Esileht Koolilaps Nii vihane kooli peale

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 84 )

Teema: Nii vihane kooli peale

Postitas:
Kägu

Sain teada et mu lapse koolis on neli aineõpetajat lahkumisavalduse andnud, kuna keelduvad koolis kohapeal töötamast (on kas vanemad või riskirühmas) ja kool ei olnud nõus et nad kaugteel tunde läbi viivad. Põhjendasid seda sellega, et vanemad nõudsid et õpetajad oleksid koolis kohapeal. No tore, nüüd minu laps üldse ilma keemia ja matemaatika õpetajata ning lõpuklass ka veel. Väga kahtlen et koroona ajal kuskilt keset aastat aineopetajaid leitakse. Nutt tuleb peale, ausõna. Ma ei saa aru kus on nende vanemate mõistus, kes NÕUAVAD õpetaja kohalolekut koolis praegusel ajal

+81
-18
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

4 lahkumist pole üldse palju. elu läheb edasi.
kui uusi asemele kohe ei leita, annavad direktor ja õppealajuhataja seni tunde.

sel aastal, kui ma ise koolist ära läksin, läks meil sama aasta jooksul korraga üle 10 õpetaja ära (ca veerand või rohkem). põhjuseks see, et ühel hetkel hakkas juhtkond eeldama, et kogu tundidest vaba aeg tuleb koosolekutel istuda (tundide ettevalmistus ja tööde parandamine olgu isiklikust ajast).
kogemustega õpetajate asemel võeti tööle tudengid. ja see kool töötab senini.

+10
-35
Please wait...

Postitas:
Kägu

Enamus mida õpetatakse on niikuinii saast ju. TErve aasta õppida füüsikas elektriõpetust??? Misasi see on siis???

+3
-60
Please wait...

Postitas:
Kägu

4 lahkumist pole üldse palju. elu läheb edasi.

sel aastal, kui ma ise koolist ära läksin, läks meil sama aasta jooksul korraga üle 10 õpetaja ära (ca veerand või rohkem). põhjuseks see, et ühel hetkel hakkas juhtkond eeldama, et kogu tundidest vaba aeg tuleb koosolekutel istuda (tundide ettevalmistus ja tööde parandamine olgu isiklikust ajast).

aga see kool eksisteerib senini ja lõputunnistusi anti välja ka peale meie lahkumist

Kas te läksite kõik keset semestrit? Kahtlustan et mitte. Mu lapsel pole selle fiktiivse tunnistusega midagi peale hakata kui matemaatikast ja keemiasse jäävad lüngad sisse.

+29
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

kui ükskõik millise teise elukutse esindajatest kellelegi ei meeldi enam oma töö, ei taha taluda ülbeid ülemusi, tahab vahetada töökohta palga või parema pakkumise pärast, soovib kolida perekondlikel põhjustel teise linna, tahab minna lapsepuhkusele või pensionile, tahab jääda koduseks, minna aastaks välismaale elama jne jne, siis ta TOHIB seda teha.

Miks õpetajatel see kõik siis keelatud peaks olema?

+48
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Eks see kaos nüüd hakkab tekkima jah. Selle asemel, et panustada toimivasse distantsõppesse ja teha selle nimel pingutusi, käib üks jama – kord koolis, kord distants. Viirusehirm ja teadmatus homse ees (kas kodus või koolis) on nii õpetajatel, õpilastel kui ka vanematel. Paraku hakkavadki õpetajad järjest lahkuma. Niigi on niru seis nendega.

Lükka-tõmba olukord ja kõik kaotavad kokkuvõttes. Parem kui on õpetaja distantsõppel olemas, kui et enam pole üldse õpetajat.

+44
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

4 lahkumist pole üldse palju. elu läheb edasi.

sel aastal, kui ma ise koolist ära läksin, läks meil sama aasta jooksul korraga üle 10 õpetaja ära (ca veerand või rohkem). põhjuseks see, et ühel hetkel hakkas juhtkond eeldama, et kogu tundidest vaba aeg tuleb koosolekutel istuda (tundide ettevalmistus ja tööde parandamine olgu isiklikust ajast).

aga see kool eksisteerib senini ja lõputunnistusi anti välja ka peale meie lahkumist

Kas te läksite kõik keset semestrit? Kahtlustan et mitte. Mu lapsel pole selle fiktiivse tunnistusega midagi peale hakata kui matemaatikast ja keemiasse jäävad lüngad sisse.

