Esileht Ajaviite- ja muud jutud Mökud liiklejad meil Eestis

Näitan 29 postitust - vahemik 31 kuni 59 (kokku 59 )

Teema: Mökud liiklejad meil Eestis

Postitas:
Kägu

Hea küll, kütus sai otsa aga aku ju ikka töötas või siis üldse midagi ei töötanud? Minu automaatkastiga autol saab küll nii teha, et esimesena vool sisse ja alles siis käivitumiseks süüde sisse. Kui ainult vool on sees (tänu akule), saab ka käigu neutraali peale panna ja autot ise edasi lükata.

Mul võtmevaba käivitus ja ei oskaks küll voolu eraldi sisse lülitada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul võtmevaba käivitus ja ei oskaks küll voolu eraldi sisse lülitada.

Ega sa ilmselt ei oska ka võtmega aknaid avada-sulgeda? Samuti pole sul aimu, mis juhtudel elektriline käsipidur tuleb ise maha ja mis juhtudel mitte…jne

Usas on muideks juhtunud, et sellised funktsionaalse lugesmisoskuseta (kasutusjuhendit lollid end auto abil ära tapavad. Just need, kel on võtmevaba süsteem.
(pargivad auto garaaži ja unustavad nuppu vajutada)
Aga oma auto kasutusjuhendeid nad põhimõtteliselt ei loe.

Eks need moodustavadki nendest mökudest liiklejatest samuti mingi protsendi.
Ja mis kõige hullem, nad on oma lolluse üle veel uhked ka ja reklaamivad seda igal võimalusel: “Ma ei oska KÜLL…” jne.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul võtmevaba käivitus ja ei oskaks küll voolu eraldi sisse lülitada.

Ega sa ilmselt ei oska ka võtmega aknaid avada-sulgeda? Samuti pole sul aimu, mis juhtudel elektriline käsipidur tuleb ise maha ja mis juhtudel mitte…

Usas on muideks juhtunud, et sellised funktsionaalse lugesmisoskuseta (kasutusjuhendit helbed end auto abil ära tapavad. Just need, kel on võtmevaba süsteem. (pargivad auto garaaži ja unustavad nuppu vajutada)

Aga oma auto kasutusjuhendeid nad põhimõtteliselt ei loe.

Eks need moodustavadki nendest mökudest liiklejatest samuti mingi protsendi.

Võtmega aknaid ja peegleid liigutada oskan. Voolu eraldi sisse panna siiski mitte, polegi sellist kohta autol.
Käsipiduri oskan ise maha võtta, pole vajadust teadmisel, millal see ise maha tuleb.

Autod on mul kõik ideaalses korras alati ja hästi hoitud vaatamata sellele. Ja möku liikleja ma kindlasti pole. Kütust oskan tankida ja ristmikke kinni ei sõida.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja mis kõige hullem, nad on oma lolluse üle veel uhked ka ja reklaamivad seda igal võimalusel: “Ma ei oska KÜLL…” jne.

Ei lugenud sinu targutustest välja ühtegi asjalikku soovitust. Ilmselt targutamisega asi piirdub….Niipalju siis lollusest.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

polegi sellist kohta autol.

RTFM.
Ja siis tule uuesti väitma.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ilmselt targutamisega asi piirdub….Niipalju siis lollusest.

Sinusugused tolad on ilmselt harjunud, et kandikul kõik ette tassitakse.

Aga ok, üks ees või taga: istu autosse ja vajuta start nuppu.
Pedaale ära torgi ja jälgi, mis juhtuma hakkab.

Kusjuures, ma täitsa kujutan ette, et kui sinu lapsel koolis õpetaja nõuab materjaliga tutvumist ja tema eest kohe ülesannet ära EI lahenda, siis on sul sama asi taskust võtta, et “õpetaja targutab”.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sinusugused tolad on ilmselt harjunud, et kandikul kõik ette tassitakse.

Ei ole harjunud, õpin ise pidevalt ja olen päris kaugele jõudnud elus muide. Lihtsalt õpin neid asju, mida mul reaalselt vaja läheb ja neid ka valdan. Tühja paagiga ega muul viisil katkist autot pole pidanud kunagi liigutama, sest hoian oma autosid hästi.

