Koolidele, kes võtsid/võtavad ukrainlasi vastu, andis riik ju selleks lisaraha.
Meie koolis maksti selle eest ukrainlaste abiõpetajale ja osteti vastavat õppematerjali. Klassi- ja aineõpetajate palk ei muutunud.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Ôpetajad, kelle klassi on sel aastal tulnud ukrainlased, kas…
Koolidele, kes võtsid/võtavad ukrainlasi vastu, andis riik ju selleks lisaraha.
Meie koolis maksti selle eest ukrainlaste abiõpetajale ja osteti vastavat õppematerjali. Klassi- ja aineõpetajate palk ei muutunud.
Soovitan siis erasektorisse kobida. Aga ega õpetajat sinna väga oodata.
Kõik tuttavad, kes õpetajaametist on loobunud, on üsna kergesti teise töökoha leidnud. Vastutustunne, kõrge stressitaluvus, pidev ümberkohanemisvõime, oskus kriise lahendada, oskus keeruliste isiksustega lävida, vägagi vajalikud oskused.
Jah olen näinud neid õpetajaid, kes koolist nö ära põgenenud. Esialgu on nad üpris üllatanud, et mujal tuleb samuti palju tööd teha ja ei ole üldse nii, et istud rahulikult jalad laual. Üllatunud, et ei pruugi saada suvel rohkem kui 2 nädalat puhkust. Kõige valusam hoop on see, et äkitsi on nad olukorras, kus nemad on ruumis kõige rumalamad ja vajavad väljaõpet. Oh üllatust teistele – õpetajad ei olegi alati ise kõige usinamad õpilased.
Minu tutvuskonnas oli ka lugu, kus õpetaja liikus algul riigisektorisse ja siis erasektorisse parema palga peale. Pidu sai aga kummaski variandis kähku otsa. Nüüd on ta koolis tagasi. Suurim üllatus antud õpetajale oli see, et tööd mõõdeti, eesmärke hinnati ja ta ei saanud mitmete ülesannetega hakkama. Eriti harjumatu oli pikast suvisest puhkusest loobumine.
Ja nüüd teeb vana tööd edasi, millest saab järeldada, et õpetaja ei vastuta oma töö praagi osas mitte kunagi. Loodrile sobiv positsioon.
Üllatunud, et ei pruugi saada suvel rohkem kui 2 nädalat puhkust.
See peaks ju siiski enne kandideerimist juba selge olema ja kui tahad suvel puhata, siis kandideerid sellisesse kohta, kus on näiteks suvel kollektiivpuhkus. KOV asutustes nt tavaliselt on.
Kui tööaeg ei muutunud, siis miks peaks lisatasu saama, isegi kui tööülesandeid tuli juurde? Järelikult oli kas enne sul vaba aega, st. tegid mitteefektiivselt tööd või siis teed nüüd uut tööd millegi muu tegematajätmise arvelt. Kolmandat varianti ei ole.
Soovitan siis erasektorisse kobida. Aga ega õpetajat sinna väga oodata.
Kõik tuttavad, kes õpetajaametist on loobunud, on üsna kergesti teise töökoha leidnud. Vastutustunne, kõrge stressitaluvus, pidev ümberkohanemisvõime, oskus kriise lahendada, oskus keeruliste isiksustega lävida, vägagi vajalikud oskused.
Jah olen näinud neid õpetajaid, kes koolist nö ära põgenenud. Esialgu on nad üpris üllatanud, et mujal tuleb samuti palju tööd teha ja ei ole üldse nii, et istud rahulikult jalad laual. Üllatunud, et ei pruugi saada suvel rohkem kui 2 nädalat puhkust. Kõige valusam hoop on see, et äkitsi on nad olukorras, kus nemad on ruumis kõige rumalamad ja vajavad väljaõpet. Oh üllatust teistele – õpetajad ei olegi alati ise kõige usinamad õpilased.
Mul on kahju, et sul on koolist halb kogemus ja trauma.
