Esileht Lapse ootamine Muudatuste tegemine toitumises

Näitan 26 postitust - vahemik 1 kuni 26 (kokku 26 )

Teema: Muudatuste tegemine toitumises

Postitas:
Kägu

Kuidas teil, kas olete mingitest toitudest loobunud või vähem tarbima hakanud? Näiteks vürtsikad toidud, kartulikrõpsud, magus igasugune kiirtoit jne. Ise olen hakanud rohkem juurvilju sööma, aga vahel söön ka krõpse, aga mõõdukalt

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eks muutma peab päris palju, ent võtsin suhtumise, et rasedus pole haigus ja ma ei pea ennast lõputult piirama.

Muidugi on igasugune alkoholi tarbimine nullis, aga see elementaarne. Aga enam ei tarbi ka vürtsikaid toite (eelkõige seepärast, et mul hakkab väga paha siis, kuigi enne rasedust armastasin vürtsikaid toite). Samuti on väga kahju olla loobunud tartarist, mida sai palju söödud eelnevalt. Samuti liha peab olema nüüd küpsetatud well done, varem ikka pooltoores, nüüd ei tohi. Ei saa süüa ka läbi küpsetamata kala jne. Alguses ei julgenud väga ja kohvi juua, kuna lugesin, et kofeiin eriti raseduse alguses (ja ka lõpus) ei ole head, ent nüüd 10nda nädala pealt ikka juba tassikese lattet päevas endale luban.

Ehk siis ikka peab pisut jälgima, mida süüa.
Samas kartulikrõpse jms ma küll välja ei jäta. Pole neid enne rasedust väga söönud, rasedusega on aga nüüd isu nende vastu vahepeal tulnud ja keelama pole ennast hakanud. Samamoodi coca cola, mida alguses kahtlesin, siis ikka kui palavaga isu tuleb, joon.

Üldiselt on aga isud muutunud rasedusega, mis maitses varem, ei maitse nüüd (näiteks liha ei taha üldse, kuigi varem sõin palju liha) ja vastupidi (varem ma polnud väga puuviljade jms fänn, nüüd kohe lausa isutab nende järgi)

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Jah, mina eelkõige esimese trimestri pingutasin ikka väga, et hoida toidulaud võimalikult mitmekesine ning puhas, sest siis on loode kõige vastuvõtlikum ning enamik kahjustusi tekib just selles ajas. Esimesel trimestril sõin palju rohelisi köögivilju (pole muidu eriline köögiviljafänn), vältisin kiirtoitu, magusat, karastusjooke ning ostsin ökomune jms kraami. Teisest trimestrist lasin kummi veidi lõdvemaks, kuid proovin siiski rämpstoidust hoiduda, aga kui ikka väga isutab, siis söön kommi vms.  Alkoholile muidugi kehtib muidugi 0 tolerants.

Samuti proovin mitte suitsuhaisu, kemikaalide, kütuse jms kahjulikke lõhnu sisse hingata, need suitsetajad iga nurga peal ajavad mind hulluks. Esimesel trimestril ajas igasugune suitsuhais mind  ka meeletult öökima või lausa oksele, mingi aeg ei suutnud isegi poes käia, sest ikka alati poodide eest suitsetajaid jne.  Kurb on see, et minu sündimata laps võib saada kahjustada teiste inimeste halbade harjumuste tõttu, ehkki mina pole ühtegi mahvi elus suitsu tõmmanud…

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei söö sushit jm toorest kala. Toorest liha ja mune nagunii ei söö muul ajal ka. Muid muutusi polegi eriti teinud, söön maiustusi ja nn rämpstoitu sama sagedusega nagu muidu. Alkoholi aeg ajalt joon toidu kõrvale.

+1
-4
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Eestis tehtavas sushis ei kasutatagi toorest kala muide.

Krõpse ei suuda enam süüa, vastikud. Vein ka enam ei maitse.

Stressirohkematel perioodidel läheb rohkem magusat, muidu proovin tervislikumalt toituda.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Uskumatud emmed ikka. Normaalne toit jäetakse välja, aga krõpsud, koka, rämpstoit ja isegi alko mekivad küll. A no teie enda keha ja enda laps, laske aga hea maitsta.

+7
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ei, sõin kõike mida keha nõudis.

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eestis tehtavas sushis ei kasutatagi toorest kala muide.

Õrnsoolatud lõhet kasutatakse küll. See paar protsenti soola jätab kala ikka täiesti tooreks.

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eks muutma peab päris palju, ent võtsin suhtumise, et rasedus pole haigus ja ma ei pea ennast lõputult piirama.