Ole rahulik, pooltel õpilastel on need lüngad aegade algusest sees olnud ja on sellegipoolest kõik hästi. 🙂

/õpetaja

+24
-14
Please wait...

Postitas:
Kägu

kui ükskõik millise teise elukutse esindajatest kellelegi ei meeldi enam oma töö, ei taha taluda ülbeid ülemusi, tahab vahetada töökohta palga või parema pakkumise pärast, soovib kolida perekondlikel põhjustel teise linna, tahab minna lapsepuhkusele või pensionile, tahab jääda koduseks, minna aastaks välismaale elama jne jne, siis ta TOHIB seda teha.

Miks õpetajatel see kõik siis keelatud peaks olema?

Absoluutselt ei olegi keelatud. Sa vist saad teemast pisut valesti aru, sest  praegune kaos ehk mitmete õpetajate lahkumine tuleb ju konkreetsest olukorrast, mille suhtes saaks ometi teistmoodi käituda, et õpetajaid hoida.

+37
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

kui ükskõik millise teise elukutse esindajatest kellelegi ei meeldi enam oma töö, ei taha taluda ülbeid ülemusi, tahab vahetada töökohta palga või parema pakkumise pärast, soovib kolida perekondlikel põhjustel teise linna, tahab minna lapsepuhkusele või pensionile, tahab jääda koduseks, minna aastaks välismaale elama jne jne, siis ta TOHIB seda teha.

Miks õpetajatel see kõik siis keelatud peaks olema?

Ega ei olegi keelatud. Teema lihtsalt selles, et lahkuvad õpetajad, kes muidu jätkaks koolis, aga kuna neil ei võimaldata viia tunde läbi distantsilt, siis oma tervise huvides annavad lahkumisavalduse. Nõuda, et 60+ põdura tervisega õpetaja seisaks täna klassi ees, on minu meelest vastutustundetu. Kui see õpetaja viib tunni läbi, vastab õpilaste küsimustele, vaatab üle nii tunni- kui kodutööd, tagasisidestab ja vajadusel teeb individuaalõpet, siis nõuda õpetajat sellesr hoolimata klassi ette… Aga kui õpetaja tunni läbi viimine on kujul: lugege õpikust leheküljed x-y ja lahendage ülesanded q-z, ilma õpetajapoolse toeta, siis muidugi ei saa distantsilt õpetamist lubada.

+40
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sain teada et mu lapse koolis on neli aineõpetajat lahkumisavalduse andnud, kuna keelduvad koolis kohapeal töötamast (on kas vanemad või riskirühmas) ja kool ei olnud nõus et nad kaugteel tunde läbi viivad. Põhjendasid seda sellega, et vanemad nõudsid et õpetajad oleksid koolis kohapeal. No tore, nüüd minu laps üldse ilma keemia ja matemaatika õpetajata ning lõpuklass ka veel. Väga kahtlen et koroona ajal kuskilt keset aastat aineopetajaid leitakse. Nutt tuleb peale, ausõna. Ma ei saa aru kus on nende vanemate mõistus, kes NÕUAVAD õpetaja kohalolekut koolis praegusel ajal

Kui oli hea õpetaja, siis saab ta ju palgata tunde andma. Ehk ongi tavapärane koolisüsteem sellisel kujul otsas. Väga hea õpetaja saaks õpetada rohkem lapsi kui ühte klassi mahub, kui kasutada kaugõpetamist. Miks peaks üldse olema niipalju õpetajaid, kui saaks palju vähematega hakkama.

+9
-15
Please wait...

Postitas:
Kägu

Veab teil. Saate pensionäridest ja vanast nõukamentaliteedist lahti. Pole need mingid “kuldsed” õpetajad keda taga nutta. Kaasaegsed meetodid on olulised paremad õppimiseks.
Kõigele lisaks enamus nendest pensionäridest õpetajatest ei ole suutelised neti teel õpetamagi. Mõnel läheb pildi ettesaamiseks juba pea 20 minutit ja ekraani teistele jagamine on rohkem kui kosmoseteadus.