Aga ok, üks ees või taga: istu autosse ja vajuta start nuppu.

Pedaale ära torgi ja jälgi, mis juhtuma hakkab.

Selge, proovin.

Kusjuures, ma täitsa kujutan ette, et kui sinu lapsel koolis õpetaja nõuab materjaliga tutvumist ja tema eest kohe ülesannet ära EI lahenda, siis on sul sama asi taskust võtta, et “õpetaja targutab”.

Mingi imelik kibestunud inimene oled. Mu lastel läheb koolis väga hästi ja saavad suurepäraselt kõigega ise hakkama.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul võtmevaba käivitus ja ei oskaks küll voolu eraldi sisse lülitada.

Mul on ka võtmevaba käivitus. Üks kerge nupulevajutus ja vool on sees. Teine sügavam vajutus ja auto käivitub ning saab sõita.

Võib-olla oli selle ummikusse sattunud auto juhil ka nii, et ta lihtsalt ei teadnud, kuidas oma autot käsitseda? Uuematel autodel ongi igasuguseid jubinaid küjes ja ega keegi enam manuaali põhjalikult läbi lugeda vist ei taha.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul võtmevaba käivitus ja ei oskaks küll voolu eraldi sisse lülitada.

Mul on ka võtmevaba käivitus. Üks kerge nupulevajutus ja vool on sees. Teine sügavam vajutus ja auto käivitub ning saab sõita.

Mul võtmevaba käivitus ja ei oskaks küll voolu eraldi sisse lülitada.

Mul on ka võtmevaba käivitus. Üks kerge nupulevajutus ja vool on sees. Teine sügavam vajutus ja auto käivitub ning saab sõita.

Minul läheb ühe vajutusega käima, ei pea kaks korda vajutama.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minul läheb ühe vajutusega käima, ei pea kaks korda vajutama.

Kas oled täiesti kindel? Mul eelmine auto oli võtmega ja manuaalkastiga aga ka sellel oli nii, et pool pööret keerates läks vool sisse ja täiega pöörates alles käivitus.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Aga ok, üks ees või taga: istu autosse ja vajuta start nuppu.
Pedaale ära torgi ja jälgi, mis juhtuma hakkab.

Nii, proovisin. Süüde läheb sisse, aga käiku vahetada ei saa, istub pargi peal. Käiku laseb vahetada vaid siis, kui mootor töötab.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Nii et trahvime siis kaasliiklejaid ka? Nii tore, saab jälle kedagi trahvida!

Kust sa välja lugesid, et tahan kedagi trahvida? “Trahvi” said ju kõik, kes seal ummikus ootama pidid. Kui keegi teeb vea, siis võiks selle eest ju ka vastutada, või kuidas? Inimestele, kel vabandussõnad kuidagi üle huulte tulla ei taha, olekski avalik vabandamine trahviks. Ühiskonnaliikmetel on ju nii õigused kui ka kohustused, nii meie ühiskond ju toimibki.

Aga artiklis ei olnud täpsustatud, et automaatkastiga autol lõppes kütus ning see lukustus parkimisele. Seetõttu ei olnud võimalik seda ka eest ära lükata. Pidasingi seda liiga veidraks, et kõik olid nagu nõus hea meelega ummikus istuma selle asemel, et midagi ette võtta. Tegelikult ei saanudki enne midagi ette võtta kui muponaudid kohale jõudsid.

Kaheksa normaalses konditsioonis meest vōttes autol rattakoobastest kinni tōstavad auto niisamag maast lahti ja liigutavad vabalt paar meetrit kōrvale sōidutee äärde. Isegi 6 si saaks hakkama. Eest tagant ja rattakoobastest kinni ja minek.