Muidugi on igasugune alkoholi tarbimine nullis, aga see elementaarne. Aga enam ei tarbi ka vürtsikaid toite (eelkõige seepärast, et mul hakkab väga paha siis, kuigi enne rasedust armastasin vürtsikaid toite). Samuti on väga kahju olla loobunud tartarist, mida sai palju söödud eelnevalt. Samuti liha peab olema nüüd küpsetatud well done, varem ikka pooltoores, nüüd ei tohi. Ei saa süüa ka läbi küpsetamata kala jne. Alguses ei julgenud väga ja kohvi juua, kuna lugesin, et kofeiin eriti raseduse alguses (ja ka lõpus) ei ole head, ent nüüd 10nda nädala pealt ikka juba tassikese lattet päevas endale luban.

Ehk siis ikka peab pisut jälgima, mida süüa.

Samas kartulikrõpse jms ma küll välja ei jäta. Pole neid enne rasedust väga söönud, rasedusega on aga nüüd isu nende vastu vahepeal tulnud ja keelama pole ennast hakanud. Samamoodi coca cola, mida alguses kahtlesin, siis ikka kui palavaga isu tuleb, joon.

Üldiselt on aga isud muutunud rasedusega, mis maitses varem, ei maitse nüüd (näiteks liha ei taha üldse, kuigi varem sõin palju liha) ja vastupidi (varem ma polnud väga puuviljade jms fänn, nüüd kohe lausa isutab nende järgi)

soovitan siiski magusate puuviljadega piiri pidada(banaan, melon, arbuus jms), muidu on oht, et loode kasvab liiga kiiresti liiga suureks ja võib esineda ka gestatsioonidiabeet.

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Eestis tehtavas sushis ei kasutatagi toorest kala muide.

Mismoodi siis näiteks nigiris kasutatavat kala on töödeldud?

 

Keegi siin veel keelitas puuviljadega piiri pidama, mis minu jaoks on täiesti arusaamatu. Olen kuulnud, et ämmaemandadki tihtipeale pahandavad, et talveajal liialt palju mandariine ei sööks ja suvel peaks arbuusiga piiri pidama. Arvan, et tegelikuses on see lihtsalt “viisakas” viis vihjata, et liiga palju magusat ei sööks, see on arusaadav. Kuid ei mõista, miks siis puuvilju pahaks pannakse. Tekib justkui väärarusaam, et 400g arbuusi on kehvem valik kui kaks šokolaadiküpsist. Arbuusis on reaalselt 30kcal 100g kohta, mandariini kalorisisaldus ligilähedane. Inimene peaks päevas 7kg arbuusi ära sööma, et ainuüksi päevane kaloraaž täis saada.

Pigem väldiks lisatud suhkruid, üleliia rasvaseid ja muid madala toitainesisaldusega toiduaineid igapäevasel toidulaual.

Raseduste ajal vältisin toorest liha ja kala, pastöriseerimata piimatooteid. Armastan väga tuunikala, kuid ka sellega tõmbasin piiri selles sisalduva elavhõbeda tõttu. Aeg-ajalt väikestes kogustes sõin ikka. Rasedusaegse kõhukinnisuse tõttu asendasin valged makaronid ja riisi täisteratoodete vastu.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Uskumatud emmed ikka. Normaalne toit jäetakse välja, aga krõpsud, koka, rämpstoit ja isegi alko mekivad küll. A no teie enda keha ja enda laps, laske aga hea maitsta.

Arvad tõesti et see asi on nii lihtne? Minul näiteks ei läinud esimestel raseduskuudel mitte ükski muu söök alla kui krõps, rämpstoit ja coca. Kõik teised asjad ajasid oksele.
Teiseks ei ole midagi need poest ostetud juurikad nii tervislikud. Suur keemia hunnik juhul kui ise ei kasvata.

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Keegi siin veel keelitas puuviljadega piiri pidama, mis minu jaoks on täiesti arusaamatu. Olen kuulnud, et ämmaemandadki tihtipeale pahandavad, et talveajal liialt palju mandariine ei sööks ja suvel peaks arbuusiga piiri pidama. Arvan, et tegelikuses on see lihtsalt “viisakas” viis vihjata, et liiga palju magusat ei sööks, see on arusaadav. Kuid ei mõista, miks siis puuvilju pahaks pannakse. Tekib justkui väärarusaam, et 400g arbuusi on kehvem valik kui kaks šokolaadiküpsist. Arbuusis on reaalselt 30kcal 100g kohta, mandariini kalorisisaldus ligilähedane. Inimene peaks päevas 7kg arbuusi ära sööma, et ainuüksi päevane kaloraaž täis saada.

Asi pole kalorites, vaid puuviljasuhkrus. Melon, arbuus ja ka viinamarjad sisaldavad palju puuviljasuhkrut.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Uskumatud emmed ikka. Normaalne toit jäetakse välja, aga krõpsud, koka, rämpstoit ja isegi alko mekivad küll. A no teie enda keha ja enda laps, laske aga hea maitsta.

