Esileht Koolilaps Õpetaja jutu salvestamine

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 51 )

Teema: Õpetaja jutu salvestamine

Postitas:

Lapsed saavad õpetamise asemel sõimata. Asi on tõesti nii, ärge pange mu sõnu kahtluse alla ja küsige, kust tean. See tõesti on nii. Mida teha? Aine ei ole kergemate killast ja ilmselt tuleb selle õpetajaga veel olla tervelt 3 aastat.

+4
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui vaja, siis tuleb salvestada. Praegu räägitakse väga palju sellest, kuidas lapsed ja lapsevanemad kiusavad õpetajat – aga vaikitakse maha see, et kõik on ikkagi kahepoolne. Ning kui on ameti-isiku sõna tavakodaniku (lapse või lapsevanema) sõna vastu, siis usutakse ainuüksi ameti-isikut. Seega lapsel mitte mingeid muid võimalusi polegi kui õpetaja juttu salvestada.

Seaduse järgi peaks salvestamisega olema nii: salvestamine on lubatud ja salvestamisest ei pea isegi teisi teavitama. Kuid siin on 2 reeglit: 1. salvestaja ise peab viibima seal juures. Kui salvestaja läheb kas või korraks vetsu, siis peab ta salvestuse aparaadi endaga kaasa võtma või välja lülitama, vastasel juhul loetakse see salakuulamiseks. 2. salvestust ei või paisata avalikkusesse, nt internetti.

Seega peaks seaduse järgi olema igati lubatud see, kui sinu laps lülitab tunni alates sisse mobiiltelefoni lindistusfunktsiooni ja mobiil lindistab tundi. Ta ei pea kedagi teavitama. Ning seejärel saate kasutada toda lindistust mure lahendamiseks. Mina prooviksin rääkida õpetajaga, kui tagasi ajab, siis lasta tal kuulata – vahel võib omaenda hääle ja sõnavaliku kuulamine kõrvalt olla kainestav. Ning salvestuselt võib selguda seegi, kui õpetajat on tegelikult provotseeritud. Kui õpetaja aga üldse “toru ei võta” ning lindistuse kuulamine ka eelnevast provotseerimisest muljet ei jäta, soovitaks pöörduda selle lindistusega direktori poole. Seega – salvestust saab kasutada probleemi lahendamiseks. Keelata seda ei saa, kuna keelatud on salvestuse avalikkusele jagamine, direktor seda aga ju pole.

+13
-23
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 16.10 09:58; 16.10 10:13; 16.10 10:34; 07.11 23:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsed saavad õpetamise asemel sõimata. Asi on tõesti nii, ärge pange mu sõnu kahtluse alla ja küsige, kust tean. See tõesti on nii. Mida teha? Aine ei ole kergemate killast ja ilmselt tuleb selle õpetajaga veel olla tervelt 3 aastat.

Ehk lähed ja räägid kooli direktorile? Kui õpetaja sõimab nii, et terve klass kuuleb, siis on ju tunnistajaid küll.

+18
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.10 10:00; 16.10 10:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui vaja, siis tuleb salvestada. Praegu räägitakse väga palju sellest, kuidas lapsed ja lapsevanemad kiusavad õpetajat – aga vaikitakse maha see, et kõik on ikkagi kahepoolne. Ning kui on ameti-isiku sõna tavakodaniku (lapse või lapsevanema) sõna vastu, siis usutakse ainuüksi ameti-isikut. Seega lapsel mitte mingeid muid võimalusi polegi kui õpetaja juttu salvestada.

Seaduse järgi peaks salvestamisega olema nii: salvestamine on lubatud ja salvestamisest ei pea isegi teisi teavitama. Kuid siin on 2 reeglit: 1. salvestaja ise peab viibima seal juures. Kui salvestaja läheb kas või korraks vetsu, siis peab ta salvestuse aparaadi endaga kaasa võtma või välja lülitama, vastasel juhul loetakse see salakuulamiseks. 2. salvestust ei või paisata avalikkusesse, nt internetti.

