Esileht Koolilaps Õpetaja pöördumine kodutööde rohkuse üle nuriseva õpilase poole:

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 47 )

Teema: Õpetaja pöördumine kodutööde rohkuse üle nuriseva õpilase poole:

Postitas:

Nelja lapse emana olen selle õpetajaga 100% nõus.. Täpselt nii see enamusel teismelistest ju tegelikult ongi.
http://m.rahvahaal.delfi.ee/article.php?id=70682433

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Täiesti õige jutt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Toon välja oma viienda klassi loodusõpetuse ( ühe aine!) kodutööd, mis olid tänaseks teha
1. Tööleht täita, leia info internetist ja teatmeteostest.
2. Üks laps klassis peab tegema ettekande.
3. Uurimistöö oma tarbimisest nädala jooksul. Alusta nädal varem.
4. Töövihikust ülessanne.
See on ÜHE aine kodutöö. Lapsel on sellel päeval 5 tundi ehk lisandus veel ehk see pole veel kõik…

Jah, olen jõus. Võib aega jagada varem teha jne. Aga see on nii pea iga tund. Iga koolipäev.

Samas on meil on põhjanaabrid, kes ei anna lastele kodutöid ja on PISA testides meist ägedamad.
Loomulikult ei PEA tegema sporti. Aga kui laps on 5-7 tundi koolis siis peaks ikkagi natuke kusagil liikuma ka. Sest lapsed taas ei liigu.
Minu laps käib kahes huviringis – koorilaul ja sport. Sport on just see, mis ta normaalsena veel hoiab.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle see õpetaja jutt üldse ei meeldi. Põhikooli lõpus on koolipäev juba tihti ka 8 tundi pikk. Heita ette lastele, et nad pärast seda koolimajas niisama aega veedavad ja kodutöid ei tee on sama kui heita ette täiskasvanule, et miks ta 8-tunnise tööpäeva lõpus veel edasi ei tööta ja koju läheb. Tõepoolest, algklassilapse päev on lühike ja ta jõuab ka vahetult pärast kooli pikapäevarühmas oma kodutööd ära teha. Suuremates klassides nõuab kool rohkem vaimset pingutust ja lapse aju vajab vähemalt paar tundi puhkust enne kodutööde tegemist.
Mina leian, et ka koolilastel ei peaks kohustusliku tegevuse, st kooli jaoks päevas kuluma rohkem kui 8 tundi (äärmisel juhul ehk tund lisaks) ja see aeg mis üle jääb, on nende vaba aeg – just nagu meil, tööinimestel. Ja koolilaps otsustabki ise, mis ta oma vaba ajaga teeb (vajadusel vanema suunamisel) – kas käib neljas huviringis, istub FB-s või teeb sporti. Või kui tunneb mõne koolis õpetatava aine vastu sügavamat huvi, siis tegeleb ka sellega – loeb midagi lisaks, lahendab ülesandeid vms, aga seda omal vabal tahtel.
Minu suurem laps käis vahepeal välismaal koolis ja tagasitulles leidis, et kool on meil kuidagi väga mõttetult korraldatud. Tunnis tööd ei tehta, sest aeg kulub kodutööde kontrollimisele ja uute kodutööde lahtiseletamisele, ning kogu õppimine käibki kodus. Mul on hea meel, et mu noorema lapse koolis seda ei praktiseerita siiski – nemad, vastupidi, teevad koolis palju ja koduülesandeid on vähe, kuigi ka juba 5.klass.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.02 11:31; 06.02 12:59; 06.02 16:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nii ja naa, natuke on õigus mõlemal poolel. Olen täiesti nõus, et vanemates klassides tuleks kodutööde andmisel silmas pidada ka koolipäeva enda pikkust. Minu tütar õpib 4.klassis ja temal on 7 tundi päevas tavaline. Sellele lisanduvad ka kodutööd.

