Esileht Koolilaps Õpetaja töömeetodid

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Õpetaja töömeetodid

Postitas:
Kägu

Kuidas suhtuda algklassiõpetaja töömeetodisse, kus õpetaja lähtub järjepidevalt ühe kindla õpilase pealekaebamisest. St üks õpilane käib pidevalt teiste peale kaebamas, ei ole ise osaline, ja õpetaja arvestab kaebaja ütlustega, omamata ise infot ja ülevaadet toimunust. Koolis tekkis veider olukord, kus lapsed mängisid õues, kaebaja leidis, et ühele lepsele tehti liiga, kaebas ja õues mängijad said õpetaja(te)lt süüdistuse  kiusamises. Ei ole ilmselt õpetaja poolt professionaalne käitumine,  aga on võib-olla levinud.

+1
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Koolidel ja õpetajatel on peal ju suur surve kiusamisele reageerimiseks ja sellega tegelemiseks. Ja rõhutatakse, et sageli toimub kiusamine õpetajate eest varjatult, ehk et ongi tihti ainult sõna sõna vastu olukord.

Kuidas sina nii täpselt tead, kuidas olukord päriselt oli? Ma pöörduks siis selle õpetaja poole, selgitaks omapoolset vaatenurka ja päris aru tema tehtu kohta. Viisakalt ja täiskasvanulikult, loomulikult.

+13
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Teatud lapse on sellised, kellel on alati midagi öelda või rääkida õpetajale. Oma kooli ajal oli ka meil klassis selline, kellel oli pidevalt käsi püsti ja põhjust kaevata, kusjuures ka täiesti põhjendamatult – et see tegi nii ja teine tegi naa. Tagantjärgi saan öelda, et ta oli sügavate probleemidega  laps, kes otsis sel viisil tähelepanu.  Teda kiusati (seda küll vanemate klasside poiste poolt) ja ta kiusas sedasi vastu.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas sina nii täpselt tead, kuidas olukord päriselt oli? Ma pöörduks siis selle õpetaja poole, selgitaks omapoolset vaatenurka ja päris aru tema tehtu kohta.

[/quote]
Ega teagi. Ja ega õpetajagi tea. Aga tegeliku info puudumisel lapsi “hakkima” hakata võib olla pigem teiselt poolt kiusamine. Vast on õigem neist teemadest koos klassiga arutada, see looks klassis ühtsustunde. Praegune pigem lõhestab klassi.

+2
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina õpetajana küsin tavaliselt rohkem kui ühe õpilase kirjeldust juhtunust. Tavaliselt siis neid jutte kõrvutades saab mingi enam-vähem realistliku variandi sellest, et mis juhtus. Aga vahel on väga kasu sellest nn kaebajast, kes igat asja õpetajale ette kannab, sest muidu mõned lapsed lihtsalt ei julge rääkida ise ja teised ei taha rääkida.

+17
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lapsevanema vaates võib tegemist olla koolipoolse kiusamisega. Kui õpetajad pole juhtunut näinud, lapsevanem samuti. Kuid aktiivselt asutakse “olukorda lahendama”. Võib olla ei toimunudki midagi halba. Lapsevanem võib esitada kooli kohta kaebuse koolipoolses ebaproportsionaalses sekkumises.

+3
-13
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Reageerid, oled süüdi.

Ei reageeri, oled süüdi.

Kasvatage omi lapsi. Eeskujuga, soovitan.

+17
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Vast on õigem neist teemadest koos klassiga arutada, see looks klassis ühtsustunde. Praegune pigem lõhestab klassi.

Kui kamp ühte kiusab, siis arvad, et kui teema klassi ees üles võtta, siis tunnistavad ausalt, et nii on? Pigem lõhestab klassi ikka see, et mingi kamp kedagi kiusab. Selgitage kodus oma lastele, et nii ei tehta, ongi probleem lahendatud.

+13
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lapsevanem võib esitada kooli kohta kaebuse koolipoolses ebaproportsionaalses sekkumises.

Lapsevanem ei ole ühegi juhtumi puhul tunnistajaks olnud, aga teab täpselt, et koolipoolne sekkumine on olnud “ebaproportsionaalne”?

Jõudu inimeste aja raiskamisele.

+13
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on kaamerad hoovis aga igat nurka ikka ei võta. Ja päriselt ka on ühed ja samad tüübid “kangelased”.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kiusajate vanemad ei tunnista kunagi, et nende laps on midagi valesti teinud. Alati on süüdi keegi teine: teine laps, ohver, õpetaja, pealekaebaja, ühiskond jm. Tunnistades, et sinu laps ongi kasvatamatu kiusaja, peaks lapsevanem tunnistama enda läbikukkumist emana ja inimesena.

+9
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mu kommentaar on kindlasti ebapopulaarne, kuid minu laps pidi kooli vahetama õpetajapoolse kiusamise tõttu, mis seisnes selles, et see üks õpetaja levitas mu lapse kohta kontrollimata kuulujutte, rääkis õpilasi taga, isegi valetas direktorile. Päriselt ka.

Küll me saime selle pedagoogiga näguripäevi näha. Vanemad pidid pidevalt tegema vabatahtlikku detektiivitööd, et õpetaja kontrollimatuid süüdistusi ümber lükata. Pidev ebaproportsionaalne ülereageerimine, pidev direktori teavitamine, pidevalt mingi suvalise juhtumi koolimajast väljaviimine, loomulikult ilma kordagi vanemate ja lapse endaga ühendust võtmata.

Ka ametnikud olid selle õpetaja peale vihased, küsisid mult, et mis ussipesas mu laps küll käib, kus niipalju ametnike aega ja ressursse põhjendamatult raisatakse. Jah, täpselt sellist sõnastust nad kasutasidki, nimetasid kooli ussipesaks.

Kurb, kui täiskasvanu, ise veel pedagoog, on vaimselt täiesti ebaküps – paraku jääb kannatajaks alati laps ja pedagoogil jääb õigust ülegi.

+5
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ka mina olen hetkel juba mõnda aega õpetajapoolse kiusu tunnistajaks. Olen rääkinud õpetajaga ja direktoriga. Ei midagi. Kooli sots.pedagoog nendib ka õpilasele, et ega õpetaja end ei muuda.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui ongi vaid ühe lapse, kaebaja kinnitus?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu
0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui ongi vaid ühe lapse, kaebaja kinnitus?

Aga kui ongi vaid ühe õpetaja, kaebaja kinnitus?

Siit tuleb kahjuks kujukalt välja, kuidas sõna sõna vastu situatsioonis last reeglina ei usuta, ei võeta tõsiselt. Seevastu ühe õpetaja juttu võetakse alati puhta kullana.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Koolilaps Õpetaja töömeetodid