Seega peaks seaduse järgi olema igati lubatud see, kui sinu laps lülitab tunni alates sisse mobiiltelefoni lindistusfunktsiooni ja mobiil lindistab tundi. Ta ei pea kedagi teavitama. Ning seejärel saate kasutada toda lindistust mure lahendamiseks. Mina prooviksin rääkida õpetajaga, kui tagasi ajab, siis lasta tal kuulata – vahel võib omaenda hääle ja sõnavaliku kuulamine kõrvalt olla kainestav. Ning salvestuselt võib selguda seegi, kui õpetajat on tegelikult provotseeritud. Kui õpetaja aga üldse “toru ei võta” ning lindistuse kuulamine ka eelnevast provotseerimisest muljet ei jäta, soovitaks pöörduda selle lindistusega direktori poole. Seega – salvestust saab kasutada probleemi lahendamiseks. Keelata seda ei saa, kuna keelatud on salvestuse avalikkusele jagamine, direktor seda aga ju pole.

Ja selline lindistamine ei ole õpetaja provotseerimine? Tobe manipuleerimine on see kindlasti. Ennem tuleks rääkida, kui õpetaja ikka täiega puupea, siis ehk kasutada seda äärmuslikku varianti.

+13
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.10 10:00; 16.10 10:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui vaja, siis tuleb salvestada. Praegu räägitakse väga palju sellest, kuidas lapsed ja lapsevanemad kiusavad õpetajat – aga vaikitakse maha see, et kõik on ikkagi kahepoolne. Ning kui on ameti-isiku sõna tavakodaniku (lapse või lapsevanema) sõna vastu, siis usutakse ainuüksi ameti-isikut. Seega lapsel mitte mingeid muid võimalusi polegi kui õpetaja juttu salvestada.

Seaduse järgi peaks salvestamisega olema nii: salvestamine on lubatud ja salvestamisest ei pea isegi teisi teavitama. Kuid siin on 2 reeglit: 1. salvestaja ise peab viibima seal juures. Kui salvestaja läheb kas või korraks vetsu, siis peab ta salvestuse aparaadi endaga kaasa võtma või välja lülitama, vastasel juhul loetakse see salakuulamiseks. 2. salvestust ei või paisata avalikkusesse, nt internetti.

Seega peaks seaduse järgi olema igati lubatud see, kui sinu laps lülitab tunni alates sisse mobiiltelefoni lindistusfunktsiooni ja mobiil lindistab tundi. Ta ei pea kedagi teavitama. Ning seejärel saate kasutada toda lindistust mure lahendamiseks. Mina prooviksin rääkida õpetajaga, kui tagasi ajab, siis lasta tal kuulata – vahel võib omaenda hääle ja sõnavaliku kuulamine kõrvalt olla kainestav. Ning salvestuselt võib selguda seegi, kui õpetajat on tegelikult provotseeritud. Kui õpetaja aga üldse “toru ei võta” ning lindistuse kuulamine ka eelnevast provotseerimisest muljet ei jäta, soovitaks pöörduda selle lindistusega direktori poole. Seega – salvestust saab kasutada probleemi lahendamiseks. Keelata seda ei saa, kuna keelatud on salvestuse avalikkusele jagamine, direktor seda aga ju pole.

Ja selline lindistamine ei ole õpetaja provotseerimine? Tobe manipuleerimine on see kindlasti. Ennem tuleks rääkida, kui õpetaja ikka täiega puupea, siis ehk kasutada seda äärmuslikku varianti.