Ja teatud mõttes olen nõus ka artikli autorist õpetajaga eeskätt nutisõltlastest laste teemal. Tullakse koju ja sukeldutakse arvutimängudesse, aga õppima hakata ei taheta. Õhtul koju jõudnud ema õiendamise peale röögitakse hüsteeriliselt üle maja: “Ma olen ju nii väsinud!” Samas ollakse juba vähemalt 3 tundi arvutimänge mänginud ja sellest küll väsinud ei olda…

Kodusõppimise idee peaks olema arendada noores inimeses iseseisva töötamise oskust. Klassis on lihtne- kõik töötavad ja mingit suurt võimalust kõrvaliste asjadega tegelda polegi. Sootuks teine tera on üritada end sundida töölainele kodus, kus keset lauda uhkeldab viimse malli peal arvutimürakas, selja taga paikneb kodukinokomplekt ja riiulil hiiglaslikud mussikõllid.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.02 11:53; 06.02 18:24; 07.02 10:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Veidi oponeeriks viimase käoga, kuigi osalt olen ka nõus temaga (nutisõltuvus on loomulikult probleem).
Tänapäeval on meeskonnatöö oskuste arendamine muutunud palju olulisemaks kui iseseisva töö oskus. Seega oleks ohtrate koduülesannete andmise asemel kasulikum panna lapsi üsna palju klassis grupitööd tegema. Ehk saaks ka nutiajastut ära kasutades anda grupitööna tehtavaid kodutöid. Aga iseseisva töö oskuste arendamise sildi all iga päev igas aines korralikult kodutöid anda on minuarust palju.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.02 11:31; 06.02 12:59; 06.02 16:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Arvata, et väga palju loeb ka see, kui hea pea lapsel on ja milline on kord tunnis. Omal aja püüdsin ma kodtöö isegi kohe vahetunnis ära teha, et kodus poleks jamamist. Asi oli värskelt meeles /tunnis läbi võetud ju/ ja minu kooliskäimise ajal oli klassis kord majas, ei mäleta ühtki tundi, kus paberist lennukid oleksid lennanud nagu mu laste ajal lapsed rääkisid. Praegu käib koolis lapselaps ja näen murega, et tund-paar arvutimängu mängida või seal plokkidest maju ehitada on käkitegu, aeg lendab linnutiivul ja mida ta sealt on saanud?? Mitte kui midagi. Kui sealt keegi teda ära ei tooks, ei kujuta ette, millal ise lõptaks. Õnneks ta on veel alles II klassis, reeglina kodutöid ei ole. Isegi töövihikuid ei anta koju.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 06.02 13:58; 08.02 18:17; 08.02 18:37; 08.02 18:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu tütar õpib 4.klassis ja temal on 7 tundi päevas tavaline.

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 06.02 14:06; 07.02 17:16; 07.02 18:08; 07.02 18:21; 08.02 11:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu tütar õpib 4.klassis ja temal on 7 tundi päevas tavaline.

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

Ta ehk arvestas koorilaulud jm huvitunnid sinna sisse.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nelja lapse emana olen selle õpetajaga 100% nõus.. Täpselt nii see enamusel teismelistest ju tegelikult ongi.
http://m.rahvahaal.delfi.ee/article.php?id=70682433

Tegelikult ei ole. Ja selle õpetaja jutt on äärmiselt üleolev. Millegipärast õpetajad võivad küll vinguda, et nad parandavad poole ööni kodutöid ja on nii väsinud. Ma näen ka neid – poes ja kohvikus ja tänavanurgal ja arvutis laikimas ja sheerimas ja trennis ja kinos ja teatris. Ei pea ju nii hilja hakkama neid töid parandama, kui tegelikult on tööpäev juba kell kaks läbi. Ja kui sa ei jõua süüa teha ja lapsega mängida, äkki ei ole pere siis sinu jaoks, kallis õpetaja?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Üks (noortepärane ja nihilisti-stiilis) vastuartikkel ka siin:
http://nihilist.fm/avalik-kiri-opetaja-ott-anarile/

