Kelle lapsed Mustamäe Gümnaasiumi gümnaasiumiosas,kuidas olete rahul? Õppimise populaarsus ja tase koolis,üldine õhkkond, õpetajad?
Teema: Mustamäe Gümnaasium
Halb…. Kunagi oli tase normaalne, aga hetkel jäävad sinna need, kes tõesti mitte kuskile mujale sisse ei saa, aga tahavad ilmtingimata gümnaasiumis olla. Kuna sinna saab sisse ka väga nigedate tulemustega (eelmise aasta kohta tunnen mõningaid inimesi), siis kogu õhkkond klassis on pigem madal motivatsioon. See kõik langetab ka õpetajate soovi sinna tulla jne.
No ma ei tea, kas paari aasta jooksul on tõesti nii palju muutunud? Minu kogemus on selline, et sisse sai küll üsna kergelt, kuid välja langeda oli ka kerge. Kedagi pilpa peal ei hoitud, kui ikka suvetööga ka oma asju pos tulemusele ära ei teinud, siis kukkusid välja. 11. klassi alguseks oli kolmandik klassist kadunud… Kohe kindlasti ei ole see kool, kuhu lähevad need, kes mujale ei saa. Esiteks jäävad sinna keeleklassi paljud oma kooli tugevad õpilased, kes kindlalt saaksid ka mujale. Teiseks lähevad sinna keeleklassi mujalt koolidest teadlikult need, kes ei soovi põhimõtteliselt minna TIKi või 21. Kooli. Rahvusvahelistel konkurssidel näitavad MG keeleklassi õpilased ikkagi muljetavaldavaid tulemusi.
Klassi õhkkond oli nii ja naa, muidugi oli ka neid, kelle jaoks õppimine ei olnud esimene ega teine prioriteet, aga mingeid takistusi neile, kes õppida soovisid, küll ei tehtud (st õhkkond oli täpselt selline, nagu igaüks enda ümber tekkida lasi). Tavaline korralik keskmine kool, ütleksin ma.
Esiteks jäävad sinna keeleklassi paljud oma kooli tugevad õpilased, kes kindlalt saaksid ka mujale. Teiseks lähevad sinna keeleklassi mujalt koolidest teadlikult need, kes ei soovi põhimõtteliselt minna TIKi või 21. Kooli. Rahvusvahelistel konkurssidel näitavad MG keeleklassi õpilased ikkagi muljetavaldavaid tulemusi.
Kas sa jagaksid palun rohkem infot, mis rahvusvahelised konkursid need on. Teaduskooli lehelt ei leidnud midagi. Need on mingi muu süsteemi kaudu?
No ma ei tea, kas paari aasta jooksul on tõesti nii palju muutunud? Minu kogemus on selline, et sisse sai küll üsna kergelt, kuid välja langeda oli ka kerge. Kedagi pilpa peal ei hoitud, kui ikka suvetööga ka oma asju pos tulemusele ära ei teinud, siis kukkusid välja. 11. klassi alguseks oli kolmandik klassist kadunud… Kohe kindlasti ei ole see kool, kuhu lähevad need, kes mujale ei saa. Esiteks jäävad sinna keeleklassi paljud oma kooli tugevad õpilased, kes kindlalt saaksid ka mujale. Teiseks lähevad sinna keeleklassi mujalt koolidest teadlikult need, kes ei soovi põhimõtteliselt minna TIKi või 21. Kooli. Rahvusvahelistel konkurssidel näitavad MG keeleklassi õpilased ikkagi muljetavaldavaid tulemusi.
Klassi õhkkond oli nii ja naa, muidugi oli ka neid, kelle jaoks õppimine ei olnud esimene ega teine prioriteet, aga mingeid takistusi neile, kes õppida soovisid, küll ei tehtud (st õhkkond oli täpselt selline, nagu igaüks enda ümber tekkida lasi). Tavaline korralik keskmine kool, ütleksin ma.
Nii suur väljalangemine näitab minu arvates madalat motivatsiooni. Gümnaasiumi programm on ikka teostatav neile, kes pingutavad.
