Kirjutan siia oma loo. Varasemad sedalaadi kogemused puuduvad, palun nõu, mis on mõistlik edasi teha.
Ostsime koju uue keskkütte katla. Ostmine käis Eestis asuva poe kaudu interneti ja telefoni teel. Saadeti hinnapakkumised, kirjeldused, kaup sobis ja andsime tellimuse sisse. Toode tuli otse Poolast ja kaasas oli vaid Poola keelne manuaal. Paigaldada otsustas abikaasa ise hoolimata kasinatest teadmistest torutööde vallas. Peale katla saabumist mõõtis abikaasa katla veetorude ja suitsutoride avad, tegi pildid, võttis kaasa raamatu ja läks linna ühendusdetaile otsima. Tundus olevat mõistlik mõte minna sinna, kust kauba tellisime. Mõeldud-tehtud. Kaupluses uuriti poolakeelset manuaali ja teatati toru suurus. Mees ostis torud ja muud jubinad Espakist ära ja tuli rõõmsalt koju paigaldama. Selgus aga, et torud peaks olema palju suuremad. Taaskord sai seatud sammud linnapoole.. Tegime lisapildid Espakis siis selgus, et manuaalis on vale info. Õnneks jupid vahetati ringi, välja arvatud 2 pikka toru.
Eile õhtuks saime katla ühendatud ja saabus õnnehetk soe majja saada. Puid alla ladudes selgus aga, et 50cm puud alla ei mahu. Puud peaks olema max 40cm pikad. Katelt tellides rääkisin poega, et mul on 50cm puud, hinnapakkumises oli kenasti kirjas, et katlasse mahuvad 50cm pikad puud ja nii räägib ka manuaal.
Nüüd on aga seis selline, et kuur on 50cm puid täis aga kütta pole ikka millegagi. Tuleb kas jupp otsast maha saagida või kuidagi risti nad katlasse väänata, kuid nii ei mahu nied sinna kuigipalju.
Kokkuvõttes – õnnetus pole teab, mis suur. Katel nüüdseks paigas ja torude mittesobivuse kohapealt võiks ju silma kinni pigistada. Puudega on aga tiba rohkem mõistatmist, kuidas talvel kõige otstarbekam käituda. Olgu ka öeldud, et majas 2 väikest last, üks neist varsti kõndima hakkamas ja seega peaks keldri vahet jooksmised ja puudega toimetamised olema üsna minimaalsed.
Kas mul on mõtet kauba müüjale oma pettumust välejndada ja nt kompensatsiooni nõuda väitega, et minu jaoks valeandmed tähendavad, et pean nüüd uued puud soetama.
Loomulikult saan müüjalt vastuse, et tema edastas mulle tootjapoolsed parameetrid ja kui need on valed, siis pole tema süüdi…aga kannataja on ju siinkohal klient.
Siiani soetatud kaupade puudused pole just teab ms suured olnud ja olen silma alati kinni pigistanud. Seekord ei tundu see nagu päris õiglane. Kuidas käituda?