Mille poolest see provotseerimine on, kui laps isegi ei ütle õpetajale, et ta seda teeb? Pedagoogide lemmiklause on, et lapsevanem ju ei näe ega kuule, mis tunnis toimub, ja seetõttu ei maksa lapse juttu uskuda. Nagu mainisin, võib sellise lindistuse kuulamine kodus näidata lapsevanemale, kui raske on õpetajal klassi ees ennast kehtestada, kui mõned kõurikud ainult laamendavad ja provotseerivad. Ja sellisel juhul oleks ka lähenemine teine: ei hakkakski direktoriga ühendust võtma vaid selle asemel loeks hoopis oma võsukesele sõnad peale.

Kui aga mõni pedagoog lindistamist ikka väga kardab, ju siis tal on põhjust…

+11
-18
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 16.10 09:58; 16.10 10:13; 16.10 10:34; 07.11 23:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei tahaks kooli juhtkonna poole pöörduda, kuna täiesti arusaadavalt on koolis nö ringkaitse. Môistan. Ikka jääb kaotajaks õpilane. No kuidas küll asi lahendada nii, et oleks tagatud lapse ja vanemate nö anonüümsus?

+8
-16
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tänane pikk koolipäev algas õpetaja pragamisega, kuigi asi puudutas ainult nelja last, riielda said kõik (mille eest need ülejäänud 21)? Mitte keegi sõnagi ei iitsatanud, klass oli õpetaja valjuhäälse monoloogi ajal täiesti vait. Milleks selline algus päevale? Oleks see tänane esimene kord olnud, poleks vist keegi reageerinud. Aga antud ôpetaja puhul on asi juba harjumuseks hakanud saama.

+7
-10
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, nii ta on, et koolis on ülitugev ringkaitse ja oma kolleegi versiooni usutakse alati rohkem kui koolist väljaspool seisjate oma (ja väljaspool seisjad on siin ka lapsed ning nende vanemad).

Seega pole sõna-sõna vastu situatsioonis lapsel ega ta vanemal mitte vähimatki lootust. Isegi suure hulga laste ja vanemate üksmeelseid tunnistusi ei pruugita üldse tõsiselt võtta.

Juhul kui sa kahtlustad, et õpetaja õpetamise asemel sõimab, siis soovitaks niisugust toimimisjärjekorda:
1. faktide kogumine. Püüa koguda nii palju tõendeid, kui vähegi saad. Lindistust kuulates saad aimu, kas lapsed ise provotseerisid õpetajat või ongi nii, nagu laps räägib. Sealt lähtuvalt saad juba edasi tegutseda.

2. küsitle teisi lapsevanemaid ja lapsi, kuula nende versiooni asjast.
3. ja alles siis, kui lindistused ja teiste vanemate/õpilaste kogemused näitavad probleemi olemasolu (ja et see probleem on vähemalt suuremalt osalt õpetajapoolne), võta ühendust õpetajaga. Püüa rahulikult rääkida, ära süüdista. Võib-olla õpetaja ei kujuta lihtsalt ette, et tema enda meelest ainult veidi temperamentne kõnepruuk võib kedagi häirida. Kui eitab kõike väga, siis võid anda talle lindistuse kuulata.
4. kui õpetaja ei tundu koostööaldis olevat ja tunnid jätkuvad ikka samal viisil, siis nt paari kuu möödudes võid lapsevanemad koondada ja küsida neilt nõu, mida teha. Võite koostada ühisavalduse direktorile.
5. viimane instants (kui ka direktor koostööd ei tee) on siis Haridusministeerium.

Jah, loomulikult ei mõju selline lugu hästi õpetaja-klassikollektiivi suhetele ja sestap tasub seda kasutada vaid siis, kui on tekkinud juba tunne, et polegi midagi kaotada, ehk et lapsi sõimatakse tundides nagunii ka ilma kuskile teatamata. Vähemalt olete andnud signaali ja kui midagi päris tõsist juhtub (nt mõne õpilase enesetapp), siis ei saa direktor meediale öelda, et “Oi, meie koolis kõik armastavad seda õpetajat väga, mitte kunagi keegi pole mulle midagi kaevanud!”