Soovitan siis erasektorisse kobida. Aga ega õpetajat sinna väga oodata.
Kõik tuttavad, kes õpetajaametist on loobunud, on üsna kergesti teise töökoha leidnud. Vastutustunne, kõrge stressitaluvus, pidev ümberkohanemisvõime, oskus kriise lahendada, oskus keeruliste isiksustega lävida, vägagi vajalikud oskused.
Jah olen näinud neid õpetajaid, kes koolist nö ära põgenenud. Esialgu on nad üpris üllatanud, et mujal tuleb samuti palju tööd teha ja ei ole üldse nii, et istud rahulikult jalad laual. Üllatunud, et ei pruugi saada suvel rohkem kui 2 nädalat puhkust. Kõige valusam hoop on see, et äkitsi on nad olukorras, kus nemad on ruumis kõige rumalamad ja vajavad väljaõpet. Oh üllatust teistele – õpetajad ei olegi alati ise kõige usinamad õpilased.
Minu tutvuskonnas oli ka lugu, kus õpetaja liikus algul riigisektorisse ja siis erasektorisse parema palga peale. Pidu sai aga kummaski variandis kähku otsa. Nüüd on ta koolis tagasi. Suurim üllatus antud õpetajale oli see, et tööd mõõdeti, eesmärke hinnati ja ta ei saanud mitmete ülesannetega hakkama. Eriti harjumatu oli pikast suvisest puhkusest loobumine.
Ja nüüd teeb vana tööd edasi, millest saab järeldada, et õpetaja ei vastuta oma töö praagi osas mitte kunagi. Loodrile sobiv positsioon.
Ja selle ühe näite alusel sa hindad kõiki õpetajaid? Kooli jah võetakse praegu ka halbu õpetajaid, sest ühiskond laseb enesele ise jalga. Tulin ise teiselt erialalt ja läksin samuti õpetajaametit kerge eelarvamusega pidama, kolisin ja mõtlesin, et proovin… Selgus, kui palju multitalentidest tõesti südamega inimesi on minu kolleegideks. Halvustamisega muudetakse õpetajaamet nii ebameeldivaks, et ükski vähegi vôimekas inimene ei taha sellele ametile enam asuda. Niimoodi järk- järgult muudetakse oma laste võimalus saada head haridust järjest halvemaks. Ma ei näe, kuidas see halvustamine aitab. Tule ja aita seal kus viga näed laita, näita ette, kuidas sina palju paremini asju teed.
Sellest ühest näitest piisab täiesti üldkuvandi kirjeldamiseks. Suur osa õpetajaid on ametisse hangunud ja millekski muuks ei kõlba. Pooldaksin koos palgatõusuga ka ametkoha nõuete ja töötingimuste reformi koos 0 restardiga. Kõik moorid lahti teha ja uuesti kandideerima koos katseaja ja tulemuslikkuse hindamisega.
Alguses oleks ilmselt kaos, kuid olemasolevate tähtajatute töölepingutega kaitstud vegetantidest muul moel lahti ei saa. Mille kuradi pärast hoida tööl keemiaõpsi, kelle töö on aastaid üle jala. Selle pärast, et ta on kunagi keemiaõpetajaks koolitatud? Tunnid on tõepoolest antud. Kuidagi. Nüüd sai palka ka juurde. Aga meie kandi kooli lõpetajatel pole loodusteadustesse asjagi. Oma lastele olen eraõpetaja suutnud kinni maksta, tänan küsimast. Kui see ühtlane lämu on ühtluskool, pooldan igal juhul inglise varianti. Erakoolid ongi kvaliteetsemad, sest õpetaja tööl peab olema tulemus.
Ei ole mul vaestest pekstud pedagoogidest kahju.
Kes siin õigustavad meie õpetajate seljas liugu laskmist… Kui erasektoris töötades töö kaks korda keerulisemaks muutuks, aga tööaeg jääks samaks, kas siis arvaksite ka, et lisatasu on põhjendamatu? Ja ärge öelge, et keeleoskamatu lapse õpetamine ei ole keerulisem.