+8
-58
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mõnel läheb pildi ettesaamiseks juba pea 20 minutit ja ekraani teistele jagamine on rohkem kui kosmoseteadus.

Seda oskavad paljud hästi, aga matemaatikast ei mäleta enam midagi, sinumeelest kõlbavad selliste oskustega matemaatikaõpetajaks? Nagu ei näe, et noored hullult õpetajateks kipuvad, kui tulevadki siis lähevad kiiresti, sest polegi kõik nii lill.  Ega muidu neid vanu õpetajaid elu eest ei hoita, oleks lastel õpetaja.

+29
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mõnel läheb pildi ettesaamiseks juba pea 20 minutit ja ekraani teistele jagamine on rohkem kui kosmoseteadus.

Seda oskavad paljud hästi, aga matemaatikast ei mäleta enam midagi, sinumeelest kõlbavad selliste oskustega matemaatikaõpetajaks? Nagu ei näe, et noored hullult õpetajateks kipuvad, kui tulevadki siis lähevad kiiresti, sest polegi kõik nii lill. Ega muidu neid vanu õpetajaid elu eest ei hoita, oleks lastel õpetaja.

Hoidmisel on imelihtne põhjus. Direktor peab ju oma olemasolu õigustama ja mugava elu tagama. Kui tal pidevalt õpetajaid puudu hakatakse ministeeriumis kohe kooli likvideerimist planeerima ja laste koondamist teistesse õppeasutustesse. See ei ol tingitud mingist suurest õpetamise soovist ja riigi arendamisest. Pensionäre saab ju väiksema töökoormusega ja sellest tuleneva väiksema tasuga pidada palgal ja makse optimeerida.

0
-26
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu ema on 65+ a gümnaasiumi matemaatikaõpetaja. Ja on otsustanud sügisest pensionile jääda just seetõttu, et ta enam ei jaksa distantsõppe kvaliteetse korraldamisega kaasnevat meeletut ülekoormust taluda. (Tegemist on arvutit hästi valdava inimesega, selles pole probleem. Aga kuna ta ei suuda end teha ükskõikseks selle suhtes, kas õpilased aine korralikult omandavad või mitte, tähendab distantsõpe tema jaoks kohutavat lisatöö kogust. Ja nii palju ta enam ei taha ega jaksa üle töötada.)

+41
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Nojah, enamik mataõpse on juba pensioniealised või kohe nii vanaks saamas. Gümnaasiumisse otsitakse tikutulega neid taga ja lubatakse maa ja ilm kokku. Eelmisel aastal lõpetas Eestis vist mingi kümmekond mataõpsi, nii et asi on selles suhtes väga nutune.

+27
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu ema on 65+ a gümnaasiumi matemaatikaõpetaja. Ja on otsustanud sügisest pensionile jääda just seetõttu, et ta enam ei jaksa distantsõppe kvaliteetse korraldamisega kaasnevat meeletut ülekoormust taluda. (Tegemist on arvutit hästi valdava inimesega, selles pole probleem. Aga kuna ta ei suuda end teha ükskõikseks selle suhtes, kas õpilased aine korralikult omandavad või mitte, tähendab distantsõpe tema jaoks kohutavat lisatöö kogust. Ja nii palju ta enam ei taha ega jaksa üle töötada.)

Selliseid lugusid kuuldes ma ikka väga muretsen meie koolisüsteemi tuleviku pärast. Vanad lähevad nüüd koroona/selle tagajärgede tõttu veel kiiremini eest ära kui enne, aga uusi ei tule piisavalt kiiresti peale. Mitte et ma postitaja emast aru ei saaks, aga ikkagi kahju 🙁

+30
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu ema on 65+ a gümnaasiumi matemaatikaõpetaja. Ja on otsustanud sügisest pensionile jääda just seetõttu, et ta enam ei jaksa distantsõppe kvaliteetse korraldamisega kaasnevat meeletut ülekoormust taluda. (Tegemist on arvutit hästi valdava inimesega, selles pole probleem. Aga kuna ta ei suuda end teha ükskõikseks selle suhtes, kas õpilased aine korralikult omandavad või mitte, tähendab distantsõpe tema jaoks kohutavat lisatöö kogust. Ja nii palju ta enam ei taha ega jaksa üle töötada.)

