Osade postitajate jutu järgi on Reaalis mingid ülbikud?
Või miks peab niii nõmedalt teisi koole maha tegema? Et kui mingis teatud koolis pole, siis on automaatselt “teine Eesti” ja madalalaubaline?
Osade postitajate jutu järgi on Reaalis mingid ülbikud?
Või miks peab niii nõmedalt teisi koole maha tegema? Et kui mingis teatud koolis pole, siis on automaatselt “teine Eesti” ja madalalaubaline?
Mitu last sul Reaalis on? Null, ma pakun, et nii sinisilmset juttu ajad.
Kaks, üks neist lõpetanud. Piisab?
Aga oi kuidas seal peavad vastu vaid väääga tugevad isiksused….
Defineeri “väääga tugev isiksus”? Kas see tähendab sinu keeles peolõvi? Miks ei või mittesotsiaalne introvert 1) olla juba praegu vääääga tugev isiksus; 2) areneda omas tempos ning enne gümna lõppu saada sotsiaalselt küpseks ja pädevaks suhtlejaks?
Või miks peab niii nõmedalt teisi koole maha tegema? Et kui mingis teatud koolis pole, siis on automaatselt “teine Eesti” ja madalalaubaline?
Ei pea, loomulikult. Aga teistpidi on ka üsna arulage, kui ema keelab lapsel tugevasse kooli minna, sest talle tundub, et see on paha kool. See on sama nõme ning kooli laimav.
Koolide võrdlemine siin teemas algas peale ühe ema postitust, kus ta kiitis 21.Kooli ja tegi samas totaalselt maha ülejäänud kolm.
Osadele tegi see nalja, osad tundsid end puudutatuna.
Mina näiteks ka ei nõustu et Reaalkool on igav, kel endal kogemus, siis Reaalkool on kõike muud kui igav, õppima muidugi peab.
Siin räägitakse pidevalt hinnetest, olümpiaadidest, viitest jne. Kahjuks mitmed vanemad ei tunnista endale, et nende lapse käitumine ei ole sugugi hea ja ka eliitkoolides on igas klassis mõned lapsed kes pidevalt korda rikuvad ja õpetajate elu põrguks muudavad. Koolil oleks lihtsam kui lapsevanemd koostööd teeksid ja ei pigistaks silmad kinni oma lapse käitumisprobleemide ees, kuid kahjuks enam on vanemaid kes lubavad kõike teha. Mõnikord lausa õpetajaid ja kooli enda teenindajateks pidada. Neidki lapsi ja lapsevanemaid ei ole vähe, kes arvavad, et kooli võib rahakotiga lööma tulla ja nende laps võib tänu vanemate võimule ja võimalustele kiusata, mõnitada ja korda rikkuda. Rääkimata narkootikumidest ja muudest mõnuainetest, mida saavad paljud kesklinnade koolis käivad teismelised endale lubada. Kui vanemad käivad ringi nagu klappidega hobused, siis ei olegi midagi üllatavat kui nende heade hinnete kuid egoisliku käitumisega laps sama kooli gümnaasiumisse edasi ei saa. Gümnaasiumil on õigus endale õpilasi valida ja käitumine nii vanemate kui lapse poolt võib saada määravaks. Miks peaks tahtma gümnaasium kooli õpilast, kelle ema või isa helistavad ja kirjutavad pidevalt kooli, et miks nende võsukesele pandi neli, mitte viis? Märkamata, et laps istub enamus ajast arvutis või hängib kusagil keskuses.
Kas kellelgi, kes käinud TÜGis või JWG vestlusel, on tulnud ka vestluse punkte?
Kas kellelgi, kes käinud TÜGis või JWG vestlusel, on tulnud ka vestluse punkte?
Ei ole tulnud.
G4 2 koolis vestlusel käidud kolmas veel järgmine nädal aga mitte midagi ühestki koolist kuulda pole, ei punkte ei kutset. Imelik. Millal siis ise peaks uurima hakkama? Kas tasub üldse uurida see kuu?
G4 2 koolis vestlusel käidud kolmas veel järgmine nädal aga mitte midagi ühestki koolist kuulda pole, ei punkte ei kutset. Imelik. Millal siis ise peaks uurima hakkama? Kas tasub üldse uurida see kuu?
Millised tulemused testidelt?
