Esileht Väikelaps Mure 4,5 aastase poisiga

Näitan 17 postitust - vahemik 1 kuni 17 (kokku 17 )

Teema: Mure 4,5 aastase poisiga

Postitas:
Kägu

Tere

Kirjutan oma murest eelkõige selleks, et ehk on kellelgi samalaadne kogemus ja oskab mingisugust nõu anda.

Taustaks. Mul on 4,5 aastane väga energiline ja uudishimulik poeg. Lasteaias käib ta alates 2.eluaastast. Esimesed kaks aastat olid üsna rahulikud ja muretud.

Natuke enne 4-aastaseks saamist vahetas ta rühma ja sealt algasid ka probleemid. Sain igapäevaselt kaebusi löömise, korra rikkumise, sõnakuulmatuse kohta. Hakkasin probleemiga ka koheselt tegelema. Suhtlesin lasteaia eripedagoogi-logopeediga (nad on ühes isikus). Tema hinnangu kohaselt on vaimselt tema areng eakohane ja 1-1le mäng tuleb hästi välja. Pöördusin omaalgatuslikult Rajaleidja psühholoogi juurde. Ka tema suuri kõrvalekaldeid ei täheldanud. Edasi võtsin ühendust laste neuroloogiga. Tulemus sama. Kuhugi edasi teda suunatud ei ole, mingeid diagnoose pandud ei ole.  Lasteaiaga koostöös oleme proovinud erinevaid premeerimissüsteeme, rääkinud lapsega päeva jooksul toimunust ning “läbi mänginud” erinevaid situatsioone ja nendega kaasnenud emotsioone.  Käisime pool aastat kunstiteraapias (neuroloogi soovitus).

Täna on ta uuesti lasteaias, uues rühmas, aga probleemid samad. Peamiselt siis löömisega. Lapsevanemad kaebavad, õpetajad kaebavad ja mina ei oska enam midagi teha. Ma ei tea, mida ma valesti teen, kuidas kodus sellest rääkida, miks tal üldse selline vajadus tekib. Ma olen aru saanud, et ta ei löö vihast. Pigem otsib teiste laste tähelepanu ja see on tema arust lõbus viis selle saamiseks. Kuna mul ei ole hetkel rohkem lapsi, siis näen ma tema sellist käitumist siis, kui oleme mõnel sõbral külas. Seega mõistan, millest õpetajad räägivad. Ta justkui keerab täiesti ära, kui mõni laps juures on. Ei allu ühelegi korraldusele (ka nendele mitte, mis tulevad võõra täiskasvanu suust), nügib, torgib ja kiusab. Nagu ära vahetatud.

Kodus, kui oleme kolmekesi (mina, mees ja laps), ei ole meil temaga muret. Ta kuulab kenasti, magamineku-söögi ajad on paigas ja nutiseadmes ei istu. Ta on pigem huvitatud õuetegevustest – otsib putukaid, käib isaga kalal, käime metsas seenel-marjul , sõidab jalgrattaga, kiigub, ehitab. Kõik need tegevused talle väga meeldivad. Täiesti tavaline laps ühesõnaga.

Kokkuvõtteks, kui kellelgi on veel kogemus sellise lapse ja tema käitumisega, siis palun jagage oma lugusid. Ma olen juba täiesti lootusetu ja nõutu.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma olen aru saanud, et ta ei löö vihast. Pigem otsib teiste laste tähelepanu ja see on tema arust lõbus viis selle saamiseks

Kas ta teab, kuidas rahumeelselt teiste laste tähelepanu saada? Mida teha, kui ta tahab teistega koos mängida? Mida teha, kui ta ei taha, et teine tuleks temaga mängima? Mida teha, kui teine mängib “tema mängu” “valesti”? Jne. Käitumismudelid on vaja sisse harjutada, mitte ainult mõista, miks ja millal lööb.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina teeksin õpetajatega kokkuleppe, et kui hakkab lööma ja ei allu, kutsuvad koheselt sinu või mehe järgi pikema jututa ja viite koju lapse. Teised lapsed ei pea taluma löömist, see pole teiste suhtes aus. Samuti seltskonnas-kui hakkab lööma ja ei allu, lähete pikema jututa koju. Minu laps käitus poes nii ja viisin midagi ostmata koju oma kolm korda ja pärast seda lõpetas ja enam ei ole löönud ei poes ega mujal.

