Esileht Ajaviite- ja muud jutud Mis trennid on veel üldse olemas?

Näitan 26 postitust - vahemik 1 kuni 26 (kokku 26 )

Teema: Mis trennid on veel üldse olemas?

Postitas:
Kägu

Olen tohutult trennikauge 35-aastane naine. Lapsepõlves tegelesin süviti muusika ja kunstiga ja kusagile trenni mind ei pandud, ka ise ei osanud huvi tunda. Täiskasvanuks saades hakkasin jooksmas käima, aga üheski rühmatrennis pole ma end kunagi hästi tundnud. Kõige kauem olen joogas käinud – pool aastat, muus trennid, mida olen proovinud (pilates, aeroobika, spnning) on millegipärast varsti pooleli jäänud. Mul on väga halb koordinatsioon, olen kohmakas ja vähese võhmaga ja seepärast ei tunnen end igal pool kuidagi võõrkehana. Enne kui nautima hakkaks, peaks vist end sellest seinast läbi närima, et ma ei oska, aga kõigepealt peaks olema trenn, milles on minu jaoks potentsiaali, nii et tasuks närima hakata. Paljud leiavad ju alles minuvanusena lemmikala – üks tuttav läks täiskasvanuna iluuisutrenni, teine lohesurfi, üks paar tantsib svingi, üks käib tantsujoogas – need on lihtsalt näited, aga mõtlen, et äkki on ka minu jaoks mingi ala, mille pean veel avastama.
Miks ma trenni otsin? Sest tuleb sügis ja talv ja niisama jalutada ja joosta on vähem motivatsiooni, aga kilod hakkavad kogunema ning tervis nõuab natuke liigutamist.
Mis alaga teie tegelete? Mis alaga võiks 35-aastaselt täiesti nullist alustada?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Iluuisutan

Kui oleks vaja midagi uut valida, siis prooviks ronimist (seinal), rahvatantsu.
Mulle ei sobi ka tavatrennid, klubides aeroobika, jõusaal jne. Tahan näha arengut, ei taha treenida ainult vormi ja kaalu pärast. Vorm on muuga kaasnev positiivne ilming.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ratsutan, alustasin 35-aastaselt. Võhmale algajatvei võta, koordinatsiooni õpetab hobuse seljas istumine edukalt.

Hakkasin ka golfi mängima, aga see võtab jubedalt aega kahjuks.

Anonüümsed grupitrennid kuskil suures saalis ei meeldi mullegi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma soovitaksin proovida eri joogastiile. Kui oled ühes pool aastat käinud ja see miskipärast ei sobinud, siis võib vabalt olla mõni teine stiil, mis sobib paremini. Koordinatsioon ja võhm on muidu sellised asjad, mida saab arendada – see arendamine tuleb pealegi suureks kasuks, kui mõelda kaugema tuleviku ja vananemisega seotud võimalike hädade peale. Kaks korda nädalas või rohkem joogaga tegelemist peaks ka võhma ja koordinatsiooni parandama, eeskätt muidugi kehatunnetust üldiselt. Koordinatsiooni jaoks spetsiaalselt on parim tants – stiile on ju jällegi valida seinast seina. Tantsuga tegelemisel on mu arust aga kõige olulisem seltskond – kui saad käia koos sõbraga või oma kambaga, kellega teid seovad ka muud huvid, siis on lisaks füüsilisele kasule ka seltskondlik.
Ja mis vanusesse puutub, siis tean neid, kes 50-60selt on alustanud täiesti nullist.
Ise käin Kriya hatha joogas, paraku jõuan vaid kord nädalas. Alustasin neljakümneselt. Kogemus oli selline, et umbes poole aasta järel kadusid igasugused seljaprobleemid. Ainult kui on pikemat istumist nõudev harjutus, siis väsib selg veel natuke ära (ilmselt kui rohkem tegeleks, siis saaks ka sellest lahti). Lisaks ei ole see mingil moel “anonüümne grupitrenn kuskil suures saalis”. Väga õudne oli ükskord siin foorumis lugeda ühe naise kogemust aeroobika vmt-ga, kus treener noris nende kallal, kes piisavalt hästi ei jõudnud/osanud kaasa teha, ja käskis vaadata, kui hästi mõni teine teeb. Joogas ei tohigi teisi vaadata, ainult treenerit, kui sa ise harjutust veel väga hästi ei tea. Keskenduma peab endale ja oma võimetele-enesetundele.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Olin 39-a, kui läksin suusatrenni ja 40-a sõitsin elu esimese suusamaratoni. Nüüdseks on maratonide sõitmisest kujunenud minu sporditurism – osalen maratonidel üle maailma. Kaugemad kohad, kus olen niimoodi käinud, on Hiina, Jaapan, Uus-Meremaa, Austraalia.
Seal trennis õppisin ka klassikat sõitma. Varem suusatasin ainult uisutehnikas ja tuli välja, et seda tegin ka valesti.
Mulle meeldib.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma soovitaks ka mingit jooksu ja/või suusatrenni. Spartas (kui oled Tallinnas) on täitsa sellised olemas. Saad teistega koos käia, treener õpetab ja suunab, aga saad lisaks veel ka eraldi sellega tegeleda.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sellist traditsioonilist sammude ja kombinatsioonide tegemist on minu meelest tänapäeval klubides üsna vähe.
Kui võhma vähe, aga samas ühekülgsust ei tahaks, tundub, et sobiks kardio ja lihasharjutusi ühendav trenn. Kardio sealjuures hüpped ja jooksusammud ilma suurema “koreograafiata”, lihastele keharaskusel harjutused + hantlid näiteks. Ei oska kohe nimetada, aga igas klubis on mõni selline kava.
Kui jooga meeldis, aga läks veidi “uimaseks”, võiks sobida YogaFunc.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina soovitaks uurida algajate tennisetreeninguid. Kui sinu lähipiirkonnas leidub, siis ka sulgpalli oma. Hakatuseks võiks mõne kolleegiga kokku leppida ja võtta tunnine sulgpalliväljaku aeg. Minul tekib mõnus hasart ja ei märkagi, kui palju tegelikult liigud. Tennisega alustasin ise umbes samas vanuses.