Pole mingit õigust nõuda, kui tööaja sees on tehtav. See tähendab, et varem oli töötaja piisavalt koormamata. Kui aga tuleks tegeleda väljaspool tööaega, makstaks selle eest ületunnitasu,
Kas palgatõusu peaks saama sinu meelest ainult tööaega tõstes? Töö keerukus ei puutu üldse asjasse? Rääkimata sellest, et ilmselt suureneb ka ajaline maht.
Ma ei ole õpetaja, aga see ei ole midagi haruldast ka minu töös, et aeg-ajalt satuvad töömahukamad ülesanded või probleemid, millega tuleb ka peale tööaega pusida ja ei maksa selle eest keegi.
See on küll sinu ja su tööandja vaheline probleem. See pole mingi õigustus, et keegi kuskil veel peab orjatööd tegema.
Kas palgatõusu peaks saama sinu meelest ainult tööaega tõstes? Töö keerukus ei puutu üldse asjasse? Rääkimata sellest, et ilmselt suureneb ka ajaline maht.
Minu väide põhines sellel, et jaline maht ei suurene üle normtundide. Kui suureneb, siis saab ületunnitasu. Kui ei suurene, oli inimene varem alakoormaatud. Inimene peabki arenema, ehk suutma aina keerukamaid töid teha-muidu oleks tegu vegeteerimise ja taandarenguga.
Kas palgatõusu peaks saama sinu meelest ainult tööaega tõstes? Töö keerukus ei puutu üldse asjasse? Rääkimata sellest, et ilmselt suureneb ka ajaline maht.
Minu väide põhines sellel, et jaline maht ei suurene üle normtundide. Kui suureneb, siis saab ületunnitasu. Kui ei suurene, oli inimene varem alakoormaatud. Inimene peabki arenema, ehk suutma aina keerukamaid töid teha-muidu oleks tegu vegeteerimise ja taandarenguga.
Kui raamatupidaja hakkab täitma pearaamatupidaja ûlesandeid või pearaamatupidaja finatsjuhi omi, siis ajaline maht ei suurene, aga töö keerukus tõuseb ja lisatasu on vägagi pōhjendatud.
Töölepinguseadus ütleb üheselt, et töö sisu muutudes lihtsamalt keerukamale on lisatasu saamine tôötaja poolt põhjendatud ootus ja see ei tähenda seda, et töömaht ajaliselt peaks suurenema.
Reformierakond hääletas ju maha, et õpetajad lisaraha saaksid, Postimehes oli uudis, et isegi natuke ei leitud lisaraha.
jajah sinu jumaldatud ekrel on suured rahapajad maapõues ja jagub igasse suunda ja kamaluga.
Ära kujuta ette, et maailm on must-valge, ma pean Ekret sama halvaks valikuks kui Reformierakonda, on teisigi erakondi keda valida.
Töölepinguseadus ütleb üheselt, et töö sisu muutudes lihtsamalt keerukamale on lisatasu saamine tôötaja poolt põhjendatud ootus ja see ei tähenda seda, et töömaht ajaliselt peaks suurenema.
Kuule, sinu töö sisu ei muutunud keerukamaks. Sa pidid seni ka suutma tegeleda tavaõpilase kõrval HEV õpilase ning andeka õpilasega. Nüüd on sul üks HEV õpilane juures – ukraina laps. Oleks sa pidanud hakkama õppealajuhatajat asendama, siis oleks su töö keerukamaks muutunud ning lisatasu asjakohane. Kuid su töö muutus sinu enda töö raamide piires. Sama kui raamatupidaja, kes seni tegi lihtsat kannet, mis mõtlemist ei nõudnud, peab hakkama keerulisemat kannet tegema. Ei anna talle keegi selle eest raha juurde.
Kui raamatupidaja hakkab täitma pearaamatupidaja ûlesandeid või pearaamatupidaja finatsjuhi omi, siis ajaline maht ei suurene, aga töö keerukus tõuseb ja lisatasu on vägagi pōhjendatud.