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas lapsega logopeedi ja kõrvaarsti juures on käidud, kas laps kõne sisu mõistab ja sellest aru saab? Kuidas saab olla, et laps ei kuula kedagi, äkki ta ei saa arugi, et temaga riieldakse, äkki mõtleb, et see, kui keegi teda korrale kutsub,  on mängu osa või ei kuule hästi?

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Laps on ilmselgelt probleemne ja mingeid kõrvalekaldeid ei täheldatud, on see kuidagi loogiline?

Otsige uued spetsialistid ja saate diagnoosid peale!

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu laste rühmades olid ka lööjad. Üks kõnepuudega, teine probleemsest kodust. Neljaselt pigem olid juba õppinud end kontrollima, kuigi juhtus ikka. Neid ei ole õnneks palju, kel oleks kogemust, et kõik tore, aga lõbu pärast lööb.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina teeksin õpetajatega kokkuleppe, et kui hakkab lööma ja ei allu, kutsuvad koheselt sinu või mehe järgi pikema jututa ja viite koju lapse. Teised lapsed ei pea taluma löömist, see pole teiste suhtes aus. Samuti seltskonnas-kui hakkab lööma ja ei allu, lähete pikema jututa koju. Minu laps käitus poes nii ja viisin midagi ostmata koju oma kolm korda ja pärast seda lõpetas ja enam ei ole löönud ei poes ega mujal.

Lasteaed on siiski selleks, et laps oleks hoitud kui vanemad tööl on. Sinu lahendus eeldab, et tegu on koduse vanemaga, kes saab igal ajal lapsele järele minna. Aga kujuta nüüd ette, et sa oled arsti vastuvõtul, keset vastuvõttu saab arst lasteaiast kõne ning ta tõttab oma lapsele lasteaeda järele?

Lisaks, ega lapsed rumalad pole. Äkki laps ongi heal meelel kodus ja ei tahagi lasteaias olla. Viiakse hommikul lasteada, lööb seal kiiresti kedagi ja saabki koju tagasi. Kuidas see kokkuvõttes abiks on?

+10
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina teeksin õpetajatega kokkuleppe, et kui hakkab lööma ja ei allu, kutsuvad koheselt sinu või mehe järgi pikema jututa ja viite koju lapse. Teised lapsed ei pea taluma löömist, see pole teiste suhtes aus. Samuti seltskonnas-kui hakkab lööma ja ei allu, lähete pikema jututa koju. Minu laps käitus poes nii ja viisin midagi ostmata koju oma kolm korda ja pärast seda lõpetas ja enam ei ole löönud ei poes ega mujal.

Lasteaed on siiski selleks, et laps oleks hoitud kui vanemad tööl on. Sinu lahendus eeldab, et tegu on koduse vanemaga, kes saab igal ajal lapsele järele minna. Aga kujuta nüüd ette, et sa oled arsti vastuvõtul, keset vastuvõttu saab arst lasteaiast kõne ning ta tõttab oma lapsele lasteaeda järele?

Lisaks, ega lapsed rumalad pole. Äkki laps ongi heal meelel kodus ja ei tahagi lasteaias olla. Viiakse hommikul lasteada, lööb seal kiiresti kedagi ja saabki koju tagasi. Kuidas see kokkuvõttes abiks on?

Kuidas sinu kommentaar abiks on? Teiste mõtteid maha teha oskad küll, aga midagi tarka lisada sul pole. Lasteaed on kõigile lastele, mitte ainult töötavate vanemate lastele. Ja kui laps seda nippi kasutabki ära selleks, et koju saada, siis ka sellega saab tegeleda ja probleemi olemust uurida edasi ja lõpuks lahendus leida.

Laps peaks siis täielik väike geenius olema, kui ta juba nii väikselt oskaks luua teadlikke seoseid enda tegevuse ja selle tagajärgede vahel. Tõenäolisem on, et nii ei ole.

+2
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

Laps peaks siis täielik väike geenius olema, kui ta juba nii väikselt oskaks luua teadlikke seoseid enda tegevuse ja selle tagajärgede vahel. Tõenäolisem on, et nii ei ole.

Paariaastase asi on ära õppida, et oma tahtmist ja tähelepanu saab sõnadega, mitte jonni või löömisega. Ka see on “teadlik seos enda tegevuse ja selle tagajärgede vahel”.

