Esileht Erivajadustega laps Õpetajate puudus

Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )

Teema: Õpetajate puudus

Postitas:
Kägu

Järjest rohkem kuulen seda, et koolil ei ole võimalik väikeklassi avada, kuna ei leia sinna õpetajat. Eripedagooge veel eriti raske leida. Ja seda just suurtes kohtades ning koolides. Kusjuures lõpetajaid ülikoolis nagu oleks, kuid kooli nad tööle ei jõua 🤔 on õpetajaamet juba täiesti devalveerunud?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Väikeklassis õpetamine on hoopis midagi muud, kui tavaklassis. See väga keeruline töö ning just äsja koolist tulnud eripedagoogil ei pruugi veel julgust ja kogemust olla, et see teekond vastu võtta. Lisaks muidugi ka raha teema. Pigem mitte ei ole puudu väikeklassi õpetajatest vaid koolil puudub raha, et tööle võtta täiskohaga inimene, kes annab tunde 3-7 lapsele. Lisaks on väikeklassi kokkukomplekteerimine üpriski keeruline. Tavaliselt on seal maks 5 last ja iga laps erinevast klassist, mis tähendab, et õpetaja peab korraga andma tundi näiteks 1,2,3,4 ja 5ndale klassile. Lihtsam on lapsle teha individuaalne õppekava, mis tähendab seda, et laps käib ainult osades tundides ning vastab järgi, mõned tunnid teeb üksühele õpetajaga, aga seda siis juba selle õpetajaga, kes on nii ehk naa kooli palgal. Rajaleidja küll toetab rahaliselt väikeklasside tegemisse aga nende rahaline toetus maksaks kinni umbes 20 protsenti täiskohaga õpetaja palgast.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Meie lapse koolis on 1.-9. klassini igas astmes 2 viielapselist väikeklassi. St ei ole eri vanuses lapsed koos. Iga lapse eest saab kool neljakordse pearaha. St rahalises mõttes nagu õpiks klassis 5×4 ehk 20 last. See peaks ju täiesti tavalise klassiõpetaja palga andma.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Pigem mitte ei ole puudu väikeklassi õpetajatest vaid koolil puudub raha, et tööle võtta täiskohaga inimene, kes annab tunde 3-7 lapsele. Lisaks on väikeklassi kokkukomplekteerimine üpriski keeruline. Tavaliselt on seal maks 5 last….

On väikeklasse ka 2 õpilasega. Sügisel on vaja ühte maakooli kahe lapsega väikeklassi eripedagoogi, õnneks need lapsed ka mõlemad siis 3. klassis. Väga loodan, et sinna saab hea õpetaja. Mõlemal lapsel ka tugiisik.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Pigem mitte ei ole puudu väikeklassi õpetajatest vaid koolil puudub raha, et tööle võtta täiskohaga inimene, kes annab tunde 3-7 lapsele

Minule öeldi otse, et haridusamet ei eralda selleks raha, ärge lootkegi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Pigem mitte ei ole puudu väikeklassi õpetajatest vaid koolil puudub raha, et tööle võtta täiskohaga inimene, kes annab tunde 3-7 lapsele

Minule öeldi otse, et haridusamet ei eralda selleks raha, ärge lootkegi.

Riik eraldab koolile iga õpilase eest pearaha. Ja väikeklassi lapse puhul on see 2 – 4 korda suurem summa. Oleneb sellest, kas on määratud kuni 5 lapsega klassi (neljakordne pearaha) või kuni 12 lapsega klassi (kahekordne pearaha).

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina olen eripedagoog, kes on kaks aastat olnud väikeklassi õpetaja. Ma polnud veel kooli lõpetanudki, kui täiskohaga tööle läksin. Nüüdseks on magistridiplom muidugi käes. Kõik mu kursakaaslased töötavad erialasel kohal, seega me jõuame ikka koolidesse ja lasteaedadesse. Lihtsalt igal aastal lõpetab alla 30 tudengi. Asutusi, kus meid otsitakse, on palju palju rohkem ja enamik meist nabitakse tööle juba õppimise ajal või teeme me peaaegu erialast tööd juba olemasolevas töökohas.