Mõnes osas ma ei saa sellest murest aru. Kas kontakttundides suutis õpetaja kõigile 100% aine niivõrd selgeks teha, et kõik omandasid aine täielikult? Kõik olid viielised?

Tundub ülemõtlemisena. Kõik ei saagi omandada ainet täielikult, ei kontaktunnis ega distantsõppel. Noori tuleks rohkem usaldada, paljud on praeguses olukorras väga hästi kohanenud (rohkem kui nende vanemad, kes on näinud vaid üht nende jaoks “ainuõiget” koolisüsteemi) ja avastanud distantsõppel hoopis positiivsed küljed. Noored ise väga ei vingugi. Kes aga ei soovi õppida, seda ei saa panna seda tegema ei ühel ega teisel viisil. Ükski lisatöö ega võimlemine ei aita.

+11
-13
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ei usu, et nii väärt õpetajad olid. Oleks südamega tööd tegev õpetaja, ei oleks poole õppeaasta pealt ära läinud. Keset semestrit on jama jah aga samas on nüüd võimalus saada õpetaja, kes teeb tööd südamega. Praegu on piisavalt inimesi ripakil, et küll leitakse uued õpetajad asemele.

+6
-45
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

See ei ole nii must-valge. Koolil ei pruugi lihtsalt olla ressurssi, et võimaldada õpetajatel distantsilt õpetada. See tähendaks, et tasustada tuleb distantsilt tundi läbi viiv õpetaja ja samal ajal õpilaste juures viibiv õpetaja. Topelttasu aga koolil maksta pole.

Praegu lähevad õpetajad väga paljudest koolidest. Käitumisraskustega õpilastega töötamine ei ole just meelakkumine (ja neid on igas koolis!), koroona annab lihtsalt lisapõhjuse ja juba varasemalt tiksunud soov lahkuda tehakse teoks.

+11
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aga mis on alternatiiv. On osasid töökohti, mida ei saa kaugtööna teha. Samuti lahkuvad osad ka neilt, kes kardavad.

 

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tundub ülemõtlemisena. Kõik ei saagi omandada ainet täielikult, ei kontaktunnis ega distantsõppel.

Personaalselt lähenedes tegelikult saab aga see on kohutavalt ajakulukas.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tundub ülemõtlemisena. Kõik ei saagi omandada ainet täielikult, ei kontaktunnis ega distantsõppel.

Personaalselt lähenedes tegelikult saab aga see on kohutavalt ajakulukas.

Just. Ja tegelikult vajavadki õpetajat kohapeal pigem need, kel niigi raske. Need nn tblimad, kes haaravad lennult, on ise distsiplineeritumad ja huvitatud, saaksid ilmselt ka tavaolukorras suurema hulga iseseisva tööga hakkama.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma ei saa aru kus on nende vanemate mõistus, kes NÕUAVAD õpetaja kohalolekut koolis praegusel ajal

No on hullemaidki vanemaid, näiteks selliseid, kes ähvardavad kooli kohtusse kaevata, kui kool nõuab lastelt näomaski kandmist.

Nii et ära ole kooli peale vihane, lapsevanemad keeravad ise teistele käru. Muidugi, kool oleks võinud jääda endale kindlaks ja võimaldada neil õpetajatel distantsõpet läbi viia.

+26
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

nõukamentaliteedist lahti. Pole need mingid “kuldsed” õpetajad keda taga nutta. Kaasaegsed meetodid on olulised paremad õppimiseks.

Just kuulasin üle maailma erinevate riikide baasil tehtud analüüsi õpimeetoditest. Ka Eesti osales uuringus ja seal toodi välja, et Eesti laste tipptulemused ongi tingitud sellest, et koos uute peente õpimeetoditega, ei ole ka vanu meetodeid täielikult välja visatud vaid on leitud tasakaal selle uue ja vana vahel. Kõik vana ei ole tinhimata halb.