Kojuviimine on lapse jaoks karistus siis, kui laps seda karistusena tajub. Kui ei ja tahta tingimata karistada, siis tuleb leida mõni töötav võte. Või siis on kojuviimine karistus lapsevanemale, mitte lapsele…

 

Minu ühe lapse rühma agressiiviku pärast hakati just 4-5a rühmas KiVa tunde tegema (vähemalt teised õppisid mingil määral märkama ja õigel ajal eemalduma/õpetajat teavitama). Olid ka preemiatabelid, aga need ei toiminud nii hästi, sest kui esmaspäeval paar toud ära annad, siis pole mõtet ka ülejäänud nädalal end vaos hoida.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Laps peaks siis täielik väike geenius olema, kui ta juba nii väikselt oskaks luua teadlikke seoseid enda tegevuse ja selle tagajärgede vahel. Tõenäolisem on, et nii ei ole.

4-aastane laps ei oska luua seoseid tegevuse ja tagajärgede vahel? Sa teed ilmselt nalja. 🤣 Kui see nii oleks, siis oleks ilmselt tõesti tegu mingi diagnoosi või kõrvalekaldega.

Ja soovitus, et otsi aga uusi spetsialiste, et mingi “diagnoos peale” saada on, vabandust, lihtsalt rumal. Et kõik erinevad eksperdid on lollid, kui ei räägi ema soovitud juttu?

Mina soovitaksin pöörata tähelepanu sellele osale, et laps käitub pööraselt teiste laste juuresolekul. Sellel saab olla kaks põhjust: 1) ta on harjunud ise tähelepanu keskpunktis olema ja tahabki, et kõik teised, lapsed ka ainult temale keskenduks või 2) tal on nii suur sotsiaalne ärevus, mida ta ei oska reguleerida ja teiste laste seltskond tekitab ülestimulatsiooni.

Ärgem unustagem, et umbes pool nii vana lapse elust tuli meil veeta ka pandeemias ja sotsiaalne suhtlus on lastel seetõttu tugevasti kannatada saanud.

Minul on endal nüüd juba 7-a laps, kes oli väikesena tõsiselt haige ja me pidime teda tervislikel põhjustel sõna otseses mõttes varjama. St kui nt mingi uudishimulik mammi tahtis pea vankri kohale pista, see oli juba ohtlik. Kui ta siis lõpuks nö vangistusest pääses, käitus ta nagu napakas, kuigi see pole muidugi ilus öelda. Mänguväljakul vahtis teisi lapsi nagu ilmaimet, käis pmst näpuga katsumas ja patsutamas, arvas, et kõik võõrad lapsed peavad kohe temaga mängima tulema, vehkis erutusest kätega ja sai kogu sellest muljete möllust kiiresti üledoosi. Lööma ta kedagi ei läinud, selle peale ta lihtsalt ei tulnud, sest ta polnud seda kunagi näinud (teisi lapsi omavahel kraaklemas polnud ju näinud). Aga ta oli nii tüütu, pealetükkiv ja ronis teistele pmst nelja jalaga selga peaaegu, nii et üsna kohe tekkisid olukorrad, et keegi oleks teda tõugata tahtnud. Ennast kaitsta ka muidugi ei osanud, nt ükskord krahmas üks mudilane tal prillid eest, no mitte midagi ei saanud aru, mis toimus.

Läks ikka palju aega ja emme-issi närvirakke, kuni ta vähehaaval muutus olekult ja liigutustelt ja suhtluses teiste lastega sarnasemaks ja õppis seltskonnas aktsepteeritavalt käituma. Ma soovitaks palderjanitilgad sisse võtta ja treenima hakata. Lähete koos mänguväljakule, lasteüritustele, mängutuppa, mis iganes ja hakkad drillima. Lüüa ei lase, kohe kui eskaleeruma hakkab, tõmbad lapse kõrvale ja seletad ja pakud alternatiive ja näitad korrektset suhtlust. Kui lööb, on jalamaid minek ja lõbu läbi.

Teiseks, meie laps käis tegevusteraapias pikalt. Sellest oli palju abi ja see aitab õppida sensoorse ülestimulatsiooni reguleerimist, neil on igasugu vastavad harjutused ja tegevused.

Lasteaed, muuseas, ei ole sellise probleemiga lapsele abiks tingimata, seal on ta pidevas ärritusseisundis, kõik see lõputu infotulv ja ülestimulatsioon. Mulle seletas terapeut seda nii, et kui nö kapp täis saab, tõmbab laps uksed kinni ja igasugu kontrollmehhanismid lõpetavad töö.

