See tähendaks, et tasustada tuleb distantsilt tundi läbi viiv õpetaja ja samal ajal õpilaste juures viibiv õpetaja. Topelttasu aga koolil maksta pole.
Miks? Sellisest variandist pole ma kuulnudki.
mis mõttes miks? kumb neist siis tasuta peaks töötama?
Et miks kahte vaja on?
Mis Sa tõsiselt arvad, et paned 25 õpilast 7Bst ühte ruumi teleka ette ja nad teevad kõik kenasti kaasa nagu üliõpilased või täiskasvanud? Kas siin seda emotikoni ka on, mis tähistab selili naeru käes visklemist 😀
Keegi ei hakka lollusi genereerima, keegi ei räägi naabriga nii kõvasti, et ülejäänud heli ei kuule, keegi lihtsalt ei unusta ennast kuulamise asemel midagi muud tegema, nt telefoniga mängima või (väga heal juhul) järgmise tunni tegemata kodutööd vuhkima, keegi ei anna kohe esimese keerulisema ülesande juures alla, kõik kohe tõstavad kätt, lähevad arvuti juurde, lülitavad mikrofoni sisse ja küsivad, kui millestki aru ei saa?
Ma lihtsalt silmaringi laiendamiseks toon mõned näited põhikooli keskmistest ja vanematest klassidest, millega tunni ajal võib tegelda, kui õpetaja korraks välja läheb või liiga kaua näoga tahvli poole on (näited eranditult toredatest tõsiste murelasteta klassidest): kirjavahetus (nt keegi teeb mingi pilapildi ja saadab ringi käima, teised täiendavad); mäng välgumihkliga (paberi põletamine); kellelgi vedelevad pinkide vahel spordijalanõud, teised püüavad nendesse või kellegi lahtisesse kotti paberkuulikesi vms sisse visata; mingite asjade lahtise akna vahelt õue viskamine (võidab see, kellel kõige kaugemalt õnnestub); ribikardinate paeltest “makramee” jne. Ja need on kõik asjad, mida saab teha vaikuses, niipea kui õpetajat kuuldekauguses ei ole, läheb lärm ka paratamatult peale – selleks, et teised ei saaks töötada, piisab 3-4 lobisejast 25 kohta.
Inimesed, kes leiavad, et distantsõpe ei ole probleem, ei oska mõelda õppimisest kui tegevusest, mille tulemusel peaks õpilase peas toimuma mingi muutus, vaid peavad õpetamiseks materjali esitamist.
Distantsõppes on võimalik väga hõlpsalt käia pealiskaudselt läbi suur hulk materjali, ilma, et õpilasele sellest midagi pähe kinni jääks, seda, mis on selgeks saanud, on palju keerulisem ja ajamahukam kontrollida. Ajaraisk tekib sellest, et arvutiteksti lugemisel (või, hoidku jumal kopi-peistimisel juhendist või õpikust töölehele) omandatakse vähem infot (lugemisuuringutega tõendatud) kui mitut meelt kasutades (klassiruumis – kuulan-näen-kirjutan-katsun oma käega samaaegselt), puudu jääb klassi roll teadmiste loomisel ja kinnistamisel (õpetaja suhtleb kõigi õpilastega 1:1, sa ei saa õppida teise vigadest ega õnnestumistest), tagasiside andmine võtab õpetajalt rohkem aega (tõmban paberil joone alla + tagastades ütlen ühe lause korraga mitmele õpilasele vs avan arvuti, keskkonna, õpilase töö, märgin eksimuse, kirjutan juurde kommentaari, postitan kommentaari, saadan töö tagasi, kordan järgmise õpilasega).
Ja kõige suurem häda on ikkagi see, et õpilasele jääb mulje, et ta on õppinud, aga tegelikku muutust mõtlemises pole toimunud, sest materjal on läbi käidud nagu sirvitakse uudiseid või vaadatakse telesaadet, mitte aktiivselt kaasa mõeldes. Loomulikult ei käi see kõigi õpilaste kohta, aga enamikule on distantsõpe suur karuteene, isegi kui neile meeldib.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 23.01 14:50; 23.01 15:20; 23.01 15:40;