Please wait...
Postitas:
Kägu

mina ka ei ole viitsinud neis aeroobikates jms pikalt käia, 39aastaselt alustasin võitluskunstidega ja olen täiesti sõltuvuses, supermõnus, neid on igasuguseid, rahulikust kontaktivabast tai chist kuni MMAni, ainult vali

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Rattasõit? Ei nõuagi mingit erilist trenniskäimist, võid ka üksi sõita, või koos mõne sõbra või abikaasa või lastega. Ujumine on väga kasulik, samas 25-meetrises basseinis edasi-tagasi uhada on igav, võib olla vesiaeroobika? Seal on kõik kohmakad ja ei pea keegi rütmist kinni 🙂

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mis alaga teie tegelete? Mis alaga võiks 35-aastaselt täiesti nullist alustada?

Mul on halb võhm, isegi nii halb, et ma üht telefonipostivahet joosta kindlasti ei jaksa. Seega ma käin ujumas. Rahulikult, 3x nädalas. Ujun iga kord 1,1 kilomeetrit, milleks kulub mul umbes 54 minutit. See on ikka väga aeglaselt. Aga pausideta – vast 1-2 korda 10 sekundit seisan madalamas otsas, aga siiska mitte puhkamiseks, vaid et mütsi või trikood sättida. Liigestele koormus praktiliselt puudub, südamele hea, lihastele hea. Ujun peamiselt rinnuli, aga selles mõttes pigem “konna”, et enamused tõmbed teen nägu vette panemata. Aegajalt ujun puhkamise mõttes mõne pikkuse ka selili. Kroolides saaks kiiremini, aga tõmbab hingeldama, seega ma seda ei tee.

Oluline on ette välja mõelda mingi teema, mida see 54 minutit peas lahata 🙂 Muidu kisub üksluiseks. Mina harjutan mõttes mingeid tööalaseid sõnavõtte või koostan poenimekirju või teen mingeid plaane.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Eks see otsa lahti tegemine ole kõige raskem. Et kuidas ma üksi nüüd siis lähen tundmatusse kohta. Kuidas ja kuhu. Kõik kindlasti tunnevad üksteist ja ma olen seal võõras. Ja kuidas ma seal algajana midagi ei oska, ei jõua, ei saa aru.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Burleskitrenn. Täiesti normaalsele ja mõõdukale liikumisele lisaks (uuesti) avastatud naiselikkus, tore seltskond ja huvitav uus subkultuur(ei pea ennast kuskil avalikult riidest lahti koorima, kui ei taha, selle pärast muretsema ei pea).