Just nii tehaksegi, pole mingit probleemi. Juba 50 aastat tagasi tegime. Pole oluline üldse mis käigukast, hoopis käsipidur tuleb just enne peale veel tõmmata, et ei hakkaks veerema ise (veeremine teeks tõstmise just ohtlikuks). Siis esiteks meestekamp üheskoos hoogu võttes õõtsutab auto ühte otsa üles-alla ning ühise märguande peale saadab selle ühe auotootsa poole meetri või meetri jagu kõrvale suunda (antud juhul sinna kõnniteele). Edasi siis kordamööda ühest ja teisest otsast samamoodi õõtsutades hoogu võttes sammhaaval edasi kõrvale. Mõne minutiga asi tehtud.

Jah, 50 aastat tagasi polnud autodel küljes tuuletamme ja spoilereid ja seelikuid ja koopalaiendeid mis kõik vastu tänava äärekivi puutudes kriipsud-kraapsud peale saavad või sootuks küljest ära pudenevad. Ma arvan, et kui lubada mingil 8 suvalisel jorsil oma autot rattakoopast tõsta on täiesti kindlalt pärast osa logarite kinnitusi lõhutud. Stange alt tõstmisest ärme räägigi. Mossede-Volgade omanikel muidugi hea barett kuklasse lükata ja rääkida kuidas omal ajal oli.

Ning tööle minevad inimesed toona olid kummikute ja puhvaikadega ja polnud probleem ennast veits porise ja tolmuse auto vastu hõõruda. Pirita teed pidi hommikuti sõitvad mehed on siiski puhastes riietes ja “biceps curli” tehes ei tõsta autot ka Mart Seim.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Nii, proovisin. Süüde läheb sisse, aga käiku vahetada ei saa, istub pargi peal.

Kas seda nimetatakse naiste loogikaks?
Et algne küsimus oli sul selline, et “ei oskaks küll voolu eraldi sisse lülitada.”
Ja kui ma selle voolu sisselülitamise sulle selgeks õpetan, siis hakkad norima, et “käiku vahetada ju ei saa”. (kuigi sellest polnud ju juttu)

Kui ma käiku vahetama õpetan, siis kurdad ilmselt, et tagakardin ei hakkagi ise kerkima vms…
Lootusetu, ühesõnaga.

Aga nagu ma korra juba ütlesin, võta raamat ja tee omale asjad selgeks.
Ei ole sinusugune nii tark, et “ainud sõidad” ja midagi teadma oma autost ei pea.
Saad ehk käsipiduri asja kah selgeks, kui manuaal või DSG kast ja naine, siis kallaku peal kohalt võtmine sellega hulka lihtsam.
Siduriga sa autot kaldel paigal hoida nagunii ei oska ja seda ei saa ka raamatust õppida.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma ei saa siiski aru kuidas saab inimesel kütus otsa saada niiet ta ise Aru ei saa.
Siiski nagu autojuhi vastus kaasliiklejate ees on veenduda oma auto sõidukolbulikkuses ja bensiini olemas olus.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kas seda nimetatakse naiste loogikaks?
Et algne küsimus oli sul selline, et “ei oskaks küll voolu eraldi sisse lülitada.”
Ja kui ma selle voolu sisselülitamise sulle selgeks õpetan, siis hakkad norima, et “käiku vahetada ju ei saa”. (kuigi sellest polnud ju juttu)

Kui ma käiku vahetama õpetan, siis kurdad ilmselt, et tagakardin ei hakkagi ise kerkima vms…
Lootusetu, ühesõnaga.

Kas seda nimetatakse meeste mäluks? Süüte teema saigi alguse väitest, et autol oleks võinud süüte abil käigu neutraali peale panna (justnimelt oli sellest juttu!). Lihtsalt süüte sisselülitamisest oleks mul olnud jumalast ükskõik antud teema kontekstis. Või mis sina arvasid, et tahtsin raadiot mängima saada, seepärast rääkisin süütest? Siin on su (haugi)mälu värskenduseks tsitaat:

Hea küll, kütus sai otsa aga aku ju ikka töötas või siis üldse midagi ei töötanud? Minu automaatkastiga autol saab küll nii teha, et esimesena vool sisse ja alles siis käivitumiseks süüde sisse. Kui ainult vool on sees (tänu akule), saab ka käigu neutraali peale panna ja autot ise edasi lükata.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei ole sinusugune nii tark, et “ainud sõidad” ja midagi teadma oma autost ei pea.

