Usu nüüd mind, kes ma töötan igapäevaselt koolis ja näen seda kõike, et see on kõige mõttetum õppimisviis. Jah, lapsed saavad sotsiaalselt suhelda, see on ainuke positiivne pool. Samas, kui laps on natukenegi tõrjutud või kiusatud, teeb see tema jaoks olukorra hullemaks. See, kui õpetaja nägu nähakse ekraanil või see, kui lastele antakse vaid töölehed ja õppimine peab toimuma iseseisvalt klassiruumis, siis uskuge mind, vanemad, et need teadmised mis lapsed nii omandavad, on veel kesisemad võrreldes distantsõppega.
Ilmselgelt pole sul kogemusi kõigi koolide ja kõigi vanuseastmetega. Õpetajal ja õpetajal on vahe ja on ka vahe, kas tegu on algklasside või gümnaasiumiga. Minu kogemus ühe lapse ja ühe kooliga sinu juttu ei kinnita. Aga kindlasti ei saa ma seda kõigile üldistada.
Kindlasti mingil määral töötab, kuid distantsõpe toimis igal juhul paremini. Ära saa valesti aru, ma ei taha seda, et distantsile mindaks jälle pooleks aastaks, vaid ma aarvan, et kui koolis on koroona sees, siis need klassid, kus on haigestunud õpilane sees, tuleks saata distantsile. Õpetajad jääksid kooli, õpetaksid koolis neid lasse, kus õpilased terved ja tunniplaani alusel teeksid koolist teiste klassidega veebitunde. Julgen siin väidelda, sest töötan koolis õppejuhine ja annan ka ise väikese koormusega tunde, kuid praegune koormus on mõõdetamatu. Lisaks sellele, et tuleb kaardistada lähikontaktseid, püüda leida haigestunud õpetajatele asendajaid, vestelda vanematega, otsida asendajaid, panna lapsed klassi ning avada arvuti, et õpetaja saaks ekraanilt lastele seletada, paljundada ja jagada materjale, käia läbi need klasssid, kus lapsed istuvad üksinda ja täidavad töölehti või üritavad vaadata ekraani, püüan leida aega anda ka enda tunniplaanijärgseid tunde. Uskuge, see ei ole see kool, mida lapsevanemad arvavad, kui saadavad oma lapsed hommikul kooli. Jah, lapsed saavad omavahel suhelda, nad saavad sooja süüa, aga kvaliteetset õpet ei toimu ja keskkond turvaline ka enam pole.