Esileht Koolilaps Õpetaja pöördumine kodutööde rohkuse üle nuriseva õpilase poole:

Näitan 17 postitust - vahemik 31 kuni 47 (kokku 47 )

Teema: Õpetaja pöördumine kodutööde rohkuse üle nuriseva õpilase poole:

Postitas:

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

Vastan. Tegemist on süvaõppekooliga. Huviringid (ka koorilaul, tantsimised jms) ja trennid tulevad veel sinna juurde lisaks.

tegelikult peavad kõik, ka süvaõppega koolid, siiski seadust järgima. süvaõppe tunnid tehakse tavaliselt vabaks jäetud mahu arvelt, mitte maksimaalsele lubatud õppekoormusele lisaks.

Tegelikkuses mitte enamasti. Laste ja noorte päevad on enamasti väga-väga pikad. Isegi sis, kui trennid ja kooliväline välja jätta. Kujutage tõesti ete, et peale oma tööpäeva peate veel mitme tunni jagu kodus tööd tegema ja nii iga päev.
Jah, ma tean, et õpetajad peavad. Aga esiteks, õpetaja päev, millele lisanduvad muud “kodused” tööd on siiski lühem kui 8 tundi. Ja teiseks, ega ma seda ka normaalseks ei pea, et õpetajagi koormus on 7-8 tundi ja siis sellele lisandub kõik, mis on väljaspool tunni andmist.

Päriselt: ma küsin, miks saavad soomlased olla juba 15 aastat PISA testidega maailmas 1-2 kohal, kui:
1. KOdutööd praktiliselt puuduvad, kui, siis põhikooli lõpust alates minimaalselt
2. Neil on üks maailma lühemaid kolipäevi ja kooliaastaid
3. Standardiseeritud teste ja hindamist on üliminimaalselt. Teatud kooliastmete lõpus ainult.
4. Puudub meie mõistes õppekava, mis nö nõuab materjalist läbikappamist. On kül riklik õpekava, mis on väga üldsõnaline ja rohkem soovituslik. Iga õpetaja otsustab ise, mida on vaja teha mingi konkreetse õpilasega.
5. 90% põhikooli õpilastest tuvastatakse mingi erivajadus. Seda peetakse normaalseks. Igal inimesel ongi mingi erivajadus, sest inimene pole robot. Se erivajadus tuleb võimalikult vara tuvastada ja anda sellele lapsele vajalikku abi. Koolis!!!! Mitte, et vanem peab hakkama otsima ja sebima. Soome hariduses ei tuleks õpetajal pähegi eeldada, et kui laps on nt matemaatikas maha jäänud, sisi “võtku eraõpetaja”. Ei, iga lapse õpetamine toimub koolis. Ei õpetata keskmist robotit/last, vaid õpetataksegi iga last tema reaalsest olukorrast lähtuvalt. Meil aga ei õpetata lapsi, vaid aineid. Siin on suur vahe.

See näitab, et ON võimalik ilma õpilasi ogaraks koormamata. Aga see eeldab hoopis teistsugust hariduse mõtestamist juba puhtfilosofilises mõttes. Meil tähendab haridus endiselt kahjuks sisuliselt võimalikult paljude faktide TEADMIST. Kuigi kasulikum oleks vähem “teada”, aga teadaolevaga rohkemat ette osata võtta.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.02 17:10; 07.02 17:24; 07.02 17:36;
To report this post you need to login first.
Postitas:

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

Vastan. Tegemist on süvaõppekooliga. Huviringid (ka koorilaul, tantsimised jms) ja trennid tulevad veel sinna juurde lisaks.

tegelikult peavad kõik, ka süvaõppega koolid, siiski seadust järgima. süvaõppe tunnid tehakse tavaliselt vabaks jäetud mahu arvelt, mitte maksimaalsele lubatud õppekoormusele lisaks.

Süvaõppekoolidele on lubatud minu teada suurem koormus.

Loe ise kokku, tunniplaan on avalik: https://tmkk.edupage.org/timetable/

Nt TMKK 3.klassis on 28 tundi+ vähemalt 2 erialatundi (minu lapsel on nädalas 4 erialatundi) + osadel üldklaver, kokku teeb see 30 tundi nädalas või enam.