Please wait...
Postitas:
Kägu

Öelge, kuidas üldse leida infot, mis trennit minu lähikonnas üldse saadaval? Trenni ei taha mina kindlasti mitte mitte ühistranspordiga ega teise linna otsa. Liiga kallist trenni ei saa ka lubada. Seega ratsutamine ja golf jäävad ära. No suusatamine on tore küll ja seda teeks, aga seda saab teha ainult talvel ja Tallinnas rajale jõudmiseks tuleb mul ikkagi suusad kaenlas ühistransporti ronida.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Millist riietust joogas kantakse? Mis jalatseid?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Millist riietust joogas kantakse? Mis jalatseid?

Oleneb natuke stiilist ka no aga üldiselt lihtsalt mugavad riided, milles saad end vabalt tunda, kas retuusid või muud spordipüksid vm. Jalad tavaliselt paljad või kui soovid, siis sokid.

Please wait...
Postitas:
Kägu

ma ikkagi soovitaks edasi jooksmisega tegeleda, joosta saab pmst iga ilmaga, libedal ajal nt naeltega tossudega joosta jne. milleks kuhugi higise karja sisse võimlema minna?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Öelge, kuidas üldse leida infot, mis trennit minu lähikonnas üldse saadaval? Trenni ei taha mina kindlasti mitte mitte ühistranspordiga ega teise linna otsa. Liiga kallist trenni ei saa ka lubada. Seega ratsutamine ja golf jäävad ära. No suusatamine on tore küll ja seda teeks, aga seda saab teha ainult talvel ja Tallinnas rajale jõudmiseks tuleb mul ikkagi suusad kaenlas ühistransporti ronida.

Mis on sinu piirkond?

Aga üldiselt leiab neid asju NII: Google Mapsi paned oma elukoha (siin ma valisin su elukohaks Õismäe tiigi). 🙂 Enter. Siis vasakult “näita lähedal”. Otsingulahtrisse paned spordiklubi, jõusaal vms. Minu näitel on see sõna “ujula”. Lähedased ujulad on punased nupsud. Pead mitme sõnaga proovima, sest mitme spordiklubi nimes ei pruugi olla sõna spordi-. Ja klubidega saad ööklubisid 🙂 Ja ujula kõrval proovi ka “bassein” jms.

Siis saad punasele nupsule klikkides kas nende kodulehele asja uurima või tead vähemalt, mis asutust edasi googeldada. Või kohale uurima jalutada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Spordiklubide rühmatrennid on tavaliselt jaotatud kategooriate kaupa: jooksmisega seonduvad (BodyAttack), raskustega (BodyPump), süvalihased (Pilates, BodyBalance, jooga), tantsulised (Zumba) üld (sisaldavad nii aeroobset kui raskust) jne. Näiteks BodyAttackis on ei ole vaja nii palju koordinatsiooni, aga samas palju võhma. BodyPumpis saab paremini reguleerida taskustaset kangide raskustega jne.

Siis on veel sellised spetsiifilisemad trennid, nagu eraldi tantsukoolide trennid, enesekaitse trennid, võitluskunsti trennid, jumping, eraldi aeroobika, ratsutamine, purjetamine, sup, tennis, sulgpall jne. Sageli väiksemate gruppidega ja iga nädal kindlal ajal.

Siis on veel üldisemad asjad, näiteks rattasõit, ujumine, jooksmime jne, mille asukohta saa vastavalt soovile valida.

Siis on veel tänapäevased efektiivsusele rõhuvad trennid, näiteks EMS, milles kasutatakse elektrilisi komponente ja mille üks 20-minutiline treening võrdub 8 tavalise 45-minutilise treeninguga. See treening on individuaalne tavaliselt.

Ühesõnaga tõepoolest valikuid on palju ja ma usun, et parim variant on esiteks mõelda välja, mis endale meeldiks, panna kirja ja siis vaadata üle, mis sobib…näiteks kui liigestega probleemid või tugev ülekaal, siis kohe väga kõvasid võhmale ajavaid treeninguid ei tasuks võtta. Samas kui soov lihast kasvatada, siis vaadata just selliseid,kus mingil määral jõudu peab kasutama. Siis googledada märksõnadega neid trenne, näiteks: ujumine lasnamäe või aeroobika võru ja vaadata, mis välja tuleb.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sinu enesekirjelduse järgi tundub, et vaevalt sa sinna läheks, aga kuna küsisid erinevaid trennivariante ja keegi seda nimetanud veel ei ole, siis postitants näiteks (ise ma ei tegele, aga paar tuttavat tegelevad ja päris mõnus on vaadata nende videosid ja edusamme).