Õpetaja ju ei hakanud täitma õppealajuhataja või direktori ülesandeid, ikka enda tööd tegi edasi.
Huvitav, kas mõne eesti õpetaja töölepingus on kirjas, et osa tööst on vaja teha vene või ukraina keeles?
Mul on tavatunnis 2 ukraina last, neile pean teistsugused materjalid ette valmistama ning tunnis tegelen eesti ja ukraina lastega vaheldumisi. 8. klassi bioloogia ei ole põhimõtteliselt 0 eesti keele oskusega ukraina lapsele mitte kuskilt otsast jõukohane. Ei maksta lisatasu, rohkem palka vms.
Aga miks sa lihtsalt ei tee nii nagu enamik õpetajaid teeb eesti lastega, kes halvasti õpivad? Kui ei oska rahuldavalt, siis hinne 2, kui töö tegemata siis hinne 1 jne. Las ukrainlased ja nende vanemad ise vaatavad, kuidas koolis hinded paremaks saada, kui nad sellest üldse hoolivad. Palkavad eraõpetajad näiteks. Või on riiklikult ette nähtud, et ukrainlastel peavad eesti koolides kohe head hinded olema?
Mina töötan ainult ukrainlastega osalise koormusega ja minu palk on 1412€ brutos. Lapsed käivad tunidest minu juures mõnel päeval nädalas. Tahan öelda, et palk on sama, mis õpetajal.
*tundidest
Samas lisan veel, et jaanuaris tuli natuke lisatasu – võibolla on see ukrainlaste eest.
Mina olen alles noor õpetaja . Lõpetasin 5 aastat tagasi ülikooli. Töötasin 3 aastat erasektoris ja nüüd teist aastat aineõpetajana. Läksin õpetajaks kuna tõesti tundsin , et tahab midagi muuta. Mind isegi ei motiveeriks lisaraha ( seda meil ei pakuta ) vaid pigem abi juhtkonna poolt. Need Ukraina õpilased on meil väga õnnetud , samas on klassis andekaid lapsi, keda tahaks väga arendada. Kõike korraga ei saa. Keegi ikka kannatab ja mina tahaks kõigile parimat . Sooviks , et et see Ukraina õpilaste vastuvõtt oleks rohkem läbi mõeldud ja õpetajatele tuge pakutud. Hetkel kahjuks kannatavad nii Eesti lapsed , kes peavad aeglasemalt edasi liikuma, kui ka Ukraina lapsed, kes lihtsalt ei saa sõnagi aru mis tunnis toimub. Lisaks, minule kui noorele õpetajale on väga kurb lugeda, kuidas siin õpetajaametit maha tehakse . Sest tõesti on õpetajaid kes soovivad midagi muuta ja ka õpetajana on see võimalus olemas, et nende laste arenguks enda panus anda.
kahjuks sellest aastast tunnen isegi, et juhtkonna ükskõiksuse ja lastevanemate negatiivse suhtumise pärast ei ole motivatsiooni pikalt õpetajana jätkata ja lähen erasektorisse tagasi.
Kuule, sinu töö sisu ei muutunud keerukamaks. Sa pidid seni ka suutma tegeleda tavaõpilase kõrval HEV õpilase ning andeka õpilasega. Nüüd on sul üks HEV õpilane juures – ukraina laps.
Esiteks jutt pole minu tööst, ma pole kunagi õpetaja olnud ja pole ka plaanis. Ja töö sisu muutub keerukamaks küll, kui on vaja hakata õpetama keeleoskamatut last. Sama hea, kui müügijuht, kes on võetud tööle kohalikule turule, kus saab hakkama vaid emakeelega, suunatakse välisturule, kus vajalik ka võõrkeel. Väga jabur väita, et töö ei muutu keerukamaks.
Sama kui raamatupidaja, kes seni tegi lihtsat kannet, mis mõtlemist ei nõudnud, peab hakkama keerulisemat kannet tegema. Ei anna talle keegi selle eest raha juurde.