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.02 11:31; 06.02 12:59; 06.02 16:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen õpetaja ja väidan, et et kõik põhikooli kodutööd saab suurepäraselt koolis ära teha. Paraku eelistavad õpilased telefone jms tegevusi. Minu oma lapsed (3) käivad samas koolis ja kodus koolitöid ei tee. Kodus on vaja õppida puudumise korral.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.02 17:19; 06.02 21:09; 07.02 20:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps käib 5. klassis. Tavaline taks õppimises on:
Ajalugu: loe lk 56-66, õpi selgeks tähtsamad mõisted, teen tunnikontrolli
Matemaatika: vihikusse kirjalikult ül. 330,331,332,336,337,338,340,342. Tuleb tunnikontroll.
Loodusõpetus: Kontrolltöö. Õpik lk 20-40.
Inglise keel: 20 sõna pähe ja kirjalikult. Õpi jutustama oma päevast.
Kirjandus: loe läbi kirjanik x-lühijutt ja vasta küsimustele vihikusse kirjalikult. Mõtle mida sina samas olukorras teeksid, kirjuta punktid oma vihikusse et saaksid tunnis teistele jutustada oma nägemust.
Ja nii on päevast päeva. Sellist mahtu ei jõua ükski laps vahetunnis läbi võtta. Koju jõuab tavaliselt kell neli ja siis õpib põhimõtteliselt kuni magamaminekuni. Nutikad, arvutid ja igasugu muud meelelahutused jäävad nädalavahetusele.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetan õpilasi 5-9. klassini ja oma aines annan kodutöid vaid pooltel tundidel ning enamasti on siis õpikust tunnis läbivõetud teema lugeda (mida enamus vast ei viitsi, aga tühja sellest) või töövihikust mõni ülesanne lõpetada. Tõsi see on, et kui klass tunnis kaasa ei viitsi eriti töötada, siis jääb kodus rohkem, näiteks tervelt 1-3 ülesannet lahendada, millele tavalisel lapsel kulub maksimaalselt 15 minutit.
Õpetajana näen sedagi palju teistes ainetes on kodutöid antud. Enamasti on kodutöö vaid 1-2 aines ja vahel pole sedagi.

Mina ei paranda ka töid poole ööni ega kurda töökoormuse üle, ei tee mingeid tohutuid ületunde ja eraelu on mul täiesti olemas. Eeldan, et õpilastel on ka, aga kui keskpärane õpilane tahab hinnet 5 saada, siis võiks ta vahel siiski kodus õppida. Kes kodus ei viitsi, tehku vähemalt tunnis tööd ja saab ka minu ainest positiivse hinde. Kusjuures, ilma eest ma hindeid ei pane. Õpilased virisevad muidugi ikkagi, et ei viitsi ja ei taha ja ei oska. See käib asja juurde, elu ongi selline, et tuleb teha sedagi, mis pole eriliselt meeldiv ja õpetaja peab koolis see kolepaha kubjas olema, vägisi tarkust pähe sundima, kui õpilasel endal huvi pole. Enamus täiskasvanuidki käib tööl seepärast, et teisiti lihtsalt ei saa, mitte suurest töörõõmust.
Gümnaasiumisse need õppida mittetahtjad küll minema ei peaks ja ühiskond võiks enam väärtustada korralikku kutseharidust. Korralikke töömehi ja -naisi on alati vaja.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.02 17:47; 07.02 11:24;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps käib 5. klassis. Tavaline taks õppimises on:
Ajalugu: loe lk 56-66, õpi selgeks tähtsamad mõisted, teen tunnikontrolli
Matemaatika: vihikusse kirjalikult ül. 330,331,332,336,337,338,340,342. Tuleb tunnikontroll.
Loodusõpetus: Kontrolltöö. Õpik lk 20-40.
Inglise keel: 20 sõna pähe ja kirjalikult. Õpi jutustama oma päevast.
Kirjandus: loe läbi kirjanik x-lühijutt ja vasta küsimustele vihikusse kirjalikult. Mõtle mida sina samas olukorras teeksid, kirjuta punktid oma vihikusse et saaksid tunnis teistele jutustada oma nägemust.
Ja nii on päevast päeva. Sellist mahtu ei jõua ükski laps vahetunnis läbi võtta. Koju jõuab tavaliselt kell neli ja siis õpib põhimõtteliselt kuni magamaminekuni. Nutikad, arvutid ja igasugu muud meelelahutused jäävad nädalavahetusele.

Nagu reaalselt ongi igapäev paar tunnikontrolli? Kahtlen sügavalt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

Vastan. Tegemist on süvaõppekooliga. Huviringid (ka koorilaul, tantsimised jms) ja trennid tulevad veel sinna juurde lisaks. Tegelikult ma ei kurda põhjusel, et neil tehakse tundides tublisti tööd, tänu millele on kodus materjal enamjaolt juba selge. Näen, kui palju abi on sellest, kui klassi tase on ühtlasem ning kokku sattunud tänapäeva keskmisest pisut rahulikumad ja keskendumisvõimelisemad lapsed. Tänu sellele saab õpetaja lastega tunnis ka tööd teha. Kodusele õppimisele kulub meil 1-2 tundi. Ülesandeid iseenesest palju ei olegi, kuid oma laps kipub ka kodus pigem kõrvaliste asjadega tegelema ja nii see õppimine, kõrvaklapid kõrvas ja teler mängimas (minu keelust hoolimata) pikaks venibki.