Arvad tõesti et see asi on nii lihtne? Minul näiteks ei läinud esimestel raseduskuudel mitte ükski muu söök alla kui krõps, rämpstoit ja coca. Kõik teised asjad ajasid oksele.

Teiseks ei ole midagi need poest ostetud juurikad nii tervislikud. Suur keemia hunnik juhul kui ise ei kasvata.

Alkohol läks alla või?

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Uskumatud emmed ikka. Normaalne toit jäetakse välja, aga krõpsud, koka, rämpstoit ja isegi alko mekivad küll. A no teie enda keha ja enda laps, laske aga hea maitsta.

Eks need ole samad emmed, kes ei suuda ka raseduse ajal suitsetamisest loobuda.

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Uskumatud emmed ikka. Normaalne toit jäetakse välja, aga krõpsud, koka, rämpstoit ja isegi alko mekivad küll. A no teie enda keha ja enda laps, laske aga hea maitsta.

Arvad tõesti et see asi on nii lihtne? Minul näiteks ei läinud esimestel raseduskuudel mitte ükski muu söök alla kui krõps, rämpstoit ja coca. Kõik teised asjad ajasid oksele.

Teiseks ei ole midagi need poest ostetud juurikad nii tervislikud. Suur keemia hunnik juhul kui ise ei kasvata.

Alkohol läks alla või?

Ei ole minu kommentaar, aga mulle läks rasedana mingi aeg tohutult peale tume õlu( muidu ei ole õllejooja). Sõbranna ütles, et ju siis b-vitamiini puudus vmt.

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Uskumatud emmed ikka. Normaalne toit jäetakse välja, aga krõpsud, koka, rämpstoit ja isegi alko mekivad küll. A no teie enda keha ja enda laps, laske aga hea maitsta.

Arvad tõesti et see asi on nii lihtne? Minul näiteks ei läinud esimestel raseduskuudel mitte ükski muu söök alla kui krõps, rämpstoit ja coca. Kõik teised asjad ajasid oksele.

Teiseks ei ole midagi need poest ostetud juurikad nii tervislikud. Suur keemia hunnik juhul kui ise ei kasvata.

Alkohol läks alla või?

Kas lugemisega on probleeme või? Kus ma alkoholi mainisin?

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Rasedatel soovitatakse toimises olla ettevaatlik seosest salmonelloosi ja listeroosi pärast. Liigse magusa söömist soovitata

Mina loobusin enda “hoidmisest” sel hetkel kui ühes toiduketist leiti listeroosibakterid vegan (!!!) valmis salatilt. Lisaks vaatasin statistikat, mitu juhtumit on aastas. Ja tegin enda jaoks järelduse, et pooltoores veis, bešamellkaste ja toorsuitsu kala siiski jäävad mu toidulauale.

Ükskord ühes Tallinna tipprestoranis jõllitas teenindaja mu suurt kõhtu kui bešamellkastmes kala tellisin ja tahtis mind “harida”, kuidas seda tehakse. Aga nõustus minuga, et nende munadel siiski pole salmonelloosi.

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Nö teadlikult – ainult need toidud, mis on otseselt vastunäidustatud nagu toores kala/liha/muna, pastöriseerimata piimatooted (ei tea, et tarbiks nagunii), alkohol jmt.

Ülejäänud muutused pigem hormoonidest, nt esimese rasedusega oli liha söömine, sh liha lõhnad, problemaatiline.

Suurem toitumise muutus leidis aset siis, kui esimene laps oli nii vana, et meiega sama toitu süüa. Siis hakkasin vähem praadima ja pigem ahjus tegema, rohkem köögivilju toidu sekka jne. Kahjuks lapsele endale see ei meeldi 😀 Ma ise olen väga rahul, kuidas mu toidulaud on muutunud tervislikumaks.

Samuti igasugust jama näksimist jäi vähemaks nii kuidas esimene laps hakkas järjest enam ka nõudma, aga noh – käituge minu sõnade, mitte tegude järgi, eks. Last tahtsin ikka “tervislikult” kasvatada ja tema nähes enam kommi ei söönud.

Burgerid jm kiirtoidukohad on jäänud välja ilmselt lihtsalt vanemaks saamisega 😀 Aga hetkel tundub, et tasapidi tulevad mingil määral tagasi, kuna nüüd juba suuremad lapsed manguvad ja aegajalt ju võib. Õnneks neil pole võimalust üksi kuskil Mcdonaldsis käia veel kuni põhikooli lõpuni, sest siin lihtsalt pole, nii et kuni ca 16a on kõik kontrolli all 😀

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Rasedatel soovitatakse toimises olla ettevaatlik seosest salmonelloosi ja listeroosi pärast. Liigse magusa söömist soovitata

Mina loobusin enda “hoidmisest” sel hetkel kui ühes toiduketist leiti listeroosibakterid vegan (!!!) valmis salatilt. Lisaks vaatasin statistikat, mitu juhtumit on aastas. Ja tegin enda jaoks järelduse, et pooltoores veis, bešamellkaste ja toorsuitsu kala siiski jäävad mu toidulauale.