+30
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

samas on nüüd võimalus saada õpetaja, kes teeb tööd südamega. Praegu on piisavalt inimesi ripakil, et küll leitakse uued õpetajad asemele

Kas ikka on? Iga inimene ei kõlba õpetajaks ja “ripakil” on pigem need, kes just neid aineid, nagu keemia ja füüsika, õpetada ei suuda.

+26
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Sain teada et mu lapse koolis on neli aineõpetajat lahkumisavalduse andnud, kuna keelduvad koolis kohapeal töötamast (on kas vanemad või riskirühmas) ja kool ei olnud nõus et nad kaugteel tunde läbi viivad. Põhjendasid seda sellega, et vanemad nõudsid et õpetajad oleksid koolis kohapeal. No tore, nüüd minu laps üldse ilma keemia ja matemaatika õpetajata ning lõpuklass ka veel. Väga kahtlen et koroona ajal kuskilt keset aastat aineopetajaid leitakse. Nutt tuleb peale, ausõna. Ma ei saa aru kus on nende vanemate mõistus, kes NÕUAVAD õpetaja kohalolekut koolis praegusel ajal

Kui oli hea õpetaja, siis saab ta ju palgata tunde andma. Ehk ongi tavapärane koolisüsteem sellisel kujul otsas. Väga hea õpetaja saaks õpetada rohkem lapsi kui ühte klassi mahub, kui kasutada kaugõpetamist. Miks peaks üldse olema niipalju õpetajaid, kui saaks palju vähematega hakkama.

Püha lihtsameelsus! Ega õpetajatöö ainult teema ettekandmises ei seisne. Kui sul on 3x suurem auditoorium, on ka 3x rohkem tööd kontrolli ja tagasisidestamisega. Võib ju olla andekas ja sündinud pedagoog, aga mingi X-man pole ta sellegipoolest. Võib maksta ühele inimesele 3 palka, see ei tee temast kolme eest rügada jaksajat.

+20
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sain teada et mu lapse koolis on neli aineõpetajat lahkumisavalduse andnud, kuna keelduvad koolis kohapeal töötamast (on kas vanemad või riskirühmas) ja kool ei olnud nõus et nad kaugteel tunde läbi viivad. Põhjendasid seda sellega, et vanemad nõudsid et õpetajad oleksid koolis kohapeal. No tore, nüüd minu laps üldse ilma keemia ja matemaatika õpetajata ning lõpuklass ka veel. Väga kahtlen et koroona ajal kuskilt keset aastat aineopetajaid leitakse. Nutt tuleb peale, ausõna. Ma ei saa aru kus on nende vanemate mõistus, kes NÕUAVAD õpetaja kohalolekut koolis praegusel ajal

Kui oli hea õpetaja, siis saab ta ju palgata tunde andma. Ehk ongi tavapärane koolisüsteem sellisel kujul otsas. Väga hea õpetaja saaks õpetada rohkem lapsi kui ühte klassi mahub, kui kasutada kaugõpetamist. Miks peaks üldse olema niipalju õpetajaid, kui saaks palju vähematega hakkama.

Püha lihtsameelsus! Ega õpetajatöö ainult teema ettekandmises ei seisne. Kui sul on 3x suurem auditoorium, on ka 3x rohkem tööd kontrolli ja tagasisidestamisega. Võib ju olla andekas ja sündinud pedagoog, aga mingi X-man pole ta sellegipoolest. Võib maksta ühele inimesele 3 palka, see ei tee temast kolme eest rügada jaksajat.

Kontrolltöid suudavad nõrgenad õpetajad ka kontrollida. Saab teha ka arvutiprogrammi põhiseid töid mis ise ennast kontrollivad. Kõige raskem on vältida spikerdamist ja kõrvalt aitamist kaguõppe puhul.