Olen seda meelt, et väike õhtune kodus kordamine on okei, ent suur tundidepikkune tuupimine ja sisuliselt päevase klassitöö ärategemine küll mitte.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.02 11:53; 06.02 18:24; 07.02 10:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps käib 5. klassis. Tavaline taks õppimises on:
Ajalugu: loe lk 56-66, õpi selgeks tähtsamad mõisted, teen tunnikontrolli
Matemaatika: vihikusse kirjalikult ül. 330,331,332,336,337,338,340,342. Tuleb tunnikontroll.
Loodusõpetus: Kontrolltöö. Õpik lk 20-40.
Inglise keel: 20 sõna pähe ja kirjalikult. Õpi jutustama oma päevast.
Kirjandus: loe läbi kirjanik x-lühijutt ja vasta küsimustele vihikusse kirjalikult. Mõtle mida sina samas olukorras teeksid, kirjuta punktid oma vihikusse et saaksid tunnis teistele jutustada oma nägemust.
Ja nii on päevast päeva. Sellist mahtu ei jõua ükski laps vahetunnis läbi võtta. Koju jõuab tavaliselt kell neli ja siis õpib põhimõtteliselt kuni magamaminekuni. Nutikad, arvutid ja igasugu muud meelelahutused jäävad nädalavahetusele.

See kõik on ju ometi tunnid ära õpitud!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.02 17:19; 06.02 21:09; 07.02 20:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mulle tundub, et siin oleneb ikka väga palju ka konkreetsest koolist ja muidugi õpetajatest.

Meie laste kooli õpetajad väidavad, et nad ei näe, mida teised õpetajad õppida annavad. No ja vahepeal antakse õppida ikka “täie raha eest”.

Aga teemaalgatajale, mulle ei tundunud see artikkel tore. Pigem on tegemist praaliva ja kuidagi parastava artikliga. Põhimõtteliselt on seal palju ka õiget ja vajalikku, aga kui paljud tänapäeva lapsed piirduvad ainult kooliga? Jah, muidugi, kõik huvialaringid on vabatahtlikud ja neid ei pea võtma lisaks.
Kui mu lapse jaoks on muusika ja muusikakoolis käimine oluline, siis kas oleks õige talle seda kõike keelata? Jah, kokku on tal seeläbi nädalas 7 lisatundi ehk korralik lisapäev nädalasse, lisaks kodused harjutamised.
Elame maal ja busse tuleb just siis kui neid tuleb, ehk need ei käi iga 10 minuti tagant ja paratamatult jäävad ootamise augud sisse. Jah, laps saaks teoorias õppida koridoris aknalaua peal, sest koolis puuduvad nn vaiksed õppimise klassid. Laps on väikest kasvu ja kui mugav tal seal akna laua juures ikka konutada oleks.
Trennis käib laps ka, sest ta päriselt vajab füüsilist liikumist, ilma kodutöödeta:)

Tunniplaanid on sageli tehtud nii nagu õppealajuhatajal oleks mugav. Lastel on tunnid ebaloogilises järjekorras, nt kehaline, kunst, muusika ja siis matemaatika ja emakeel. Normaalne, eks!
Teine äärmus on, et järgmisele päevale laksatakse kõik erinevad ained ühekordsete tundidena ning muidugi jäetakse siis nendeks kõikideks tundideks õppida väga palju.