Aga me ei nurise, sest iga vanem peab ikka teadma, mis kooli lapse paneb.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.02 17:40; 07.02 18:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lastel on inglise keele tunnid reedel 7, 8 tund. Ja esmaspäeval 5 ja 8 tund. Normaalne?

mul olid seitsmendikul pea kõik matemaatikatunnid päeva lõpus. tln kool kusjuures. tean, et õpetajad on kõik täiskohaga ja ei anna kuskil mujal tunde. ja isegi kui oleks asi õpetajates kinni, siis ehk saaks kool vähemalt nii palju mõelda, et ei paneks mitte ühe klassi tunde niimoodi ebaühtlaselt, vaid hajutaks need päeva viimased tunnid erinevate klasside vahel.

sama võõrkeeletundidega – paaristunnid järjestikustel päevadel ja siis mitu päeva, kus üldse keelt ei ole. no ei saa niimoodi võõrkeelt õppida.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 06.02 14:06; 07.02 17:16; 07.02 18:08; 07.02 18:21; 08.02 11:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

Vastan. Tegemist on süvaõppekooliga. Huviringid (ka koorilaul, tantsimised jms) ja trennid tulevad veel sinna juurde lisaks.

tegelikult peavad kõik, ka süvaõppega koolid, siiski seadust järgima. süvaõppe tunnid tehakse tavaliselt vabaks jäetud mahu arvelt, mitte maksimaalsele lubatud õppekoormusele lisaks.

Süvaõppekoolidele on lubatud minu teada suurem koormus.

Loe ise kokku, tunniplaan on avalik: https://tmkk.edupage.org/timetable/

Nt TMKK 3.klassis on 28 tundi+ vähemalt 2 erialatundi (minu lapsel on nädalas 4 erialatundi) + osadel üldklaver, kokku teeb see 30 tundi nädalas või enam.

Aga me ei nurise, sest iga vanem peab ikka teadma, mis kooli lapse paneb.

hmm, kui ma sinu lingitud tunniplaani loen, siis on nii 3. kui 4. klassis 25 nädalatundi koos kõigi solfide ja laulukooridega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 06.02 14:06; 07.02 17:16; 07.02 18:08; 07.02 18:21; 08.02 11:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

Vastan. Tegemist on süvaõppekooliga. Huviringid (ka koorilaul, tantsimised jms) ja trennid tulevad veel sinna juurde lisaks.

tegelikult peavad kõik, ka süvaõppega koolid, siiski seadust järgima. süvaõppe tunnid tehakse tavaliselt vabaks jäetud mahu arvelt, mitte maksimaalsele lubatud õppekoormusele lisaks.

Süvaõppekoolidele on lubatud minu teada suurem koormus.

Loe ise kokku, tunniplaan on avalik: https://tmkk.edupage.org/timetable/

Nt TMKK 3.klassis on 28 tundi+ vähemalt 2 erialatundi (minu lapsel on nädalas 4 erialatundi) + osadel üldklaver, kokku teeb see 30 tundi nädalas või enam.

Aga me ei nurise, sest iga vanem peab ikka teadma, mis kooli lapse paneb.

hmm, kui ma sinu lingitud tunniplaani loen, siis on nii 3. kui 4. klassis 25 nädalatundi koos kõigi solfide ja laulukooridega.

Kõik kuubikud (v.a. PP, see on pikapäevarühm) ikka lugesid kokku? Lisa 1 üldklaveri tund + 2 eriala tundi. Neid tunniplaanis ei ole. Kokku tuleb 28/29. Erinevus on selles, et klaveri erialal üldklaverit ei ole, aga tõenäoliselt on siis õpetajaga kokku lepitud rohkem kui 2 erialatundi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.02 17:40; 07.02 18:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kujutage tõesti ete, et peale oma tööpäeva peate veel mitme tunni jagu kodus tööd tegema ja nii iga päev.

Kas kujutad ette, et jätad töö ajal töö tegemata? Just seda lapsed sageli teevad: viidavad tunnis niisama aega, ei tööta kaasa – selle pärast tulebki pärast kodus teha ülesandeid, mis oleks koolis tunni ajal pidanud valmis saama.
Kui õpetaja neid ülesandeid koduse tööna kirja ei paneks, siis jäetaks need tegemata, sest “e-koolis ei olnud märgitud, te ei tohi nõuda”.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.02 22:49; 07.02 19:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen õpetaja ja väidan, et et kõik põhikooli kodutööd saab suurepäraselt koolis ära teha. Paraku eelistavad õpilased telefone jms tegevusi. Minu oma lapsed (3) käivad samas koolis ja kodus koolitöid ei tee. Kodus on vaja õppida puudumise korral.