Please wait...
Postitas:
Kägu

Jaa, eespool üks viitas enesekaitsele – näiteks Tallinnas on üks grupp “Sobukai naistele” https://www.sobukai-estonia.com/women-empowered.html?fbclid=IwAR1GuisjkFC34zPK_Cp_lDj2QYmGpNX3IPYCwAPaKvLzook35sKTsBQCThU
Paraku on nende trennid mulle sobimatul ajal, muidu olen ammu neid piilunud – 2 in 1, on trenn ja on kasu asjast ka.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina läksin 33selt ballettitrenni. Olen nooremana rahvatantsus käinud aga mitte eriti graatsiline ega sportlik. Ja väga tore on ja kindlasti pole ma seal kõige vanem, paksem ega kobam. Esimese aasta järel sain palju parema rühi ja töö tervishoiu arst mõõtis mu 2 sentimeetrit pikemaks!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina käin orienteerumas Alustasin 20-aastaselt, praegu olen 40. On erinevaid päevakuid, võistluseid, eri tasemega rajad.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Öelge, kuidas üldse leida infot, mis trennit minu lähikonnas üldse saadaval? Trenni ei taha mina kindlasti mitte mitte ühistranspordiga ega teise linna otsa. Liiga kallist trenni ei saa ka lubada. Seega ratsutamine ja golf jäävad ära. No suusatamine on tore küll ja seda teeks, aga seda saab teha ainult talvel ja Tallinnas rajale jõudmiseks tuleb mul ikkagi suusad kaenlas ühistransporti ronida.

Suusatrennis sõidetakse suvel rullsuuskadega. Lisaks muu -> üld- ja jõuvastupidavus (nii õues, kui saalis), sügiseti ka imitatsioon (keppidega maastikul, imiteerides suusasammu)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Jaa, eespool üks viitas enesekaitsele – näiteks Tallinnas on üks grupp “Sobukai naistele” https://www.sobukai-estonia.com/women-empowered.html?fbclid=IwAR1GuisjkFC34zPK_Cp_lDj2QYmGpNX3IPYCwAPaKvLzook35sKTsBQCThU

Paraku on nende trennid mulle sobimatul ajal, muidu olen ammu neid piilunud – 2 in 1, on trenn ja on kasu asjast ka.

need on seal rohkem tehnilised, trenni mõõtu väga välja ei anna ja kvaliteet on ka küsitav, mine parem kickpoksi vms

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Arvamus, et golf on hirmus kallis, ei vasta tegelikult tõele. Jah, see on kulukam ilmselt, kui tavaline spordiklubi liikmesus, kuid ei midagi, mis ainult eliidile mõeldud on. Varustuse saab kasutatult väga soodsalt kätte näiteks. Riided ei ole samuti tavalistest spordiriietest kallimad. Mängupakette on väga erinevaid. Peamine “kulu” on aeg, sest kui tahta täisring golfi mängida, siis väljakul kulub juba (koos soojendusega) vähemalt 4,5 tundi + pärast saun ja edasi-tagasi sõit sinna otsa. Samas – saab palju värskes õhus viibida, tutvub paljude toredate inimestega, on huvitav. Kui on mõni hea sõber-sõbranna, kellega meeldib niisama pläkutada, siis golf annab selleks hea võimaluse. Mina olen puslikellaga oma kalorikulu ka mõõtnud – üks täis golfiring kulutab mul ca 1300 kalorit, sest väljakul tuleb liikuda päris kiiresti, samal ajal varustusega käru lüktades. Nii et trenni eest ka. Proovi, võibolla hakkab meeldima.

Teine trenn, mida olen harrastanud ja mis väga meeldis, oli täisvasvanutele mõeldud ballett. On olemas alustajate rühmad. Ei nõua liiga palju koordinatsiooni, ei ole väga palju hüppamist, saab kuulata klassikalist muusikat. Ja mul ka rüht oluliselt paranes ja “venisin” 2-aastaga balletis käies 3cm pikemaks.

Please wait...
Näitan 26 postitust - vahemik 1 kuni 26 (kokku 26 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Mis trennid on veel üldse olemas?