Vaja oleks teha üks ajurünnak distantsõppe kitsaskohtadest ja seepärast uuringi, mis inimesed arvavad. Senini midagi väga leidnud ei ole, millega aidata saaks. Opik.ee peab ise oma probleemid lahendama, kui kurtja neile kurdaks ja probleemist kirjutaks/räägiks. Tagasisidet õpilane, õpetaja, õpilane on nende vaheline asi, tundide valel ajal toimumine või ära jäämine jällegi korraldaja probleem. Saaks/tahaks mingi tehnilise korraldusega õppetöös aidata aga ei teagi kuidas või millega
Aga tehnika ei saagi aidata selle juures, et kaugõpe on põhimõtteliselt väga vale asi enamikule alla 16-aastastele. Selle illusiooni loomine, et teeme aga kõik vinged keskkonnad ja siis paari aasta pärast ongi kõik tunnid hübriidsed, on laste suhtes kuritegelik. Kui väga suurt pilti vaadata – siis kõige suurem jama on arvutisõltuvus ja tähelepanu hajumine ja see et hädavajalik suhtlemine eakaaslastega toimub ainult ekraani kaudu. Siin Sa aidata ei saa.
Järgmine jama suures pildis on see, et meil on koolidel väga suur autonoomia, ei ole nii, et veebruari 2. nädalal õpib kogu Eesti seitsmendike armee raudpolt võrratust murdudega vms teemat, nagu paljudes teistes riikides. See on meie haridussüsteemi tugevus, muide. Aga teeb automatiseerimise keeruliseks. Nendes ainetes, kus on mingigi ühtsus, on ka Opiq olemas, aga näiteks võõrkeeltega on iga õpetaja ikka üksi, sest iga kool alustab eri klassist, eri tundide arvuga, eri õppekomplektidega. Ainuke asi, mida saaks teha, oleks mingitel väga üldistel teemadel standardülesannete pankade loomine (matemaatikas posu tehteid, avaldisi teemae kaupa, võõrkeeltes grammatikateemade kaupa laused automaatkontrolliga loomulikult jne). Nüüd ütlevad kõik, et nett on selliseid asju täis – ongi – probleem on selles, et sealt otsimine, valimine ja kvaliteedi hindamine (nt kas A1 grammatikateema harjutsues on piirdutud õpitud sõnavaraga või on ee A2st) võtab meeletu aja, mida õpetajal ei ole või tuleb ööune arvelt, kõige kiirem on ise konkreetsete õpilaste teadmisi arvestades nullist teha. Ja, palju õnne, selliste kogude koostamine on tohutult kallis ja ajamahukas – nagu tavaliselt on Eestis odavaim viis selle töö tegemiseks lasta see üksikult omaette ära teha igal madalapalgaliselt tööjõuühikul (loe: õpetajal) üksi.
Loodusainetes võib telekooli teha, aga õpetaja tööst kõige suurem osa on siiski asjale õpilase poolelt vaatamine – millest need konkreetsed 25 tk aru ei saanud, mida nad peavad juurde õppima jne. Seda ei automatiseeri jällegi mingi nipiga enne kui õpilased ajju kiibid saavad 😛
Ajakulu seisukohalt – Stuudiumisse ja e-Kooli võiks tekitada Google Classroomi sarnase funktsiooni, kus igale õpilasele on võimalik jagada isiklik täidetav tööleht, mitte, et ma panen ainult loetavaid materjale üles (tänapäeval ei prindi enam keegi midagi välja, inimestel pole kodus printeritki). E-tundide tegemiseks võiks olla selline rakendus, kus kõik õpilased on korraga nähtaval, mitte et pidevalt peab seadetega sudima, normaalselt saab ka väliselt andekandjalt video- ja helifaili lasta, rakendus registreerib ära mitmes aknas tegutsemise (Nearpodil on selline lahendus). Üldse oleks tore, kui koolid ei peaks kogu oma ja laste infot Googlile kinkima, et tööd teha, aga see on vist juba läinud rong.
Aga üldiselt kõige parem ravim distantsõppe hädade vastu oleks kontaktõppe võimalikult kiire taastamine.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 08.03 09:47; 08.03 10:00; 08.03 11:39;