kogu aeg oli mitu vahendit sees, mis lisaks spidomeetrile kiirust mõõtsid ja see oli peaaegu alati võrdne spidokaga. Mis oli natuke imelik – peaaegu. Kord natuke üle, kord natuke alla. Ei olnud püsivalt sama.
GPSi nähtavusest oleneb ka, alati ei ole see mõõtetulemus ideaalselt täpne.
Khm. Tegemist on lubatud max piirkiirusega. Ja siin inimesed lihtsalt vaidlevad, et kas sõita 60ga või 55ga.
No äkki sõidaks spido järgi 50ga. Ei pea tegema kaamerste eest äkkpidurdusi, ei pea järgima kahte või kolme kiirusemõõtjat ega mõtlema, kas nüüd tuleb trahv või ei.
Khm. Tegemist on lubatud max piirkiirusega. Ja siin inimesed lihtsalt vaidlevad, et kas sõita 60ga või 55ga.
No äkki sõidaks spido järgi 50ga. Ei pea tegema kaamerste eest äkkpidurdusi, ei pea järgima kahte või kolme kiirusemõõtjat ega mõtlema, kas nüüd tuleb trahv või ei.
Spido järgi, nalja teed või! See on ju ülimalt ohtlik, teised, kes tahavad päriselt piirkiirusega sõita, hakkavad möödasõite tegema ja möödasõit on teadagi kõige ohtlikum manööver.
Spido järgi, nalja teed või! See on ju ülimalt ohtlik, teised, kes tahavad päriselt piirkiirusega sõita, hakkavad möödasõite tegema ja möödasõit on teadagi kõige ohtlikum manööver.
Siin ju tõsimeeli väidetakse, et spidomeeter näitab täpselt, mitte rohkem ja mõnel näitab isegi tegelikkusest vähem. Ja miinustatakse seda, kes ütles, et tavaliselt on tehases spidomeetrid seadistatud 4-5 km tegelikkusest rohkem näitama.
Khm. Tegemist on lubatud max piirkiirusega. Ja siin inimesed lihtsalt vaidlevad, et kas sõita 60ga või 55ga.
No äkki sõidaks spido järgi 50ga. Ei pea tegema kaamerste eest äkkpidurdusi, ei pea järgima kahte või kolme kiirusemõõtjat ega mõtlema, kas nüüd tuleb trahv või ei.
Spido järgi, nalja teed või! See on ju ülimalt ohtlik, teised, kes tahavad päriselt piirkiirusega sõita, hakkavad möödasõite tegema ja möödasõit on teadagi kõige ohtlikum manööver.
Ja ongi täiesti ok linnas sõita piirkiirusest väiksema kiirusega. Närvihaiged sellest muidugi aru ei saa.
Khm. Tegemist on lubatud max piirkiirusega. Ja siin inimesed lihtsalt vaidlevad, et kas sõita 60ga või 55ga.
No äkki sõidaks spido järgi 50ga. Ei pea tegema kaamerste eest äkkpidurdusi, ei pea järgima kahte või kolme kiirusemõõtjat ega mõtlema, kas nüüd tuleb trahv või ei.
Spido järgi, nalja teed või! See on ju ülimalt ohtlik, teised, kes tahavad päriselt piirkiirusega sõita, hakkavad möödasõite tegema ja möödasõit on teadagi kõige ohtlikum manööver.
Ja ongi täiesti ok linnas sõita piirkiirusest väiksema kiirusega. Närvihaiged sellest muidugi aru ei saa.
Absoluutselt! (Minu eelmine postitus oli loomulikult iroonia, lihtsalt sellist retoorikat kasutavad need närvihaiged.) See paistab ka politsei seisukoht olevat: “Kui kõik sõidavad spidomeetri näidu järgi, jäävad ära ka autojuhtide omavahelised arusaamatused, kes ülemäära kiirustab või venib. Kõik lähtuvad samast mõõtevahendist ega püüa arvutada omast tarkusest, kui palju gaasi veel juurde annab anda.” https://www.postimees.ee/6455909/politsei-kontrollib-spidomeetrite-tapsust
Spido järgi, nalja teed või! See on ju ülimalt ohtlik, teised, kes tahavad päriselt piirkiirusega sõita, hakkavad möödasõite tegema ja möödasõit on teadagi kõige ohtlikum manööver.
Siin ju tõsimeeli väidetakse, et spidomeeter näitab täpselt, mitte rohkem ja mõnel näitab isegi tegelikkusest vähem. Ja miinustatakse seda, kes ütles, et tavaliselt on tehases spidomeetrid seadistatud 4-5 km tegelikkusest rohkem näitama.
