Kogu see gümnaasiumite teema ikka täielik kaos. Ei kujuta ette, kui paljud noored, kellel vanemad teemaga kaasa ei mõtle, üldse sellest süsteemist läbi närivad… Ja kui palju on selliseid noori, kes näiteks teevad G4 katsed, ei saa kutset ja alles siis avastavad, et kõigi teiste koolide testid ka ära olnud?
Ja siis sellised koolid nagu 32kk kus testil käijate arv meeletu, kuid enamik ei plaanigi sinna kooli minna? Need ühiskatsed, kus paarkümmend kooli koos, tundub alguses samm mõistlikuma tuleviku poole, kuid siis kui süvenema hakkad, siis lisaks EIS regamisele tuleb iga kooli puhul välja nuputada, et kuidas siis sinna veel eraldi regada. NRG on SAIS-is, kuid siis selgub, et kooli kodulehelt tuleb mingid ankeedid alla laadida ja veel eraldi täita… Teine kool tahab avaldust meiliga, kolmas kool tahab veel lisaks lapsevanema avaldust.
Siis see nelikkoolide klassivalik… Näiteks GAG-is võib ju nii olla, et lapse esimene eelistus on arvutiteadused, kuid teda huvitab ka inseneeria ja põhimõtteliselt ei oleks tal ju midagi ka ettevõtluse vastu, kuid ei – saab valida ainult ühe väga kitsa valiku… Ja nagu siit teemalõimest aru võib saada, siis erinevate valikute puhul konkurss võib ka samas koolis väga erinev olla..
Ausalt öeldes seni see riigieksamite ankeet kõige sümpaatsem – laps järjestab koolid ja kirjutab paar lauset hobidest ja võistlustest (sh mitte riiklikust ainult, vaid võib kirjutada ka kõigest muust) ja moodulite esmane valik tuleb teha selleks ajaks kui vestlusele kutsutakse… Ja siis ka ei pane ennast kolmeks aastaks lukku, vaid võib aasta pärast täiesti teist valdkonda valida.
Tahaks päris teada, kas koolid siis analüüsivad kõik need hinnetelehed läbi ja arvutavad päriselt käsitsi nende PDF-de põhjal keskmised hinded jne? Räägime, et õpetajate koormus väga suur, kuid praegu tundub küll, et kuskil meeletu hulk igavlevaid õpetajaid, kes selle kaosega endal meelt lahutavad… Ja miks enamik koole ei kasuta seal sisseastumine.ee lehel seda e-tunnistuse võimalust?
Kellele selline kaos nüüd kasulik täpselt on? Ei näe küll, et see kuidagi õpilaste närvikavale hea oleks – lisaks paneb kehvemasse olukorda õpilased, kus pere tugi sellistes protsessides nõrgem. Ei tundu kasulik ka enamikele koolidele, kes teevad palju tööd, kuid lõpptulemusena ei saa ikkagi neid õpilasi keda tahavad…