Esileht Tööelu, raha ja seadused. Minu õigused, kui toode ei vasta kirjeldusele.

Näitan 10 postitust - vahemik 1 kuni 10 (kokku 10 )

Teema: Minu õigused, kui toode ei vasta kirjeldusele.

Postitas:

Kirjutan siia oma loo. Varasemad sedalaadi kogemused puuduvad, palun nõu, mis on mõistlik edasi teha.

Ostsime koju uue keskkütte katla. Ostmine käis Eestis asuva poe kaudu interneti ja telefoni teel. Saadeti hinnapakkumised, kirjeldused, kaup sobis ja andsime tellimuse sisse. Toode tuli otse Poolast ja kaasas oli vaid Poola keelne manuaal. Paigaldada otsustas abikaasa ise hoolimata kasinatest teadmistest torutööde vallas. Peale katla saabumist mõõtis abikaasa katla veetorude ja suitsutoride avad, tegi pildid, võttis kaasa raamatu ja läks linna ühendusdetaile otsima. Tundus olevat mõistlik mõte minna sinna, kust kauba tellisime. Mõeldud-tehtud. Kaupluses uuriti poolakeelset manuaali ja teatati toru suurus. Mees ostis torud ja muud jubinad Espakist ära ja tuli rõõmsalt koju paigaldama. Selgus aga, et torud peaks olema palju suuremad. Taaskord sai seatud sammud linnapoole.. Tegime lisapildid Espakis siis selgus, et manuaalis on vale info. Õnneks jupid vahetati ringi, välja arvatud 2 pikka toru.
Eile õhtuks saime katla ühendatud ja saabus õnnehetk soe majja saada. Puid alla ladudes selgus aga, et 50cm puud alla ei mahu. Puud peaks olema max 40cm pikad. Katelt tellides rääkisin poega, et mul on 50cm puud, hinnapakkumises oli kenasti kirjas, et katlasse mahuvad 50cm pikad puud ja nii räägib ka manuaal.
Nüüd on aga seis selline, et kuur on 50cm puid täis aga kütta pole ikka millegagi. Tuleb kas jupp otsast maha saagida või kuidagi risti nad katlasse väänata, kuid nii ei mahu nied sinna kuigipalju.

Kokkuvõttes – õnnetus pole teab, mis suur. Katel nüüdseks paigas ja torude mittesobivuse kohapealt võiks ju silma kinni pigistada. Puudega on aga tiba rohkem mõistatmist, kuidas talvel kõige otstarbekam käituda. Olgu ka öeldud, et majas 2 väikest last, üks neist varsti kõndima hakkamas ja seega peaks keldri vahet jooksmised ja puudega toimetamised olema üsna minimaalsed.
Kas mul on mõtet kauba müüjale oma pettumust välejndada ja nt kompensatsiooni nõuda väitega, et minu jaoks valeandmed tähendavad, et pean nüüd uued puud soetama.
Loomulikult saan müüjalt vastuse, et tema edastas mulle tootjapoolsed parameetrid ja kui need on valed, siis pole tema süüdi…aga kannataja on ju siinkohal klient.
Siiani soetatud kaupade puudused pole just teab ms suured olnud ja olen silma alati kinni pigistanud. Seekord ei tundu see nagu päris õiglane. Kuidas käituda?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 17.10 08:57; 17.10 15:08;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, sul on õigus esitada protest Eesti firmale, sest ostsite katla ju nende käest, mitte Poolast. Mina oleksin muidugi kohe Eesti firmast eestikeelset manuaali nõudnud.
Suhtle viisakalt ja küsi, mis oleks nendepoolne lahendus.
Nüüd sõltub kõik firmast, Eestis on uskumatult palju “kauboi-firmasid”. Lisaks soovitan sul enne konsulteerida Tarbijakaitsega, helista neile ja räägi oma jutt ära.

Olete väga julged kui panite ise torud. Meie tellisime ühelt igati respektaabel firmast nii katla kui ühendamise teenuse. Torud paigaldati valesti ja katel plahvatas, õnn, et keegi surma ei saanud. Mis sa arvad kas see firma oli nõus süüd enda peale võtma? Kui ähvardasime advokaadi võtta, saime nendega sotid selgeks, aga ei mingit vabandust.
Mulle endale tundub, et see ehitus- ja selle tarvikute turg on Eestis reguleerimata kui sellised asjad juhtuda saavad.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ainult siis saad mingit õigust kui kohtusse annad. Soovitan sul leppida, närvirahu mõttes ja tulevikus alati suuremaid oste 9 korda mõõda ja 1 kord osta. Ära anna kiirelt raha ära. Võta rohkem pakkumisi kui üks ja ürita alati ise analüüsida mis ebakõlad võivad hiljem tekkida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

eestikeelne manuaali väljastamine on müüjale kohustuslik, sest müüja oli ju eesti firma ning tegemist on tehnilise tootega.
jama on see, et katla ise paigaldasite, tavaliselt katkestab selline tegevus katla garantii, sest selliste tehn süsteemide paigaldus nõuab eriteadmisi ning kui ise neid paigaldada, siis probleemide puhul on kerge öelda, et tegmist on oskamatusest tingitud paigaldusveaga. samuti juhul, kui katel põhjustab mingi õnnetuse (veeleke, tulekahju vms), siis ei pruugi kindlustus kahjusid hüvitada, kuna katel on ise paigaldatud.
sellisel puhul on kokkuhoid profidelt paigalduse tellimisel koonerdamine, mis võib hiljem väga kalliks maksma minna.