Ma küll ei julgeks siin väga kasutada seda “tavaliselt”. Paljudel juhtudel on vahe siiski marginaalne ja oma kiirust ei peaks küll veel korrigeerima hakkama, kui erinevus on vaid paar km/h. Sellist väidet, et tootjad seadistavad spidomeetrid 5 km/h vähem näitama, ma küll tõsiselt võtta ei saa. Jah, seadistatakse veidi madalamaks, kuid mingit 5 km/h reeglit vaevalt et on.
Siin ju tõsimeeli väidetakse, et spidomeeter näitab täpselt, mitte rohkem ja mõnel näitab isegi tegelikkusest vähem. Ja miinustatakse seda, kes ütles, et tavaliselt on tehases spidomeetrid seadistatud 4-5 km tegelikkusest rohkem näitama.
Tavaliselt ja tavaliselt, mis sellest kogu aeg korrutada. Igaüks näeb ju kohe ise, palju ta tagelik kiirus spidomeetri omast erineb, kui mõne abivahendi korraks sisse lülitab.
Siin ju tõsimeeli väidetakse, et spidomeeter näitab täpselt, mitte rohkem ja mõnel näitab isegi tegelikkusest vähem. Ja miinustatakse seda, kes ütles, et tavaliselt on tehases spidomeetrid seadistatud 4-5 km tegelikkusest rohkem näitama.
Tavaliselt ja tavaliselt, mis sellest kogu aeg korrutada. Igaüks näeb ju kohe ise, palju ta tagelik kiirus spidomeetri omast erineb, kui mõne abivahendi korraks sisse lülitab.
No aga siin esitatakse ju väiteid kaasliiklejate autode kohta ????♀️ Kui mõni julgeb mainida, et tema auto spido ei valeta nii palju, siis järgneb teadagi mis.
Sellist väidet, et tootjad seadistavad spidomeetrid 5 km/h vähem näitama, ma küll tõsiselt võtta ei saa.
Äkki tutvud autode maailmaga, tootjad jah seadistavad spidomeetri 4-5 km vähem näitama. Ja kuna ise olen väga palju autosid rentinud üle Euroopa, siis kõigil on see nii ka olnud, enda autodega samamoodi. Loomulikult kontrollin alati esimese asjana, palju see spidomeeter siis näitab ja pole ühtki sellist autot näinud, kus spidomeeter näitaks tegelikust rohkem. Siin kirjutatakse nii, nagu esimest korda elus kuuleks sellist asja.
Kõik lähtuvad samast mõõtevahendist ega püüa arvutada omast tarkusest, kui palju gaasi veel juurde annab anda.
Kuidas nad siis samast mõõtevahendist lähtuvad, kui igaühe spidomeeter pidi siin väga erinevalt näitama?
Üldiselt ei sõltu see autost, vaid kiirusest. Mida suurem kiirus, seda suurem vahe. 50 juures võib olla nii 3-4 ühikut vahet, 30 juures polegi vahet ja kui gps näitab 130, on spidoka järgi ehk 122.
Selline asi on küll keelatud, et spidokas tegelikust kiirusest vähem näitaks. Siis tuleb kohe autotootja peale kaebus esitada. Pole ise sellist autot küll veel oma elus kohanud.
Äkki tutvud autode maailmaga, tootjad jah seadistavad spidomeetri 4-5 km vähem näitama. Ja kuna ise olen väga palju autosid rentinud üle Euroopa, siis kõigil on see nii ka olnud, enda autodega samamoodi. Loomulikult kontrollin alati esimese asjana, palju see spidomeeter siis näitab ja pole ühtki sellist autot näinud, kus spidomeeter näitaks tegelikust rohkem. Siin kirjutatakse nii, nagu esimest korda elus kuuleks sellist asja.
Sa seda juttu siin nüüd juba nii palju rääkinud, et asjad kõik segi juba kui Kört-Pärtli särk 😀 – ikka spido näitab sul ju alati rohkem, mitte vähem. Onju.
Sa seda juttu siin nüüd juba nii palju rääkinud, et asjad kõik segi juba kui Kört-Pärtli särk ???? – ikka spido näitab sul ju alati rohkem, mitte vähem. Onju.
Spidomeeter näitab tegelikust rohkem, mitte vähem. Kui siin midagi segi läks, äkki mõte jõudis ikka kohale.
Khm. Tegemist on lubatud max piirkiirusega. Ja siin inimesed lihtsalt vaidlevad, et kas sõita 60ga või 55ga.
