkoolitust.
Tänapäeval jah enam nii lihtsalt ei saa.
Teemaalgatajal soovitaks autokooli minna küll, kui ta tunneb, et auto tema elus vajalik on. Mind ärgitas abikaasa autokooli minema, praegu ei kujutaks ette et vajadusel sõita ei saaks või autot poleks. Igapäevaselt autot ei kasuta, pole vajadust.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Autokoolist möödas küll umbes 15 aastat, aga mina samuti ei mäleta, et oleks liiga palju raha läinud. See ikka oleneb inimesest ka, kas ta tahab autoga sõitma õppida või mitte. Mina isklikult võtsin vist 2 lisatundi sõiduõpetajaga ja võibolla kokku 3 tundi sõitsin nö eraõpetajaga. Eksami sooritasin erinevalt enamusest minu rühmast (jah, siis veel e-õpet ei olnud) esimese korraga.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Paar aastat tagasi läks autojuhiloa peale mingi 2000€, kokku ei arvutanud. Juhiloa peaks kätte saama hiljemalt 20ndaks eluaastaks, noor inimene 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei kujutaks ette, et autot ei ole. Maakodu asub metsade keskel ja sinna käib buss 2x nädalas. Panen reedel poolest päevast lapsed ja koera auto peale ning maale. Samuti vajan autot töö tõttu.
Muidugi on odavam elada ilma lubadeta, ilma autota ning üldse puu all onnis – aga mugavus maksab.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Paar aastat tagasi läks autojuhiloa peale mingi 2000€, kokku ei arvutanud. Juhiloa peaks kätte saama hiljemalt 20ndaks eluaastaks, noor inimene 🙂

Kelle 2000 euro eest sa selle juhiloa siis teismelisena said endale muidu?
Jah, meie maksame ka oma gümnasisti autokooli ja eksamite eest praegu, sest meil on võimalik. Autot osta talle ei kavatse, olen lubanud talle vajadusel oma 15a vana laenata. Aga ma saan aru, et väga paljudel ei ole selliseid summasid kuskilt võtta ja elementaarseks seda tänapäeval küll pidada ei saa, et lapsed täisealiseks saades ka juhiloa saavad.
Teemaalgataja, kõik oleneb su elustiilist, aga nagu isegi tõded, siis auto annab vabaduse. Samas, nagu juba eelpool öeldud, kui pole raha auto pidamiseks, siis pole ka juhiloa olemasolul erilist mõtet ja vabalt võid ka autokooli mineku edasi lükata.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Oleneb, kui sütikas sa oled.

Mida tähendab sütikas?

Please wait...
Postitas:
Kägu

tallinna liikluses oleks kõige turvalisem sõiduk üldse tank või soomustatud sõiduk,

Tõeliselt ohtlikud avariid toimuvad ikka linnadest väljasool.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina sain load 26-aastaselt kuna oli hädasti vaja. Enne seda arvasin, et minust ei saa kunagi autojuhti.
Alustasin nullist ja võtsin topeltunde, seega läks ka tolle aja kohta üsna palju raha.
Nüüdseks olen 25 aastat igapäevane sõitja, peamiselt Tallinnas. Ja maakoju muidu ei saaks.
Üldse ei kahetse et omal ajal selle kadalipu läbi tegin.
Lube niisama teha ei soovita, peale eksamit peaks olema ikka võimalus sõita sest siis alles see õige õpe algab.

Please wait...
Postitas:
Kägu

tallinna liikluses oleks kõige turvalisem sõiduk üldse tank või soomustatud sõiduk, kahjuks käiksid isegi sel juhul, kui maja ja suvila maha müüks, nii turvaliste sõidukite muretsemine üle jõu.

Mis sellel Tallinna liiklusel peaks viga olema? Rahulik väike linn. Surma on ikka suhteliselt raske saada, kui just ise purjus peaga amokki ei torma. Mida sa oma tankiga siin enda arust teeks?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Eks sõltub ju vajadusest. Mina kasvasin autota peres ja polnud häda midagi, ei tundnud ka puudust. Varsti peale täisealiseks saamist tegin juhiloa ja nüüd juba aastaid igapäevane autokasutaja olnud. Enam ei kujutaks autota elu ettegi ja tagantjärele tundub ulme, et omal ajal said kõik suured poekotid käe otsas mitme kilomeetri kauguselt poest koju veetud. Auto olemasolu teeb mugavaks ka!