Ilmselt on ka neid koole olemas Eestis, kus arvestatakse pisut ka lastega, kus mobiiltelefonid on koolis keelatud (jah, ka koolil oleks siin suur roll, mitte ainult et õpetajad saaks kaagutavaid artikleid treida), kus lastel on vahetunnis mängimiseks lauamängud, sh kabe ja male. Ja loomulikult…kui laps on tore,tubli ja krapsakas, siis kool võtab temast kõik. Tore on ju kui aktustel keegi tantsib, laulab ja lööb trummi, käib etlemas ning suurepärane on kui lapsed esindavad ka kooli kõikvõimalikel spordivõistlustel.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps käib 5. klassis. Tavaline taks õppimises on:
Ajalugu: loe lk 56-66, õpi selgeks tähtsamad mõisted, teen tunnikontrolli
Matemaatika: vihikusse kirjalikult ül. 330,331,332,336,337,338,340,342. Tuleb tunnikontroll.
Loodusõpetus: Kontrolltöö. Õpik lk 20-40.
Inglise keel: 20 sõna pähe ja kirjalikult. Õpi jutustama oma päevast.
Kirjandus: loe läbi kirjanik x-lühijutt ja vasta küsimustele vihikusse kirjalikult. Mõtle mida sina samas olukorras teeksid, kirjuta punktid oma vihikusse et saaksid tunnis teistele jutustada oma nägemust.
Ja nii on päevast päeva. Sellist mahtu ei jõua ükski laps vahetunnis läbi võtta. Koju jõuab tavaliselt kell neli ja siis õpib põhimõtteliselt kuni magamaminekuni. Nutikad, arvutid ja igasugu muud meelelahutused jäävad nädalavahetusele.

Ajalugu – lk 56-66 on koolis tunnis põhjalikult läbi arutatud ja mõisteid juba õpitud. Kodus tuleb korrata, kinnistada.
Matemaatika – Kas õpetaja pani kirja kõik tunnis alustatud ülesanded? Tavaliselt on nii, et kes tunnis rohkem valmis sai, peab kodus vähem tegema. 8 ülesannet on ehk juhul, kui igaühes tuleb üks arvutus sooritada.
loodusõpetus – kordamine ju.
Inglise keel – neid sõnu on nädala jooksul tunnis kasutatud, harjutustesse kirjutatud.
Kirjandus, teksti loeti kindlasti juba tunnis ja hakati ka küsimustele vastama. Kui tunnis vähe tegid, pead kodus rohkem tegema.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.02 22:49; 07.02 19:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen õpetaja, kes lastele eritikodutöid ei anna. Kolleegid peavad mind imelikuks.
Tegelikult saab tõesti kõik ka tunnis selgeks. Kui laps ikka tahab õppida. Kui ei taha, siis ei aita kodutööd ka.

Mujal ju ei jäeta lastele kodutöid ja kasvavad ju ikka tublid lapsed üles. Ma arvan, et kui meil, täiskasvanutel, on 8tunnine tööpäev, miks siis lapse oma peaks pikem olema?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.02 23:02; 08.02 21:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen õpetaja, kes lastele eritikodutöid ei anna. Kolleegid peavad mind imelikuks.
Tegelikult saab tõesti kõik ka tunnis selgeks. Kui laps ikka tahab õppida. Kui ei taha, siis ei aita kodutööd ka.

Mujal ju ei jäeta lastele kodutöid ja kasvavad ju ikka tublid lapsed üles. Ma arvan, et kui meil, täiskasvanutel, on 8tunnine tööpäev, miks siis lapse oma peaks pikem olema?

Ometi üks normaalselt mõtlev õpetaja ka! Mina omalt poolt tuletan meelde, mida ütleb töölepingu seadus laste lubatud maksimaalse tööaja kohta, mis on lubatud koolivaheajal: 7-12aastastel 3 tundi, 13-14aastastel 7 tundi, 15-17aastastel 8 tundi. Ehk siis lapsed peavad tegema kooli ajal tööd rohkem kui nad tohivad vaheajal teha, kusjuures õppetöö on oma olemuselt sageli märksa raskem ja stressirohkem kui nt jäätisemüümine. Teismeline on juba koolitundides selle aja ära, aga siis peab ta koju minema ja veel õppima hakkama. Minu jaoks on kentsakas soovitus teha kohe kodused ülesanded ära. No mis mõte sellel on? Ega need kodused tööd, mida koolist antakse, ei ole majapidamistööd, mis tuleb lihtsalt ära teha, sest muidu hakkavad tolmurullid veerema ja puhtad nõud saavad otsa. Nende eesmärk on ju aidata kaasa tunnis õpitu omandamisele. Kohe pärast tundi veel üks sarnane ülesanne teha, nagu tunnis tehti – no mis kinnistamine see on. Ja selle äärmiselt ebameeldiva artikli autorile ja talle takkakiitjatele tahan öelda, et huviringid on need, milles arendatakse lapse andeid. Koolis lüüakse kõiki ühe lauaga, huviringides saab laps tegeleda sellega, mida ta naudib, milleks tal on eeldusi. Ja kuigi kõigist korvpallitrennis jäijatest ei tule korvpallureid, siis kas keegi vaidleb vastu, kui ma ütlen, et lapse harmooniliseks arenguks on vajalik naudingut pakkuv füüsiline liikumine? Just naudingut pakkuv, sest paraku paljud kehalise kasvatuse õpetajad suudavad oma aine ka mitmes trennis käivatele lastele vastikuks teha.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vot see on väga asjalik artikkel. http://m.noortehaal.delfi.ee/article.php?id=75435151