No äkki sõidaks spido järgi 50ga. Ei pea tegema kaamerste eest äkkpidurdusi, ei pea järgima kahte või kolme kiirusemõõtjat ega mõtlema, kas nüüd tuleb trahv või ei.
Ja sina tahad öelda, et sina ei ole MITTE KUNAGI lubatud piirkiirust natukene ületanud? Sa ei ole MITTE IIALGI 50-ne asemel 54-ga sõitnud? Isegi mitte kogemata?
Jutt ei käi liiklushuligaansusest või nimme kiiruse ületamisest ju. Linnas, kus tavajuhul ei ole võimalik püsikiiruse hoidjat kasutada võib igal inimesel kiirus kogemata üle või alla lubatu kõikuda.
Jutt ei käi liiklushuligaansusest või nimme kiiruse ületamisest ju.
No kui siin räägitakse sellest, et spido järgi võid viis kilti juurde panna ja kaamerast pääsemiseks veel neli kilti juurde panna, siis on ikka küll tegemist nimme kiiruse ületamisega.
Lihtsalt märgin ära, et minu auto puhul näitab tehase poolt ette nähtud rehvimõõduga spidomeeter 4-5% rohkem, st 100 km/h puhul on tõesti juttu neljast-viiest lisakilomeetrist, aga 50 juures on see number siiski väiksem.
Khm. Tegemist on lubatud max piirkiirusega. Ja siin inimesed lihtsalt vaidlevad, et kas sõita 60ga või 55ga.
No äkki sõidaks spido järgi 50ga. Ei pea tegema kaamerste eest äkkpidurdusi, ei pea järgima kahte või kolme kiirusemõõtjat ega mõtlema, kas nüüd tuleb trahv või ei.
Ja sina tahad öelda, et sina ei ole MITTE KUNAGI lubatud piirkiirust natukene ületanud? Sa ei ole MITTE IIALGI 50-ne asemel 54-ga sõitnud? Isegi mitte kogemata?
Jutt ei käi liiklushuligaansusest või nimme kiiruse ületamisest ju. Linnas, kus tavajuhul ei ole võimalik püsikiiruse hoidjat kasutada võib igal inimesel kiirus kogemata üle või alla lubatu kõikuda.
Kui kogemata natuke ületad, ei tehtagi trahvi.
Aga üldiselt ei. Tallinnas on see muidugi vaimselt raske, sest sa oled pühimõtteliselt ainus, kes piirkiiruse järgi sõidab.
Mis püsikiirusehoidja? Kui nii kohmakas oled, et seda vaja on, siis ära rooli.
Mis püsikiirusehoidja? Kui nii kohmakas oled, et seda vaja on, siis ära rooli.
Kui sa ainult linnas sõidad, siis pole vaja muidugi. Aga kui põhilised sõidud on maanteel ja need kestavad tunde, siis on kiirusehoidja igati kasuks. Kohmakus ei puutu üldse asjasse, kehahoiak ja lihaste lõdvestamise võimalus puutub.
Mina spidomeetri järgi 55-ga sõites trahvi ei saanud (pildistas küll, aga võimalik, et hoopis kõrvalreas sõitjat), aga kunagi 58-59-ga sõites sain (ületamine väidetavalt 3 km/h). Sellel kiirusel u 2-3 km/h näitab spidomeeter meie autol tegelikust rohkem.
Maanteel ilmuvad need kiirust piiravad märgid mõnel pool tõesti üsna ootamatult. Peaks olema nii, et märki nähes jääks piisavalt aega aeglustamiseks piduripedaali vajutamata, seda nii 70 kui 50 alasse sisenemisel.
Kui lähedalt kaamera pilti teeb ja millisest kiirusest alates trahv tehakse?
Täna ei saanud aru, kas sähvatas minu auto või eesliikuja peale. Minul näitas spidomeeter 55 km/h, tean, et minu autol tegelik kiirus on väiksem kui spidomeeter näitab. Kas trahv tuleb kohe samal päeval või millalgi hiljem?
Kui sähvatas, siis ikka sinu peale. Sa ei saa teise auto taga nii lähedal sõita, et tema sähvatus sinu omana tunduda võiks. Ta võtab kaugemalt, mitte kohe eest läbi sõites. Jah, saad trahvi. Tuleb mõne päeva jooksul.
