Kas teemaalgataja pojal ei või olla depressioon? Kaua magamine, huvi puudumine, loidus, apaatsus. Võib-olla käia korraks perearsti juures, neil on olemas meeleolu hindamise skaala. Selles vanuses ongi väga raske, kui on kurvameelsust, apaatiat, siis perearst saab suunata psühholoogi juurde. Depressiooni aetakse tihti laiskusega segamini, aga võib-olla laps vajab abi. Koolis läheb ka raskeks.
Teema: Noomees 15 aasane ja ma suvi
Kui palju on gümnaasimi lõpus medaliste? Paar tükki, kui niigi palju. Ja ka neil ei ole need medalid tulnud lihtsalt.
Ja siis? Medalil poleks ju mõtet, kui medaleid jagataks igale teisele. Medal näitabki keskmisest suuremat annet ja/või tööd. Kuidas medalite vähesus küll peaks näitama, et kõigil on kohutavalt raske gümnaasiumis, seda ma ei mõista.
Jään oma arvamuse juurde – soovita lapsel kokaks õppida, kui gümnaasium nii kohutavalt raske on.
Ega see, kui midagi raske on, ei tähenda seda, et peaks kergelt käega lööma. Võibolla on tegemist mõnes aines vägagi andeka ja tulevikus ühiskonnale vajaliku spetsialistiga. Paraku peab gümnaasiumis humanitaarkallakuga inimene saama hakkama matemaatika osaga ja matemaatikas tugevad lugema kohustuslikku kirjandust, tegema referaate/esseesid ja suutma end hästi väljendada. Enda keska ajast mäletan väga andekat ornitoloogi, kes võitis olümpiaade maailma tasemel, kuid muudes ainetes lohistas end kuidagi läbi. Kõik on suhteline, mitte nii must ja valge. Ei ole nii, et kui on raske, siis anna kohe alla.
Loodritel ei ole enamasti raske, neil on suht suva ja sellistel pole tõesti mõtet gümnaasiumis kummi venitada ja peale keshariduse omandamist ei oska nad oma haritusega midagi peale hakata.
Ega see, kui midagi raske on, ei tähenda seda, et peaks kergelt käega lööma. Võibolla on tegemist mõnes aines vägagi andeka ja tulevikus ühiskonnale vajaliku spetsialistiga. Paraku peab gümnaasiumis humanitaarkallakuga inimene saama hakkama matemaatika osaga ja matemaatikas tugevad lugema kohustuslikku kirjandust, tegema referaate/esseesid ja suutma end hästi väljendada. Enda keska ajast mäletan väga andekat ornitoloogi, kes võitis olümpiaade maailma tasemel, kuid muudes ainetes lohistas end kuidagi läbi. Kõik on suhteline, mitte nii must ja valge. Ei ole nii, et kui on raske, siis anna kohe alla.
Arvan, et kirjeldatud isikud ei räägi küll gümnaasiumist kui “jube raskest”. Et mõni aine on raske, see on loogiline. Seepärast ei nimeta keegi kogu gümnaasiumi raskeks. Kogu gümnaasiumi nimetab raskeks ikka see, kellel pole tööharjumust, kes ei oska õppida – või kellel on keskmisest kasinamad võimed. Esimesel kahel juhul on vaja jalad kõhu alt välja tõmmata ja õppima hakata. Teisel juhul tasub mõelda parema tulevikuvaliku peale.
Pole neil häda seal midagi. Ainult neil on jube-jube raske, kelle vanemad kodus pidevalt kordavad (lapse kuuldes), kui jube-jube raske see kool on.
Mõtle teinekord veidi, enne kui suu lahti teed. Lapsed ei ole ühesugused. Autistliku lapse emana on sinu juttu ikka väga ebameeldiv lugeda.
Pole neil häda seal midagi. Ainult neil on jube-jube raske, kelle vanemad kodus pidevalt kordavad (lapse kuuldes), kui jube-jube raske see kool on.
Mõtle teinekord veidi, enne kui suu lahti teed. Lapsed ei ole ühesugused. Autistliku lapse emana on sinu juttu ikka väga ebameeldiv lugeda.
Mõtle sinagi enne suu avamist. Iseenesestmõistetavalt ei peeta üldiselt lastest rääkides silmas erivajadusega lapsi. Aitab ehk sellest jamast, et iga väite juurde tuleb loetleda, keda see ei puuduta? Midagi võiks lugeja enda terve mõistuse teha ka jääda.
Pole neil häda seal midagi. Ainult neil on jube-jube raske, kelle vanemad kodus pidevalt kordavad (lapse kuuldes), kui jube-jube raske see kool on.
Mõtle teinekord veidi, enne kui suu lahti teed. Lapsed ei ole ühesugused. Autistliku lapse emana on sinu juttu ikka väga ebameeldiv lugeda.
Mõtle sinagi enne suu avamist. Iseenesestmõistetavalt ei peeta üldiselt lastest rääkides silmas erivajadusega lapsi. Aitab ehk sellest jamast, et iga väite juurde tuleb loetleda, keda see ei puuduta? Midagi võiks lugeja enda terve mõistuse teha ka jääda.
Arukas inimene ei üldista ning suudab näha asju oma isiklikust perspektiivist kaugemale. Emotsionaalne kisamine ja oma arvamuse iga hinna eest teistele peale surumine igas PK teemas ei näita just väga kõrget intellekti.
Arukas inimene ei üldista ning suudab näha asju oma isiklikust perspektiivist kaugemale.
Täpselt. Seda mõõdet üritasingi teemasse tuua nende üksiknäidete kõrvale.
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.