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma lugesin ning mulle tundub, et nii negatiivne ja stressis õpetaja peaks kiiremas korras pikemalt puhkama või eriala vahetama. Ma usun, et see on stressirohke ja raske töö. Mina ilmselt ei suudaks olla õpetaja, aga ma ei olegi õppinud õpetajaks (mu esialgne edasiõppmise eriala soovi üks väljnd oleks olnud õpetaja) ja pole üritanud sellisesse kohta tööle minna.
Oma lapse õppimisi jälgides olen siiamaani enamvähem koduste tööde mahuga rahule jäänud (mõningate eranditega).Kui üks aineõpetaja eeldab, et ainult tema aine on tähtis ja tema ainet tuleb ainult õhtust õhtusse tundide viisi õppida (kui ta eeldab päevas tunde sõnade ümberkirjutamist või pool vihikutäit sõnade kirjutamist lisaks nö muudele kodutöödele, sest muidu pole õppimine), siis on minu jaoks siiski üle pingutatud kodus eeldatava kodutööga. On ka teised õppeained, kus tuleb samuti midagi teha/korrata/õppida ning lisaks tehakse päeval koolis tööd 6-7 ainetundi. On kordi, kus tõesti langevad kõikide õpetajate suuremad ja viimsal hetkel antud tööd ühele kahele õhtule. Ma siiski eeldan üldiselt laste töötunnid ehk õppmised ei tohiks ületada täikasvanute 40 h kuus töötamist (ok, neil on vaheaajad ja mõni on palju aeglasem ja vaevalisem aga keskmiselt).
See ekraaniteema. Meil on ka õpetajate poolt palju töid/tegemisi seotud arvutiga, nii et juba nende tegemine kerib ekraanikasutust ja ei saa õpilastele seda sugugi süüks panna, et nad õpetajate antud ülesandeid täidavad. Jah ma luban lisaks vajalikele töödele lapsel ka mingi vaba aja sisustamist arvutist, samamoodi ilmselt õpetajad veedavad osa oma vaba ajast mingisuguses ekraanis.
Huviring ei ole tähtis? Kahjuks on aktiivne liigutamine mu lapsele tähtis. Seda enam, et meil koolis pole korraliku saaligi ehk kehalise tund koolis annab meil üsna vähe aktiivset liigutamist.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tänapäeval on meeskonnatöö oskuste arendamine muutunud palju olulisemaks kui iseseisva töö oskus. Seega oleks ohtrate koduülesannete andmise asemel kasulikum panna lapsi üsna palju klassis grupitööd tegema. Ehk saaks ka nutiajastut ära kasutades anda grupitööna tehtavaid kodutöid. Aga iseseisva töö oskuste arendamise sildi all iga päev igas aines korralikult kodutöid anda on minuarust palju.

Olen nõus sellega, et tundidepikkune kodus tuupimine lisaks päevasele koolitööle ei ole mõistlik.

Teisele väitele vaidlen siiski teatud määral vastu. See, kas “kõige” tähtsam on grupitöö või iseseisva töö oskus, sõltub ju ikkagi täielikult tulevasest elukutsest, mille laps endale valib:) Natuke peab oskama igal juhul mõlemat, ei saa nii, et ühte oskab väga palju ja teist üldsegi mitte. Küsimus ongi selles, mis on “kõige tähtsam”.