No ma ei tea, kas paari aasta jooksul on tõesti nii palju muutunud? Minu kogemus on selline, et sisse sai küll üsna kergelt, kuid välja langeda oli ka kerge. Kedagi pilpa peal ei hoitud, kui ikka suvetööga ka oma asju pos tulemusele ära ei teinud, siis kukkusid välja. 11. klassi alguseks oli kolmandik klassist kadunud… Kohe kindlasti ei ole see kool, kuhu lähevad need, kes mujale ei saa. Esiteks jäävad sinna keeleklassi paljud oma kooli tugevad õpilased, kes kindlalt saaksid ka mujale. Teiseks lähevad sinna keeleklassi mujalt koolidest teadlikult need, kes ei soovi põhimõtteliselt minna TIKi või 21. Kooli. Rahvusvahelistel konkurssidel näitavad MG keeleklassi õpilased ikkagi muljetavaldavaid tulemusi.
Klassi õhkkond oli nii ja naa, muidugi oli ka neid, kelle jaoks õppimine ei olnud esimene ega teine prioriteet, aga mingeid takistusi neile, kes õppida soovisid, küll ei tehtud (st õhkkond oli täpselt selline, nagu igaüks enda ümber tekkida lasi). Tavaline korralik keskmine kool, ütleksin ma.
Nii suur väljalangemine näitab minu arvates madalat motivatsiooni. Gümnaasiumi programm on ikka teostatav neile, kes pingutavad.
Muidugi on, kui pingutada. Tema jutu mõte oligi ju, et sinna võetakse ka neid, kes ei pinguta ja need kukuvad siis välja, mitte ei kirjutada neile halastusest hindeid või ei lasta lihtsalt puudulikega edasi kügeleda ja teiste motivatsiooni ka alla tirida. Nii et keskmine kool tundub olevat, kõik ei saa ju ainult õpihimulist ja eriti võimekat koorekihti vastu võtta, mõni gümnaasium peab teistega ka tegelema. Tähtis ongi, et ikka oleks ka võimeikaid ja motiveeritud õpilasi ja neile enesearendamiseks head tingimused. Kui ainult mingid kolmele venitajad või lapsepõlve pikendajad on õpilaskond, siis juhtub küll see, et teised hakkavad eemale hoidma ja tase käib kiirelt alla.
Esiteks jäävad sinna keeleklassi paljud oma kooli tugevad õpilased, kes kindlalt saaksid ka mujale. Teiseks lähevad sinna keeleklassi mujalt koolidest teadlikult need, kes ei soovi põhimõtteliselt minna TIKi või 21. Kooli. Rahvusvahelistel konkurssidel näitavad MG keeleklassi õpilased ikkagi muljetavaldavaid tulemusi.
Kas sa jagaksid palun rohkem infot, mis rahvusvahelised konkursid need on. Teaduskooli lehelt ei leidnud midagi. Need on mingi muu süsteemi kaudu?
Best in English on üks neist, mida ma silmas pidasin. Kuidas MG õpilastel viimastel aastatel läinud on, ma ei tea, aga sel ajal kui minu laps seal õppis, olid tulemused küll väga head. Teine ei meenu praegu, äkki oli mingi tõlkevõistlus?
Kõige lihtsam on vast võrrelda riigieksamite inglise keele tulemust, kuigi need lapsed kes Cambridge testi teevad,vist riigieksamit tegema ei pea. Huvitav kas selle kohta ka koolide kaupa statistikat on?
Kõige lihtsam on vast võrrelda riigieksamite inglise keele tulemust, kuigi need lapsed kes Cambridge testi teevad,vist riigieksamit tegema ei pea. Huvitav kas selle kohta ka koolide kaupa statistikat on?
CAE kohta ei saa minu teada kuskilt koolide kaupa andmeid vaadata. Ilmselgelt teevad seda paljud, praeguseks vist on CAE tegijaid rohkemgi kui riigieksami tegijaid.
Kõige lihtsam on vast võrrelda riigieksamite inglise keele tulemust, kuigi need lapsed kes Cambridge testi teevad,vist riigieksamit tegema ei pea. Huvitav kas selle kohta ka koolide kaupa statistikat on?
On olemas – https://eis.ekk.edu.ee/eis/eksamistatistika Inglise keel C1. Selle järgi paistab, et ka seal riisuvad kesklinnakoolid koore. Neis on pea 100% lapsi teinud CAE. MG statistika ei erine teiste Mustamäe koolide omast. Tundub, et inglise keele saab praegu igas koolis korralikult suhu.
Ma ei leia sealt lingilt statistikat koolide lõikes?
Ma ei leia sealt lingilt statistikat koolide lõikes?
All paremas nurgas on kast, kust saab koole valida.
Meie koolis (üks teine Mustamäe kool) tegid kolmest paralleelklassist CAE eksami enamus. Riigieksamit tegi ainult 14 lõpetajat.