+10
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 16.10 09:58; 16.10 10:13; 16.10 10:34; 07.11 23:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapsel on ka selline õpetaja. Klassijuhataja ja juhtkond ei uskunud lapsi vaid õpetajat. Kui vanemad koos sekkusid, siis õpetaja tõmbas tagasi. Üksik lapsevanem ei saa midagi teha, võib ainult riskida sellega, et õpetaja hakkab last kiusama. Selle õpetaja tundi on ka lindistatud. Seega lindistamine on ainus variant mõnel juhul, sest igasugused tunnivaatlused tulemust ilmselgelt ei anna, kui mõni vaatleja klassis istub, siis õpetaja käitub loomulikult hoopis teistmoodi.

+17
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.10 10:40; 17.10 12:57;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, nii ta on, et koolis on ülitugev ringkaitse ja oma kolleegi versiooni usutakse alati rohkem kui koolist väljaspool seisjate oma (ja väljaspool seisjad on siin ka lapsed ning nende vanemad).

Seega pole sõna-sõna vastu situatsioonis lapsel ega ta vanemal mitte vähimatki lootust. Isegi suure hulga laste ja vanemate üksmeelseid tunnistusi ei pruugita üldse tõsiselt võtta.

Juhul kui sa kahtlustad, et õpetaja õpetamise asemel sõimab, siis soovitaks niisugust toimimisjärjekorda:

1. faktide kogumine. Püüa koguda nii palju tõendeid, kui vähegi saad. Lindistust kuulates saad aimu, kas lapsed ise provotseerisid õpetajat või ongi nii, nagu laps räägib. Sealt lähtuvalt saad juba edasi tegutseda.

2. küsitle teisi lapsevanemaid ja lapsi, kuula nende versiooni asjast.

3. ja alles siis, kui lindistused ja teiste vanemate/õpilaste kogemused näitavad probleemi olemasolu (ja et see probleem on vähemalt suuremalt osalt õpetajapoolne), võta ühendust õpetajaga. Püüa rahulikult rääkida, ära süüdista. Võib-olla õpetaja ei kujuta lihtsalt ette, et tema enda meelest ainult veidi temperamentne kõnepruuk võib kedagi häirida. Kui eitab kõike väga, siis võid anda talle lindistuse kuulata.

4. kui õpetaja ei tundu koostööaldis olevat ja tunnid jätkuvad ikka samal viisil, siis nt paari kuu möödudes võid lapsevanemad koondada ja küsida neilt nõu, mida teha. Võite koostada ühisavalduse direktorile.

5. viimane instants (kui ka direktor koostööd ei tee) on siis Haridusministeerium.

Jah, loomulikult ei mõju selline lugu hästi õpetaja-klassikollektiivi suhetele ja sestap tasub seda kasutada vaid siis, kui on tekkinud juba tunne, et polegi midagi kaotada, ehk et lapsi sõimatakse tundides nagunii ka ilma kuskile teatamata. Vähemalt olete andnud signaali ja kui midagi päris tõsist juhtub (nt mõne õpilase enesetapp), siis ei saa direktor meediale öelda, et “Oi, meie koolis kõik armastavad seda õpetajat väga, mitte kunagi keegi pole mulle midagi kaevanud!”

Suur aitäh vastuse eest! Just nii toimingi. Mul ei ole mitte mingit tahtmist kooli vastu sõjaretke korraldada, nii ebameeldiv tunne on, et selline asi üldse juhtus. Samas – lapsed ei “provotseerinud” seda tänast kuidagi. Ka eelmiste riidlemiste ajal ei ole keegi väidetavalt tunnis korda rikkunud vms. Nad tegelikult juba kardavad õpetajat. Teemaks oli täna järelvastamine, iseenesest on veel 2 päeva aega vastata – õpetaja sõnul aeg ammmmmu möödas. Ja puudutas asi vaid 4 last.