uuri tarbijakaitsest, mis nemad soovitavad teha, kui pakkumises on katel 50 cm pikkustele puudele, aga kasutama asudes selgub, et tegelikult mahuvad 40 cm puud. see on selline asi, et ei saa paigaldusveaks ka ajada, sest isegi kobakäpp võib paigaldada, kolde suurus sellest ei muutu

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 17.10 12:38; 17.10 18:18;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

kui firmaga ei õnnestu kokkuleppele jõuda, küsi abi tarbijakaitseametist. tarbija-ettevõtja vahelised vaidlused nende pärusmaa.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen teemaalgataja ja täpsustan natuke seda paigaldamise teemat (Kuigi antud küsimuse puhul pole tegelikult üldse oluline, kes paigaldas?
Mees paigaldas ise katla kuna tegemist on kõige lihtsama puuküttega katlaga. Ei ole elektroonikat, automaatikat ega muud sellist mis võiks ohtlik olla, vesi käib vabaringlusega ja mittemidagi ohtlikku paigaldamises küll ei olnud. Olgu siis ka lisaks öeldud et mu mees ei ole kotoris töötav lipsuga tegelane vaid teeb igapäevaselt kätega tööd ja algteadmised on siiski olemas. Enne katla paigaldamist sai vana katel eemaldatud ja end kurssi viidud veesüsteemiga.

Suur aitähh aga neile, kes võtsid vaevaks mu küsimusele vastata. 🙂

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 17.10 08:57; 17.10 15:08;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegemist ei ole varjatud puudusega. Kaup tuleb üle kontrollida esimesel võimalusel peale selle vastuvõtmist. Esimene võimalus oli kahtlemata enne paigaldama asumist. Siis oleks tulnud vaadata kas katel vastab ostu-müügitehingus kokkulepitule, sh kolde mõõtmete osas ja veenduda et kaubaga on kaasas eestikeelne kasutusjuhis.
Kuna teie katla garantii on katkenud, siis ei pea müüja seda tagasi võtma isegi juhul kui apelleerite varjatud puudusele (kuigi kolde mõõtmed varjatud ei ole).

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen teemaalgataja ja täpsustan natuke seda paigaldamise teemat (Kuigi antud küsimuse puhul pole tegelikult üldse oluline, kes paigaldas?
Mees paigaldas ise katla kuna tegemist on kõige lihtsama puuküttega katlaga. Ei ole elektroonikat, automaatikat ega muud sellist mis võiks ohtlik olla, vesi käib vabaringlusega ja mittemidagi ohtlikku paigaldamises küll ei olnud. Olgu siis ka lisaks öeldud et mu mees ei ole kotoris töötav lipsuga tegelane vaid teeb igapäevaselt kätega tööd ja algteadmised on siiski olemas. Enne katla paigaldamist sai vana katel eemaldatud ja end kurssi viidud veesüsteemiga.

Suur aitähh aga neile, kes võtsid vaevaks mu küsimusele vastata. ????

antud küsimuses pole oluline, aga ära juhul, kui katla tõttu midagi juhtub ning kindlustus su pikalt saadab, tule perekooli nutma, kuidas vastikud kindlustused raha küsivad, aga pärast kahjusid ei hüvita.
teatud tööde puhul on vaja, et paberitega spetsialist paigaldaks, kuigi mees ise ka ehk saaks hakkama.
oleks spetsialisti paigaldanud, siis saaksid katla tagasi saada ja lubatud mõõtudega katelt asemele nõuda, kusjuures vahetusega kaasnevad kulud kataks müüja.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 17.10 12:38; 17.10 18:18;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegemist ei ole varjatud puudusega. Kaup tuleb üle kontrollida esimesel võimalusel peale selle vastuvõtmist. Esimene võimalus oli kahtlemata enne paigaldama asumist. Siis oleks tulnud vaadata kas katel vastab ostu-müügitehingus kokkulepitule, sh kolde mõõtmete osas ja veenduda et kaubaga on kaasas eestikeelne kasutusjuhis.
Kuna teie katla garantii on katkenud, siis ei pea müüja seda tagasi võtma isegi juhul kui apelleerite varjatud puudusele (kuigi kolde mõõtmed varjatud ei ole).

Sinuga ei ole mõtet hakkama vaidlema sellest hetkest, kui tootega tuli kaasa võõrkeelne kasutamisjuhend.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

uuri tarbijakaitseametist. siit saad ainult sõimu ja mõnitamist. ainult väga paksu nahaga inimesed panevad siia oma küsimuse 😀
kes teab, et naine SUNDIS meest seda tegema, kes teab, et Sul on kõik kindlustatud jne.

aga päris elust info. minu vend, kes on kuldsete kätega inimene, paigaldas ka ise endale just nimelt sellise ainult puuküttega katla. 6 aastat töötas katel suurepäraselt, siis juhtus midagi ja läks põlema. õnn, et isa kodus oli, kes tulekahju tekke ära hoidis.
muidugi ei ole välistatud, et sama asi poleks juhtunud siis, kui oleks paigaldanud spetsialist, aga iial ei või teada.
kusjuures majale tekitatud kahjud maksis kindlustus ikkagi kinni, sest paigalduse garantii oleks nagunii läbi olnud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 10 postitust - vahemik 1 kuni 10 (kokku 10 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Minu õigused, kui toode ei vasta kirjeldusele.

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.