Mäletan ja saan aru, mida korrapidaja all mõtled, aga tänapäeval ei ole tegemist vaid tahvli pühkimise ja toolide seadmisega. Tore, kui sinul nii õnnestub töötada, aga ei saa eeldada, et kõikidel sama hästi laabub.
Ei, tänapäeval võib olla tegemist vaid arvuti ja projektori sisselülitamisega. Sellega saavad nad paremini hakkama kui põrandapühkimisega.
Me ei otsi põhjendusi, miks ei saa (ei taha, ei proovigi). Me põhjendame, miks alati ja kõikjal sajaprotsendiliselt ei õnnestu.
Alati ja kõikjal sajaprotsendiliselt? Tead üllatust, see ei õnnestu ka kontaktõppel. Kui maksimumi peale välja minna, siis tuleks koolid ja muudki asutused üldse kinni panna, sest alati ja kõikjal sajaprotsendiliselt ei õnnestu mitte miski mitte kunagi mitte kusagil. Mulle ei sobi mõtteviis, et olgu ideaalne või ärgu olgu üldse. Kui sellele koolile, kes oma õpetajad minna laskis, sobib, siis minu kaastunne lastele ja vanematele.
Jah, distantsõpe ei ole parem kui kontaktõpe, siin pole midagi vaieldagi. Puudub vajalik sünergia ja paindlikkus, puudub veel paljugi, muuhulgas lihtsalt inimlik kontakt, mis on üks tähtsamaid asju kooliõppes üldse. Siin oleme ühel nõul.
Laps ei pääsenud vajalikku keskkonda, sest sisenes vale kontoga. Ei mäletanud paroole. Ei saanud kõlarit tööle. Ei mäletanud, kuidas ja kuhu vastuseid kirjutada, kuigi oli seda kolm päeva juba pidanud tegema. Paari lapse arvutid hangusid või hakkisid, kõigi jaoks kadus keset tundi internetiühedus jne Kõiki neid aitas abiõpetaja. Aga kui distantsil on mitu õpetajat, siis oleks selliseid oskajaid abilisi vaja korraga mitmesse klassi.
Kui tund toimub nii, et õpetaja on ekraanil ja lapsed klassis, siis pole neil, kas tead, mingeid arvuteid vaja. Kirjutavad vihikusse, vastavad suuliselt (õpetaja kuuleb seda, ta kuuleb ja näeb üldse kõike) ja kui töö valmis, siis pildistavad ja saadavad kokkulepitud kanalisse. Neid kanaleid peab olema mitu, et kui laps ühte kohta ei saa, siis postitab teise.
Jah, see kõik teeb õpetajale metsikult lisatööd, seda pole vaja mulle rääkida, tean ise väga hästi.
Ühesõnaga, annab teha küll, kui tahetakse.
Kodudes distantsil olevate lastega on põhimõtteliselt samamoodi. Neil on juba vajalik varustus olemas, terve aasta on olnud võimalik seda soetada ja kui kevadel veel hädasid esineski, siis nüüd on kõik piisavalt varustatud. Ka kaugõppel olevad lapsed saavad tunniga ühineda kokkulepitud keskkonnas ja nad näevad klassi samamoodi kui õpetajagi, ning klass näeb neid.
Tunni lõppedes kustutab korrapidaja projektori, paneb arvuti kinni ja klass ootab järgmist õpetajat.
Ei ole ületamatu, ei ole. Jah, kehv, jah esineb tehnikatõrkeid vahel, aga ei pea tingimata ja koolis olevad lapsed ei pea olema arvutis.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt 23.01 10:47; 23.01 12:58; 23.01 13:05; 23.01 15:10; 23.01 16:40; 23.01 17:43; 23.01 18:32; 24.01 10:12; 24.01 13:35; 24.01 13:59; 24.01 14:22; 17.02 11:55; 17.02 12:45;