+4
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Variant on veel, et sa ise lähed ja kuulad klassi ukse taga natuke. Mina olen vahel käinud koolimajas lapsele mingeid mahajäänud asju järgi viimas (siis kui lapsed nooremad olid) ja on olnud päris huvitav enne klassiuksele koputamist veidi seal ukse taga kuulata, mis klassis toimub. Saad veidi ettekujutust tunnis valitsevast õhkkonnast. Kui õpetaja ikka röögib laste peale, siis on see ka väga selgelt koridori kuulda.

+7
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja ei sõima üldjuhul niisama, selleks on mingi põhjus ja samuti on tõenäoline, et teda on eelnevalt provotseeritud. Klassid ja lapsed on erinevad, kuid kui klassis on mõned endast väga heal arvamusel lapsed, kes leiavadki et neil on õigus pidevalt asju tegemata jätta ja siis venitada oma töödega, see ei ole õpetajale kerge. Uued tööd tulevad peale, klasse on palju ja erinevaid, siis kujutage ise ette, ühes klassis on 25 last, neli arvavad et pingutamine kui selline on ületähtsustatud. Teevad oma kodutöid ja muid töid siis, kui heaks arvavad? Aga emana, minge andke tundi klassis, tehke neid töid ja siis hakkab mingi selline tilkumine töödega. Ja õpetaja on siis see imeinimene, kes muudkui peab olema valmis. Ma mõistagi ei ole seda salvestust kuulnud ja mis kujul sõim või tegelikkuses kõvem hääl hoopis välja näeb. Parem rääkige oma lapsega ja õpetage tähtaegadest kinni pidama ja elus väheke pingutama.

+10
-10
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Salaja lindistamine võrdub ebaseadusliku jälitustegevusega. Seda salvestist ei tohi avaldada kolmandatele osapooltele, kui pole eelnevalt saadud nõusolekut salvestamiseks.

+14
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.10 16:38; 17.10 13:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja ei sõima üldjuhul niisama, selleks on mingi põhjus ja samuti on tõenäoline, et teda on eelnevalt provotseeritud. Klassid ja lapsed on erinevad, kuid kui klassis on mõned endast väga heal arvamusel lapsed, kes leiavadki et neil on õigus pidevalt asju tegemata jätta ja siis venitada oma töödega, see ei ole õpetajale kerge. Uued tööd tulevad peale, klasse on palju ja erinevaid, siis kujutage ise ette, ühes klassis on 25 last, neli arvavad et pingutamine kui selline on ületähtsustatud. Teevad oma kodutöid ja muid töid siis, kui heaks arvavad? Aga emana, minge andke tundi klassis, tehke neid töid ja siis hakkab mingi selline tilkumine töödega. Ja õpetaja on siis see imeinimene, kes muudkui peab olema valmis. Ma mõistagi ei ole seda salvestust kuulnud ja mis kujul sõim või tegelikkuses kõvem hääl hoopis välja näeb. Parem rääkige oma lapsega ja õpetage tähtaegadest kinni pidama ja elus väheke pingutama.

Töö järgitegemiseks on veel 2 päeva ja kogu lugu puudutas vaid 4 last klassist! Neil on töö tegemata, 2 neist teevad reedel. Minu last see ei puuduta. See tänane môttetu terve klassi hommikune sõimamine oli lihtsalt näide. Õpetaja on kasutanud väljendeid ” kes korra 2 saab, ongi terve elu üks ebaõnnestuja, ärge arvakegi et ma teile halastan, näha on, et teiesugustel läheb raskeks jne. Hirmutab, et aine on nii raske ja NENDE klass küll hakkama ei saa. Esimeses töös oli paar 1, viis 2, 4 ei teinud ( puudusid). Miks üldse sõimata, halvustada ja hirmutada? Lapsel täiesti norm klass, pole siiani mingitest distsipliinirikkumistest kuuldagi olnud. Ma ei tahaks ausalt hommikul ülemuse puhul läbi sõimatud saada, liiatigi, kui asi mind ennast üldse ei puuduta. Samuti ek tahaks ma, et enne raskemat tööperioodi ülemus ütleks, et no Sina/ teie kûll hakkama ei saa. Lapse puhul ser aga ok?