Mõtlesin, et rohkem seda teemat ei ava. Mõtlesin teha postituse, mis annab teistele lootust, aga üks kasutaja arvab, et minu poeg Reaalkoolis hakkama ei saa ning sinna ei sobi, sest julgesin ausalt kirjutada tema nõrgast sotiaalsest poolest. Võibolla ta ei sobigi ega saa seal hakka, ei oska öelda, praegu ta on küll väga püüdlik ja tahab kõik maksimumile teha. Seda arvan isegi, et kui ta praegu on 5-line õpilane, siis seal pigem keskmine koolipoisi tase hinnetega 3 – 4. Ma pole kindlasti inimene, kes mingitesse vaidlustesse võõraga laskuks ja seega püüan nendest kommentaaridest mööda vaadata. Kui Reaalkoolis hakkama ei saa, siis kodulähedasse gümnaasiumisse võetakse ta kindlasti iga kell vastu.
Usun, et su poeg saab reaalis hästi hakkama. Minu püüdlik laps igatahes saab, aga et kõike ei pea maksimumile tegema, olen talle juba esimesest klassist alates rääkinud. Kehv kohaneja oli ta ka lapsena, aga reaalkool kasvatas temast julge esineja, juba põhikoolis imestasin, kas see on ikka minu laps, kes nii argumenteeritult ja selge häälega räägib. Mingil imelisel kombel oli ta tõusnud põhikooli lõpuks ka populaarseks kaaslaseks (seda kommenteeris vanem laps, et sai tugeva alguse parimate jumalate käe all). Aga ka tarkadel introventidel on reaalis oma koht ja sõpruskond.
Reaalis medaliga lõpetada on jah raske, aga ilmselt see teil eesmärgiks polegi, olulised on teadmised. Ja enamus õpetajaid on ka super. Seega kui laps ise on motiveeritud, siis parim kool kus õppida.
Kas TIK IB vestluse punktid ja protokolli on keegi juba saanud?
Kirjutasin aprillikuus siia teemasse: “Meil 3 kooli katsetelt M 96, E 90 ja I 81 ning kutse vestlusele Westholmi reaalsuunda. Hämmastavad numbrid, kui võrrelda 4 kooli katsetega (need hulga madalamad: E 71,2, M 68,3 ja I 84, F 74). Nelja kooli katsetelt igas valikus vestlusele kutsutud aga lootus väike. Ehk Westholmi saab.”
Tänase päeva seis on selline, et laps võttis kohe JWG reaalsuuna kutse vastu. G4 katsetel oli GAG esimene ja TIK teine valik. GAG-s on siiani ootenimekirjas aga TIK saatis nüüd kutse kooli. Ja laps ei oska enam otsustada, mida siis lõpuks valida. Ausalt, mina ka ei teaks. Mõlemal omad plussid ja miinused. Aga mulle tundub, et teda mõjutab ka TIK kohta käiv halb aura, mis viimasel ajal meedias levib. Kumba valiku teie ise teeksite? Ma mõtlen just ise, mitte lapsevanemana. Või oskab keegi põhjendada, miks just JWG või siis TIK välistada?
Minu laps otsustas TIKi kasuks, sest see on tema jaoks ikkagi kolmikkoolidest taseme võrra kõrgem. TIK oli ka tal teine valik. Tema jaoks oli otsustamisel ilmselt abiks hiljuti TIKi lõpetanud hea tuttava positiivne hinnang oma kooli kohta. Tegemist väga targa, tolerantse ja äärmiselt meeldiva noore inimesega, kelle sõnadel oli rohkem kaalu kui anonüümsel foorumil. Need muud jutud… ei ole midagi uut siin päikese all. Kõigil neil lugudel on mitu tahku. Aga loodetavasti on koolis tehtud õiged järeldused ja edaspidi toimetatakse paremini. Samasse lendu läheb ka lapse paar väga toredat tuttavat, seega loodan ikka parimat.
Minu lapsed mõlemad loobusid Tik-i kohast, sest me rääkisime Tik-i lastevanematega ja laste sõpradega ja loobusime üsna kiiresti. See mis ajakirjandus räägib, tundub mulle olevat väike osa probleemidest. Pedofiilia on üks teema, aga kuidas juhtkoht lapsevanemate muredesse suhtub, on teine, samuti õpetajad ja keeletase mis peaks koolis hea olema, aga selgus nelikkatsetel, et seegi pluss on kuhugi kadunud. Tunnen sünnist last kes käis Tik-is ja läks hiljem JWG-i ja on JWG-ga hästi rahul. Ta õppis Tik-is väga hästi, aga seal jätkata ei tahtnud väga paljudel põhjusestel ja päris hirmus oli tema iseloomustust oma kooli kohta kuulda. Tema ema, keda ma tunnen 20 aastat, haritud ja intelligentne naine, ütles, et ta kahetseb oma lapse koolivalikut. Samuti oli emal selline haridus mis andis koolile hävitava hinnangu noorte vaimse tervise toetamises. Minu kogemus kolme erineva kooliga on selline, et on häid eliitkoole, aga Tik nende hulka ei kuulu ja ma ei paneks eales oma lapsi sellesse kooli. Noored vahetavad infot koolide kohta ja kui nii palju noori loobuvad Tik-i kohtadest, siis peab olema selles koolis probleemid miks sinna astuda ei taheta.