Et siis vahetunnid ei olegi puhkamiseks, vaid kodutööde tegemiseks? Reaalselt ajab üks õpetaja sellist juttu?

Kus sa nägid sõna vahetund?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 06.02 17:19; 06.02 21:09; 07.02 20:45;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina olen ka selle õpetajaga nõus.
Jah, kui me räägime päris pisikestest, algklassilastest, siis nendele ei tohiks väga palju kodus õppimist jätta, aga juba keskastmes ja eriti veel gümnaasiumis peaks kooliõpilane suutma rohkemat.
Mina omal ajal käisin heal juhul ühes või kahes nn huviringis (keskastmes ka gümnaasiumis siis, mitte algklassides), aga üsna varakult sai mulle selgeks, kuidas oma aeg aparemini planeerida. Just nimelt see, et kui ma peale tundide lõppu kohe koju läksin ja kähku ära tegin järgmise päeva kodutööd, siis oli mul õhtupoolik vaba, et puhata ja endale meelepäraseid tegvusi leida, sõpradega suhelda. Kui oli selline päev, kus pidin huviringi minema kohe pärast kooli, jäi õppimine hiljemaks, aga selle tegin siiski ära pigem kohe pärast huviringi, mitte öösel kee 23. Sest õhtuks olin ma väsinud ja lilhtsalt ei suutnud enam. Gümnaasiumiastmes hakkasin juba nii tegema, et kui nt matemaatikas jäeti kodutööks kolm ülesannet lahendada või võõrkeeles tuli uus tükk läbi lugeda ja küsimustele vastata ja lisaks töövihikust üks harjutus teha, siis püüdsin need ära teha juba pikema vahetunni ajal koolipäeva jooksul (mõne raskema, pusimist nõudva teema puhul muidugi nii ei saanud), samuti tegin vahel ka seda, et kui nt teisipäeval oli füüsika tund ja jäeti kodutöö reedeseks tunniks, siis tegin selle ära juba teisipäeval, kui oli veel värskelt meeles, mida tunnis tegime, mitte ei oodanud neljapäeva õhtuni.

See tekst tuli nüüd küll stiilis “ennast kiitmast ma ei väsi”, aga loo moraal on selles, et inimene, ka koolilaps, peaks õppima, või teda tuleks suunata õppima oma tegevusi planeerima nii, et ta ise näeks, et hea organiseerimise korral jääb tal lõpuks piisavalt aega ka muude tegevuste jaoks lisaks õppimisele ja samas õppeedukus ei kannata, nii et tekiks endal motivatsioon oma asjad korras hoida.
Jah, vahel antakse ülekohtuselt palju korraga kodutööd teha. Aga täiskasvanuna juhtub ju ka vahel, et tööelus on kole kiire ja palju korraga teha. Või milleks rääkida tööelust – ka tavaline perekonnaelu on ju selline, et näiteks lapse sünniga kaasneb aeg, mil vastne ema ei saagi nagu midagi muud teha, kui titega mässata. Üldjuhul suudetakse see aeg üle elada ja õpitakse kohanema ja oma asju korraldama nii, et ikka vajalike tegevustega hakkama saaks, kuigi leidub tõesti ka neid, kes löövadki lihtsalt käegam, et ah, mina ei jõua ja ei viitsi, nii kole palju on vaja jamada sellega, ja lähevadki, saba seljas, minema.

Kooliaeg on tegelikult ettevalmistus täiskasvanueluks, kas pole?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tallinnas on ju piirkonnakoole kus ei anta koduseid töid.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 08.02 11:42; 08.02 13:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tallinnas on ju piirkonnakoole kus ei anta koduseid töid.

on või? kas sa tead ka, kuidas see reaalselt toimib?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 06.02 14:06; 07.02 17:16; 07.02 18:08; 07.02 18:21; 08.02 11:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tallinnas on ju piirkonnakoole kus ei anta koduseid töid.

on või? kas sa tead ka, kuidas see reaalselt toimib?