On elukutseid, kus on oluline meeskonnatöö, igaühel oma töölõik mis hiljem kokku pannakse, hulgakesi projektikoostamine jne. Ja samuti on hulgaliselt ka ameteid, mis eeldavad põhimõtteliselt ise töötamist ja ise otsustamist, keegi su kõrval kogu aja sind ei julgusta, ei innusta ega hoia kätt. Ise olen märganud, et tänapäeva lapsed on harjutatud tegema nn meeskonnatööd, kuid vajaka jääb just iseseisva töö oskusest.

Lihtne näide: palud väikesel lasteaialapsel oma tuba ära koristada. Ta ei tee seda, vaid käib sinul järel, oodates et “teeme koos”! Koos on ju huvitavam, lahedam. Lähedki siis temaga koos ja koristate koos. Aga kui aastaid hiljem laps samamoodi nuiab, et sina pead temaga koos minema lastetuppa, istuma seal ja pealt vaatama, kuidas tema õpib, on juba veidike kurb. Nii kui lastetoast lahkud ja lapse üksi jätad, nii on lapsel silmapilkselt igasugune töömeeleolu läinud, hakkab tooliga kiikuma, joonistama, lollitama jne. Selle kohta ütleks küll, et tolle lapse iseseisva töötamise oskus vajaks pisut arendamist!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.02 11:53; 06.02 18:24; 07.02 10:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tunniplaanid on sageli tehtud nii nagu õppealajuhatajal oleks mugav. Lastel on tunnid ebaloogilises järjekorras, nt kehaline, kunst, muusika ja siis matemaatika ja emakeel. Normaalne, eks!

Su laps käib maakoolis? Maakoolides on hea, kui vastava eriala õpetaja üldse olemas on ja kuna see õpetaja ei saa täit koormust ühest koolist kätte (välja arvatud mõned ained), siis õpetab ta muidugi ka mujal, selleks et ära elada. Niisiis teeb õppealajuhataja tunniplaani selliselt, et õpetajal oleks võimalik seal koolis õpetamas käia.
Ka enamuses linnakoolides on paljud õpetajad korraga rohkem kui ühes koolis tööl ja kui nad on head õpetajad, siis püüab õppealajuhataja ikka nii tunniplaani teha, et neil oleks võimalik mitmes koolis töötada.

Aga ega minu meelest polegi õppeainetel loogilist järjekorda. Lapsed on nii erinevad: mõni on valmis esimestel tundidel midagi nö raskemat õppima, teine siis alles magab.

Mobiiltelefonid on meiegi koolis keelatud (kasutada koolipäeva jooksul), aga arvate, et õpilased keelust kinni peavad? Mina olen see paha õps, kes käseb telefoni ära panna ja vahel võtab äragi. Aga ma ei lähe õpilasega kaklema, kui ta mulle telefoni vabatahtlikult ei anna ja mul ootamatult ei õnnestu seda pihust ära tõmmata. Õigupoolest on juba see äärmisel nõme, et ma pean tunnis oma füüsilisi võimeid proovile panema, et sõnakuulmatutel telefon pihust napsata. Ja oleks nad siis telefonis vaikselt, ei, mõni arvab heaks sealt muusikat valjult lasta. Pigem peaks see olema lapsevanema asi last nutitelefoniga kooli mitte saata. Helistamised saab tehtud ka nuputelefoniga, aga pole veel näinud, et keegi sellega tundi segaks. Muidugi, vahel on tore nutitelefoni õppetöös kasutada, aga ausaltöeldes õpilased seda ei oska ja mul oma aine raames ei jagu aega neile seda piisavalt õpetada.

Mina ei palu õpilastelt ja lastevanematelt muud, kui vaid seda, et vähemalt tunnis õpilased 100% kaasa teeksid. Kodus õppimise jätaksin mina ainest ja/või paremast hindest huvitatutele. Aga seni, kuni osa tunniaega kulub korra taastamiseks või telefonide ära napsamiseks, kiusan õpilasi aega-ajalt kodutöödega. Aga ainult aega-ajalt ja väikeste ülesannetega, kuna esiteks on alati päris palju neid, kes tunnis usinalt tööd teevad ja teiseks ei tee need probleemsemad kodus nagunii suurt midagi, ehk kui tahan, et nad midagi selgeks saaksid, siis saan ainult selle tööga arvestada, mis nad koolis teevad.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.02 17:47; 07.02 11:24;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen õpetaja ja väidan, et et kõik põhikooli kodutööd saab suurepäraselt koolis ära teha. Paraku eelistavad õpilased telefone jms tegevusi. Minu oma lapsed (3) käivad samas koolis ja kodus koolitöid ei tee. Kodus on vaja õppida puudumise korral.