+1
-14
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui õpetaja ja õpilased on mõlemad motiveeritud distantsõppe vormis töötama, saab seda minu meelest väga kvaliteetselt teha.
Mõned mõtted veel:
– Mitme paralleelklassiga koolid saaksid piisava arvu soovijate olemasolul praegu tekitada paralleelide kohta vähemalt ühe distantsõppeklassi (õpilased jagataks siis paralleelide lõikes ümber, osad oleksid kontaktõppes ja osad distantsil, aga kokkuvõttes jääks õpetajate koormus enam-vähem samaks). Siis saaks ka näit. viirustunnustega õpilased kasvõi päevapealt distantsõppeklassiga liituda ja pärast jälle kontaktõppesse tagasi minna (kui paralleelidele annavad tunde erinevad õpetajad, peaks materjalis edasi liikumine muidugi sünkroniseeritud olema).
– Riik ja/või omavalitsused võiksid pakkuda tsentraalselt lisaks distantsõpet vähemalt lõpuklasside õpilastele, aga kui tundub, et on vajadus, siis ka teistele. Nagu teemaalgatusest näha, oleks vabu õpetajaid selleks võtta küll, samuti saaks kasutada väiksema koormusega näit. lapsehoolduspuhkusel olevaid õpetajaid, alakoormatud maakoolide õpetajaid jne.
– Distantsõppe materjale, teste jne. tuleks välja töötada tsentraalselt, et õpetajad ei peaks igaüks omaette selle kallal nikerdama. Seda peaks finantseerima otse haridusministeerium.

+17
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

See tähendaks, et tasustada tuleb distantsilt tundi läbi viiv õpetaja ja samal ajal õpilaste juures viibiv õpetaja. Topelttasu aga koolil maksta pole.

Miks? Sellisest variandist pole ma kuulnudki.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina jällegi olen selline õpetaja, kes hakkab varsti andma lahkumisavaldust, kui see distantsõppele sundimine ära ei lõppe. Jah, saan aru selle vajalikkusest. Kahjuks on lugu aga nii, et see toob kaasa kaks oluliselt negatiivset asjaolu:

1. Minu töökoormus. Kui tahta teha distantsõpet sama kvaliteetselt kui kontaktõpet (kui see üleüldse võimalik on),  läheb kordades rohkem aega. Eelkõige tuleb ajaerinevus tagasisidestamise arvelt. Selleks, et iseseisvatest töödest ka midagi õpitaks, tuleb anda neile põhjalik tagasiside. Kuna iseseisvaid töid on distantsõppel oluliselt rohkem, on tagasisidet vaja anda oluliselt rohkem, mis võtab aega oluliselt rohkem. Muidugi on tore teha ka veebitunde, aga kui keegi usub, et need on sama efektiivsed kui kontakttunnid, siis tuleb mul naer peale. Kasvõi juba seepärast, et kui kogu grupp mul tunnis istub, näen otsekohe, kui nad enam ei suuda kuulata, kaotavad tähelepanu, tegelevad muude asjadega vmt. Sealsamas saan reageerida ja kiirelt midagi ette võtta, teist metoodikat või ülesannet rakendada ja ongi lihtsa vaevaga grupp jälle n-ö käpa all ja valmis kaasa töötama. Distantstunnis üks sügab oma koera, teine pikutab voodis ja mina ei jõua igaühe personaalset tegevust video teel jälgida.

2. Minu koolis on palju keskmisest nõrgemaid õpilasi. Sellist tüüpi õpilastele ei sobi distantsõpe absoluutselt. Üks asi on see, et langeb õppekvaliteet, teiseks aga kaob harjumus olla kohusetundlik, õigel ajal ärgata ja magama minna, asjad tähtajaks ära teha jne. Need vanemad, kellel on tublid ja ennastjuhtivad kohusetundlikud lapsed, ei saagi sellest aru. Ma mõistan. Tulistan nüüd puusalt ja väidan ilma teadusliku statistikata lihtsalt senise kogemuse pealt, et vähemalt 70% õpilastest ei suuda vajalikke teemasid distantsõppel piisavalt omandada. Ühel hetkel maksab see mitteomandamine aga kätte. Ongi juba maksnud, sest õppevõlgnike nimekiri on pikemast pikk ja see teeb meele ikka väga kurvaks.

Seega tekitab distantsõpe mulle rohkem tööd ja hulganisti negatiivseid emotsioone. Niisiis plaanin lahkumist. Küll aga ongi kõik ju tasakaalus – kui distantsõpe jätkub, läheb mingi osa õpetajaid minema ja kui ei jätku – läheb teine osa. Eks siis vanemad peavad ise rohkem vaeva nägema.

+33
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 84 )


Esileht Koolilaps Nii vihane kooli peale