Nende koolidega mul sidet ei ole, aga kui huvitab siis uuri, kui õpetaja kinni keeldudest ei pea siis saab ju pöörduda juhtkonna poole, seega miks ei peaks toimima, nõuda kindlasti õpetaja kodus õppimist ei saa.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 08.02 11:42; 08.02 13:03;
To report this post you need to login first.
Postitas:

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

Vastan. Tegemist on süvaõppekooliga. Huviringid (ka koorilaul, tantsimised jms) ja trennid tulevad veel sinna juurde lisaks.

tegelikult peavad kõik, ka süvaõppega koolid, siiski seadust järgima. süvaõppe tunnid tehakse tavaliselt vabaks jäetud mahu arvelt, mitte maksimaalsele lubatud õppekoormusele lisaks.

Tegelikkuses mitte enamasti. Laste ja noorte päevad on enamasti väga-väga pikad. Isegi sis, kui trennid ja kooliväline välja jätta. Kujutage tõesti ete, et peale oma tööpäeva peate veel mitme tunni jagu kodus tööd tegema ja nii iga päev.
Jah, ma tean, et õpetajad peavad. Aga esiteks, õpetaja päev, millele lisanduvad muud “kodused” tööd on siiski lühem kui 8 tundi. Ja teiseks, ega ma seda ka normaalseks ei pea, et õpetajagi koormus on 7-8 tundi ja siis sellele lisandub kõik, mis on väljaspool tunni andmist.

Päriselt: ma küsin, miks saavad soomlased olla juba 15 aastat PISA testidega maailmas 1-2 kohal, kui:
1. KOdutööd praktiliselt puuduvad, kui, siis põhikooli lõpust alates minimaalselt
2. Neil on üks maailma lühemaid kolipäevi ja kooliaastaid
3. Standardiseeritud teste ja hindamist on üliminimaalselt. Teatud kooliastmete lõpus ainult.
4. Puudub meie mõistes õppekava, mis nö nõuab materjalist läbikappamist. On kül riklik õpekava, mis on väga üldsõnaline ja rohkem soovituslik. Iga õpetaja otsustab ise, mida on vaja teha mingi konkreetse õpilasega.
5. 90% põhikooli õpilastest tuvastatakse mingi erivajadus. Seda peetakse normaalseks. Igal inimesel ongi mingi erivajadus, sest inimene pole robot. Se erivajadus tuleb võimalikult vara tuvastada ja anda sellele lapsele vajalikku abi. Koolis!!!! Mitte, et vanem peab hakkama otsima ja sebima. Soome hariduses ei tuleks õpetajal pähegi eeldada, et kui laps on nt matemaatikas maha jäänud, sisi “võtku eraõpetaja”. Ei, iga lapse õpetamine toimub koolis. Ei õpetata keskmist robotit/last, vaid õpetataksegi iga last tema reaalsest olukorrast lähtuvalt. Meil aga ei õpetata lapsi, vaid aineid. Siin on suur vahe.

See näitab, et ON võimalik ilma õpilasi ogaraks koormamata. Aga see eeldab hoopis teistsugust hariduse mõtestamist juba puhtfilosofilises mõttes. Meil tähendab haridus endiselt kahjuks sisuliselt võimalikult paljude faktide TEADMIST. Kuigi kasulikum oleks vähem “teada”, aga teadaolevaga rohkemat ette osata võtta.

Lisaks siia ikka ka ühe nüansi: paljudel meie õpilastel on gümnaasium lapsepõlve pikenduseks, Soomes minnakse peale põhikooli rohkem ametit õppima

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 06.02 13:58; 08.02 18:17; 08.02 18:37; 08.02 18:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

lihtsalt repliigi korras: 4. klassis on seaduse järgi nädalakoormus 25 tundi ehk viis tundi päevas. kui su lapsel on tavaline seitse tundi päevas, siis peab olema kaks päeva, mil tal on ainult kaks tundi. kas tõesti on nii?

Vastan. Tegemist on süvaõppekooliga. Huviringid (ka koorilaul, tantsimised jms) ja trennid tulevad veel sinna juurde lisaks.

tegelikult peavad kõik, ka süvaõppega koolid, siiski seadust järgima. süvaõppe tunnid tehakse tavaliselt vabaks jäetud mahu arvelt, mitte maksimaalsele lubatud õppekoormusele lisaks.