Sellised asjad ei muutu üleöö nagu lasteaed muidugi sooviks. Umbes et täna laps lõi, emme, remondi ta nüüd homme hommikuks ära.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Laps peaks siis täielik väike geenius olema, kui ta juba nii väikselt oskaks luua teadlikke seoseid enda tegevuse ja selle tagajärgede vahel. Tõenäolisem on, et nii ei ole.

4-aastane laps ei oska luua seoseid tegevuse ja tagajärgede vahel? Sa teed ilmselt nalja. 🤣 Kui see nii oleks, siis oleks ilmselt tõesti tegu mingi diagnoosi või kõrvalekaldega.

Ja soovitus, et otsi aga uusi spetsialiste, et mingi “diagnoos peale” saada on, vabandust, lihtsalt rumal. Et kõik erinevad eksperdid on lollid, kui ei räägi ema soovitud juttu?

Mina soovitaksin pöörata tähelepanu sellele osale, et laps käitub pööraselt teiste laste juuresolekul. Sellel saab olla kaks põhjust: 1) ta on harjunud ise tähelepanu keskpunktis olema ja tahabki, et kõik teised, lapsed ka ainult temale keskenduks või 2) tal on nii suur sotsiaalne ärevus, mida ta ei oska reguleerida ja teiste laste seltskond tekitab ülestimulatsiooni.

Ärgem unustagem, et umbes pool nii vana lapse elust tuli meil veeta ka pandeemias ja sotsiaalne suhtlus on lastel seetõttu tugevasti kannatada saanud.

Minul on endal nüüd juba 7-a laps, kes oli väikesena tõsiselt haige ja me pidime teda tervislikel põhjustel sõna otseses mõttes varjama. St kui nt mingi uudishimulik mammi tahtis pea vankri kohale pista, see oli juba ohtlik. Kui ta siis lõpuks nö vangistusest pääses, käitus ta nagu napakas, kuigi see pole muidugi ilus öelda. Mänguväljakul vahtis teisi lapsi nagu ilmaimet, käis pmst näpuga katsumas ja patsutamas, arvas, et kõik võõrad lapsed peavad kohe temaga mängima tulema, vehkis erutusest kätega ja sai kogu sellest muljete möllust kiiresti üledoosi. Lööma ta kedagi ei läinud, selle peale ta lihtsalt ei tulnud, sest ta polnud seda kunagi näinud (teisi lapsi omavahel kraaklemas polnud ju näinud). Aga ta oli nii tüütu, pealetükkiv ja ronis teistele pmst nelja jalaga selga peaaegu, nii et üsna kohe tekkisid olukorrad, et keegi oleks teda tõugata tahtnud. Ennast kaitsta ka muidugi ei osanud, nt ükskord krahmas üks mudilane tal prillid eest, no mitte midagi ei saanud aru, mis toimus.

Läks ikka palju aega ja emme-issi närvirakke, kuni ta vähehaaval muutus olekult ja liigutustelt ja suhtluses teiste lastega sarnasemaks ja õppis seltskonnas aktsepteeritavalt käituma. Ma soovitaks palderjanitilgad sisse võtta ja treenima hakata. Lähete koos mänguväljakule, lasteüritustele, mängutuppa, mis iganes ja hakkad drillima. Lüüa ei lase, kohe kui eskaleeruma hakkab, tõmbad lapse kõrvale ja seletad ja pakud alternatiive ja näitad korrektset suhtlust. Kui lööb, on jalamaid minek ja lõbu läbi.

Teiseks, meie laps käis tegevusteraapias pikalt. Sellest oli palju abi ja see aitab õppida sensoorse ülestimulatsiooni reguleerimist, neil on igasugu vastavad harjutused ja tegevused.

Lasteaed, muuseas, ei ole sellise probleemiga lapsele abiks tingimata, seal on ta pidevas ärritusseisundis, kõik see lõputu infotulv ja ülestimulatsioon. Mulle seletas terapeut seda nii, et kui nö kapp täis saab, tõmbab laps uksed kinni ja igasugu kontrollmehhanismid lõpetavad töö.

Sellised asjad ei muutu üleöö nagu lasteaed muidugi sooviks. Umbes et täna laps lõi, emme, remondi ta nüüd homme hommikuks ära.