Olen 16 aastat niimoodi hakkama saanud ja saan ka edaspidi.

Saad ehk käsipiduri asja kah selgeks, kui manuaal või DSG kast ja naine, siis kallaku peal kohalt võtmine sellega hulka lihtsam.
Siduriga sa autot kaldel paigal hoida nagunii ei oska ja seda ei saa ka raamatust õppida.

Kas sa pole veel tõesti siiani mu jutust aru saanud, et mul on automaatkastiga auto? 5 esimest aastat sõitsin manuaaliga ja siduriga kallaku peal saan lõdvalt tehtud. Minesta ära, aga oskan ka mootorrattaga kallaku peale seisma jääda ja üles sõita. Mingi manuaalkastiga auto on selle kõrval nohu. Või sinu meelest hirmus keeruline, et eraldi välja tõid? See, et ma automehaanik ei soovi olla, ei tähenda, et ma roolis hakkama ei saa. Täiesti erinevad asjad.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Nii et trahvime siis kaasliiklejaid ka? Nii tore, saab jälle kedagi trahvida!

Kust sa välja lugesid, et tahan kedagi trahvida? “Trahvi” said ju kõik, kes seal ummikus ootama pidid. Kui keegi teeb vea, siis võiks selle eest ju ka vastutada, või kuidas? Inimestele, kel vabandussõnad kuidagi üle huulte tulla ei taha, olekski avalik vabandamine trahviks. Ühiskonnaliikmetel on ju nii õigused kui ka kohustused, nii meie ühiskond ju toimibki.

Aga artiklis ei olnud täpsustatud, et automaatkastiga autol lõppes kütus ning see lukustus parkimisele. Seetõttu ei olnud võimalik seda ka eest ära lükata. Pidasingi seda liiga veidraks, et kõik olid nagu nõus hea meelega ummikus istuma selle asemel, et midagi ette võtta. Tegelikult ei saanudki enne midagi ette võtta kui muponaudid kohale jõudsid.

Kaheksa normaalses konditsioonis meest vōttes autol rattakoobastest kinni tōstavad auto niisamag maast lahti ja liigutavad vabalt paar meetrit kōrvale sōidutee äärde. Isegi 6 si saaks hakkama. Eest tagant ja rattakoobastest kinni ja minek.

Just nii tehaksegi, pole mingit probleemi. Juba 50 aastat tagasi tegime. Pole oluline üldse mis käigukast, hoopis käsipidur tuleb just enne peale veel tõmmata, et ei hakkaks veerema ise (veeremine teeks tõstmise just ohtlikuks). Siis esiteks meestekamp üheskoos hoogu võttes õõtsutab auto ühte otsa üles-alla ning ühise märguande peale saadab selle ühe auotootsa poole meetri või meetri jagu kõrvale suunda (antud juhul sinna kõnniteele). Edasi siis kordamööda ühest ja teisest otsast samamoodi õõtsutades hoogu võttes sammhaaval edasi kõrvale. Mõne minutiga asi tehtud.

Jah, 50 aastat tagasi polnud autodel küljes tuuletamme ja spoilereid ja seelikuid ja koopalaiendeid mis kõik vastu tänava äärekivi puutudes kriipsud-kraapsud peale saavad või sootuks küljest ära pudenevad. Ma arvan, et kui lubada mingil 8 suvalisel jorsil oma autot rattakoopast tõsta on täiesti kindlalt pärast osa logarite kinnitusi lõhutud. Stange alt tõstmisest ärme räägigi. Mossede-Volgade omanikel muidugi hea barett kuklasse lükata ja rääkida kuidas omal ajal oli.

Ning tööle minevad inimesed toona olid kummikute ja puhvaikadega ja polnud probleem ennast veits porise ja tolmuse auto vastu hõõruda. Pirita teed pidi hommikuti sõitvad mehed on siiski puhastes riietes ja “biceps curli” tehes ei tõsta autot ka Mart Seim.