Seda keerulisemat kannet nimetataksegi pearaamatupidaja tööks ja päris kindlasti saab selle eest raha juurde.
Kui raamatupidaja hakkab täitma pearaamatupidaja ûlesandeid või pearaamatupidaja finatsjuhi omi, siis ajaline maht ei suurene, aga töö keerukus tõuseb ja lisatasu on vägagi pōhjendatud.
Õpetaja ju ei hakanud täitma õppealajuhataja või direktori ülesandeid, ikka enda tööd tegi edasi.
Pearaamatupidaja teeb ka enda tööd edasi, lihtsalt keerulisemas vormis.
Enne oli ka neid keeleoskamatuid klassides, kuigi küll vähem. Minu lapse klassis oli kaks moslemit. Neist ei tehtud väga välja ja õpetajad palka ka juurde ei nõudnud. Aga kui on ukrainlane, siis kohe hakake maksma.
Seda keerulisemat kannet nimetataksegi pearaamatupidaja tööks ja päris kindlasti saab selle eest raha juurde.
Ei nimetata seda pearaamatupidaja tööks. Pearaamatupidaja ei tee “keerulisemaid kandeid” vaid muud.
Esiteks jutt pole minu tööst, ma pole kunagi õpetaja olnud ja pole ka plaanis. Ja töö sisu muutub keerukamaks küll, kui on vaja hakata õpetama keeleoskamatut last. Sama hea, kui müügijuht, kes on võetud tööle kohalikule turule, kus saab hakkama vaid emakeelega, suunatakse välisturule, kus vajalik ka võõrkeel. Väga jabur väita, et töö ei muutu keerukamaks.
Kui sa õpetaja ei ole, siis seda enam ära räägi asjadest, millest ei tea. Tulevad ka muidu pagulaste lapsed koolidesse õppima, sõnagi eesti keelt ei tea, keegi ei anna õpetajale nende eest lisatasu. Miks peaks ukrainlastesse kuidagi teisiti tasustamise mõttes suhtuma kui neisse Iraagi või Süüria päritolu lastesse, keda Tallinnas ikka juba täitsa paljudes koolides on?
Enne oli ka neid keeleoskamatuid klassides, kuigi küll vähem. Minu lapse klassis oli kaks moslemit. Neist ei tehtud väga välja ja õpetajad palka ka juurde ei nõudnud. Aga kui on ukrainlane, siis kohe hakake maksma.
No just.
Tulevad ka muidu pagulaste lapsed koolidesse õppima, sõnagi eesti keelt ei tea, keegi ei anna õpetajale nende eest lisatasu. Miks peaks ukrainlastesse kuidagi teisiti tasustamise mõttes suhtuma kui neisse Iraagi või Süüria päritolu lastesse, keda Tallinnas ikka juba täitsa paljudes koolides on?
Kõikide keeleoskamatute laste eest peaks muidugi saama lisatasu. Et seda ei antud varem, pole mingi vabandus.
Ei nimetata seda pearaamatupidaja tööks. Pearaamatupidaja ei tee “keerulisemaid kandeid” vaid muud.
Kuna ma teen ise seda tööd, siis julgen väita, et nõnda just on. Pearaamatupidaja teeb lihtsalt keerulisemaid kandeid võrreldes rearaamatupidajaga, kes tuimalt midagi sisestab.
Ei nimetata seda pearaamatupidaja tööks. Pearaamatupidaja ei tee “keerulisemaid kandeid” vaid muud.
Kuna ma teen ise seda tööd, siis julgen väita, et nõnda just on. Pearaamatupidaja teeb lihtsalt keerulisemaid kandeid võrreldes rearaamatupidajaga, kes tuimalt midagi sisestab.
Mul on su tööandjast küll päris kahju, kui sinu arust pearaamatupidaja ja tavaraamatupidaja töö erinevuseks on kannete keerukus.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Ôpetajad, kelle klassi on sel aastal tulnud ukrainlased, kas…