Koolide rahastuses on asi haruharva. Pigem on ikka asi selles, et inimest on üliraske leida. Paljud eripedagoogid tahavad pigem üks ühele tunde teha ja olla pigem hev koordinaatorid, kui võtta väikeklass. Ma olen väga pikka aega teadnud, et ma tahan töötada erivajadustega lastega, aga mõte klassi ees seismisest oli ikkagi hirmutav. Olles seda nüüd teinud, saan ma aru, et just see ongi minu kutsumus. Minu arvates on väikeklassi õpetada palju parem ja lihtsam kui suurt. Olen ka suurtes klassides asendustunde andnud ja see lärm ja sagimine ajab mu hulluks. Väikese pundiga on toredam, isiklikum ja kõigeks on rohkem aega.

Ma tõesti ei saa aru sellest eripedagoogide töö haletsemisest, kui koooohutavalt raske see on ja vaesekesed, kes seda tegema peavad. Minu päevad on lühikesed, ettevalmistus läheb aeglaselt ainult aasta alguses, kui laste tempot veel ei tea. Palka saab minu arvates väga normaalselt, vihikuid ei pea koju tassima, need jõuab üle vaadata tunnis. Väikese klassiga saab mängida lauamänge, minna teatrisse autoga ja teha veel palju selliseid asju, mida suure klassiga ei saa. Nüüd sai pikk jutt, aga ma tõesti armastan seda tööd ega saa aru, miks nii vähesed seda teha tahavad.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Raske töö, selle eest liiga madal palk… Seda enam, et kui lastega hakkama saamine on võimalik, siis lapsevanematega on hoopis keerulisem, usu mind.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Eks eripedagoogi töö puhul peabki see sisemine soov olema meeletu. Soov neid lapsi aitada, muuta maailma. Näen töökuulutustes (hariduse vallas), et iga kolmas kuulutus on eripedagoogi otsimine. Ju neid spetsialiste on ikkagi vähe ning klassiõpetajad ei saa piisavat ettevalmistust, et tegeleda ka HEV lastega. Seda enam, et tegeleda tuleb ju korraga 24 lapsega, kellest siis 3-4 on reeglina mingit sorti erivajadusega.
Väikeklassid siiski luuakse lisaparalleelina. Ma ei ole kuulnud, et väikeklassis õpiks erinevates vanustes lapsed.
Ise ka olen selle tee valinud ja plaanin magistriõppesse astuda, et asuda tööle just eripedagoogina.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Eks see suuresti sõltub ka väikeklassi lastest, kes sinna kokku on sattunud.

Minu lapse koolis öeldi kohe, et väikelkassi nad ei tee, sest puudub raha ja lapsi nö ei tule kokku. Saavad igast õppeastmest mingi osa lapsi ja sellist klassi nemad ei taha teha, kus on erinevas vanuses lapsed ning nemad ei tea kas nad üldse kokku sobivad. Kooli psühholoogilt sain siis teada, et sujuvalt söövad puudega lapsed koolist välja ja nii on olnud ja nii ilmselt jääb. Minu laps ei ole õnneks pealtnäha puudega ning ei ole ka vägivalde vaid vajab abi paanikaga, õnneks saime tugiisiku kuigi spetsialistid pigem soovitasid väikeklassi. Kool ütles, et isegi kui nad saavad selle teha siis peaks mu laps olena koos poistega kes karjuvad ja peksavad. Ühesõnaga meil selline seis. Ega ma täpselt ei tea miks kool ei taha väikeklassi teha.

Mul sõbranna töötab ühes suurs koolis väikeklassi õpetajana ja tal on küll raske. Tal kolm õpilast. Üks 4jandast, teine 5ndast ja kolmas 7ndast. Too 7nda klassi poiss on väga vägavaldne. Kui tal hoog peale tuleb siia võib kallale tulla, toole loopida. Sõbrannal ka käsi kipsis korra olnud. Aga ta ikka teeb seda edasi, südamega. Kuigi vahest on raske.

Aga ma kujutan ette, et kui klassis on näitkes 6 sellist last nagu minu tütar on, siis muidugi pole raske. Saabki nendega mängida, kunsti teha, muuseumisse minna ning samal ajal kõik õppimine selgeks teha.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kas 40-aastaselt tasub eripedagoogiks õppida? Kui varasem haridus ega töö lastega seotud pole. Kas võetakse üldse vastu?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui huvi eriala vastu on võib ju proovida. Peaasi, et katsed läbid. Pealegi 40 pole mingi vanus, lapsi saavad alles.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui sa tõesti seda tahad, siis miks mitte. Sisse saada võib ju igatahes proovida.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )


Esileht Erivajadustega laps Õpetajate puudus