Keegi ei küsigi, kas sa tahad et tōstetakse vōi ei taha. Teel olev praht, käesoleval juhul seisev ja takistav auto, tuleb ära koristada. Takistus eemaldada. Omanikul pole sel puhul palju sōnaōigust. Avalik ruum ja avaliku ruumi reeglid. Kui ei oska oma vara sihipäraselt ja teisi segamata kasutada siis jääd sellest lihtsalt ilma vōi eemaldatakse sind koos esemega keskkonnast.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Saad ehk käsipiduri asja kah selgeks, kui DSG kast

Kas sa pole veel tõesti siiani mu jutust aru saanud, et mul on automaatkastiga auto?

Ka sa pole siiani aru saanud, et DSG (direct-shift gearbox) kast ongi tänapäevane automaatkast, mida mainisin?
Seda, et sul mingi vanemat tüüpi automaat ja samas keyless süsteem on, ei pannud kohe kokku. Ilmselt ajad siin mingit sousti. (mis auto see selline on, oleks huvitav teada?)

See trammi ees koperdaja, kas tal lõppes kütus või mitte, ega see ei tähenda, et autol rattad blokeerusid.
Ok, mootor seiskus, aga käigukang oli ju endiselt “drive” peal.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Keegi ei küsigi, kas sa tahad et tōstetakse vōi ei taha. Teel olev praht, käesoleval juhul seisev ja takistav auto, tuleb ära koristada. Takistus eemaldada. Omanikul pole sel puhul palju sōnaōigust. Avalik ruum ja avaliku ruumi reeglid. Kui ei oska oma vara sihipäraselt ja teisi segamata kasutada siis jääd sellest lihtsalt ilma vōi eemaldatakse sind koos esemega keskkonnast.

Su seisukoht ei kattu Eesti riigis valitseva seadusega. Kui kellegi autot omavoliliselt üldkasutatavalt teelt teisaldades midagi ära lõhud siis maksad kinni. Kui see nii poleks, võiks üldse lõpetada ära ohukolmnurga autos kaasas vedamise kohustuse. Kõik mis tee peal, rammitakse kraavi ja kogu muusika.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Saad ehk käsipiduri asja kah selgeks, kui DSG kast

Kas sa pole veel tõesti siiani mu jutust aru saanud, et mul on automaatkastiga auto?

Ka sa pole siiani aru saanud, et DSG (direct-shift gearbox) kast ongi tänapäevane automaatkast, mida mainisin?

Seda, et sul mingi vanemat tüüpi automaat ja samas keyless süsteem on, ei pannud kohe kokku. Ilmselt ajad siin mingit sousti. (mis auto see selline on, oleks huvitav teada?)

See trammi ees koperdaja, kas tal lõppes kütus või mitte, ega see ei tähenda, et autol rattad blokeerusid.

Ok, mootor seiskus, aga käigukang oli ju endiselt “drive” peal.

Mis puutub DSG-kastiga kohaltvõttu käsipidur, vahet pole kas siledal maal või nõlval? Et osadel VAG autodel on automaatne elektrooniline käsipidur, see ei ole mingi DSG kastist tulenev iseärasus.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja kui oleks olnud auto, mida saaks edasi lükata (kasvõi natuke), siis oleks seda saanud teha ka trammi abil (kui seal tõesti mehi peale lumehelbekeste võtta polnud). Sellel trammil ei olnud etteulatuvat haakeseadet, oli sile tugev bumper-paneel. Lastes trammi üliaeglase käiguga vaikselt auto taguotsa vastu (asetades nende vahele kriimustuste vältimiseks ka miskit kättejuhtuvat pehmet, näiteks autojuhi püksid), saab ilma mõlkimata selle auto edasi suruda, väikese hoo andmisega. Piisab ehk 10 meetrit, kuniks autojuht saab auto selle väikese hooga kasvõi kõrvalrajale roolida, nii et trammitee vabaneb.

NB! Tramm ei tohi iseseisvalt oma ühe juhiga mitte kusagil tagurdada. Trammi tagurdamise käik on küll olemas, kuid siis on nõutav teine vaatlev trammijuht või liikluskorraldaja lisaks ka trammi tagaotsas.