Minu töö muidugi nõuab ka sõiduoskust (ja -õigust), kuna sõita tuleb tihti ja kedagi kogu aeg sõitudele juhiks kaasa kaubelda poleks mõeldav.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina ise olin äärmiselt autokauge inimene, teatasin sõpradele, et olen humanitaar ja sellest masinavärgist ei huvitu 🙂

Siis sain järjestikku väikese vahega lapsed. Kärutasin kaksikutekäruga ringi. Olin kõik pikad päevad lastega koos ja muudkui rallisime – lisaks tarbekäikudele nagu toidupood, käisime beebide muusikaringides, muinasjututundides ja külas. Sõitsin kaksikutekäruga ühistransaga Piritalt Keilasse sõbranna lapse sünnipäevale jne.

Lõpuks sai villand ja läksin ikkagi autokooli, olin 34-aastane. Lapsed olid 3 ja 4. Jaanuaris läksin, juunis tegin koolieksamid, suvel sain ka ARKist läbi (pidin mitu korda tegema).

Ise arvasin kogu aeg, et mina küll sõitma ei hakka, lihtsalt nii igaks juhuks teen… Aga juba sügisel juhtus nii, et abikaasa sai töö juurest ametiauto ja seega jäi pereauto minule kasutada. Ja lasteaias algas suur sünnipäevatamine – kutsed olid tihtipeale meie kodukohast 25 km kaugusel asuvatesse mängutubadesse, miniloomaaedadesse jne ja mingit ühistransat sinna ei läinudki. Lisaks oli vaja lapsi viia arsti juurde, ringidesse, massööri juurde. Lisaks oli väga tore tuua poest toitu mitte käe otsas tassides, vaid autoga. Seega sai minust üsna pea pärast juhiloa kättesaamist igapäevane sõitja. Sõidan siiani, mul on isiklik auto ja olen roolis praktiliselt iga päev. Ehkki alguses uskusin kaljuikndlalt, et minust küll sõitjat ei saa – sai siiski 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sellise suhtumisega kindlasti ei tasu. Ühistransport on praegu üleüldse paljudes maakondades tasuta, auto pidamine on aga päris kallis. Mida odavama auto ostad, seda enam remondid ja maksad selle eest. Kütus pole ka odav. Ühistransport on kindlasti odavam. Ja veel – suur enamus autokoolis käijatest ei tee praegu esimese korraga eksamit äragi (vist ca 40% vaid teeb), mõni käib 10 korda, rekord on vist isegi 38 korda, lube saamata. Raha maksab iga eksam. Ja kui enne pole autoga sõitnud, on pea kindlasti vaja maksta lisatundide eest.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ja veel – suur enamus autokoolis käijatest ei tee praegu esimese korraga eksamit äragi (vist ca 40% vaid teeb), mõni käib 10 korda, rekord on vist isegi 38 korda, lube saamata. Raha maksab iga eksam. Ja kui enne pole autoga sõitnud, on pea kindlasti vaja maksta lisatundide eest.

No see on ainult puhas rumalus ja raha raiskamine, kui veel ja veel lähed eksamile kui sõita ei oska. Koolis on samamoodi põrumine juba ette teada, kui lähed õppimata sooritama eksamit aines, millest sa mitte midagi ei jaga.

Mina istusin autorooli esimest korda autokoolis. Algus oli raske ja raha läks lisatundide peale küll. Lõpuks sain õnneks peresiseselt juhendajaga sõita ja ma vist sõitsin kuskil aasta aega niimoodi ringi enne kui eksamile läksin. Eksamile minnes oli mul sõit juba enam-vähem käpas ja kodulinnas sõitsin ringi nii, et ei pidanud enam liiklusmärke pingsalt jälgima ja sain keskenduda autole ja liiklusele, lubatud kiirused ja paremad käed jne enamus kohtades olid juba pähe kulunud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kõige viimane lollus tänapäeval on mitte teha autojuhilubasid. Sa võtad endalt nii paljud töövõimalused ära, kui sa autot ei oska juhtida. Ma tean näiteks juhendajaid, kes ei taha endale võtta isegi tudengeid juhendada, kui need juhilube ei oma. Sest siis on vaja kedagi kolmandat, kes tudengi uurimistöö materjali koguma sõidutaks. Inimesi on aga niigi vähe. Ja ma räägin tavalistest töökohtadest, mitte transporditeeuse osutajatest.

Please wait...
Näitan 23 postitust - vahemik 1 kuni 23 (kokku 23 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Minna või mitte minna autokooli?