Minu lapsed mõlemad loobusid Tik-i kohast, sest me rääkisime Tik-i lastevanematega ja laste sõpradega ja loobusime üsna kiiresti. See mis ajakirjandus räägib, tundub mulle olevat väike osa probleemidest. Pedofiilia on üks teema, aga kuidas juhtkoht lapsevanemate muredesse suhtub, on teine, samuti õpetajad ja keeletase mis peaks koolis hea olema, aga selgus nelikkatsetel, et seegi pluss on kuhugi kadunud. Tunnen sünnist last kes käis Tik-is ja läks hiljem JWG-i ja on JWG-ga hästi rahul. Ta õppis Tik-is väga hästi, aga seal jätkata ei tahtnud väga paljudel põhjusestel ja päris hirmus oli tema iseloomustust oma kooli kohta kuulda. Tema ema, keda ma tunnen 20 aastat, haritud ja intelligentne naine, ütles, et ta kahetseb oma lapse koolivalikut. Samuti oli emal selline haridus mis andis koolile hävitava hinnangu noorte vaimse tervise toetamises. Minu kogemus kolme erineva kooliga on selline, et on häid eliitkoole, aga Tik nende hulka ei kuulu ja ma ei paneks eales oma lapsi sellesse kooli. Noored vahetavad infot koolide kohta ja kui nii palju noori loobuvad Tik-i kohtadest, siis peab olema selles koolis probleemid miks sinna astuda ei taheta.
Põhimõtteliselt sama juttu oleme kuulnud ka 21.Kooli kohta. GAG ja Reaal on muidugi G4 kõige hinnatumad koolid, aga sinna kahjuks kõik ei mahu.
Ma tean noori, kes on isegi GAGist poole 10.klassi pealt lahkunud, sest õpikeskkond ei meeldinud.
Kas keegi oskab tuua näidet või viidet TIK gõmnaasiumi valikainete kohta? Ehk on kellelgi laps seal õppimas ja teab? TIK kodulehel väga napisõnaline info või ei oska ma otsida.
Kas keegi oskab tuua näidet või viidet TIK gõmnaasiumi valikainete kohta? Ehk on kellelgi laps seal õppimas ja teab? TIK kodulehel väga napisõnaline info või ei oska ma otsida.
Ma uurisin ja öeldi, et neid ei ole, keskendutakse riigieksami ainetele.
Kas keegi oskab tuua näidet või viidet TIK gõmnaasiumi valikainete kohta? Ehk on kellelgi laps seal õppimas ja teab? TIK kodulehel väga napisõnaline info või ei oska ma otsida.
Ma uurisin ja öeldi, et neid ei ole, keskendutakse riigieksami ainetele.
Ilmselt siis suunamooduli valimisega pannakse paika enda jaoks huvitavamad ained.
Ma tean noori, kes on isegi GAGist poole 10.klassi pealt lahkunud, sest õpikeskkond ei meeldinud.
Ma tean eelmisest aastast lahkunud õpilast ja tema rääkis samuti kõigile, et keskkond ei sobi, aga tema klassikaaslane rääkis, et kui kahtedele õppida, siis loomulikult keskkond ei sobi…. Tuleb minna kooli kus võib kahtesid saada. Gümnaasium ei ole lasteaed, et teha teismelisele selgeks, et koolis tuleks õppida.
Ma tean noori, kes on isegi GAGist poole 10.klassi pealt lahkunud, sest õpikeskkond ei meeldinud.
Ma ei saa selle kommentaari miinustajatest aru:-) Mu enda laps õppis GAGi gümnaasiumis, seega rääkisin ainult kogemustest 🙂 Minu lapsele samas väga meeldis ja sobis seal. Nagu ka enamusele.
Ma tean noori, kes on isegi GAGist poole 10.klassi pealt lahkunud, sest õpikeskkond ei meeldinud.