Õpetaja, ma ei saa aru –
kas siis nii esimeses, kuuendas kui ka üheksandas klassis on kõikides sama pikad koolipäevad ja sama palju koduseid ülesandeid? Need kõik on ju põhikooli klassid.

Minu laps käib ühes teises koolis, kuuendas klassis. Nende koolis korjatakse nutitelefonid enne koolipäeva algust ära, tagasi saavad päeva lõpus või hädakorral. Ometi jääb neile kodus õppida küll ja veel. Mitte midagi hullu, muidugi, ühe päeva kohta 2-3 ühikut erinevate ainete kodutöid, ent siiski jääb.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapse õpetaja rõhutas eelmisel lastevanematekoosolekul kodus õppimise tähtsust. Enamus õppimisest peabki toimuma kodus, see on norm ja nii peabki olema. Päriselt? Olen õpetajatööga kokku puutunud ja minu arvates väga vale lähenemine. Pädev õpetaja suudab vastupidi enamu vajaliku tunnis läbi võtta.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen õpetaja ja väidan, et et kõik põhikooli kodutööd saab suurepäraselt koolis ära teha. Paraku eelistavad õpilased telefone jms tegevusi. Minu oma lapsed (3) käivad samas koolis ja kodus koolitöid ei tee. Kodus on vaja õppida puudumise korral.

Et siis vahetunnid ei olegi puhkamiseks, vaid kodutööde tegemiseks? Reaalselt ajab üks õpetaja sellist juttu?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.02 17:10; 07.02 17:24; 07.02 17:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

Vastan. Tegemist on süvaõppekooliga. Huviringid (ka koorilaul, tantsimised jms) ja trennid tulevad veel sinna juurde lisaks.

tegelikult peavad kõik, ka süvaõppega koolid, siiski seadust järgima. süvaõppe tunnid tehakse tavaliselt vabaks jäetud mahu arvelt, mitte maksimaalsele lubatud õppekoormusele lisaks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 06.02 14:06; 07.02 17:16; 07.02 18:08; 07.02 18:21; 08.02 11:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tunniplaanid on sageli tehtud nii nagu õppealajuhatajal oleks mugav. Lastel on tunnid ebaloogilises järjekorras, nt kehaline, kunst, muusika ja siis matemaatika ja emakeel. Normaalne, eks!

Su laps käib maakoolis? Maakoolides on hea, kui vastava eriala õpetaja üldse olemas on ja kuna see õpetaja ei saa täit koormust ühest koolist kätte (välja arvatud mõned ained), siis õpetab ta muidugi ka mujal, selleks et ära elada. Niisiis teeb õppealajuhataja tunniplaani selliselt, et õpetajal oleks võimalik seal koolis õpetamas käia.
Ka enamuses linnakoolides on paljud õpetajad korraga rohkem kui ühes koolis tööl ja kui nad on head õpetajad, siis püüab õppealajuhataja ikka nii tunniplaani teha, et neil oleks võimalik mitmes koolis töötada.

Aga ega minu meelest polegi õppeainetel loogilist järjekorda. Lapsed on nii erinevad: mõni on valmis esimestel tundidel midagi nö raskemat õppima, teine siis alles magab.

Aga kas see on siis normaalne, et kooli tunniplaanis lähtutakse millisest iganes muust põhjusest, kui õpilane ja see, mis on tema jaoks (bioloogiliselt) õige. Ma saan aru, õppealajuhataja pole selles olukorras süüdi. Aga meil peaks ühiskonnana olema eesmärk selline olukord lahendada kuidagi teisiti kui õpilase arvelt.
Minu lastel on inglise keele tunnid reedel 7, 8 tund. Ja esmaspäeval 5 ja 8 tund. Normaalne?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.02 17:10; 07.02 17:24; 07.02 17:36;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 47 )


Esileht Koolilaps Õpetaja pöördumine kodutööde rohkuse üle nuriseva õpilase poole:

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.