Ilmselt teed sa ise nalja,  arvates, et laps lööb teisi selleks, et äkki siis ema taipab teda lasteaiast koju viia. Laps võib lüüa hoopis teistel põhjustel, millesse sa ei tahagi süveneda, sest sa eeldad, et laps mõtleb täpselt nagu sina, aga tegelikult mõtleb ta sinust näiteks täiesti erinevalt ja miski selle löömise käivitab ju. Vaevalt ta läheb igal hommikul lasteaeda plaaniga kõiki seal lüüa. Äkki laps ise ei tajugi seda otseselt löömisena või liiga tegemisena, äkki see on tema jaoks lihtsalt suhtlus või mängu osa?

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Äkki laps ise ei tajugi seda otseselt löömisena või liiga tegemisena, äkki see on tema jaoks lihtsalt suhtlus või mängu osa?

Ja nii peakski jääma või?

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Äkki laps ise ei tajugi seda otseselt löömisena või liiga tegemisena, äkki see on tema jaoks lihtsalt suhtlus või mängu osa?

Ja nii peakski jääma või?

Ei peaks muidugi, aga lasteaed peaks õpetama siis lastele rohkem sotsiaalseid oskusi, mitte lootma, et kodu saab kõik ise korda teha ja kõigil lastel on need oskused väga heal tasemel. Üldse on arusaamatu ka see, et lasteaed nendib emale-isale fakti, et laps lööb, aga miks lööb, mis enne seda on, sellest nagu rääkida üldse ei taheta.

+2
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kodus, kui oleme kolmekesi (mina, mees ja laps), ei ole meil temaga muret.

Kuidas ta on harjunud siis teiste lastega mängima, kuidas väljendab neile rahulolematust-rõmu-jne on tal üldse kogemusi võõraste/ teiste lastega mängimisel? Käis ta kuskil hoius väiksena? Saan aru, et ta on üksiklaps. On tal väiksest peale kogemusi sugulaste , sõprade lastega koosmängimisel? E, lasteaed ei pea last nullist õpetama teiste lastega suhtlema, see sotsialiseerimine oleks ikka kodus vaja olnud teha. Nüüd on laps hädas, sets teised lapsed räägivad tema jaoks võõrast (suhtlus)keelt, mida tema ei valda ja võib sattuda kiusamise ohvriks/ise kiusaja olla, isegi teadmatult. Psühholoog jne ei saa seda perekonna eest teha, ammugi pole selleks võhma lasteaiakasvatajal.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina teeksin õpetajatega kokkuleppe, et kui hakkab lööma ja ei allu, kutsuvad koheselt sinu või mehe järgi pikema jututa ja viite koju lapse.

Ja mida see lapsele peaks õpetama? Last on vaja just õpetada rahumeelselt mängima.

Kuidas on lapse iseloom ja temperament, o ta keevaline jne?

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kodus, kui oleme kolmekesi (mina, mees ja laps), ei ole meil temaga muret.

Kuidas ta on harjunud siis teiste lastega mängima, kuidas väljendab neile rahulolematust-rõmu-jne on tal üldse kogemusi võõraste/ teiste lastega mängimisel? Käis ta kuskil hoius väiksena? Saan aru, et ta on üksiklaps. On tal väiksest peale kogemusi sugulaste , sõprade lastega koosmängimisel? E, lasteaed ei pea last nullist õpetama teiste lastega suhtlema, see sotsialiseerimine oleks ikka kodus vaja olnud teha. Nüüd on laps hädas, sets teised lapsed räägivad tema jaoks võõrast (suhtlus)keelt, mida tema ei valda ja võib sattuda kiusamise ohvriks/ise kiusaja olla, isegi teadmatult. Psühholoog jne ei saa seda perekonna eest teha, ammugi pole selleks võhma lasteaiakasvatajal.

Olen nõus. Leia talle 1-2 mängukaaslast, kellega esialgu täiskasvanu järelevalve all mängimist harjutada. Ja nii jälgides püüa tuvastada need situatsioonid, mis temas selle agressiivsuse äratavad ja vägivalla tingivad. Siis saab kasvõi nõu küsida, kuidas konkreetseid olukordi lahendada. Ja veel – kas kunstiteraapia aitas ja miks te enam seal ei käik?

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Teisi lapsi pole küll mõtet segada siia ega neile traumasid tekitada. Ime, et veel kassipoega pole soovitatud võtta, saaks selle peal oma vägivaldsust välja elada.

+3
-2
Please wait...

Näitan 17 postitust - vahemik 1 kuni 17 (kokku 17 )


Esileht Väikelaps Mure 4,5 aastase poisiga

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.