Süvaõppekoolidele on lubatud minu teada suurem koormus.

Loe ise kokku, tunniplaan on avalik: https://tmkk.edupage.org/timetable/

Nt TMKK 3.klassis on 28 tundi+ vähemalt 2 erialatundi (minu lapsel on nädalas 4 erialatundi) + osadel üldklaver, kokku teeb see 30 tundi nädalas või enam.

Aga me ei nurise, sest iga vanem peab ikka teadma, mis kooli lapse paneb.

hmm, kui ma sinu lingitud tunniplaani loen, siis on nii 3. kui 4. klassis 25 nädalatundi koos kõigi solfide ja laulukooridega.

Kõik kuubikud (v.a. PP, see on pikapäevarühm) ikka lugesid kokku? Lisa 1 üldklaveri tund + 2 eriala tundi. Neid tunniplaanis ei ole. Kokku tuleb 28/29. Erinevus on selles, et klaveri erialal üldklaverit ei ole, aga tõenäoliselt on siis õpetajaga kokku lepitud rohkem kui 2 erialatundi.

Mulle torkas silma väljend ‘ega ma ei nurise’, ja õige ta on, aga lisan siia võrdluse, mis oleks lapse päevaplaan siis, kui ta käiks eraldi muusikakoolis, laste-muusikakoolis. Peale tavakooli ei ole sageli võimalik vahepeal kojugi minna /olenevalt tunniplaanist/, laps rändab kogu koolikotiga muusikakooli. Mu väike sugulane /koolikott, pill, kehalise vahetusriided kaasas/ istus kord bussis pingile, temaga hakati riidlema, et laps ei viitsi seista. Laps hakkas nutma, sest ta oli tõesti väga väsinud. Hindan väga neid lapsi, kes seda suudavad ja tahavad muusikakoolis käia. Meie lauljad Ines, Padarid ja Kadri Voorand käisid muusikakooli kõik maalt,lisa liinibussidega liikumine. Kui siin on õpilasel neli erialatundi, siis on ka kodus harjutamist vähem, oleneb lapsest muidugi. Mõni ei harjuta kodus üldsegi. Valik on jah ikka vanematel

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 06.02 13:58; 08.02 18:17; 08.02 18:37; 08.02 18:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tallinnas on ju piirkonnakoole kus ei anta koduseid töid.

on või? kas sa tead ka, kuidas see reaalselt toimib?

Nende koolidega mul sidet ei ole, aga kui huvitab siis uuri, kui õpetaja kinni keeldudest ei pea siis saab ju pöörduda juhtkonna poole, seega miks ei peaks toimima, nõuda kindlasti õpetaja kodus õppimist ei saa.

mis siis alterntiiv oleks, kui laps ei jõua koos teistega tunnis sammu pidada?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 06.02 13:58; 08.02 18:17; 08.02 18:37; 08.02 18:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nendele, kes siin Soome lähenemist laste erilisusele eeskujuks toovad: meie koolid on täis erivajadusega lapsi, kelle vanemad keelduvad laste probleeme tunnistamast ja lapsega arstide poole pöördumast.
Koolil ei ole õigust spetsialiste kohale kutsuda ja lastele väljaspool vanemate nõusolekut diagnoosi panna.
Erivajadusega laps on koormaks kogu klassile ja teha ei saa midagi.
Oleme Soome koolist just seaduste ja regulatsioonide poolest valgusaastate kaugusel.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.02 23:02; 08.02 21:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui sult telefon ära võtta… Sult? Sellist sõna eesti keeles pole. Üllatav, et sellist sõnamoodustist kasutab õpetaja.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui sult telefon ära võtta… Sult? Sellist sõna eesti keeles pole. Üllatav, et sellist sõnamoodustist kasutab õpetaja.

lapsed on jälle Perekooli sattunud? Juba 3. klass teab, mismoodi käänatakse sõna “sina” nii lühivormina kui pikalt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 17 postitust - vahemik 31 kuni 47 (kokku 47 )


Esileht Koolilaps Õpetaja pöördumine kodutööde rohkuse üle nuriseva õpilase poole:

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.