+14
-8
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tunni filmimine, heli salvestamine ei ole kindlasti hea mõte antud olukorras. Soovitaks saata e-kirja teistele lapsevanematele. Mida lühemalt, fakti põhisemalt ja emotsioonitult kirjutad, seda parem. Vaata, kui palju ja asjalikku tagasisidet saad. Kui õpetajaga tõesti probleeme peaks see teisi ka puudutama.

Toon näite. Minu lapsele hakkas see aasta tunde andma uus õpetaja. Koolis koosolekul käies tunnistas üks lapsevanem, et kodus laps talle räägib, et uus õpetaja on väga halb. Täpsemalt – nõuab ebainimlikult palju.
Kodus rääkisin antud teemast oma lapsega. Tema arvates on uus õpetaja täitsa normaalne ja tunnis tehakse huvitavaid asju.

+11
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tln? õpetaja nimetähed on M.K

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.10 17:07; 17.10 13:57;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tln? õpetaja nimetähed on M.K

Ei ole. Aga ma ei julgeks avaldada ka. Mina ei tea, kes/kus need vanemad on, kes õpetajaid sõimavaid, koolis midagi nõudmas käivad jne. Meie klassis ja tuttavate klassides oleks see mõeldamatu. Keegi ei taha, et tema laps nö märgi külge saab. Kehalise õpetaja kunagi mônitas eelpube eas tüdrukuid, ûhe lapse ema siis kirjutas talle. Terve klassi ees teatas siis ôpetaja, et neiu X-i ema pommitab (1 kiri oli) mind kirjadega ja ma ei saa nii tööf teha, pluss hakkan teie klassi vihkama. Ja see oligi tõesti nii, ei ole väljamõeldud lugu. Hindan ja austan enamikke lapse õpetajaid, aga see proua lisaks kisamisele, ka õpetab oma ainet mingi ime-metoodika järgi. See muidugi hoopis teine teema.

+7
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tunni filmimine, heli salvestamine ei ole kindlasti hea mõte antud olukorras. Soovitaks saata e-kirja teistele lapsevanematele. Mida lühemalt, fakti põhisemalt ja emotsioonitult kirjutad, seda parem. Vaata, kui palju ja asjalikku tagasisidet saad. Kui õpetajaga tõesti probleeme peaks see teisi ka puudutama.

Toon näite. Minu lapsele hakkas see aasta tunde andma uus õpetaja. Koolis koosolekul käies tunnistas üks lapsevanem, et kodus laps talle räägib, et uus õpetaja on väga halb. Täpsemalt – nõuab ebainimlikult palju.

Kodus rääkisin antud teemast oma lapsega. Tema arvates on uus õpetaja täitsa normaalne ja tunnis tehakse huvitavaid asju.

Osad lapsed ütlevad, et nemad ei tohi kodus õpetajast “halba” rääkida. Osad kardavad hinde pärast, ei ole hetkel kerge see aine. Pool klassi siis nö nõus enda eest seisma. Ka lapsed teavad, et õpetaja vastu minemine ei lõppe heaga.

+3
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen direktorile helistanud ja kaevanud õpetaja peale (kui too ladus järjekindlalt lapsele märkusi koorist puudumise tõttu kuigi mitmeid kordi sai teavitatud, et poiss see aasta enam kooris ei käi; ütles tunnis halvasti jne,). Direktor hakkas loomulikult mind ja last süüdistama.
Minu arust on lindistamine peaaegu ainuke toimiv lahendus.