Sind tuleb kiita juba ainuüksi selle soovituse eest. 😛 Järgmine kord see bensiin nii kergesti ilmselt otsa ei saa…

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kas teile, humoristid, sellist mõtet ei tule pähe, et kogu see jämm seal kestis vaevalt veerand tundi ja Pirita teed mööda sõitjad on lihtsalt ummikutega harjunud, muud midagi. Polnud neil seal erilist mõtet mingeid jõu- ja ilunumbreid tegema hakata, võõra autoga pealegi. Need, kes jala edasi läksid – ega need autosid tühjalt maha ei jätnud. Nad olid seal kaasreisijana ja bussireisijana ja ilmselt oli neil lähedale minna. Tallinna Ülikooli on sealt vaid pisike jalutuskäik.

Erakordne oli kogu loo puhul hoopis see, et liiklusseisak tekkis mõlemas suunas – varahommikul linnast välja sõitjad olid seal samamoodi kinni.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Keegi ei küsigi, kas sa tahad et tōstetakse vōi ei taha. Teel olev praht, käesoleval juhul seisev ja takistav auto, tuleb ära koristada. Takistus eemaldada. Omanikul pole sel puhul palju sōnaōigust. Avalik ruum ja avaliku ruumi reeglid. Kui ei oska oma vara sihipäraselt ja teisi segamata kasutada siis jääd sellest lihtsalt ilma vōi eemaldatakse sind koos esemega keskkonnast.

Su seisukoht ei kattu Eesti riigis valitseva seadusega. Kui kellegi autot omavoliliselt üldkasutatavalt teelt teisaldades midagi ära lõhud siis maksad kinni. Kui see nii poleks, võiks üldse lõpetada ära ohukolmnurga autos kaasas vedamise kohustuse. Kõik mis tee peal, rammitakse kraavi ja kogu muusika.

Nii see on ja siin pole mõtet räusata, et praht kraavi ja ise oled süüdi. Kui keegi oleks seal isetegevuse korras autot tõstma ja lõhkuma hakanud, oleks tal järgmiseks kahjunõue kraes olnud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Keegi ei küsigi, kas sa tahad et tōstetakse vōi ei taha. Teel olev praht, käesoleval juhul seisev ja takistav auto, tuleb ära koristada. Takistus eemaldada. Omanikul pole sel puhul palju sōnaōigust. Avalik ruum ja avaliku ruumi reeglid. Kui ei oska oma vara sihipäraselt ja teisi segamata kasutada siis jääd sellest lihtsalt ilma vōi eemaldatakse sind koos esemega keskkonnast.

Su seisukoht ei kattu Eesti riigis valitseva seadusega. Kui kellegi autot omavoliliselt üldkasutatavalt teelt teisaldades midagi ära lõhud siis maksad kinni. Kui see nii poleks, võiks üldse lõpetada ära ohukolmnurga autos kaasas vedamise kohustuse. Kõik mis tee peal, rammitakse kraavi ja kogu muusika.

Nii see on ja siin pole mõtet räusata, et praht kraavi ja ise oled süüdi. Kui keegi oleks seal isetegevuse korras autot tõstma ja lõhkuma hakanud, oleks tal järgmiseks kahjunõue kraes olnud.

Kindlustus maksab kahjud kinni. Tegemist on olulise tähtsusega liikluskaose likvideerimisega, kus ühe sõiduki väikesed kahjustused ei kaalu üle tuhandete teiste kodanike ajakaotust ummikus seismisega. Üldiselt ka sama lugu nagu näiteks tuletõrjel on õigus põleva majani pääsemiseks maha lõhkuda aed/värav või ka eesolev väiksem ehitis.

PS! No ja kui ei julge plekiservast tõsta, siis rehvidest haarates ei lähe midagi kõveraks ega muljutuks. Käsipidur peab ainult peal olema, muidu ei saa rehvidest tõsta.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mis puutub DSG-kastiga kohaltvõttu käsipidur, vahet pole kas siledal maal või nõlval? Et osadel VAG autodel on automaatne elektrooniline käsipidur, see ei ole mingi DSG kastist tulenev iseärasus.