Ka seal on öeldud, et autotootjatel on keelatud ehitada autosid, mille spidomeeter näitab tegelikkusest vähem ja tavaliselt on spidomeetrid seadistatud nii, et need näitavad 4-5 km tegelikust kiirusest rohkem. Olen ise sõitnud väga paljude autodega ja minu kogemuse järgi nii see tõesti on. Autorendis on mul esimene asi panna Waze käima ja vaadata, milline on tegelik kiirus. Kordagi pole juhtunud, et see näitaks vähem, kui on näit spidomeetril. Et sinul on mingisugune väga eriline auto (äkki väga vana, rehvid lubatust suuremad vms põhjus), millega nii ei ole, siis sellest oleks pidanud alustamagi, mitte siin nii dramaatiliselt vahutama, et sinul oli nii ja siis on kõigil nii. Üldiselt nii ei ole.
Sa, piret005, oled lihtsalt üks tüütu ja mõttetu jauraja. Minu arvamus lihtsalt.
Kui sähvatas, siis ikka sinu peale. Sa ei saa teise auto taga nii lähedal sõita, et tema sähvatus sinu omana tunduda võiks. Ta võtab kaugemalt, mitte kohe eest läbi sõites. Jah, saad trahvi. Tuleb mõne päeva jooksul.
Kaamera oli linnas, tipptunni ajal. Kaks rida, mõlemas reas autod. Ma ei olnud ainus liikleja, vaid samal ajal võis kaamera vaateväljas olla ligi 20 autot. Minu reas, minu ees oli tükk tühja maad, kui sähvatus käis. Kuid kaks autot olid sel ajal minu reas, vahetult kaamera ees. Ja minu kõrvalrida oli autosid tihedalt täis. Nii et küllaltki keeruline tuvastada, kelle peale kaamera sähvatas.
Kui 55 km oli, siis vist küll trahvi ei saa (kui 50 km alast jutt), sest esiteks enda spidomeeter näitab rohkem ja teiseks arvestatakse ka viga sisse. Samas ükskord sain küll selle mobiilse kaamera käest väga väikese ületamise eest trahvi, 12 eurot oli. Trahv tuli paari päeva pärast. Aga nüüd minu arust tõusid trahvid kõvasti. Igatahes ma olin väga rõõmus, et meil nii sujuv on see trahvisaamine, kohe pangalink kõrval jne. Jumal, milline jama oli mul ükskord, kui Hispaanias trahvi sain. Et see lõpuks ära maksta, võttis mingi päeva aega. Pidi mingi konto kuskile tegema, see ei töötanud jne, jne, lisaks oli kogu kiri 3 lk hispaania keelset jura, kus ei olnud võimalik leida tähtsat infot, et kuidas ma maksta saan ja palju on trahv. Lisaks tuli see trahv pool aastat hiljem kirjaga, kuigi minult kasseeriti 50 eurot veel rendifirma poolt, kes olevat teinud selle suure ajalise kulutuse ja minu meiliaadressi neile andnud. Aga meilile nad loomulikult midagi ei saatnud, vaid sada aastat hiljem mingi paberkirja, mida siis pidin dešifreerima. Eestis trahvisaamine on selle kõrval küll nagu öö ja päev.
See ei vasta absoluutselt tõele. Mis aastast taoline kogemus pärit muidu on?
Kui 55 km oli, siis vist küll trahvi ei saa (kui 50 km alast jutt), sest esiteks enda spidomeeter näitab rohkem ja teiseks arvestatakse ka viga sisse. Samas ükskord sain küll selle mobiilse kaamera käest väga väikese ületamise eest trahvi, 12 eurot oli. Trahv tuli paari päeva pärast. Aga nüüd minu arust tõusid trahvid kõvasti. Igatahes ma olin väga rõõmus, et meil nii sujuv on see trahvisaamine, kohe pangalink kõrval jne. Jumal, milline jama oli mul ükskord, kui Hispaanias trahvi sain. Et see lõpuks ära maksta, võttis mingi päeva aega. Pidi mingi konto kuskile tegema, see ei töötanud jne, jne, lisaks oli kogu kiri 3 lk hispaania keelset jura, kus ei olnud võimalik leida tähtsat infot, et kuidas ma maksta saan ja palju on trahv. Lisaks tuli see trahv pool aastat hiljem kirjaga, kuigi minult kasseeriti 50 eurot veel rendifirma poolt, kes olevat teinud selle suure ajalise kulutuse ja minu meiliaadressi neile andnud. Aga meilile nad loomulikult midagi ei saatnud, vaid sada aastat hiljem mingi paberkirja, mida siis pidin dešifreerima. Eestis trahvisaamine on selle kõrval küll nagu öö ja päev.
Mõttetu. Teistes riikides saadud trahve pole vaja maksta. Sain Soomes parkimise trahvi ja mobiiliga roolis rääkimise trahvi. Viimane trahv oli aasta ja 2 kuud tagasi. Ära ei maksnud ja midagi ei juhtunud.