+7
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

No ei tohi ju salaja midagi salvestada.
Üldiselt probleemide korral võib alati pöörduda klassijuhataja poole. Kui sellest pole abi, siis juhtkonna poole. Klassijuhataja poole pöördudes võib paluda anonüümseks jäämist, olen isegi nii teinud. Pole vaja tonti seinale maalida.

+3
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.10 21:01; 17.10 04:12;
To report this post you need to login first.
Postitas:

No ei tohi ju salaja midagi salvestada.

Üldiselt probleemide korral võib alati pöörduda klassijuhataja poole. Kui sellest pole abi, siis juhtkonna poole. Klassijuhataja poole pöördudes võib paluda anonüümseks jäämist, olen isegi nii teinud. Pole vaja tonti seinale maalida.

Ehk selgitaksid – mis tonti seinale maalida?

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen direktorile helistanud ja kaevanud õpetaja peale (kui too ladus järjekindlalt lapsele märkusi koorist puudumise tõttu kuigi mitmeid kordi sai teavitatud, et poiss see aasta enam kooris ei käi; ütles tunnis halvasti jne,). Direktor hakkas loomulikult mind ja last süüdistama.

Minu arust on lindistamine peaaegu ainuke toimiv lahendus.

Mida siin vastuses miinustada on?

+3
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sinu kirjeldatud tekst õpetajalt on kahtlemata ebameeldiv, koolitundi sobimatu ja lastele psühholoogiliselt raske, aga mitte midagi selles ei kvalifitseeru SÕIMAMISEKS. Kui lähed juhtkonna juurde probleemiga, et õpetaja sõimab ja väidad, et sul on selle kohta lindistus ning siis presenteerid salvestist u sarnase tekstiga, kaevad endale juba enne augu valmis, sest oodatakse midagi hoopis muud.
Teiseks, õpetaja ainealase pädevuse ja väidetava “ime-metoodika” hindamiseks pead ka ise olema vastava eriala spetsialist, muidu pole väga mõtet torkima minna. Sa ei kujuta ette, kui palju peavad klassijuhatajad, õppealajuhatad ja direktorid oma elus kuulma lauseid stiilis, see õpetaja ei oska õpetada, midagi ta ei seleta, ta ei tea ise ka, mis ta seal tunnis teeb, laps ei saa midagi aru, tal on täitsa vale metoodika jne jne. 99% juhtudel selgub lähemal uurimisel, et see on lihtsalt üks sõnamulin ja vaht. Õigupoolest, kui õpetaja tahaks, võiks ta ka ju vanemaid ja õpilasi sellise jutu peale SÕIMAMISES süüdistada või kuidas?

+11
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

No ei tohi ju salaja midagi salvestada.

Üldiselt probleemide korral võib alati pöörduda klassijuhataja poole. Kui sellest pole abi, siis juhtkonna poole. Klassijuhataja poole pöördudes võib paluda anonüümseks jäämist, olen isegi nii teinud. Pole vaja tonti seinale maalida.

Ehk selgitaksid – mis tonti seinale maalida?

Eelarvamused. Et niikuinii on õpetajate ringkaitse.

+4
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 16.10 21:01; 17.10 04:12;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tunni lindistamine on keelatud, kui sellest pole eelnevalt õpetajat informeeritud. Samuti ei tohi õpetajat pildistada ega filmida.

+7
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 17.10 06:57; 17.10 11:20; 01.11 17:16; 04.11 16:24; 09.11 12:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ühtlasi jääb ju peale ka õpilaste jutt. Ja sellest ei pruugi sugugi kõik huvitatud olla…

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sinu kirjeldatud tekst õpetajalt on kahtlemata ebameeldiv, koolitundi sobimatu ja lastele psühholoogiliselt raske, aga mitte midagi selles ei kvalifitseeru SÕIMAMISEKS.