Ükskord ühes Tallinna tipprestoranis jõllitas teenindaja mu suurt kõhtu kui bešamellkastmes kala tellisin ja tahtis mind “harida”, kuidas seda tehakse. Aga nõustus minuga, et nende munadel siiski pole salmonelloosi.

vabandust, aga bešamelli küll nüüd muna ei käi. Ju oli see ikka miski muu kui bešamell.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma ei ole peale tooreste asjade ja alkoholi midagi menüüst välja lülilitanud. Küll aga annan järgi isudele. Samas jälgin kaalu, et liiga suureks ei läheks, tahaks ikka peale rasedust kilodest lahti saada normaalselt. Imetamine muidugi aitab, aga mitte lõpuni.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tume õlu, rämpstoit, krõpsud… ja sõbranna targutab kõrval- söö ja joo, ju on vitamiinipuudus. Vitamiinipuudus selgitatakse välja uuringuga ja vajadusel võetakse purgist vitamiine lisaks, mitte ei üritata õllest ja krõpsudest vitamiine kätte saada.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tume õlu, rämpstoit, krõpsud… ja sõbranna targutab kõrval- söö ja joo, ju on vitamiinipuudus. Vitamiinipuudus selgitatakse välja uuringuga ja vajadusel võetakse purgist vitamiine lisaks, mitte ei üritata õllest ja krõpsudest vitamiine kätte saada.

Tema äe ei näinud tumedas õlles probleemi. Tal oli sama asi ja kui uuris, siis äe ütled, et B-vitamiini puudus. Paar lonksu ei olevat probleem

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tume õlu, rämpstoit, krõpsud… ja sõbranna targutab kõrval- söö ja joo, ju on vitamiinipuudus. Vitamiinipuudus selgitatakse välja uuringuga ja vajadusel võetakse purgist vitamiine lisaks, mitte ei üritata õllest ja krõpsudest vitamiine kätte saada.

Tema äe ei näinud tumedas õlles probleemi. Tal oli sama asi ja kui uuris, siis äe ütled, et B-vitamiini puudus. Paar lonksu ei olevat probleem

Mis selle ämmaemanda nimi on, kes soovitab raseduse ajal õlut juua?

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tume õlu, rämpstoit, krõpsud… ja sõbranna targutab kõrval- söö ja joo, ju on vitamiinipuudus. Vitamiinipuudus selgitatakse välja uuringuga ja vajadusel võetakse purgist vitamiine lisaks, mitte ei üritata õllest ja krõpsudest vitamiine kätte saada.

Tema äe ei näinud tumedas õlles probleemi. Tal oli sama asi ja kui uuris, siis äe ütled, et B-vitamiini puudus. Paar lonksu ei olevat probleem

Mis selle ämmaemanda nimi on, kes soovitab raseduse ajal õlut juua?

Huvitav arusaam soovitamisest…äe ei näinud paaris lonksu probleemi, aga perekooli läheb leili

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tume õlu, rämpstoit, krõpsud… ja sõbranna targutab kõrval- söö ja joo, ju on vitamiinipuudus. Vitamiinipuudus selgitatakse välja uuringuga ja vajadusel võetakse purgist vitamiine lisaks, mitte ei üritata õllest ja krõpsudest vitamiine kätte saada.

Tema äe ei näinud tumedas õlles probleemi. Tal oli sama asi ja kui uuris, siis äe ütled, et B-vitamiini puudus. Paar lonksu ei olevat probleem

Mis tal üle jäi, parem tume õlu, kui see, et rase läheb nt viinapudelist vitamiine otsima.

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

B vitamiini puudusel, kui liha ja ka muna moodupärast väldite, et veganitele meeldida, kasutage siis maitsepärmi.

Mul oli raseduse vältel vb kahel hommikul ainult “iiveldused”. Ja seegi vast oli siis, kui olin mingi pisiku külge saanud. Iiveldused juba omaette viitavad sellele, et on söögipohmakas (kui te neid krõpse jms nii palju sööte), küllap puudu ka B ja Mag…

Krõpsude ja kõpsistega veel ajab janutama ka – ja siis targa peaga kaanid toorest vett peale – aga see ei muuda midagi. Elektrolüüte ka vaja (ja mitte nendest värvitud jookidest poest).

0
-2
Please wait...

Näitan 26 postitust - vahemik 1 kuni 26 (kokku 26 )


Esileht Lapse ootamine Muudatuste tegemine toitumises