Väga vahet ei ole, sest DSG ei kipu autot, esimese käigu sidur all, kaasa vedama, nagu “tavaline automaatkast”. Ja nõlval vajub tagasi nagu polekski käiku sees.

Auto hold võib ju autol olla, see ei sõltu kastist, aga inimene, kes on 17a vaid sõitnud ja pole kunagi ühtegi manuaali avanud, vaevalt teab, see tema autol üldse on või kui teabki siis ei oska seda aktiveerida või deaktiveerida.
Auto hold töötab pisut teisiti, kui käsipidur, sest see lükkab kõik neli ratast kergelt lukku. Ja nupust tuleb lihtviisil maha, kui vaja autot lükata.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ka sa pole siiani aru saanud, et DSG (direct-shift gearbox) kast ongi tänapäevane automaatkast, mida mainisin?

Ei ole aru saanud, sest oled seda lühendit vaid korra maininud ja ei täpsustanud, et räägid automaatkastist.
Ei saa küll üldse aru, miks peaksin automaatkastiga käsipidurit kallakul kasutama (kui pole plaanis seal parkida). Seepärast ei linkinud ära ka seost, et võiksid üldse antud kontekstis automaatkastist rääkida. Mul on ausalt öeldes täiesti ükskõik, millist tüüpi automaatkast mu autol on, sõitmiseks pole see kuidagimoodi vajalik teadmine.

See trammi ees koperdaja, kas tal lõppes kütus või mitte, ega see ei tähenda, et autol rattad blokeerusid.
Ok, mootor seiskus, aga käigukang oli ju endiselt “drive” peal.

Kui mootor seiskub, läheb käik automaatselt pargi peale. Minu autol vähemalt küll.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei ole aru saanud, sest oled seda lühendit vaid korra maininud ja ei täpsustanud, et räägid automaatkastist.
Ei saa küll üldse aru, miks peaksin automaatkastiga käsipidurit kallakul kasutama (kui pole plaanis seal parkida).

Nii palju arusaamatut…?

DSG lühend tähendab VAG-i leiutatud manuaalkasti, kus käike vahetab robot ja mitte inimene. Seda ju kõik autopeded teavad. See leiutis on kõikidel teistel tootjatel (Toyot, bmw jne) samuti kasutusel, ainult teiste nimede all. Aga põhimõte sama.

Kallakul miks peaks DSG puhul käsikat kasutama? Sest DSG ei hakka autot sõidusuunas kaasa vedama.
Olukord on sama, kui manuaali puhul, et esimene käik on sees, aga sidur põhja vajutatud. Kui natuke gaasi annad, siis robot saab aru, et tahad liikuma hakata ja vabastab pisut sidurit. Alles siis hakkab autot kaasa vedama.
Sa vist pole DSG-ga kunagi sõitnud, pigem selle vna tüüpi automaadiga.
Selle pärast ma küsisingi, et mis auto sul on, et vana kast ja nupust käivitus. Sest ma ei tea sellist kombinatsiooni.
Ja sina ka ei tea, sest sa pole siiani vastanud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sa vist pole DSG-ga kunagi sõitnud, pigem selle vna tüüpi automaadiga.
Selle pärast ma küsisingi, et mis auto sul on, et vana kast ja nupust käivitus. Sest ma ei tea sellist kombinatsiooni.
Ja sina ka ei tea, sest sa pole siiani vastanud.

2016a bmw 520d. Ei tea, kas dsg või mitte (ei viitsi guugledada), aga kallakul pole probleeme ilma käsipidurita.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

2016a bmw 520d. Ei tea, kas dsg või mitte (ei viitsi guugledada), aga kallakul pole probleeme ilma käsipidurita.

Sel on tõesti vana tüüpi kast (my bad, tõesti veab kaasa); ainult selle vahega, et saad roolilt käike vahetada.
Aga manuaali võiksid siiski lugeda. :)-

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt
Näitan 29 postitust - vahemik 31 kuni 59 (kokku 59 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Mökud liiklejad meil Eestis