Seletussõnaraamat: sõimama ‹sõimata 48› 1. kedagi valimatute sõnadega halvustama, selliselt oma pahameelt v. viha avaldama.
No võibolla “olete terve elu ebaõnnestujad” ja “teiesugustel läheb raskeks” on “valitud sõnadega” halvustamine, aga ma siinkohal juuksekarva lõhki ei ajaks – lapsed kahtlemata tunnevad ennast selle peale sõimatasaanuna, kui nad just eriti paksunahalised ei ole.
Kui tõesti on tegemist kooliga, kus juhtkond õpetajate kohta käivat kriitikat tõsiselt ei võta, siis ilmselt jääb üle lastel endale paks nahk kasvatada.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sinu kirjeldatud tekst õpetajalt on kahtlemata ebameeldiv, koolitundi sobimatu ja lastele psühholoogiliselt raske, aga mitte midagi selles ei kvalifitseeru SÕIMAMISEKS. Kui lähed juhtkonna juurde probleemiga, et õpetaja sõimab ja väidad, et sul on selle kohta lindistus ning siis presenteerid salvestist u sarnase tekstiga, kaevad endale juba enne augu valmis, sest oodatakse midagi hoopis muud.

Teiseks, õpetaja ainealase pädevuse ja väidetava “ime-metoodika” hindamiseks pead ka ise olema vastava eriala spetsialist, muidu pole väga mõtet torkima minna. Sa ei kujuta ette, kui palju peavad klassijuhatajad, õppealajuhatad ja direktorid oma elus kuulma lauseid stiilis, see õpetaja ei oska õpetada, midagi ta ei seleta, ta ei tea ise ka, mis ta seal tunnis teeb, laps ei saa midagi aru, tal on täitsa vale metoodika jne jne. 99% juhtudel selgub lähemal uurimisel, et see on lihtsalt üks sõnamulin ja vaht. Õigupoolest, kui õpetaja tahaks, võiks ta ka ju vanemaid ja õpilasi sellise jutu peale SÕIMAMISES süüdistada või kuidas?

Lisa siia tugevalt kõrgendatud hääl. Ma tõin vaid mõned näited eelmistest kordadest, see hommikune oli lapse sõnul hoopis midagi muud. See oli õpetaja valjuhäälne monoloog teemal kui jube klass neil on jne. Laps ütles selle kohta “sõimamine .

+3
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 12 korda. Täpsemalt 16.10 09:46; 16.10 10:17; 16.10 10:22; 16.10 10:44; 16.10 16:48; 16.10 17:36; 16.10 17:40; 16.10 21:54; 16.10 21:54; 17.10 09:13; 17.10 10:18; 17.10 11:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mis sellest ebaseaduslikust salvestusest kasu oleks, kui nagunii ei julge ütlema minna?
Seiske ometi oma laste eest (õiguspäraselt). Õpetajate “ringkaitse” vastu saab vanemate “ringkaitsega”.
Vajadusel aitab koh.omavalitsus, riik, meediagi.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 17.10 09:27; 17.10 13:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tunni lindistamine on keelatud, kui sellest pole eelnevalt õpetajat informeeritud. Samuti ei tohi õpetajat pildistada ega filmida.

Täpselt nii. Lisaks peab su lapsel olema selleks kõigi ruumis viibivate laste MÕLEMA vanema või eestkostja kirjalik luba.

Ilma nendeta lindistamise korral:
1. ebaseaduslik jälitustegevus
2. andmekaitseseaduse rikkumine
3. kuna laps teeb seda vanema nõudel, siis ka alaealise teadlik kuritegelikule teele ahvatlemine

tõenäoliselt kaasnevad: krimiasi (punkt 1 ja 3 eest), 30 tuh€ trahviraha (punkt 2 eest), lisaks vanemlike õiguste äravõtmine (punkt 3 eest lisakaristusena)

eriti hulluks läheb su elu, kui mõnel sama klassi oivikust lapsel on juhtumisi juristist vanem, siis saad selle kohtukutse üsna ruttu.

+5
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 51 )


Esileht Koolilaps Õpetaja jutu salvestamine