Ka on oluline vahe, kas inimene liikleb väikese liiklusega maapiirkonnas või sõidab mööda suuri magistraale ja suuremates linnades. Tln-Tartu maanteel reede õhtul 85-aastane…uhhhh, aga lähimasse külapoodi sõitmas täiesti normaalne.
Täpselt nii – ja siin võiks natuke ikka inimest ennast usaldada, ega see 85-aastane ka surra ei soovi. Muide, Tln-Tartu maantee osas – mis osas sa arvad, et 85-aastane võiks probleeme tekitada? Kaherealine osa on juba väga pikk ning kui 25-sed kõvad kutid ei nõeluks ega kihutaks (ehk siis kui nad järgiksid liiklusseadust), poleks sel 85-sel mingit probleemi sõita.
Kaheraline osa on hetkel ca 70 km, Tartusse on maad veel ca 115 km. Mis erilist ohtu saab endast kaherealisel keegi väga kujutada, et ma seda osa silmas pidanud oleks? Jah, sellel Mäo teelõigul tõesti saab, sest just seal hakati vahepeal jalgujäänutest mööda sõitma, kuid ka see probleem laheneb lähiajal. Väike jupike on veel puudu 🙂
Aga kui Sulle TLN-Tartu näide ei sobinud, mõtle siis TLN-Pärnu maanteele. Sama seis ja kaherealist palju vähem ja ka norimisvõimalust vähem.
Üldiselt ma pidasin silmas liiklustihedust, mitte nõelumist. Kusjuures kõige suuremad “nõelujad” sellel maanteel on sellised 40-50 aastased mehed, mitte 25-aastased kutid. Noored mehed sõidavad palju rahulikumalt, kui keskealised! (Isegi torisen mõnikord, et noor mees ja sõidab nagu 100-aastane). Naiste puhul on asi aga vastupidine. Kihutajad on noored naised. Sõidan nädalas 2-3 korda (edasi-tagasi siis 4-6) üsna pikalt sellist teeosa, mis üle poole ei ole kaherealine ja võiksin lausa statistikat teha selle nõelumise kohta.
Ma ei saa aru, miks alati see nõelumine välja tuuakse. See maantee on reede ja pühapäeva õhtuti tavaliselt nii täis ja seda mõlemas suunas, et polegi eriti võimalik mööda sõita ega nõeluda üldse.
Mina pidasin pigem silmas seda, kui keegi tahab kuskile pöörama hakata ja pidurdab või kiirendab kõrvalteelt või hakkab tee äärde tõmbama. Inimesed ei sõida ainult otse kogu aeg ju. Ja tõesti, ka vastutulijate viimase hetke möödasõidud on ohuks või tuleb mõni reka kurvis üle telgjoone või läheb rehv pauguga katki või lükatakse enne kiirusekaamerat pidur plokki. (mis sellest, et ennem oli kiirus kenasti 90 – ikka pidurdan, äkki muidu tuleb kaamera kallale)
85-aastane muidugi surra ei soovi, kuid tema aeglase reageerimiskiiruse tõttu tihedas liikluses võib seetõttu mõni teine surra. Temal jah ei ole probleemi sõita, kuid kas tõesti peavad mitutuhat teist autojuhti arvestama sellega, et temal neid probleeme ei tuleks?
Külateel on õnnetuse tõenäosus kordades väiksem ja ei juhtu suurt midagi, kui ta seal nina vastu esiklaasi poodi piima järele läheb.
Vaidlema ma siin ei hakka, kirjutasin mida ütles mu isa, kes oli elukutseline juht, mida arvan mina ja vastasin Su küsimusele. Loodetavasti piisavalt põhjalikult.