Ma tean eelmisest aastast lahkunud õpilast ja tema rääkis samuti kõigile, et keskkond ei sobi, aga tema klassikaaslane rääkis, et kui kahtedele õppida, siis loomulikult keskkond ei sobi…. Tuleb minna kooli kus võib kahtesid saada. Gümnaasium ei ole lasteaed, et teha teismelisele selgeks, et koolis tuleks õppida.
Minu tuttavatel lahkujatel polnud kahtesid, aga ju neile miskipärast ikka tundus, et vanas koolis oli parem (ei tulnud G4st).
Eliitkoolidest lahkub igal aastal 2-5 õpilast, gümnaasiumist lahkutakse 90% juhtudel, et õppekoormus on liiga suur ja tekivad halvad hinded. Enamus korralikest gümnaasiumitest ei tegele selles kooliastmes peasilitamise või käehoidmisega ja kui keegi kirjutab, et õpikeskkond ei sobi, siis tavaliselt on tegemist mittesobiva koormuse ja käest läinud hinnetega.
Ma tean ühte, kes aasta jooksul lausa mitu korda GAGi ja Reaali vahet pendeldas. Ei teagi kuidas see võimalik oli.
Ma tean ühte, kes aasta jooksul lausa mitu korda GAGi ja Reaali vahet pendeldas. Ei teagi kuidas see võimalik oli.
Ilmselt oli tegemist olümpiaadide õpilane kes häid kohti tõi, siis lubatakse koole vahetada. Minu lapsel oli samuti see võimalus, aga ta jäi Gag-ile truuks, kuigi Reaal oleks teda samuti tahtnud. Kes saab esimese kolme hulka ja mitmes aines, neile on kooliuksed igal pool valla. Enamasti on tegemist terava pliiatsiga kes Eesti ülikooli ei kavatse astuda ja õppimine läheb gümnaasiumis nagu muuseas.
Kui õpikeskkond mis iganes põhjusel – koormus, sisekliima vm – ei meeldi, ei sobi, siis nii ongi ja see võib ühtmoodi kehtida nii G4 kui Kapa-Kohila gümnaasiumis. Mida muud neil õpilastel ikka põhjenduseks öelda on.
Eliitkoolidest lahkub igal aastal 2-5 õpilast, gümnaasiumist lahkutakse 90% juhtudel, et õppekoormus on liiga suur ja tekivad halvad hinded. Enamus korralikest gümnaasiumitest ei tegele selles kooliastmes peasilitamise või käehoidmisega ja kui keegi kirjutab, et õpikeskkond ei sobi, siis tavaliselt on tegemist mittesobiva koormuse ja käest läinud hinnetega.
Väga tavaline on, et siiani tavakoolis viitele õppinud ja samas ka katsed hästi teinud lapsed saavad sügisel reaalselt õppima asudes šoki, sest äkitselt nõutakse neilt palju rohkem ning senistest viielistest saavad kolmelised. Mõni saab esimesest ehmatusest üle ja hinded korda, mõni jääbki kolmeliseks (aga riigieksamitel teeb tubli tulemuse) ja mõni ei suuda olukorda muud moodi hallata kui läheb oma kodukooli tagasi. See ei tähenda kusjuures veel, et ta hinnete poolest välja kukkumas on. Kolm aastat on siiski üsna pikk aeg, et seda veeta keskkonnas, kus end hästi ei tunta.
Tihti on ka tavakoolist tulnud väga heal õpilasel raske harjuda uue kooliga ja uute õpetajate uute nõudmistega. Ei nõuta mitte rohkem ega raskemaid asju, lihtsalt nõutakse midagu uut moodi. Nö oma kooli jäänul on siiski lihtsam, teab tema õpetajate iseloomu ja teavad ka õpetajad õpilast. Õpetajad seda uut õpilast ei tunne ja sõltub paljugi esimesest muljest mis nad teineteisele jätavad. Õpetajad on seal koolis harjunud teatavate tavadega, uus õpilane neid ei tea ja siis kes kui kiiresti sisse elab ja pihta saab kuidas seal koolis asjad käivad. Ja nii võib minnagi, et see viieline äkki kolmesid saab. Ja kui laps siis sellest end heidutada laseb, ongi jama majas.
Õpetaja- no teeme sama moodi nagu eelmine aasta. Õpilane-aga ma olen siin esimest aastat, ma ei tea, kuidas tehti eelmine aasta 🙂